Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door DV_t » di 23 jun 2020 00:04

Hier komen vandaag op de camping twee van die apparaten op de camping rijden. 2x een Cellinni waarvan één slide out.

En het vermoeden lijkt bevestigd... Waarschijnlijk Travellers. Ze staan voor bij de ingang gepositioneerd en velen kijken er raar op. Ze worden door een Avis crafter huurbus getrokken.

Misschien ook wel door de strakke kleding, blote navels en dat de kinderen om 00.00 nog buiten lopen, maar het geeft toch een beeld. Meteen na aankomst trekken ze er met 5 man een voortent in en bij de andere wordt een compleet terras opgebouwd inclusief manshoge koelkast.

Ondanks dat het fantastisch mooie caravans zijn, zou ik er nooit één kopen. Het vriendelijke praatje met medekampeerders is denk ik voorbij.

Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Ronald Jan » di 23 jun 2020 05:42

Heeft u al eens gekeken bij een Eldis of Sprite caravan?
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » di 23 jun 2020 07:19

RE.gif RE.gif
Travellers met een Cellini zie je eigenlijk vrijwel niet meer, misschien waren het Ieren. Het overgrote deel van de travellers, +90%, rijdt met Fendt en de rest met een Premium, kijk maar naar de enorme groepen Travellers in Frankrijk.
Tabbert is simpelweg veel te duur voor ze geworden.
Met name de Ierse travellers zijn erg berucht door hun gedrag, mede omdat je die ook op campings tegenkomt.
Een Tabbert Slide Out kost ruim 100k en past op vrijwel geen enkele camping waardoor deze geen optie is voor ons.

RE.gif
We hebben ook naar engelse tandems gekeken, de Sprite 635 beschrijf ik ook ergens. Deze caravans zijn allemaal te smal (2,3 m) en te kort ( max. ca. 8 m) voor onze wensen. Ook vind ik de zitmogelijkheden en het zitcomfort erg tegenvallen en daarnaast zijn ze te smaakgevoelig voor ons.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » di 23 jun 2020 07:38

In algemene zin begint de spanning bij ons wel.op te lopen, de geruchten over de nieuwe modellen beginnen binnen te druppelen:

Premium:
Deze lijkt niet te worden gewijzigd maar lijkt zelfs uit de collectie te gaan, net zoals een paar jaar geleden bijv. Fendt haar topmodel de Brillant en Knaus haar toplijn Eurostar uit de collecties hebben gehaald. Ook Eriba heeft haar grote Nova S 690 eerder al onthoofd.
Bij de Premium loopt dit gerucht al enkele jaren en lijkt nu waarheid te worden.

Hobby Prestige 720 WQC
Dit interieur en exterieur gaan voor 2021 op de schop, hopelijk ook de breedte van het Queensbed. Met name dit 140 cm smalle Queensbed is een hindernis.

Fendt:
De Diamant schijnt voor 2021 qua interieur compleet op de schop te zijn gegaan, hopelijk krijgt die nu ook een 650 met een ruim Queensbed, bijv. zoals ze de 650 TF in de Brillant hadden, dan zou dit een optie kunnen worden.

Adria Astella:
Bij Adria krijg ik geen info los over de eerder aangekondigde doorontwikkeling van de Astella icm de Alpina om een beter geschikte toerversie van de Astella te realiseren.

Over een week of 4 zullen de info en ook de eerste foto's beschikbaar zijn... ik ben benieuwd of we na de zomer iets nieuws gaan bestellen of dat we nog een jaartje doorrijden !
Tabbert blijft ook nog een serieuze kandidaat al zal dit dan door de stevige prijs eerder een Puccini dan een Cellini worden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » di 23 jun 2020 09:35

Ook ik blijf een zeer hoog traveller gevoel houden bij zowel de Fendt als ook de Tabbert. Althans bij de tandems van die merken. Ook onze enige ervaring met dit volkje waren een gezelschap van 3 Tabberts achter bussies.
De kleinere hutten van die merken hebben dat niet. Sterker nog: als de Tabbert Booster in onze gewenste indeling te krijgen was geweest waren we daar zeker naar gaan kijken.

Dat alleen al zou voor ons een reden zijn om die niet te kopen. Immers met een Adria, Sprite, Kabe, enzovoort hebben dit imago niet.

Kabe zou mijn voorkeur hebben als prijs geen rol speelt, maar wat zijn die dingen duur. En ik hou niet eens van rood. Maar maak er graag een uitzondering voor.
Daarnaast vind ik de Estella echt prachtig geworden. Ook de Alpina is erg mooi, dus Adria zou zeker een optie zijn.
Tenslotte, de vreemde outsider: Eriba Touring 820. Krap van binnen, maar zo veel charme. Tegen een te hoge prijs.



Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk


2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » di 23 jun 2020 09:43

RE.gif
Bij Kabe vind ik qua exterieur uitsluitend de Imperial acceptabel, die grote rode streep van de andere series vind ik afschuwelijk.
Voor de prijs van een dergelijke tandem koop ik dan echter de Cellini.
Scandinaviërs als Kabe en Polar lopen helaas mijlenver achter qua design, alleen de kop en kont zijn modern.

Adria zou een outsider voor ons kunnen worden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7970
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door VIP » di 23 jun 2020 09:48

DV_t schreef:
di 23 jun 2020 00:04
Ondanks dat het fantastisch mooie caravans zijn, zou ik er nooit één kopen. Het vriendelijke praatje met medekampeerders is denk ik voorbij.
Een praatje maken met die mensen kan ook door medekampeerders of jezelf beginnen, helemaal niets mis mee.

Ze zijn vriendelijker dan je denkt en bijten echt niet, maar omdat ze een Tabbert hebben, hebben de meeste gelijk hun (voor)oordeel klaar zucht.gif
Laatst gewijzigd door VIP op di 23 jun 2020 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door hoboken » di 23 jun 2020 10:02

RE.gif thumbup.gif thumbup.gif
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » di 23 jun 2020 16:45

VIP Premium schreef:
DV_t schreef:
di 23 jun 2020 00:04
Ondanks dat het fantastisch mooie caravans zijn, zou ik er nooit één kopen. Het vriendelijke praatje met medekampeerders is denk ik voorbij.
Een praatje maken met die mensen kan ook door medekampeerders of jezelf beginnen, helemaal niets mis mee.

Ze zijn vriendelijker dan je denkt en bijten echt niet, maar omdat ze een Tabbert hebben, hebben de meeste gelijk hun (voor)oordeel klaar zucht.gif
Je hebt volkomen gelijk en toch zou ik niet gauw naast een Tabbert tandem gaan staan als ik een plekje uitzoek. Bij een Premium, Adria of Kabe zou ik me daar niet zo snel druk over maken.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Ab
Moderator
Berichten: 26703
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Ab » di 23 jun 2020 17:08

Veel mensen laten zich bij aankoop van hun spullen, of dit nu caravans, auto's , boten, fietsen, kleding, of noem het maar, leiden door wat "men" er wel over denkt.
Lekker doen wat jezelf het beste vindt is verstandiger. knipoog.gif
Een nieuwe ruime auto voor 13 K komt dan bijv. ineens in beeld..
Brengt je ook van A naar B.
Is wel heel simpel, maar best betrouwbaar.
Mooi? Nee. Maar dat is mijn mening maar. Niks van aantrekken.
Ik vind een Maserati ook een gedrocht. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7970
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door VIP » di 23 jun 2020 17:50

RDDR schreef:
di 23 jun 2020 16:45
VIP Premium schreef:
DV_t schreef:
di 23 jun 2020 00:04
Ondanks dat het fantastisch mooie caravans zijn, zou ik er nooit één kopen. Het vriendelijke praatje met medekampeerders is denk ik voorbij.
Een praatje maken met die mensen kan ook door medekampeerders of jezelf beginnen, helemaal niets mis mee.

Ze zijn vriendelijker dan je denkt en bijten echt niet, maar omdat ze een Tabbert hebben, hebben de meeste gelijk hun (voor)oordeel klaar zucht.gif
Je hebt volkomen gelijk en toch zou ik niet gauw naast een Tabbert tandem gaan staan als ik een plekje uitzoek. Bij een Premium, Adria of Kabe zou ik me daar niet zo snel druk over maken.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Onbekend maakt onbemind.

Ook hier op het forum zitten mensen met een Tabbert Tandem, super gezellige en aardige mensen.

2 weekend terug stonden wij op een camping waar er 6 stonden.
Porsche + Tabbert

Veerman
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 17:14
Locatie: Volendam

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Veerman » di 23 jun 2020 18:27

Hmmm! Wordt zelfs hier op het forum voor traveller uitgemaakt. Valt me een beetje tegen.😉
Vw multivan/ camper 198 pk 466 nm, Tabbert puccini 655 E met n hele waslijst aan opties. Voortent Unico genua 320 met kuipzeil.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38536
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Micky » di 23 jun 2020 18:32

RDDR schreef:
di 23 jun 2020 16:45
en toch zou ik niet gauw naast een Tabbert tandem gaan staan als ik een plekje uitzoek. Bij een Premium, Adria of Kabe zou ik me daar niet zo snel druk over maken.
Dit meen je toch niet serieus of wel boos.gif schaam je voor zo'n opmerking echt, wat een enorm vooroordeel zeg whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » di 23 jun 2020 18:45

Ik zeg absoluut niet dat iedereen die een tandem Tabbert / Fendt heeft niet vriendelijk zou zijn of een traveller is.

Echter, zijn we na 1 nacht van een camping gevlucht doordat een groepje travellers, die recht tegenover ons stonden er een behoorlijk asociale nacht van hebben gemaakt. Vooroordeel bevestigend waren ze met 3 jonge Tabbert Puccini / Vivaldi. Samen met ons checkten er veel uit die ochtend. Dit op een normaal rustige camping. We hoefden niet te betalen en ontvingen een paar uur later een mail dat men ze had verwijderd. Toen we later daar weer kwamen nog een drankje van de zaak gehad.

Was zeer onaangenaam. Sindsdien zal ik niet gauw meer in de buurt gaan staan van dit soort caravans als er andere mogelijkheden zijn. Ik weet: het is een (deels bevestigd) vooroordeel. Maar ik laat die plek graag voor een ander over. Blijken het daarna vriendelijke mensen te zijn, dan ben ik daar blij mee en zal net zo vriendelijk tegen hun zijn.

Dus ik meen het serieus en zou niet weten waarom ik me moet schamen om te handelen na een eerdere ervaring.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk



2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Herman&Saskia » di 23 jun 2020 18:59

Wij waren in maart op Camping Pruemtal. Daar stonden, niet op het veld maar een aparte plaats, een drietal caravans. Allen Tabbert. Bijstaande auto’s VW Transporter (wit), Mercedes Sprinter (wit) en een Mercedes C63 AMG love.gif (grijs metallic).
Dit waren duidelijk reizende arbeiders. Toen de Corona maatregelen begonnen even met een aantal van dit (toch wel grote) gezin staan praten. Zeer aardige en voorkomende mensen die baalden dat ze nu niet in de streek konden werken.

Dat de jeugdigen inderdaad tot laat buiten lopen...wij hebben geen last van ze gehad.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » di 23 jun 2020 19:03

Vriendelijk verzoek om on-topic te blijven thumbup.gif

Voor je het weet wordt het een traveller onderwerp en daar is dit draadje niet voor bedoeld whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

BSP
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 29 dec 2017 19:03

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door BSP » wo 24 jun 2020 14:05

Goed idee, back on topic.
Leuk om dit draadje te volgen. Ik vroeg me af of je weet dat je bij Polar erg veel zelf kan inrichten / kiezen (heb niet alle berichten weer helemaal teruggelezen). Er is minder modern meubilair, maar ook wel moderner, echter niet zo strak als bv je huidige caravan. Heb je de site met de verschillende opties bekeken? Met name de customized kan je helemaal zelf samenstellen.

Zelf Polar-eigenaar en fan, en ben me ervan bewust dat deze post weer een voorbeeldje is van 'eigen merk promoten' awhoea.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » wo 24 jun 2020 16:07

RE.gif
Van Polar is online weinig te vinden, de 680 en 730 TR TDS hebben een dwarsgeplaatst queensbed maar dat ziet er op de afbeeldingen niet als 160 cm breed uit. Voorts hebben deze caravans vanafprijzen van ca. 59k en 64k nog zonder te customizen en dan ga ik toch echt richting de Cellini.

Volgens mijn vrouw ben ik vooral op zoek naar argumenten om géén Cellini te bestellen knipoog.gif Zij heeft er alvast één.... en lijkt behoorlijk doorslaggevend.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » wo 24 jun 2020 16:58

RE.gif RE.gif

Wist niet dat Polar nog bestond. Je ziet ze zeer weinig.

RE.gif
Wat is haar argument? Prijs?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » wo 24 jun 2020 17:01

RE.gif
Afschrijving, en daarmee heeft ze zeker een punt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26703
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Ab » wo 24 jun 2020 17:07

Die afschrijving kan je ook door iemand anders voor zijnrekening late nemen..
Een caravan in deze prijsklasse die 3 weken op vakantie is geweest, is maar zo 10K goedkoper.
Met alle extra's meegeteld.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door RDDR » wo 24 jun 2020 17:09

RE.gif RE.gif

Absoluut. Heel andere startprijs en daarmee ook een veel hogere afschrijving dan de Premium.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door PD » wo 24 jun 2020 17:27

RE.gif RE.gif
Dat wordt echt een speld in een hooiberg... en bovendien kun je de caravan dan niet tegen (geindexeerde) nieuwwaarde verzekeren.

Dan zou 10k me niet overtuigen. Voor dat geld wil ik ook geen vuile pot en beslapen bed knipoog.gif
Laatst gewijzigd door PD op wo 24 jun 2020 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7099
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door karelV » wo 24 jun 2020 17:29

Ab schreef:
wo 24 jun 2020 17:07
Die afschrijving kan je ook door iemand anders voor zijnrekening late nemen..
Een caravan in deze prijsklasse die 3 weken op vakantie is geweest, is maar zo 10K goedkoper.
Met alle extra's meegeteld.
In dat geval zul je hem niet meer voor 5 of 7 jaar nieuwwaarde kunnen verzekeren indien je dat verlangt knipoog.gif

PD was me al voor mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26703
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...

Bericht door Ab » wo 24 jun 2020 17:39

Dat hoeft toch ook niet?
Je kunt hem waarschijnlijk wel voor het aankoopbedrag verzekeren voor meerdere jaren.
Maar daar ben ik niet zeker van.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”