Punt is dat de Torino door de bocht moet aan beide zijden. Dan zou ik wat extra tentrail op de caravan moeten monteren, bijv. net na de deur
Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Laatst gewijzigd door PD op do 20 aug 2020 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Hoezo zit je 's avonds zonder luifel met een cassetteluifel?
Dat snap ik effe niet.
9 meter pijp in wat meer delen wordt echt niet langer hoor.
Dat snap ik effe niet.
9 meter pijp in wat meer delen wordt echt niet langer hoor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Maar wel omvangrijk en los daarvan vinden die tentenbouwers 28 of 30 mm ipv 50 mm al heel wat
Maar wel omvangrijk en los daarvan vinden die tentenbouwers 28 of 30 mm ipv 50 mm al heel wat
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Als je toch geld uit gaat geven ging ik voor ITBS,( of i.i.g ik spaarde nog effe door)Carnavalswiertz schreef: ↑do 20 aug 2020 09:08Hi wat betreft de extra’s zou ikzelf ATC erbij nemen,
Daar heb je meer aan dan ATC,zeker als je met een zwaardere caravan langere afdalingen doet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Ik zie dat je aan een Thule 9200 denkt als dat uiteindelijk nodig mocht zijn.
Dat was ook mijn initiële gedachte, maar de 6300 (met 250 cm uitval) is veel stormvaster door die tension arms die de 9200 niet heeft.
En de 9200 is niet in zwart leverbaar wat wij wel wilden.
Dit laatste zal voor jullie niet belangrijk zijn neem ik aan.
Dat was ook mijn initiële gedachte, maar de 6300 (met 250 cm uitval) is veel stormvaster door die tension arms die de 9200 niet heeft.
En de 9200 is niet in zwart leverbaar wat wij wel wilden.
Dit laatste zal voor jullie niet belangrijk zijn neem ik aan.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
De 9200 heeft dezelfde opzet als de 6300, alleen wel 50 cm diepte meer.
Zowel de 6300 en 9200 zijn steviger dan het 6200 model.
Wij hebben een 9200 en die kan echt wel behoorlijk wat wind hebben.
De meesten halen hem inderdaad bij elke scheet binnen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zowel de 6300 en 9200 zijn steviger dan het 6200 model.
Wij hebben een 9200 en die kan echt wel behoorlijk wat wind hebben.
De meesten halen hem inderdaad bij elke scheet binnen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
De 9200 heeft ook die tension arms?
Dan ben ik verkeerd voorgelicht.
Dan ben ik verkeerd voorgelicht.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Jazeker, door de driehoek aan de voorzijde verkrijg je de extra stabiliteit.
Daarom is de 9200 ook minder gevoelig dan de 6200 ondanks zijn grotere oppervlak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarom is de 9200 ook minder gevoelig dan de 6200 ondanks zijn grotere oppervlak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Dan heb ik niets gezegd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Het verval is zojuist een HALT toegeroepen......... na intensief maar kort overleg is besloten: Er komt GEEN cassetteluifel
Niet mooi, niet knus, te kwetsbaar om onbeheerd te laten staan, te industrieel.... In het ergste geval leidt dit zelfs tot: geen nieuwe caravan
Waar dit weer toe leidt
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Heel simpel, het leidt tot een kleinere maat caravan zodat je wel een Unico kunt kopen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif RE.gif
Haha! Kan wel waarderen dat je mijn uitlokkende opmerkingen nooit fout opvat
(zijn overigens ook nooit echt vervelend bedoeld).
Ben benieuwd of je een luifel voor deze maat gaat vinden. Rondje googlen leverde me alleen van alles op wat niet kan.
Haha! Kan wel waarderen dat je mijn uitlokkende opmerkingen nooit fout opvat
(zijn overigens ook nooit echt vervelend bedoeld).
Ben benieuwd of je een luifel voor deze maat gaat vinden. Rondje googlen leverde me alleen van alles op wat niet kan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Tuurlijk niet, plaagstootjes worden altijd gewaardeerd; ben er zelf ook niet vrij van uitdagen en incasseren
De kracht van het forum is dat er meegedacht wordt
Tuurlijk niet, plaagstootjes worden altijd gewaardeerd; ben er zelf ook niet vrij van uitdagen en incasseren
De kracht van het forum is dat er meegedacht wordt
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Kun je, als je dat zou willen, er nog vanaf?PremiumDiscovery schreef: ↑do 20 aug 2020 18:59
Het verval is zojuist een HALT toegeroepen......... na intensief maar kort overleg is besloten: Er komt GEEN cassetteluifel
Niet mooi, niet knus, te kwetsbaar om onbeheerd te laten staan, te industrieel.... In het ergste geval leidt dit zelfs tot: geen nieuwe caravan
Waar dit weer toe leidt
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Ja, probleemloos. Handtekening zouden we zetten zodra produktiedatum bekend is. Maar we zien er nog niet vanaf...
Ja, probleemloos. Handtekening zouden we zetten zodra produktiedatum bekend is. Maar we zien er nog niet vanaf...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Zet je dan nog een clausule in de overeenkomst voor als de levering later wordt?
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Nee, snap ik.PremiumDiscovery schreef: ↑do 20 aug 2020 19:43RE.gif
Ja, probleemloos. Handtekening zouden we zetten zodra produktiedatum bekend is. Maar we zien er nog niet vanaf...
Maar is was bang dat je al getekend zou hebben.
Je kunt dus nog alle kanten op totdat alles naar genoegen is
Laatst gewijzigd door Abve op do 20 aug 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
- VolvoKampeerder
- Berichten: 67
- Lid geworden op: za 18 aug 2018 20:23
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Gefeliciteerd met de (voorlopige :) ) aankoop!
Voor de luifel, zou het niet mogelijk zijn een Torino te laten maken die maar aan één kant door de pees naar beneden loopt en aan de andere kant gewoon recht eindigt aan in de loop van de daklijn?
Dan kan de boog wellicht gelijk blijven aan de maximale maat die Bax levert, heb je het uiterlijk van de boogluifel en samen met de Reda toch voldoende afscherming van de wind.
Het word dan wel een soort van deeltent, maar op de lengte van de 720 houd je nog een prachtig terras over haha
Kan best zijn dat dit voor de sterkte lastig word maar zat even hardop te denken
Voor de luifel, zou het niet mogelijk zijn een Torino te laten maken die maar aan één kant door de pees naar beneden loopt en aan de andere kant gewoon recht eindigt aan in de loop van de daklijn?
Dan kan de boog wellicht gelijk blijven aan de maximale maat die Bax levert, heb je het uiterlijk van de boogluifel en samen met de Reda toch voldoende afscherming van de wind.
Het word dan wel een soort van deeltent, maar op de lengte van de 720 houd je nog een prachtig terras over haha
Kan best zijn dat dit voor de sterkte lastig word maar zat even hardop te denken
Volvo rijder - herintreder in het kamperen - wachten op de levering van de Fendt!
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Is het ook niet mogelijk om de huidige Torino te blijven gebruiken? Met een tentrailruimer de rail breder maken op bepaalde punten zodat de pees van de Torino eerder uit de rail komt? Dan zet je hem op zoals het idee van de Unico Sienna... is maar een ideetje, wellicht is het niet mooi maar wel functioneel?! precies zoals je de Torino altijd opzet!
En ander de Premium behouden en de douche weer terug erin bouwen?
En ander de Premium behouden en de douche weer terug erin bouwen?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Ik was naar de indeling van de je huidige 650 uff aan het kijken. En de douche zit daar inderdaad typisch, als je uitstapt sta je voor je gevoel midden in de hut, of eigenlijk midden in de keuken. Niet echt top als je bezoek hebt
Op basis van de plattegrond en de foto's lijkt het echter mogelijk om een deur te laten maken tussen de koelkast en douche naar de overzijde (WC / keuken). Daar zit nu zo te zien zo'n flubber uittrek geval wat wij van onze Knaus ook hebben laten verwijderen en op de zolder ligt. Daarmee krijg je een afgesloten slaapkamer waarbij je na het douchen prive, op je slaapkamer uitkomt en je normaal kan aankleden.
Wellicht is zelfs een schuifdeur mogelijk in de opening van dat flubber ding. Let wel: ik heb nog nooit binnen in zo'n ding gestaan op foto's zie je niet alles.
Zal nog steeds een aardige aanpassing worden: de douche terug bouwen en een scheidingsdeur maken. Maar goed: vast minder dan de 720WQC en lijkt me comfortabeler dan een Unico douche tent
Op basis van de plattegrond en de foto's lijkt het echter mogelijk om een deur te laten maken tussen de koelkast en douche naar de overzijde (WC / keuken). Daar zit nu zo te zien zo'n flubber uittrek geval wat wij van onze Knaus ook hebben laten verwijderen en op de zolder ligt. Daarmee krijg je een afgesloten slaapkamer waarbij je na het douchen prive, op je slaapkamer uitkomt en je normaal kan aankleden.
Wellicht is zelfs een schuifdeur mogelijk in de opening van dat flubber ding. Let wel: ik heb nog nooit binnen in zo'n ding gestaan op foto's zie je niet alles.
Zal nog steeds een aardige aanpassing worden: de douche terug bouwen en een scheidingsdeur maken. Maar goed: vast minder dan de 720WQC en lijkt me comfortabeler dan een Unico douche tent
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Is het in de 650 ook niet de bedoeling om de douche deur en toilet deur tegelijk open te zetten zodat je een soort badkamer creëert?
Bij Ruudfr is dat wel zo gebouwd in zijn Dethleff.
Is het in de 650 ook niet de bedoeling om de douche deur en toilet deur tegelijk open te zetten zodat je een soort badkamer creëert?
Bij Ruudfr is dat wel zo gebouwd in zijn Dethleff.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Aan dat scheidingswand uittrek ding (heb echt een hekel aan die gevallen) te zien niet.
EDIT: nee, daarvoor gaat de wc deur naar de foute kant open.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
EDIT: nee, daarvoor gaat de wc deur naar de foute kant open.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Ik snapte die opmerking ook niet. Als het zo erg is dat de luifel ingedraaid moet worden dan wil je ook niet buiten zitten.Ab schreef:Hoezo zit je 's avonds zonder luifel met een cassetteluifel?
Dat snap ik effe niet.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Wij gebruiken eigenlijk altijd de cassette luifel. Ik snap ook niet zo goed dat jullie hem lelijk vinden, maar dat is natuurlijk persoonlijk. In dat geval vind ik de premium ook stukken mooier/exclusiever dan de Prestige en kocht ik geen andere.
Een boogluifel staat mooier maar kwam gemak gaat er niets boven een cassette.
Ik doe de meegeleverde rafter er in en de twee rafters die bij de zijwanden horen aan de buitenkant. Op de vloer Peggy peg platen met wat schroef haringen. Wij hebben hem nog nooit ingedraaid! Vorig jaar heeft hij de hele maand september zo gestaan met de wandjes er in.
Ik zie iedereen op de camping altijd bouwen en zelf staan wij in een paar minuten. Bij vertrek hetzelfde: rafters eruit, indraaien en vertrekken.
Wij hebben ook nog een Kampa air Ace 500 en die hebben we nog nooit gebruikt. Over twee weken gaat dit misschien gebeuren maar als het weer het toelaat blijft hij weer in de garage liggen en gaat de cassette uit.
Een boogluifel staat mooier maar kwam gemak gaat er niets boven een cassette.
Ik doe de meegeleverde rafter er in en de twee rafters die bij de zijwanden horen aan de buitenkant. Op de vloer Peggy peg platen met wat schroef haringen. Wij hebben hem nog nooit ingedraaid! Vorig jaar heeft hij de hele maand september zo gestaan met de wandjes er in.
Ik zie iedereen op de camping altijd bouwen en zelf staan wij in een paar minuten. Bij vertrek hetzelfde: rafters eruit, indraaien en vertrekken.
Wij hebben ook nog een Kampa air Ace 500 en die hebben we nog nooit gebruikt. Over twee weken gaat dit misschien gebeuren maar als het weer het toelaat blijft hij weer in de garage liggen en gaat de cassette uit.