Ik doelde niet op de totaalprijs (die ik nog niet wist toen), maar op de 1500 Euro voor de beschreven aanpassig van het bed. Had eerlijk gezegd verwacht dat dat duurder zou zijn. Is toch een behoorlijke ingreep.PremiumDiscovery schreef: ↑wo 19 aug 2020 14:56RE.gif
Met 150cm gaat dat goed, 160cm is geen optie.
Betaalbaar is relatief...
Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Hokee, misverstand.
De ombouw valt ons ook alles mee.
We overwegen nog 1 extra optie, het coaten van de ramen voor ca. 3k maar dat doen we mogelijk later.
De ombouw valt ons ook alles mee.
We overwegen nog 1 extra optie, het coaten van de ramen voor ca. 3k maar dat doen we mogelijk later.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Staan in Best inmiddels al de 2021 modellen of nog niet?
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Alleen enkelassers zoals 560 WFU.
De meeste tandems worden later gebouwd.
Alleen enkelassers zoals 560 WFU.
De meeste tandems worden later gebouwd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Zou mij persoonlijk zeker geen 3k waard zijn. Vraag me ook af of zeer donker getinte ramen past in het design van de 720PremiumDiscovery schreef: ↑wo 19 aug 2020 15:27Hokee, misverstand.
De ombouw valt ons ook alles mee.
We overwegen nog 1 extra optie, het coaten van de ramen voor ca. 3k maar dat doen we mogelijk later.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Van harte gefeliciteerd, Hans!
Wie had dat nu gedacht... Jij een Prestige....
Het is een prachtige caravan.
Wij hebben er al veel van genoten en vooral het gigantische keukenblok is voor mijn vrouw het summum.
De ‘natte cel’ is in deze tijd een verrijking. Ziet er ook heel mooi uit.
Als wij nu zouden inruilen zouden we dit ook doen.
Na de Corona-ervaringen van dit voorjaar zijn de ervaringen op dit gebied, erg positief.
Ik ben overigens geen voorstander van het bedmodel maar dat is ieders keus.
De prijs valt mij mee als je uitgaat wat de opties normaliter kosten.
Ik neem aan dat je de verzwaarde as hebt genomen?
Laat je de Truma XT overzetten?
E&P is nog niet aan de orde?
Volgens mij staat dit chassis hoger dan bijv. de mijne, als ik de Duitse Prestige-eigenaren mag geloven.
En dan misschien een Fortex luifel....ik ben benieuwd. Hangt dus van meneer Bax af.
Je vindt deze niet mooier, dat weet ik, maar als het dan toch niet anders kan, zul je er geen spijt van krijgen.
Ik hoop voor jullie dat hij in 2021 geleverd gaat worden en dat er veel veilige kilometers mee gereden gaat worden!
We wachten allemaal af
Gr. Abve.
Wie had dat nu gedacht... Jij een Prestige....
Het is een prachtige caravan.
Wij hebben er al veel van genoten en vooral het gigantische keukenblok is voor mijn vrouw het summum.
De ‘natte cel’ is in deze tijd een verrijking. Ziet er ook heel mooi uit.
Als wij nu zouden inruilen zouden we dit ook doen.
Na de Corona-ervaringen van dit voorjaar zijn de ervaringen op dit gebied, erg positief.
Ik ben overigens geen voorstander van het bedmodel maar dat is ieders keus.
De prijs valt mij mee als je uitgaat wat de opties normaliter kosten.
Ik neem aan dat je de verzwaarde as hebt genomen?
Laat je de Truma XT overzetten?
E&P is nog niet aan de orde?
Volgens mij staat dit chassis hoger dan bijv. de mijne, als ik de Duitse Prestige-eigenaren mag geloven.
En dan misschien een Fortex luifel....ik ben benieuwd. Hangt dus van meneer Bax af.
Je vindt deze niet mooier, dat weet ik, maar als het dan toch niet anders kan, zul je er geen spijt van krijgen.
Ik hoop voor jullie dat hij in 2021 geleverd gaat worden en dat er veel veilige kilometers mee gereden gaat worden!
We wachten allemaal af
Gr. Abve.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Prijzen zijn gewoon standaard hoor, zie onderstaande begroting. Airco wordt zeker vernieuwd en de Mover waarschijnlijk ook; Coppens heeft een interessante deal omdat ze toch verwachten de "oude" ook weer met een mover te verkopen en dan blijven ze over/ombouwen. Wannzeer we een ander merk mover gekozen hadden, zou dit zelfs zonder meerkosten kunnen maar de Truma XT4 willen we zeker weer.
Woensdag gaan we naar Bax want via de telefoon werkt dat niet Wanneer dit onverhoopt niet lukt en ook bij Fortex niet, dan komt er (helaas) een elektrische cassetteluifel van 6 m breed op. Die laatste hadden we op een Cellini ook al voorzien.
Laatst gewijzigd door PD op wo 19 aug 2020 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
in mijn optiek allemaal logische opties
in mijn optiek allemaal logische opties
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Ben nog € 95,- vergeten voor extra stopcontacten
Ben nog € 95,- vergeten voor extra stopcontacten
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Die zijn niet logisch!
Die zijn niet logisch!
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif RE.gif
Mooi setje!
Mooi setje!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Gefeliciteerd! Klinkt goed allemaal! Hopelijk krijg je geen heimwee van je prachtige premium ;)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
De twijfel zullen we wel blijven hebben maar die is over 3 jaar waarschijnlijk ook wel weer te koop Of iets anders, we nemen de gok.
De twijfel zullen we wel blijven hebben maar die is over 3 jaar waarschijnlijk ook wel weer te koop Of iets anders, we nemen de gok.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Ik zie nu dat Roel het reservewiel vergeten is...... zou eerst incl. beugel zijn maar daar hebben we slechte ervaringen mee...... opnieuw onderhandelen dus
In de 650 UFf ligt een stalen reservewiel onder het Queensbed; dat willen we in de 720 WQC ook weer.
Laatst gewijzigd door PD op wo 19 aug 2020 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
@ PD,
Ik zie op je lijstje de Dometic airco staan.
Volgens Vd Elzen kon die niet via de Inet bediend worden want het is geen Truma.
Klinkt logisch.
Alleen als alles van Truma is kun je de Inet box als klimaatbeheersing gaan gebruiken.
Combi 6E en de airco kunnen dan samenwerken.
Zelfs met een tijdschakeling.
Prijs valt mij mee hoor!
Is niet heel veel meer dan wij voor de Diamant betaalden maar je hebt er wel heel wat meer caravan voor!
Zeker met het bredere bed.
Laatste x dat we bij de Klerk in Hillegom waren begon hij ook over het customizen van een te smal queensbed in een caravan waarin we aan het kijken waren.
Dat was de eerste dealer die erover begon.
Ik zie op je lijstje de Dometic airco staan.
Volgens Vd Elzen kon die niet via de Inet bediend worden want het is geen Truma.
Klinkt logisch.
Alleen als alles van Truma is kun je de Inet box als klimaatbeheersing gaan gebruiken.
Combi 6E en de airco kunnen dan samenwerken.
Zelfs met een tijdschakeling.
Prijs valt mij mee hoor!
Is niet heel veel meer dan wij voor de Diamant betaalden maar je hebt er wel heel wat meer caravan voor!
Zeker met het bredere bed.
Laatste x dat we bij de Klerk in Hillegom waren begon hij ook over het customizen van een te smal queensbed in een caravan waarin we aan het kijken waren.
Dat was de eerste dealer die erover begon.
Laatst gewijzigd door ArnoM op wo 19 aug 2020 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Dat ziet er heel goed uit PD ook ik vind de prijs voor de ombouw heel acceptabel en ook mooi dat ze dit gewoon willen doen, succes met de verdere afwikkeling
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Ik zal het eens navragen; in de omschrijving staat CI-BUS en dat communiceert met het touchscreen van Hobby wat op haar beurt met de app keuvelt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Helemaal thuis ben ik er nog niet in.
Ik verwacht dat dan dat scherm van Hobby wel communiceert met je airco maar de Inet niet.
Ik vind trouwens de bediening van de combi 6E (gas en/of elektra) en de airco via de Truma bediening makkelijker dan via het bedieningsscherm van Fendt, wat in wezen hetzelfde is als van Hobby met een iets andere vormgeving.
Ik verwacht dat dan dat scherm van Hobby wel communiceert met je airco maar de Inet niet.
Ik vind trouwens de bediening van de combi 6E (gas en/of elektra) en de airco via de Truma bediening makkelijker dan via het bedieningsscherm van Fendt, wat in wezen hetzelfde is als van Hobby met een iets andere vormgeving.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Ik zie persoonlijk ook het nut van die gecombineerde bediening (nog) niet; voor mij mag het gewoon gescheiden bediend worden. Ik ga toch de airco niet gebruiken wanneer ik de Combi 6E ga opstoken
Over de Dometic B2200, die inmiddels 10 jaar oud is, ben ik zeer tevreden. Ik ga dan ook weer voor een nieuwe Dometic die af-fabriek ingebouwd wordt.
Ik zie persoonlijk ook het nut van die gecombineerde bediening (nog) niet; voor mij mag het gewoon gescheiden bediend worden. Ik ga toch de airco niet gebruiken wanneer ik de Combi 6E ga opstoken
Over de Dometic B2200, die inmiddels 10 jaar oud is, ben ik zeer tevreden. Ik ga dan ook weer voor een nieuwe Dometic die af-fabriek ingebouwd wordt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Dat is ook mijn ervaring. Je kunt de zaak zo instellen dat je de temperatuur altijd op bij 21 graden blijft. Maar als de kachel aan is, gebruik je de airco toch niet. Andersom geldt dit ook.PremiumDiscovery schreef: ↑wo 19 aug 2020 19:14RE.gif
Ik zie persoonlijk ook het nut van die gecombineerde bediening (nog) niet; voor mij mag het gewoon gescheiden bediend worden. Ik ga toch de airco niet gebruiken wanneer ik de Combi 6E ga opstoken
Dus het lijkt wel leuk maar je gebruikt het niet.
Enig ‘voordeel’ is dat je via Inet de instellingen vd Truma kunt instellen. Maar dat kan ook via het scherm van Hobby of via de afstandsbediening.
Dus ja...
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Meerwaarde biedt E&P voor ons vooralsnog niet; we levellen probleemloos met de XT4. Ik ga er dan ook maar niet aan proeven
Het chassis heeft vanaf modeljaar 2020 inderdaad bijna 5 cm meer bodemvrijheid; dit schijnt te maken te hebben met een gewijzigde montage van beide assen; dat zie je ook duidelijk in de wielkasten. Zeker bij de 720 met versterkt chassis onder de kop van de caravan, zou ik het oude chassis niet willen hebben; de oude 720 stond ook wel bekend als "de buikschuiver" omdat die versterking nog wel eens het wegdek raakte bij drempels.
Die extra bodemvrijheid heb ik eerder zelf al eens bij Coppens nagemeten
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
We hebben voor zaterdag een afspraak staan bij onze dealer voor de Fendt Tendenza 650 SFD. Hebben nu een Truma airco en gaan ook voor de Combi 6E variant. Is de bediening van beiden via de Truma app (I-net) aan te bevelen boven het scherm van Fendt zelf? Zou de keuze voor overplaatsen van de huidige airco aan te bevelen zijn boven het aanschaffen van een nieuw, ander merk, dakairco.ArnoM schreef: ↑wo 19 aug 2020 19:08Helemaal thuis ben ik er nog niet in.
Ik verwacht dat dan dat scherm van Hobby wel communiceert met je airco maar de Inet niet.
Ik vind trouwens de bediening van de combi 6E (gas en/of elektra) en de airco via de Truma bediening makkelijker dan via het bedieningsscherm van Fendt, wat in wezen hetzelfde is als van Hobby met een iets andere vormgeving.
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
RE.gif
Tja, het is maar net wat je wilt.
Via het scherm van Hobby is eenvoudig maar ook via Truma I-net.
Het is maar net wat je beter ligt, dus heel persoonlijk.
Ik zou het goed bespreken en laten uitleggen in bijv. een showroommodel.
Dan een nachtje er over slapen en beslissen..
Ikzelf doe beiden wel via het Trumakastje maar heel soms ook via het scherm
De afstandsbediening vd airco gebruik ik niet.
Tja, het is maar net wat je wilt.
Via het scherm van Hobby is eenvoudig maar ook via Truma I-net.
Het is maar net wat je beter ligt, dus heel persoonlijk.
Ik zou het goed bespreken en laten uitleggen in bijv. een showroommodel.
Dan een nachtje er over slapen en beslissen..
Ikzelf doe beiden wel via het Trumakastje maar heel soms ook via het scherm
De afstandsbediening vd airco gebruik ik niet.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
In de handleiding van de airco heb ik gevonden dat het niet de bedoeling is om verschillende bediening manieren door elkaar te gebruiken.
Dus als je Inet gebruikt niet soms de afstandsbediening van de airco pakken.
Of dat ook geldt voor het scherm van de caravan zelf is me nog niet duidelijk.
@ AndreVK,
Zoals ik zei vind ik tot nu toe (slechts 3 x 3 nachten gebruik) de bediening via het Truma schermpje makkelijker dan via het scherm van de caravan zelf.
Eigenlijk heb ik nu gewoon te weinig ervaring met alles om je hierin te adviseren.
Sorry.
Dus als je Inet gebruikt niet soms de afstandsbediening van de airco pakken.
Of dat ook geldt voor het scherm van de caravan zelf is me nog niet duidelijk.
@ AndreVK,
Zoals ik zei vind ik tot nu toe (slechts 3 x 3 nachten gebruik) de bediening via het Truma schermpje makkelijker dan via het scherm van de caravan zelf.
Eigenlijk heb ik nu gewoon te weinig ervaring met alles om je hierin te adviseren.
Sorry.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tandemassers met Queensbed, onze zoektocht...
Overigens ook een hele mooie tandemasser AndréAndreVK schreef: ↑wo 19 aug 2020 20:00
We hebben voor zaterdag een afspraak staan bij onze dealer voor de Fendt Tendenza 650 SFD. Hebben nu een Truma airco en gaan ook voor de Combi 6E variant. Is de bediening van beiden via de Truma app (I-net) aan te bevelen boven het scherm van Fendt zelf? Zou de keuze voor overplaatsen van de huidige airco aan te bevelen zijn boven het aanschaffen van een nieuw, ander merk, dakairco.
Is deze ook nieuw?
Ik zou je overigens als optie wel een city wateraansluiting aanbevelen.
Steeds meer caravans worden voorzien van een wateraansluiting op de staanplaats en dan is dit echt wel luxe hoor!
Uiteindelijk kost het in verhouding ook niet zoveel.
Maar misschien is mijn opmerking overbodig en heb je het al
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.