Zou kunnen, om exact te zijn buiten werk 685, binnen werk 680. Maakt mij niet uit deze ruimte past mij wel, toch blijft dit een beetje vreemd, of niet??
De opkomst van de tandemasser op het CF
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Nee hoor, ik heb een Kip 45 (450) en die is 520 van buiten, wij hebben een Tabbert Baronesse gehad, ook een 620 incl de lichtbak (die moet je ook meerekenen) kwam hij zelfs over de 7 meter.
Ik weet niet hoe jij je binnenmaat meet, maar daar kan volgens mij geen 5cm verschil in zitten, dat moet veel meer zijn.
Nee hoor, ik heb een Kip 45 (450) en die is 520 van buiten, wij hebben een Tabbert Baronesse gehad, ook een 620 incl de lichtbak (die moet je ook meerekenen) kwam hij zelfs over de 7 meter.
Ik weet niet hoe jij je binnenmaat meet, maar daar kan volgens mij geen 5cm verschil in zitten, dat moet veel meer zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Update !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Gemeten over de zelfde hoogte binnen achterruit tot voorschot, buiten uiteraard zelfde hoogte, dwz. over de bies.Micky schreef: ↑di 2 apr 2019 19:22RE.gif
Nee hoor, ik heb een Kip 45 (450) en die is 520 van buiten, wij hebben een Tabbert Baronesse gehad, ook een 620 incl de lichtbak (die moet je ook meerekenen) kwam hij zelfs over de 7 meter.
Ik weet niet hoe jij je binnenmaat meet, maar daar kan volgens mij geen 5cm verschil in zitten, dat moet veel meer zijn.
Wanneer ik buiten ga meten op hoogte van de lichtbak zal ik ook wel in de buurt van de 7 meter komen.
Dus conclusie, type 620 komt overeen met 60 cm meer, het zal wel zo zijn.
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Typering zegt lang niet altijd wat over de (binnen-)lengte.
Ter illustratie:
Premium 495 UL, lengte 7,63 m
Premium 540 UFe, lengte 7,78 m dus een verschil van slechts 15 cm terwijl het verschil in typering 45 cm doet vermoeden.
Maar we dwalen af
Typering zegt lang niet altijd wat over de (binnen-)lengte.
Ter illustratie:
Premium 495 UL, lengte 7,63 m
Premium 540 UFe, lengte 7,78 m dus een verschil van slechts 15 cm terwijl het verschil in typering 45 cm doet vermoeden.
Maar we dwalen af
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Bij deze "oudjes" is het doorgaans wel zo.
Bij deze "oudjes" is het doorgaans wel zo.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Onze Hobby 650 WFU Prestige
BJ 2007 | L 843 cm | B 250 cm | G 2000 Kg
BJ 2007 | L 843 cm | B 250 cm | G 2000 Kg
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Thanx, update
Thanx, update
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 25 mei 2019 17:41
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Ik heb me vorige week vooegesteld in het voorstel-draadje. Ben wat aan het lezen. Leuk hier
Wij hebben sinds vorige week een Hobby Prestige 650 umfe, uit 2012.
We zijn zojuist op een camping aan gekomen, onze allereerste caravan-avontuur is begonnen!
Leuk om rond lunchtijd een overvolle familie camping op te rijden... naar het laatste open plekje in een vol straatje. Maar één keer sturen en hij stond! #trots
Er kwamen zelfs mensen van een ander straatje/veldje kijken hoe we die grote hut neer zouden gaan zetten.
Het kamperen met de caravan bevalt nu al... op zn plek, uitstappen en installeren en VAKANTIE.
Groeten!!
Wij hebben sinds vorige week een Hobby Prestige 650 umfe, uit 2012.
We zijn zojuist op een camping aan gekomen, onze allereerste caravan-avontuur is begonnen!
Leuk om rond lunchtijd een overvolle familie camping op te rijden... naar het laatste open plekje in een vol straatje. Maar één keer sturen en hij stond! #trots
Er kwamen zelfs mensen van een ander straatje/veldje kijken hoe we die grote hut neer zouden gaan zetten.
Het kamperen met de caravan bevalt nu al... op zn plek, uitstappen en installeren en VAKANTIE.
Groeten!!
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Heerlijk he.... ruimte schaadt nooit
Wij staan nu in Boppard met 2 tandems; ik zal na het weekend het overzicht bijwerken... wat mag jullie hut wegen ?
Heerlijk he.... ruimte schaadt nooit
Wij staan nu in Boppard met 2 tandems; ik zal na het weekend het overzicht bijwerken... wat mag jullie hut wegen ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
De beloofde update
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Sta nog steeds aan kop
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
@ChrisR
Wacht maar.....je kent me nog niet zo goed denk.....ik kan wat dat betreft niet hebben dat in rang zak....
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wacht maar.....je kent me nog niet zo goed denk.....ik kan wat dat betreft niet hebben dat in rang zak....
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
*Karel besteld een nieuwe*
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Ik dacht dat alle tandemassers van na 2000 minstens 8 meter lang en 2.50 breed waren. Maar tijdens het speuren in Duitsland toch deze Caravelair gezien uit 2010 van 7,5 meter lang en 2,2 meter breed en MTM 1,5 ton.
Wil er verder niks mee zeggen, vond het gewoon opvallend. Toch beetje tegen de trend in namelijk.
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios
Wil er verder niks mee zeggen, vond het gewoon opvallend. Toch beetje tegen de trend in namelijk.
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Alle Engelse tandemassers zijn ook max 220cm breed.
Alle Engelse tandemassers zijn ook max 220cm breed.
Porsche + Tabbert
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Ja klopt, maar van de “Europese” tandemassers had ik dat niet meer verwacht.
Ja klopt, maar van de “Europese” tandemassers had ik dat niet meer verwacht.
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Heeft te maken met de Engelse Wetgeving.
Die Caravelair lijkt me ook een Traveller uitvoering wellicht ooit voor de Engelse markt gebouwd.....
Heeft te maken met de Engelse Wetgeving.
Die Caravelair lijkt me ook een Traveller uitvoering wellicht ooit voor de Engelse markt gebouwd.....
Porsche + Tabbert
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Vreemd ding, ook nog met die schade en plastic over de bekleding.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Typische traveller hut met die hoge ramen.
Hier vandaag in Frankrijk op de RN ook weer complete families met tandems met hoge ramen en staande schotels tegengekomen met witte bussen ervoor...
Het onderscheid is wel eenvoudig
Hier vandaag in Frankrijk op de RN ook weer complete families met tandems met hoge ramen en staande schotels tegengekomen met witte bussen ervoor...
Het onderscheid is wel eenvoudig
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Herkenbaar inderdaad, ik zag dit voorjaar in op de Franse wegen ook van die groepen gaan. Behalve door de bekende witte bussen werden grote tandemassers getrokken door gare VW Caddy's, oude Renault Safrane's en weet ik niet allemaal wat. Of ze dat allemaal überhaupt mochten trekken leek mij discutabel.
Verklaring dat het een Travellerscaravan is voor de Engelse markt lijkt logisch, maar ik zou dan wel denken dat ze het bij Caravelair meteen goed zouden doen en de deur aan de linkerkant zouden maken. Is maar een gedachte.
Jammer dat de hoge ramen dan toch worden geassocieerd met travellers, ik vind dat een caravan vaak goed staan (heb hetzelfde "probleem" met die prachtige, goudbruine Tabberts). Maar goed, ik dwaal af
Herkenbaar inderdaad, ik zag dit voorjaar in op de Franse wegen ook van die groepen gaan. Behalve door de bekende witte bussen werden grote tandemassers getrokken door gare VW Caddy's, oude Renault Safrane's en weet ik niet allemaal wat. Of ze dat allemaal überhaupt mochten trekken leek mij discutabel.
Verklaring dat het een Travellerscaravan is voor de Engelse markt lijkt logisch, maar ik zou dan wel denken dat ze het bij Caravelair meteen goed zouden doen en de deur aan de linkerkant zouden maken. Is maar een gedachte.
Jammer dat de hoge ramen dan toch worden geassocieerd met travellers, ik vind dat een caravan vaak goed staan (heb hetzelfde "probleem" met die prachtige, goudbruine Tabberts). Maar goed, ik dwaal af
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Ik vind het nog een hoop geld voor die Caravelair…
Zeker als je ziet wat een bak schade er aan zit, zowel links als rechts... ben benieuwd of het ding wel vochtvrij is.
Zeker als je ziet wat een bak schade er aan zit, zowel links als rechts... ben benieuwd of het ding wel vochtvrij is.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
Lucas schreef: ↑zo 16 jun 2019 23:30RE.gif
Herkenbaar inderdaad, ik zag dit voorjaar in op de Franse wegen ook van die groepen gaan. Behalve door de bekende witte bussen werden grote tandemassers getrokken door gare VW Caddy's, oude Renault Safrane's en weet ik niet allemaal wat. Of ze dat allemaal überhaupt mochten trekken leek mij discutabel.
Verklaring dat het een Travellerscaravan is voor de Engelse markt lijkt logisch, maar ik zou dan wel denken dat ze het bij Caravelair meteen goed zouden doen en de deur aan de linkerkant zouden maken. Is maar een gedachte.
Jammer dat de hoge ramen dan toch worden geassocieerd met travellers, ik vind dat een caravan vaak goed staan (heb hetzelfde "probleem" met die prachtige, goudbruine Tabberts). Maar goed, ik dwaal af
Sinds de 90er jaren bouwen de Europese (vaste land) caravanbouwers geen caravans meer speciaal voor de Engelse markt. Ofwel naar Engeland gaan gewoon caravans met de deur rechts.
Die goudbruine Tabberts (creme) worden sind 2003 niet meer gebouwd.
Die typische lage ramen bij tandems is iets typisch voor de reizende medemens vwb de indeling, net zoals tandems van de grote merken zonder toiletruimte (en dat is geen grap) speciaal voor deze doelgroep.
Porsche + Tabbert
Re: De opkomst van de tandemasser op het CF
RE.gif
Mooi om te weten, je blijft hier bijleren.
Mooi om te weten, je blijft hier bijleren.