Geen ervaring met de caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Blackboxer
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Blackboxer » di 14 jun 2016 11:22

Plannen zijn wel om in de zomervakantie door Frankrijk af te zakken naar Italië maar hebben zelf geen senseo[WINKING FACE]
We zullen nog even nadenken over het koffiegebeuren.
Wel weer nuttige tips. Ik denk dat ik metalen plaatjes laat maken voor de steunen en de levelblokken.


GroetS,

Hans

Vliedje

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Vliedje » di 14 jun 2016 11:44

Kijk eens op bijgaande link. Daarop tref je een checklist aan, van wat je allemaal zou kunnen meenemen.

http://nl.checklist.com/kamperen-met-caravan-checklist/

Succes!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4723
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door MarcoC » di 14 jun 2016 14:03

Daphne schreef:
MarcoC schreef:Eén van de dingen waar je als beginnend kampeerder niet aan denkt om aan te schaffen (dat is onze ervaring in elk geval mrgreen.gif ) plaatjes of blokken hout of kunststof om onder de uitdraaipootjes te leggen. Om het wegzakken in de grond tegen te gaan.
Dit is toch makkelijker? Die hangen gewoon onder de caravan aan de steunen en zit je niet met losse platen.

Afbeelding
Die hebben wij zelf ook aan de pootjes hangen, zaten eronder toen we de caravan kochten, maar ik vindt ze persoonlijk nog te klein! Heb toch liever een groter oppervlakte! kus.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Tramlijn16 » di 14 jun 2016 14:28

RE.gif
Gebruik ik al jaren trespaplakjes voor van 25 x 20 cm (kleine stukjes en stroken vind je vaak in bouwafval containers)
Laatst gewijzigd door Daphne op di 14 jun 2016 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Svp niet onnodig quoten.
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Kasper

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Kasper » di 14 jun 2016 16:39

Ik denk dat het belangrijkste is om de caravan en de auto zo goed mogelijk te beladen, Ab gaf dat al aan en door ervaring kom je er telkens wel weer achter wat je nog moet aanschaffen.
Ook kun je onderweg nog wel iets kopen wat je vergeten bent, maar ik zou voor de eerste keer niet teveel meenemen, scheelt in gewicht. knipoog.gif

gixxeraddict
Berichten: 58
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:23

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door gixxeraddict » di 14 jun 2016 16:57

wij hebben ook de eerste vakantie op de terugweg een paar dagen in Winterswijk gestaan met als doel even langs obelinck te gaan erg makkelijk.
qua kurkentrekkers hebben wij er een Zwitsers zakmes inleggen die was nog over.
waar wij achterkwamen in italie dat een vennetje met 40 graden wel lekker is in de caravan en die was in heel italie uitverkocht natuurlijk na veel gezoek toch nog 1 gevonden in een heel klein winkeltje in het centrum van lazise waar een oudere man allemaal camping spulletjes verkoopt.
ty-wraps en een rol ducktape horen standaard aan boord te zijn vind ik.
potkrikje gebruik ik om waterpas te zetten werkt prima heb geen mover vanwege lage laadgewicht dus krik de caravan waterpas en schuif dan de banaan eronder :lol: .
En waar we ook blij mee zijn is het droogrek voor de zwemkleding.
Ford mondeo 2.0 ecoboost 203 pk hobby 440sf

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Micky » di 14 jun 2016 18:21

Daphne schreef:
MarcoC schreef:Eén van de dingen waar je als beginnend kampeerder niet aan denkt om aan te schaffen (dat is onze ervaring in elk geval mrgreen.gif ) plaatjes of blokken hout of kunststof om onder de uitdraaipootjes te leggen. Om het wegzakken in de grond tegen te gaan.
Dit is toch makkelijker? Die hangen gewoon onder de caravan aan de steunen en zit je niet met losse platen.

Afbeelding
Die passen niet goed op alle poten, althans bij mij hangen ze heel geforceerd (lees: scheef) en zijn nog te klein naar mijn mening, daarom blijk ik toch plankjes gebruiken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Geen ervaring met de caravan

Bericht door Daphne » di 14 jun 2016 18:59

RE.gif

Ze zijn er in verschillende soorten en maten. Er zijn ook grote bigfoots van Alko (met een flinke prijskaart) Wij hebben grote "nepperds" maar passen prima onder de dikke Alko uitdraaisteunen. Maar losse plankjes kunnen natuurlijk ook. :wink:


via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door karelV » di 14 jun 2016 19:19

Wij gebruiken gewoon watervast multiplex plaatjes van 20x30 cm. en 18 mm. dik en werkt prima. Hebben ook éérst van die kunststof bigfoots gehad maar waren zo kapot. zucht.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Micky » di 14 jun 2016 19:27

RE.gif

Foei niet te ver aandraaien hè die pootjes mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 19:39

Ab schreef:Google translate weegt een stuk minder. :lol:
dan moet je T.S. wel de tip geven om een computer o.i.d. mee te nemen.
Overigens betwijfel ik of een tablet lichter is dan een woordenboek. mrgreen.gif
En met een woordenboek hoef je niet "on-line"te zijn. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 19:46

gixxeraddict schreef: potkrikje gebruik ik om waterpas te zetten werkt prima heb geen mover vanwege lage laadgewicht dus krik de caravan waterpas en schuif dan de banaan eronder :lol: .
IK heb bij de Aldi zo een garagekrikje gekocht dat 2000 kg kan tillen,netjes in een koffertje,heb daar een multplexplaatje gemaakt,bekleed met een laag van keukensnijplank,wat er onder past,en ben daar dik tevreden over.
Is n stuk stabieler dan n potkrikje
De bijbehorende steuntjes van t krikje laat ik thuis,zodat t geheel niet meer dan 10,5 kilo weegt,tegen 4,5 kg van n potkrikje.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Micky » di 14 jun 2016 19:52

eurotrotter schreef:
Ab schreef:Google translate weegt een stuk minder. :lol:
dan moet je T.S. wel de tip geven om een computer o.i.d. mee te nemen.
Overigens betwijfel ik of een tablet lichter is dan een woordenboek. mrgreen.gif
En met een woordenboek hoef je niet "on-line"te zijn. mrgreen.gif
Huh scratch.gif dat zit gewoon op je telefoon tegenwoordig en die heb je toch in je zak knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 19:54

Daphne schreef:RE.gif

Ze zijn er in verschillende soorten en maten. Er zijn ook grote bigfoots van Alko (met een flinke prijskaart) Wij hebben grote "nepperds" maar passen prima onder de dikke Alko uitdraaisteunen. Maar losse plankjes kunnen natuurlijk ook. :wink:
via Tapatalk
DE grote(dure) bigfoots van Alko zijn d.m.v. een pen die in een gleuf gaat aan de steunpoot bevestigd.
DE steunpoot beschrijft a.h.w. een cirkel,als nu de bigfoot de grond raakt kan de steunpoot nog wat verder draaien doordat de pen door de gleuf kan glijden.
Bij de (goedkopere) kunststof uitvoering kan dat niet,zodat als de steunpoot de grond raakt de kunststof voet zal moeten buigen of( meestal ) barsten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 20:17

pd0bao schreef:Als je in Nederland Senseo zou drinken en je komt toch in Italie, maak dan van de gelegenheid gebruik om eens KOFFIE te drinken, welke is
niet zo belangrijk.
Klopt helemaal Jaap,maar ik ben zo verslaaft dat ik smorgens koffie MOET hebben,en dan ligt de barista van de camping meestal nog op één oor.
Vandaar de Senseo.
( ik kom al een blauwe maandag in Italie en wéét hoe koffie smaakt mrgreen.gif,meestal een americano in tasse grande,nero senza latte of een caffé lungo coretto( als mijn vrouw t niet ziet )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Volvodriver

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Volvodriver » di 14 jun 2016 20:29

RE.gif
Als jij weet hoe koffie smaakt neem je GEEN senseo mee voor je ochtendbakkie. Dan is een Nespresso echt vele malen lekkerder en ook nog eens echte koffie. Daarnaast verbruiken de Nespressomachines ook nog eens minder stroom dan een Senseomachine. Dus ook zonder problemen te gebruiken met 6 ampere., waar je met Senseo nog moet opletten.

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Ageeth » di 14 jun 2016 20:41

http://www.kampeerchecklist.nl/

Ook een handige link naar checklist. Kun je hem zelf samenstellen dmv dingen aan te vinken die jij belangrijk vind.

eurotrotter
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 22:08

Volvodriver schreef:RE.gif
Als jij weet hoe koffie smaakt neem je GEEN senseo mee voor je ochtendbakkie. Dan is een Nespresso echt vele malen lekkerder en ook nog eens echte koffie. Daarnaast verbruiken de Nespressomachines ook nog eens minder stroom dan een Senseomachine. Dus ook zonder problemen te gebruiken met 6 ampere., waar je met Senseo nog moet opletten.
Volgens mij is t spreekwoord: smaken verschillen. kus.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
margrietvo
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 09:45
Locatie: Wildervank
Contacteer:

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door margrietvo » wo 15 jun 2016 00:28

Hier wordt de koffie nog ouderwets opgegoten. Dus een rvs thermoskan, filterhouder, filter en een bus koffie (met schepje) zijn voor mij onmisbaar.

Ja, en wat al gezegd is: veel is toch persoonlijk. Noteer dingen die je mist of denkt te missen.

Maak je eigen lijstje voor spullen die niet standaard in de caravan liggen. Iedere keer een printje en afstrepen.

Groetjes, Margriet
Fendt 490 TKM Saphir (2005)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door karelV » wo 15 jun 2016 00:37

eurotrotter schreef:
gixxeraddict schreef: potkrikje gebruik ik om waterpas te zetten werkt prima heb geen mover vanwege lage laadgewicht dus krik de caravan waterpas en schuif dan de banaan eronder :lol: .
IK heb bij de Aldi zo een garagekrikje gekocht dat 2000 kg kan tillen,netjes in een koffertje,heb daar een multplexplaatje gemaakt,bekleed met een laag van keukensnijplank,wat er onder past,en ben daar dik tevreden over.
Is n stuk stabieler dan n potkrikje
De bijbehorende steuntjes van t krikje laat ik thuis,zodat t geheel niet meer dan 10,5 kilo weegt,tegen 4,5 kg van n potkrikje.


Hebben wij ook en zeker een stuk veiliger. Heb hem altijd bij me als we met de caravan weggaan en heb hem nog compleet in de koffer zitten en leg hem altijd in de auto om zo het gewicht van de auto wat te verhogen mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Micky » do 16 jun 2016 11:48

eurotrotter schreef:
Volvodriver schreef:RE.gif
Als jij weet hoe koffie smaakt neem je GEEN senseo mee voor je ochtendbakkie. Dan is een Nespresso echt vele malen lekkerder en ook nog eens echte koffie. Daarnaast verbruiken de Nespressomachines ook nog eens minder stroom dan een Senseomachine. Dus ook zonder problemen te gebruiken met 6 ampere., waar je met Senseo nog moet opletten.
Volgens mij is t spreekwoord: smaken verschillen. kus.gif mrgreen.gif
Dat gaat meestal op idd, maar iemand die zegt dat hij Senseo lekkerder vind dan Nespresso scratch.gif
komt bij mij over als iemand die zegt dat een Skoda Fabia beter rijdt dan een Mercedes E klasse whistle.gif het kan uiteraard wel een "betere" oplossing zijn gezien verschillende omstandigheden (kosten bijv.) knipoog.gif

Maar goed dat heeft weer weinig te maken met "geen ervaring met de caravan" :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Volvodriver » do 16 jun 2016 12:27

RE.gif
Tja zijn keus.
Maar goed; Mede vanwege de lagere aansluitwaarde adviseer ik voor de caravan een Nespresso en geen Senseo. Kostenaspect weegt in dat geval niet mee.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Daphne » do 16 jun 2016 12:34

RE.gif

Inderdaad zijn keus, maar wel bijzonder voor iemand die een kenner op het gebied is van koffie en verder alleen de koffie blieft van de barista him/herself knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Citrorob

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Citrorob » do 16 jun 2016 12:42

Naast de plankjes een paar houten blokjes van 10x10x7cm

Als de ondergrond scheef is zijn de pootjes van de caravan niet altijd lang genoeg of staan in hun uiterste stand niet echt lekker.

Ik gebruik ook een 20x25cm multiplex plankje voor onder het neuswiel. Dan zakt ook deze niet weg in een zachtere ondergrond.

Blackboxer
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18

Re: Geen ervaring met de caravan

Bericht door Blackboxer » do 16 jun 2016 14:12

Goede tips, Alice was al aan het zoeken naar een koffie zet dingetje, iets met Dolce of zo.
Extra plankjes is ook een goede, checklist ga ik printen en vanmiddag stap ik op de motor om te kijke hoe de caravan er nu bij staat. Nog een week[WINKING FACE][PARTY POPPER]


GroetS,

Hans

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”