Aankoop tent of toch maar caravan?

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
natasja

Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door natasja » za 17 jan 2015 19:08

Oh boy... Ik dacht dat ik eruit was, dat we een tent gingen kopen.
1) kan je doorrijden 2) kost niet teveel 3)kunnen we makkelijk bergen
Maar iedereen maakt me bang voor mijn rug. Ik zou voor een hele goede SI-mat gaan.
Caravan is meer luxe uiteraard, maar wat me daar tegen houdt is 1)het gesleur=minder doorrijden 2)berging

Helpen jullie me even met goede raad?

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door RogerS » za 17 jan 2015 19:09

Als je er niet uit bent zou ik voor een vakantie een toercaravan huren. Dan kun je kijken of je dit bevalt.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door rovado » za 17 jan 2015 19:31

Ik ben het met de vorige reactie eens.
Maar als je bang bent voor je rug en toch in een tent wil vakantie houden kan je ook een tentvakantie boeken bij een aanbieder van compleet ingerichte "tenten".
Ik schrijf tent speciaal tussen aanhalingstekens want vaak zijn deze tenten luxer ingericht dan een caravan.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

natasja

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door natasja » za 17 jan 2015 19:41

Oei, mijn vorig bericht is precies weg.
Een caravan bevalt ons wel hoor. Mijn ouders hebben 1 die een gans jaar op dezelfde plaats staat.
Wij gaan dit jaar 10 dagen naar het zuiden van Frankrijk, de meesten van jullie gaan langer op vakantie denk ik niet?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » za 17 jan 2015 20:13

RE.gif
Wanneer je per seizoen van plan bent om "maar" één keer met een kampeermiddel op vakantie te gaan, moet je geen caravan kopen, veel te veel romslomp. Huur iets tet plaatse, of dit nu een ingerichte tent, een toercaravan of stacaravan is.

Glamping ter plaatse is dan echt veel logischer en per saldo ook goedkoper thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door janvijn » za 17 jan 2015 20:18

Ben het 100% met de vorige reactie eens, 1x gebruik per jaar dan een accommodatie huren, als je meerdere keren weg gaat is zelf kopen een optie, maar ik zou dan minimaal 1 keer iets huren om te kijken of je keuze voor een caravan wel de juiste is. Een caravan achter dé auto is absoluut iets anders dan een tent in je kofferbak.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

natasja

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door natasja » za 17 jan 2015 20:26

We zouden er ook af en toe een weekendje mee weg gaan, niet veel want mijn man werkt meestal in het weekend.
Zo'n huisje of glamping daar is duur :oops:

mennovdh
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 aug 2012 22:39
Contacteer:

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door mennovdh » za 17 jan 2015 21:49

Zeker kost huren telkens veel geld, maar een caravan kost meestal veel meer. Bekijk het rekentooltje op Caravantrekker maar eens: http://www.caravantrekker.nl/algemeen/kosten.php
Maar geld is niet het enige selectie criterium (hoop ik) want een eigen caravan geeft ook plezier.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » za 17 jan 2015 22:29

PremiumPeugeot schreef:RE.gif
Wanneer je per seizoen van plan bent om "maar" één keer met een kampeermiddel op vakantie te gaan, moet je geen caravan kopen, veel te veel romslomp. Huur iets tet plaatse, of dit nu een ingerichte tent, een toercaravan of stacaravan is.
Het ter plaatse huren van een accommodatie is ook niet bepaald zaligmakend, er zit nog genoeg kaf tussen het koren.
Verhalen over smerige huur (sta)caravans zijn er genoeg te vinden op het internet als je even de moeite neemt.
Vaak hebben campings maar een paar caravans die ze verhuren, of soms maar eentje.

En nog een nadeel van een tent: Zet hem maar eens op of breek hem af in de stromende regen, kijken of je het dan nog zo leuk vind.
Daar heb je met een caravan geen last van, dat je niet lekker kunt "doortrappen" neem ik gaarne voor lief.
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op za 17 jan 2015 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » za 17 jan 2015 22:33

RE.gif
Je bent zeer matig geinformeerd :(

Wanneer je ter plaatse een kampeermiddel huurt, ben je veelal slechts enkele tientjes per nacht meer kwijt dan wanneer je met je eigen kampeermiddel komt; vergelijken moet je met dezelfde campings en faciliteiten. Voorts is het verstandig te huren bij dedicated organisaties, dus niet rechtstreeks bij campingbeheerders die het er een beetje "bij" doen...

Huren is echt niet veel duurder, zeker niet ingeval je beperkt op vakantie gaat.
Laatst gewijzigd door PD op za 17 jan 2015 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » za 17 jan 2015 22:35

RE.gif
En jij hebt slecht gelezen, ik heb het nergens over de prijs van een huurcaravan gehad.
Mijn verhaal gaat over de toestand waarin sommige huuraccommodaties zich bevinden.
Vieze, slecht onderhouden huurcaravans of chalets, het internet staat er vol mee.
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op za 17 jan 2015 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » za 17 jan 2015 22:36

Wederom: onzin :( zolang je bij gerenommeerde verhuurders boekt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » za 17 jan 2015 22:39

RE.gif
Voor jouw onzin, helaas bittere realiteit.
Kijk maar eens op internet naar de Oostappen Groep.
Een gerenommeerde verhuurder is helaas geen garantie voor een propere accommodatie.
Zelfs over Landal Greenparks en Center Parcs is genoeg ellende te melden.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » za 17 jan 2015 22:42

Elke uitzondering is in de staat de regel te bevestigen danwel te ontkrachten.... Zo komen de bakerpraatjes in de wereld :( Mensen papegaaien elkaar zonder feitelijke onderbouwing en eigen bevindingen...

Ik vind het met name elke keer weer typerend wat voor "volk" tijdens consumentenprogramma's in beeld komt met hun klachten... veelal zou ik de situatie bij hen thuis wel eens willen vergelijken met de aangetroffen huuraccomodaties.... Wijzelf hebben heel veel gehuurd, zowel ingerichte tenten, stacaravans als zo'n beetje alle Landal parken in NL en D en daarnaast een aanzienlijk aantal hotels middels vliegvakanties en zijn werkelijk nog nooit teleurgesteld... De uitzonderingen zijn vooral interessant voor de programmamakers !
Voorts: wanneer je budget huurt, krijg je ook budget...

Huren is een zeer goed alternatief voor de kampeerder met een minder frequente vakantiebehoefte thumbup.gif

Just my two cents :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Michel1975 » za 17 jan 2015 23:36

ik sluit me aan bij PP. Over Oostappen groep is genoeg te vinden maar over Landal niets dan goeds en we hebben al heel wat parken gehad en in het lagere segment doet Roompot het ook zeker niet verkeerd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door VIP » zo 18 jan 2015 00:28

RE.gif RE.gif

Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

En denk maar zo, positieve dingen lees je nooit (of maar heel zelden).

Ofwel hoge bomen vangen veel wind knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Micky » zo 18 jan 2015 00:51

tjonge, dat jullie allemaal ervaring hebben met die parken schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » zo 18 jan 2015 09:01

RE.gif
Tjah Mickey, had je niet gedacht he knipoog.gif maar voordat wij in 2008 door "toedoen" van VIP Premium een eigen sleurhut aanschaften, huurden wij ca. 4x per jaar een dergelijke accomodatie en dan gaat het hard hoor awhoea.gif In voor- en najaar (en Kerst) naar Landal of een hotel/appartement en in de zomer naar Zuid Frankrijk of Italië in een tent of caravan.

Nu we een eigen kampeermiddel hebben, hebben we onze uitstapjesfrequentie stevig kunnen verhogen blij.gif Dat er hiertoe telkens iets aan de haak hangt, is me echt alles meegevallen en zou dan ook niet meer zonder willen als "veelkampeerder"...

Mijn advies blijft: Incidenteel op vakantie, dan huren... Vaker, dan aanschaffen thumbup.gif
En je vooral niet gek laten maken door sensatieprogramma's.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » zo 18 jan 2015 09:57

PremiumPeugeot schreef: Voorts: wanneer je budget huurt, krijg je ook budget...
Sorry maar dat vind ik een drogreden, of je nu voor €700,- een accommodatie huurt of voor € 1000,- of meer.
Dat je daar geen luxe voor krijgt is te begrijpen, maar met een smerige accommodatie hoef je geen genoegen te nemen ongeacht wat de huurprijs is.

En over Budget gesproken........
Ik zou CenterParcs nou niet direct als budgetverhuurder willen bestempelen met prijzen van over de € 1000,-
Ook Vacansoleil is geen budgetverhuurder met prijzen in dezelfde categorie, en daar zijn de klachten ook niet mals over gezien deze website: http://www.reisgraag.nl/reisorganisatie ... rvaringen/



@Michel1975

Over Landal niets dan goeds? Sorry maar dan vraag ik me echt af of je daar ooit een accommodatie gehuurd hebt.
Landal is, en dat heb ik uit eigen ervaring, beslist geen uitzondering op de regel.

Het probleem zit hem vaak in de schoonmaak, daar wordt te weinig tijd voor genomen en er is geen supervisie op het gedane werk.
En dan krijg je dergelijke toestanden.

Maar ja, je kunt ook alle klachten die in vakantieprogramma's als Groeten van Max verschijnen afdoen als "bakerpraat".
Het feit dat zo'n programma anno 2015 nog steeds nodig is en men er toch iedere keer weer in slaagt er complete afleveringen mee te vullen zegt m.i. genoeg.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door PD » zo 18 jan 2015 10:01

Als jij persé gelijk wilt hebben, mag je het van mij hebben hoor......... Fijn weekend kus.gif
Ik hoop alleen dat TS het wat objectiever beoordeelt en ook mijn input meeneemt in de beslissing....... I rest my case !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » zo 18 jan 2015 10:09

RE.gif
Goh, en ik maar denken dat jij diegene bent die zijn gelijk probeert te halen.
Maar dat zal ik wel weer verkeerd gelezen hebben. whistle.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Jeroen123 » zo 18 jan 2015 10:37

natasja schreef:Oh boy... Ik dacht dat ik eruit was, dat we een tent gingen kopen.
1) kan je doorrijden 2) kost niet teveel 3)kunnen we makkelijk bergen
Maar iedereen maakt me bang voor mijn rug. Ik zou voor een hele goede SI-mat gaan.
Caravan is meer luxe uiteraard, maar wat me daar tegen houdt is 1)het gesleur=minder doorrijden 2)berging

Helpen jullie me even met goede raad?
Zowel mijn vrouw als ik zijn beide rugklanten...
Sinds de aanschaf van onze caravan slapen we geweldig
Het sleuren ligt aan je zelf ! mijn vrouw is net als ik een doorrijder (opschieten en dan genieten) maar daar begon ik steeds meer tegenop te zien
Ik heb haar heel vaak gezegd dat ze het anders moet benaderen, vertrekken is al vakantie
Rustig aan, na 2 uurtjes rijden even stoppen, bakkie koffie zetten, oven aan met vers gebakken broodjes en dan weer verder
De reis op zich werd al een feest, iedere stop snoof je wat van de omgeving op ipv dat we er voorbij vlogen

Aankomen was ook een feest, rustig rol je de camping over, zet de caravan op zijn plek, pootjes uit, stoelen naar buiten en zwembroek aan, later pas de voortent opzetten, eerst genieten

Vertrekken was net zo zeer een feest, voorheen ging de wekker op een onzedelijke tijd, tent afbreken, inpakken... elk hoekje en gaatje benutten en dan aan een lange reis beginnen.
Niet tussentijds stoppen in een hotel/motel (ze zouden de auto of aanhanger maar stelen met je hele spul) maar in 1x door naar huis
NEE, niet meer ! de dag van te voren de tent er af, spul op zijn plek, volgende ochtend rustig op staan (we rijden immers toch maar ongeveer 6 uur per dag (3x2) en dan weg.
Na de eerste 4 uur rijden het boekje erbij en kijken voor een leuk plekkie om te stoppen (liefst iets met zwemwater)
Aangekomen op plaats van bestemming, stoelen er uit, bbq op zijn plek, zwembroek aan en relaxen...

in één woord HEERLIJK

Een caravan is voor ons de charme van kamperen maar de luxe van thuis
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door TouranDriver455ts » zo 18 jan 2015 11:30

RE.gif

Waar haal je onderweg de stroom vandaan om broodjes te bakken in de oven ??????
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door TouranDriver455ts » zo 18 jan 2015 11:30

RE.gif

Waar haal je onderweg de stroom vandaan om broodjes te bakken in de oven ??????
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aankoop tent of toch maar caravan?

Bericht door Kingpin1966 » zo 18 jan 2015 11:32

RE.gif
Misschien een Engelse caravan?
Daar zit vaak een gasoven in, en dan heb je geen stroom nodig. knipoog.gif
Of een boordaccu kan ook nog.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”