Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door Xecto » zo 18 jul 2021 21:21

Wellicht is de Dethleffs 495QSK wat voor jullie? Zijn redelijk nieuw en met een beetje geluk voor dat geld wel te koop, eventueel wachten tot na de zomer?

Wij hebben m nu dik 3 jaar en inmiddels met 3 kinderen. De kleinste is nu 4 maanden, dus als die niet meer in de wagenpark of campingbedje past gaan wij een maat (of meer) groter.

Rijdt ontzettend stabiel, ook met een auto die net zo zwaar is, al heb je dan wel eens wat last van wind en vrachtwagens. De 7,2m is op kleinere krappere campings niet altijd gemakkelijk, maar wel goed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door stefertje » zo 18 jul 2021 23:57

Dit is inderdaad een mooi ding! Maar wel vrij jong.. zie ze niet staan onder de 19.000 euro?
Ik heb geen haast.. zit eraan te denken om onze hut alvast weg te doen en rustig de winter iets nieuws te zoeken.. maar vind dat toch ook werden beetje eng om niet te hebben dus ook niet weg te kunnen..
Ik hou deze ook in gedachte iig! Thanks
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door Xecto » ma 19 jul 2021 07:29

De prijzen rijzen op dit moment de pan uit, voor dat geld kocht je hem een aantal jaren geleden nieuw en helemaal compleet. Hopelijk zakken de prijzen na de zomer weer.

Wij hebben vorige maand laten taxeren en kregen daar door meerdere partijen precies jouw budget voor geboden. Wij zitten met hetzelfde dilemma: als hem nu weg doen en niet snel weer wat anders vinden kunnen we in de herfst, winter en voorjaar niet weg. En als het tegenzit vinden we zelfs voor de zomer niets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door stefertje » ma 19 jul 2021 09:04

Ik zit precies met hetzelfde…
Ik ga nu goed geld krijgen voor onze Dethleffs.. meer dan dat we er 2 jaar geleden voor hebben betaald. Het is dan altijd de vraag: hetgeen wat je terug koopt is ook hoger in prijs of je moet in de winter wat moois tegen komen.. ik vind bijv 13.000 euro voor een Knaus sudwind 500 met stapelbed uit bijv 2006 behoorlijk aan de prijs.. maar dat zou waarschijnlijk zo zijn omdat er veel vraag is maar weinig aanbod..
Mocht je tot verkopen overgaan.. geef dan even een seintje..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Flubke
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 7 sep 2020 17:06

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door Flubke » ma 19 jul 2021 10:17

Niet duits, maar een adria altea 462pk heeft ook stapelbed icm fransbed en ruim toilet, inclusief dissel minder dan 7m en max 1500kg, mocht je buiten knaus willen kijken is dat wellicht ook een optie...
Ford kuga st-line 120pk 2017, adria altea 462pk 2019

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 682
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Mogelijk op zoek naar wat nieuws

Bericht door Xecto » ma 19 jul 2021 11:11

Wij gaan in de vakantie hier verder naar kijken, maar het aanbod tandemassers neemt weer toe en de prijzen zijn acceptabel. Goed mogelijk dat wij dus na deze zomer voor een gebruikte tandemasser gaan. We kunnen best in het najaar even babbelen, eerst nog even 3 weken naar Kroatië


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”