De opkomst van de tandemasser op het CF

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Stefrutten
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 apr 2021 14:19

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Stefrutten » za 1 mei 2021 12:48

Dan weer een update/ 1 erbij. Wij hebben dus een hobby 600UL (eerder over bericht) tandemasser uit 1995. Staat wel in Kroatië

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » za 1 mei 2021 13:02

[re.gif]
Leuk 👍 we staan nu op de camping, ik zal hem morgen of maandag toevoegen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » ma 3 mei 2021 11:21

Update (incl. de suggestie van HL voor een kleurtje van de mutatie):
Bijlagen
Tandemassers CF vs41.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Aviva » ma 3 mei 2021 11:45

Toppie dat kleurtje, direct duidelijk wat de mutatie is thumbup.gif
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » ma 3 mei 2021 17:38

[re.gif]
Was idd een prima tip 👍
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Xecto » do 13 mei 2021 18:12

Hallo! Nieuw hier op het forum, zie mijn voorsteldraadje, maar wij zijn voornemens ons te voegen tot de tandemassers! Liefst een kluscaravan die van binnen kan worden gestript en nieuw opgebouwd en van buiten in ere herstelt. We oriënteren ons op bijvoorbeeld de Hobby 650/720 of Dethleffs Camper/Beduin 760.

Wie weet er meer zinnige opties van rond het bouwjaar 2000?
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Lucas » vr 14 mei 2021 01:17

[re.gif]
Welkom nog, en ik weet niet wat “zinnig” is in dat verband? Als het toch van binnen allemaal eruitgaat telt nog slechts het uiterlijk van de sleurhut en dat is persoonlijk. In dat geval en met dit plan zou ik overigens proberen ergens een vervallen Airstream uit te halen en die een nieuw leven te geven (in Duitsland wel te vinden).

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door hoboken » vr 14 mei 2021 08:36

[re.gif] [re.gif] Hou wel in gedachten dat al het meubilair in belangrijke mate bijdraagt aan de stevigheid van de caravan, je kan niet zomaar alles uit de caravan slopen, grote kans dat alles vervormd of zelfs instort. Alleen een Eriba Touring of een Airstream verdragen dat omdat deze een metalen constructie hebben en geen van hout.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » za 15 mei 2021 18:19

Hobby is in het verleden langdurig de meest verkochte caravan geweest, dus daarin zal de keuze het grootst zijn. Zoals hierboven geschreven wel even opletten wanneer je alle meubilair (tijdelijk) verwijdert ivm de constructie.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Xecto » za 15 mei 2021 21:19

Technisch gezien heb ik er wel vertrouwen in, die stabiliteit komt echt wel goed. Wel even zitten puzzelen en rekenen, de indeling die we zouden willen komt al snel op een Hobby 720 of een Dethleffs 760. Een indeling met stapelbed zouden we zelfs nog niet hoeven aanpassen zodat we de huidige caravan kunnen verkopen, maar dan wordt het wel een haastklus op het moment dat het dan wel nodig is.

Dan nog wel de volgende vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe gemakkelijk kom ik nog aan een plek op een Italiaanse familiecamping, de zogenoemde Camping Villages? Zelfs met onze Dethleffs 495 van 7,12m is het soms al krap manoeuvreren (de auto is ook 5,5m) en werden we buiten het seizoen soms al gediscrimineerd omdat we niet op een plek pasten met ACSI-korting :( Ook al een keer de dissel in moeten graven vanwege de helling. Vragen jullie vantevoren of het überhaupt past of informeren jullie naar de formaten van de plekken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door MarcoC » za 15 mei 2021 21:42

[re.gif]
Dat is inderdaad wel aan te raden ja.
We hadden laatst een leuke NL camping op het oog, maar op het reserveringsformulier stond al dat tandemassers niet toegelaten werden.
Wij vroegen ons dus af waarom en belden met de camping.... bleek dus dat de plaatsen op die camping maar 8,5 tot 9 meter breed zijn!
Dus is het idd aan te raden om van te voren te vragen of het past!
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » za 15 mei 2021 21:50

Xecto schreef:
za 15 mei 2021 21:19
Vragen jullie vantevoren of het überhaupt past of informeren jullie naar de formaten van de plekken?
Ja, altijd, vooral om verrassingen voor onszelf te voorkomen. Onze ervaring is dat je dan ook bijna altijd de grootste/mooiste plekken krijgt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Xecto » za 15 mei 2021 23:57

Tegen maximaal tarief natuurlijk wie groot wil zijn moet pijn lijden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door erichendri » zo 16 mei 2021 10:38

Op de camping in italië waar wij toen waren had je ook ACSI korting plaatsen.
Die waren wel een stuk kleier dan de andere plaatsen.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Krissie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 6 nov 2007 20:35
Locatie: Kemzeke, Oost-Vlaanderen, België

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Krissie » do 10 jun 2021 14:27

Aan de beheerder van deze topic:

Indien het lijstje van de leden op dit forum met een tandemasser nog steeds actueel is, mag er nog eentje aan toegevoegd worden
Onze Fendt Tendenza 650 SFD staat sinds begin deze week bij onze delaer en als alles goed verloopt, mogen we hem komend weekend gaan ophalen haphop.gif

Qua gegevens is het zeer makkelijk, gewoon een copy/paste van de gegevens van AndreVK en klaar blij.gif
Fendt Tendenza 650 SFD getrokken door een Ford Transit Custom Limited Mulit Use 2.2 tdci

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door daniel1975 » do 10 jun 2021 14:59

Wellicht een vraag die al vaker ergens langs is gekomen, maar dat maakt hem niet minder oprecht: waarom kiezen mensen voor een tandemasser?
Ik kan mij er zelf helemaal niets bij voorstellen, maar wel geinteresseerd waarom anderen dat wel willen. Voor de duidelijkheid, is GEEN veroordelingen oid.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Xecto » do 10 jun 2021 15:11

De enige reden die wij hebben is: ruimte!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Pakkie » do 10 jun 2021 15:31

[re.gif] [re.gif]

Die redenen zullen heel divers zijn, maar ik verwacht dat met name ruimte en/of een gewenste indeling vaak naar voren zullen komen. Hier kun je een heel epistel lezen waarom wij uiteindelijk tot de tandemasser gekomen zijn die we nu hebben. Voor ons was een tandem zeker geen musthave. Sterker nog, de wederhelft vond zo'n extra as in eerste instantie maar niks. Echter onze eisen en wensen konden wij niet verenigd krijgen in een mooie enkelasser die ons aansprak. Had een enkelas Fendt 560 SG echter fatsoenlijke aflegruimte bij het aanrecht gehad (dat was voor ons de afknapper) dan hadden we die mogelijk wel gekocht.
Alhoewel onze 1 wk gebruikte en letterlijk in nieuwstaat verkerende Fendt 650 SG inclusief Truma XT4 en cassetteluifel goedkoper was dan een kale nieuwe Fendt 560 SG. Dan is de keuze (mits een goede trekker voorhanden) gezien oa de extra ruimte en betere rijcomfort die een tandem biedt niet zo moeilijk denk ik.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door VIP » do 10 jun 2021 15:51

Voor ons die het hele jaar onderweg zijn: Ruimte en Indeling.

Zodat je ook in het voorjaar en najaar je kont te kunnen keren als je binnen bent/zit.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Krissie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 6 nov 2007 20:35
Locatie: Kemzeke, Oost-Vlaanderen, België

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Krissie » do 10 jun 2021 16:04

+1

Ook bij ons is de keuze ook enerzijds gebaseerd op een specifieke indeling, meer bepaald ruime badkamer icm een vrijstaand bed.
Anderzijds is er ook de ruimte. Wij hebben een Fendt 515 SD overwogen (die ook al de ruime badkamer heeft) maar dan weer met het Franse bed, waar ik toch liever vanaf wou. Doorslag was de slaapruimte die van het zitgedeelte vooraan gemaakt kan worden. Bij de 515 SD was dit niet toereikend voor het geval onze 2 dochters toch nog zouden meegaan, waar ze dan in 650 SFD wel voldoende plaats gaan hebben.
De wederhelft zag eerste tegen de toch wel grotere omvang van een dubbelasser op, maar uiteindelijk heb ik haar (met hulp van kennissen die ook een dubbelas hebben) kunnen overtuigen en nu staat ze al helemaal te popelen om er mee op pad te gaan.
Ook een argument wat hier al naar voor kwam, is het feit dat wij er ook maximaal mee op pad willen gaan en dan echt van binnenruimte kunnen genieten als er niet buiten geleefd wordt.
Het feit dat we ook over een geschikt trekkend voertuig beschikken en de nodige ruimte om hem thuis te kunnen stallen was dan weer mooi meegenomen.
Fendt Tendenza 650 SFD getrokken door een Ford Transit Custom Limited Mulit Use 2.2 tdci

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door VIP » do 10 jun 2021 17:08

[re.gif]

thumbup.gif

Enneh, veel plezier met de nieuwe aanwinst thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Krissie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 6 nov 2007 20:35
Locatie: Kemzeke, Oost-Vlaanderen, België

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door Krissie » do 10 jun 2021 17:10

[re.gif]

DANKJEWEL !!!
Fendt Tendenza 650 SFD getrokken door een Ford Transit Custom Limited Mulit Use 2.2 tdci

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door PD » do 10 jun 2021 17:53

daniel1975 schreef:
do 10 jun 2021 14:59
Wellicht een vraag die al vaker ergens langs is gekomen, maar dat maakt hem niet minder oprecht: waarom kiezen mensen voor een tandemasser?
Ik kan mij er zelf helemaal niets bij voorstellen, maar wel geinteresseerd waarom anderen dat wel willen. Voor de duidelijkheid, is GEEN veroordelingen oid.
Ruimte, Comfort, Ruimte, Comfort, Ruimte 🤗👍🤗
Met name buiten het hoogseizoen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door RikB » do 10 jun 2021 18:22

Leuke vraag, en leuk om de antwoorden te lezen.
Ik vraag het me ook al lang af. Komt er een (ouder) echtpaar met een joekel van een caravan.
Zitten wij met z'n 6-en bij een Knaus 400.

Maar voor hen is het meer een rijdend huisje, en dat vinden zij blij.gif
Voor ons is het een 'luxe tent op wielen' en dat vinden wij blij.gif

Een beetje off-topic, maar wel een vergelijkbare vraag: bus-campers die 2 weken op dezelfde plek staan... alleen voor tripjes de camping af. Nauwelijks stoeltjes dus men hangt hele avond half in de bus. Kan iemand dat uitleggen? Ik vind het zo stom om stom.gif te zeggen knipoog.gif

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: De opkomst van de tandemasser op het CF

Bericht door sailor wim » do 10 jun 2021 18:51

Ik wandel net langs een camping bij mij in de polder.
Daar staat een Kip K37 EK die heb ik ook gehad en daarvoor een Kip K400 MK. Beide 185cm breed, en dacht bij mezelf zo nu heb ik mooi meer ruimte en wel 212 cm breed.
Dus heerlijk meer binnenruimte, ik kan mij er wat bij voorstellen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”