Avento 385 master TD de luxe 1991

Plaats reactie
Mojo

Avento 385 master TD de luxe 1991

Bericht door Mojo » di 19 feb 2008 10:44

Hallo beste mensen , wie kan mij iets vertellen over de avento 385 TD de luxe 1991 , die kan ik kopen , maar ik weet weinig van dit merk , wie kan mij wijzen op de sterke en de zwakke punten van dit merk en waar ik speciaal op moet letten bij eventuele aankoop.
Graag u RE.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » di 19 feb 2008 10:57

Deze Avento komt dus nog uit Meerkerk.
In principe zijn dit oerdegelijke caravans die met de jaren degelijk blijven.

Wij zijn eind jaren 90 (circa 1998) ook eens wezen kijken naar de iets grotere uitvoering (395 TD) daar waren geen rare zaken alles was nog net zo zoals het uit de fabriek kwam en voelde degelijk aan en geen lekkerij te ontdekken.
Als onze huidige Beijerland van 1990 al goed is dan moet die Avento nog een klasse beter zijn.

Waar ik wel op zou letten is het onderstel. Kijk of daar geen gekke dingen aanwezig zijn. Het is per slot al wel een bijna 20 jaar oude caravan.

Overigens Avento heeft ook een liefhebbersclub van eigenaren. Kijk daar ook eens op het forum.

Mojo

avento

Bericht door Mojo » di 19 feb 2008 16:41

Hey volvo driver
waar kan ik dit forum vinden? kan je me een link geven , ik ga dinsdag as. hem bekijken , het zal mij benieuwen , bedankt voor de RE.

Jarno

Bericht door Jarno » di 19 feb 2008 18:40

Avento Club. Maar daar staat verder ook geen info.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » wo 20 feb 2008 09:48

He vreemd,
eerst kon je via die link van Jarno bij de club inloggen en op een forum komen.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » do 28 feb 2008 13:52

Wij hebben een avento master luxe 315 gehad. Deze had bouwjaar 1993.
Al met al een prima caravan! Degelijk en betrouwbaar! Geen rammelende kastjes of zo. Wegligging perfect. Goede isolatie! Nooit problemen mee gehad. Vanwege een lichamelijk probleem hebben wij een grotere burstner gekocht en is de avento overgenomen door onze dochter die er nu voor het 4e jaar mee rond toert.
Ik weet het, hier gaat de vraag over de grotere versie maar iets is altijd beter dan niets!

janpunne

Willie

Bericht door Willie » vr 29 feb 2008 21:42

Op zich kan het een goede caravan zijn. Toch zou ik de wagen laten controleren op vocht en ik zou de as laten inspecteren. Als ik het goed heb is dit een staalgeveerde as en die kan wanneer er een probleem is U voor aardig hoge kosten zetten. Controlepunten aan de as zijn: Hoe is de yoestand van de veerstaven? Hoe is de toestand van de asbussen waarin de zwenkarmen gelagerd zijn? En hebben armen tov de bussen geen speling?
Laat een en ander bij een betrouwbaar bedrijf wat verstand van zaken heeft controleren!

M.vr.gr.
G.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”