Weinig over Avento..

Hans en Linn

Weinig over Avento..

Bericht door Hans en Linn » zo 6 mei 2012 10:01

Wat is er eigenlijk hier op het forum weinig info te vinden

over de Avento Caravans :(

Zijn er volgens mij toch genoeg van verkocht, zeker enige jaren geleden scratch.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » zo 6 mei 2012 10:57

WELKOM , hier is nog een AVENTO caravan gebruikster !!!

Wij zijn er tevreden over, heerlijk de ruime hoekkeuken , weet dat er andere opstellingen zijn maar wij vinden deze indeling prettig! thumbup.gif


Geniet ervan en wie weet...krijgen "wij" ook een aparte vermelding :lol:

met groet, caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Hans en Linn

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Hans en Linn » zo 6 mei 2012 11:35

Wij hebben een 395 TL uit 1990 met eindkeuken en rondzit.
Dat vonden wij erg belangrijk ivm een groot bed blij.gif
Het is onze eerste caravan, dus nog veel leren en ondervinden mrgreen.gif

[EDIT Kingpin1966] Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd,
Gebruik voor reactie op voorgaande bericht het RE.gif icoon.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » zo 6 mei 2012 16:34

Zelfde indeling dus als wij. Of hebben jullie geen hoekkeuken? Heerlijke caravan. Degelijk en ligt prima achter de auto.
Wij preferen een rondzit en een iets kleinere caravan boven 1 met een vast bed en een klein zitje.

Het bed is zo opgemaakt! TIP: Wij hebben 2 dunne IKEA matrasje, daar gaat een hoeslaken om en het 2 persoons dekbed erbovenop. Je staat in het gangpad, rol nu alles op en leg het als een worst tegen de voorkant onder het raam. Even 2 andere kussenslopen erom en ertegen aan zetten! Tafel er strak tegen aan , je hebt ruimte genoeg nog om te zitten ( wij zijn dus maar met z'n 2e, jonge zestigers)
Heerlijk om te lezen, voetjes op de bank en leunen tegen de kussens ( hebben geen TV!)
S 'Avonds : tafel omlaag, kussens goed leggen, alles uitrollen et voila...slapen maar!

Wij doen dit al jaren en jaren ne het bevalt ons goed!

Veel vakantie/caravan plezier!
Avento 420 / XC70....

Hans en Linn

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Hans en Linn » ma 7 mei 2012 08:19

Dat is een goede tip !!

Gaan we zeker even over nadenken.

Wij hebben geen hoekkeuken.
Onze keuken zit recht tegen de achterkant [ bij de deur] en rechts daarnaast
is het was / wc gedeelte.

die van ons kan ik nog geen foto laten zien, want die moeten we van de week nog ophalen en dan foto's maken blij.gif

Nog even geduld.......[ zeg ik tegen mijzelf hoor!!] mrgreen.gif

Goulds

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Goulds » ma 28 mei 2012 20:07

ook wij hebben een avento royal td luxe uit 1986

de indeling is bij ons een middenkeurken waardoor er op de dinette 2-personen kunnen slapen en bij het achterzitje 1-2 perosonen verder zit er een natte cel in

de caravan bevalt ons zeer goed

Hans en Linn

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Hans en Linn » ma 28 mei 2012 21:23

RE.gif

Er zijn er dus toch nog wel enkele hier .

Dat is mooi, want ik vind het persoonlijk een hele mooie caravan.
Niet dat ik veel ervaring heb, maar we kijken en keken veel rond. whistle.gif

stefmetavento
Berichten: 26
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:04
Locatie: Amsterdam

Re: Weinig over Avento..

Bericht door stefmetavento » wo 22 aug 2012 15:31

Hallo Avento-bezitters,

Draadje is al van mei, maar ook wij bezitten een Avento model 385 TL exclusief uit 1992. Het is onze eerste caravan. Vorig jaar gekocht en al heel wat keren mee weggeweest, o.a. in Belgie, Frankrijk, Tsjechie, Duitsland en Denemarken.

We zijn vooral gevallen op het frisse en degelijke interieur. Het interieur is volgens mij essen. Gezellig en niet te donker. We hebben roze gordijnen. Niet echt mijn smaak, maar we hebben veel spotjes, daarom oogt het allemaal heel gezellig. We hebben zo veel kastjes dat we ze lang niet vol krijgen. Van buiten vind ik hem wel erg creme en bruinig, maar de vormen vind ik persoonlijk redelijk elegant. De voorkant is gelukkig wat afgerond en het dak heeft voor een knik. Dit zorgt voor wat minder weerstand van de wind (hoop ik tenminste). Niet onbelangrijk bij een kleine auto.

We hebben ook het model met de rondzit voor, de natte cel links achterin en de keuken rechts achterin. De tafel is wat een de grote kant. Hij staat altijd helemaal naar achteren, zodat je alleen op de lange banken kunt zitten. Het enorme bed is echt een voordeel.

De natte cel gebruiken we nauwelijks en misschien rijd ik liever met een iets kleinere/lichtere caravan - we zijn maar met z'n tweeen en onze trekauto is een Punto, maar tot die tijd redden we ons prima met dit ding. Veel mensen (ook kampeerders) geloven niet dat hij al 20 jaar is :wink:

Foto staat bij mijn profiel/persoonlijke pagina. We hebben er nu alleen andere wieldoppen op.

Dat met die Ikeamatrasjes moet ik ook eens proberen!

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » do 23 aug 2012 17:02

RE.gif ...dus NOG een AVENTO bezitter en wij hebben dus nog steeds geen eigen lijntje bij de caravan merken...... weenie.gif

Het zijn prima caravans en ze gaan jaren en jaren mee. Ook wij hebben ruimte genoeg aan de kastjes ( zijn met 2) Toiletruimte gebruiken we wel , staat weleens vol omdat ik de gebruikte handdoeken (na het drogen buiten) op een stapeltje in een hoekje op de grond leg..........we hebben ook meer haken aangebracht om s'avonds onze kleding aan op te hangen, o.a. binnenkant toiletdeur.

Wij hebben dus een hoekkeuken en in het hoekgedeelte onder staat vrijwel niets, ook wel een beetje onhandig om daar iets neer te leggen want het loopt helemaal tot achter aan door, je moet dan op je knieen zitten om te voelen met je hand waar iets ligt....vandaar dat daar bv de koeltas ligt, 2 keukenrollen en een paar rollen toiletpapier ( in plastic tasje anders vind je ze niet meer)
Wel ideaal alle ruimte op de aanrecht!! thumbup.gif
Veel reisplezier allemaal!!! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

jo 1990

Re: Weinig over Avento..

Bericht door jo 1990 » zo 2 sep 2012 19:10

Hoi,ook wij zijn de gelukkige bezitters van een Avento.
Al 22 jaar met heel veel plezier,nu willen we over op een iets jongere Avento.
We hebben er 1 gezien maar deze heeft een deur die naar rechts openslaat en dus voor de warme en koude lucht van de koelkast komt.
heeft iemand hier ervaring mee!!!!

TIPS EN ERVARINGEN ZIJN VAN HARTE WELKOM

Vriendelijke groet J.Elschot

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » zo 2 sep 2012 22:44

scratch.gif Dan zou ik toch kijken voor een andere want goed is dat niet ( volgens mij) Misschien op de 2e hands beurs in Zeewolde begin okt dacht ik. Kijk eens op de site van ANWB.
Marktplaats al gekeken?????? succes caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Thei Luijten » zo 2 sep 2012 23:04

Ik denk dat een merk met een ervaring als Avento niet over een nacht ijs gaat en dat de luchtstroming echt ruim voldoende is.
De luchtstroming door zo'n roosters is overigens slechts zeer gering.
Ik sluit zelfs niet uit dat de luchtstroming zelfs beter zou kunnen zijn door de "schoorsteenwerking".
Misschien overdreven, maar loop maar eens door een heel smal steegje van een of enkele meters breed, daat tocht het altijd.
Groet,
Thei

Rijk

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Rijk » zo 2 sep 2012 23:51

Wij hadden dat bij onze Kip en die koelkast heeft meer dan 20 jaar goed gefunctioneerd, dus ik zie het bezwaar niet zo. Andere vraag: als de keuken daar ook zit, hoe zit het dan met het openen van het keukenraam?

jo 1990

Re: Weinig over Avento..

Bericht door jo 1990 » vr 7 sep 2012 11:07

Bedankt voor de reacties allemaal.

Het keukenraam moet je openschuiven dat is dus geen probleem.

De reden dat voor deze constructie is gekozen snap ik eigenlijk niet want er zit aan de andere kant van de deur niets hij had dus makkelijk naar de andere kant opengekunt.

Mvg J.Elschot

Rijk

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Rijk » vr 7 sep 2012 11:21

Als je met "naar rechts" bedoeld dat de deur richting voorkant gaat is het vrij duidelijk: de fabrikant heeft er voor gekozen dat een deur tijdens het rijden niet snel open zal waaien omdat per ongeluk de sluiting niet goed functioneerde.

pd0bao40

Re: Weinig over Avento..

Bericht door pd0bao40 » vr 7 sep 2012 12:19

Heb het bij mijn eindkeuken precies eender, de deur komt er weliswaar voor maar met een afstandhouder blijft hij toch vrij van de zijwand zo,n
8 cm schat ik. Door de venturiwerking die ontstaat denk ik dat de luchtopbrengst nog groter is. Wel jammer, bij gebruik van een voortent, is uiteraard dat het warme lucht is die gebruikt gaat worden als koellucht, bij luifelgebruik speelt dat geen rol. De kk roosters zijn, zonder gebruik van gereedschap, uitneembaar. Gewoon standaard af- Elektrolux-fabriek. Gr.Jaap.

jo 1990

Re: Weinig over Avento..

Bericht door jo 1990 » di 11 sep 2012 11:34

Hoi,

We hebben de knoop doorgehakt en kunnen aanstaande zaterdag onze Avento 465 ophalen blij.gif
Het is toch niet de 445 geworden waar de deur voor de koelkast openging,we hadden hier geen goed gevoel over.
Nu krijgen we een vast bed en een aparte zit waar de kinderen ook makkelijk kunnen slapen tijdens overnachtingen :lol:
Ook zit er een mover onder,

ben benieuwd naar ervaringen!!!!

En weet iemand nog een site waar we oude catalogwaarden van de caravan kunnen vinden?
We hebben er nog 1 van 1990 en die moet in de verkoop

Een hele gelukkige caravanbezitter thumbup.gif

groetjes J.Elschot

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Chatootje » di 11 sep 2012 11:42

Op de site van Univé verzekeringen in de rubriek vrije tijd vind je caravanverzekering. Daar kun je bij premieberekening de oude catalogusprijzen vinden. Mijn eerste caravan een Munsterland uit 1987 stond er nog tussen. Succes.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

jo 1990

Re: Weinig over Avento..

Bericht door jo 1990 » di 11 sep 2012 12:21

Bedankt, aflower.gif

Ik heb de berekening al gemaakt. thumbup.gif

Groet J.Elschot

joan

Re: Weinig over Avento..

Bericht door joan » za 10 nov 2012 17:14

Hallo Avento bezitters!
Ik heb met plezier deze berichtjes gelezen, wij zijn sinds een jaar ook met groot plezier bezitter van de Avento 395 tlh uit 2002.
Ook een hoekkeuken dus en de lange banken. Die we `s-avonds ombouwen tot een dwarsbed van ongeveer 1.45 breed schat ik en lekker lang natuurlijk. Ook gebruiken we dan een rol memoryfoam van 5 cm. dik als matras op de kussens en overdag kun je die rol in de bankkast opbergen met dekbed erbij. Gaat prima. Nu hebben wij een probleem met de tafel die in de rails past. En ik ben benieuwd of er nog anderen hier ook last van hebben.
De schroeven van de rail waarin de tafel rust drukken in de tafelrand, dit kunnen we enigsinds oplossen met rubberdopjes. Maar nog vervelender is dat onze tafel aan het eind taps toeloopt, waardoor het draagvlak minder is . Het komt nogal eens voor dat hij er aan de voorkant tussenuit schuift.
Heel vervelend want steeds wordt die rand beschadigd.
Groetjes Joan!

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » za 10 nov 2012 23:02

Hallo mede Avento bezitter, wij vonden de tafel in de rail niet handig en hebben hem vervangen door een losse tafel. Dit vinden wij gemakkelijker omdat wij foam matras met hoeslaken eromheen EN het dekbed oprollen tot een grote rol en helemaal naar onder het raam schuiven. ( wij slapen met ons hoofd naar het disselraam) Dan de tafel er strak tegen aan, kussen ( even ander hoesje erom) ertegen en zo zitten wij heerlijk s'avonds ieder aan een kant. thumbup.gif
Bed is snel weer uitgerold.


Misschien dus een tip voor jullie. Veel plezier van en met de Avento zwaaien.gif
Avento 420 / XC70....

joan

Re: Weinig over Avento..

Bericht door joan » zo 11 nov 2012 19:07

Bedankt Henny voor de reaktie. Aan die oplossing van een losse tafel hebben wij ook al gedacht. Komt zo`n tafel dan niet in de rail terecht bij het neerklappen?
De types avento met een rondzit hebben standaard zo`n losse tafel en dan horen we wel meer dat mensen het beddegoed gewoon oprollen.
Wij hebben nogal lange benen en hebben de ruimte van de banken dus wel nodig. De slaapkussens doen we in een leuke hoes die bij het interieur past en zo heb je een heerlijk zacht steuntje in de rug. We wachten nog even of er nog meer reakties komen.

Groetjes Joan.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » zo 11 nov 2012 19:49

Goedenavond: Bij ons komt hij niet in de rail hoor....wij hebben een rondzit die doorloopt onder het raam door, wel meteen smal kussen. Wij hebben een extra plankje dat leggen we tegen die rand van de rondzit aan, dan de tafel neerklappen , zo heb je tot het voeteind een stevig geheel ipv dat het plankje aan het voeteind komt. ( is dit te volgen? kan het helaas niet anders uitleggen of tekenen!) Het plankje schuiven we s'morgens onder het kussen bij het hoofdeind. thumbup.gif

succes en met groet, Henny
Avento 420 / XC70....

joan

Re: Weinig over Avento..

Bericht door joan » ma 12 nov 2012 23:38

Hallo Henny, ik snap het helemaal, je hebt het goed beschreven. Was het gemakkelijk om een passende tafel te krijgen? i.p.v. die hangtafel.
We denken ook nog aan wat anders. We hebben op internet nog ontdekt dat er ook andere tafelpoten in de handel zijn. Namelijk een die halverwege doorkniekt zodat de poot niet helemaal onder de tafel geklapt wordt. Er blijft precies een klein pootje over wat in nachtstand weer meer stabiliteit geeft.
We bekijken de mogelijkheden.
Alvast bedankt voor de toelichting en groetjes!
Joan.

Franneke

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Franneke » zo 24 mar 2013 20:29

Hallo,
We hebben onze vouwwagen verkocht en onze eerste caravan gekocht. Een Avento 465 TR Luxe uit 1999 met een rondzit en een treinzit. Dit is dus een van de laatste uit Meerkerk heb ik begrepen. Hopelijk gaan we hier met de kids nog leuke vakanties mee hebben.

Afbeelding

Het is trouwens niet alleen hier op het forum dat er vrij weinig over Avento is te vinden. Elders op het internet is het niet veel beter. Zelfs de Avento-club levert niet veel info op.
Ik zou graag in het bezit komen van bijvoorbeeld een brochure of folder (mag ook ingescand zijn) waarin de 465 TR Luxe staat. Mocht iemand mij hieraan kunnen helpen dan hoor ik dat graag.

Groet,
Frank

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”