Weinig over Avento..

Volvodriver

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Volvodriver » vr 26 jun 2015 12:52

Bij ons ligt ie gewoon in de caravan. Weliswaar ook een dikke 2,5 kg maar ach we hebben genoeg over.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Diny » vr 26 jun 2015 20:30

Nog even dit draadje doorgelezen en daar viel me de link die Micky gaf op.
Hier heb ik onze eerste caravan gevonden in de brochure van 1976!
Wat een complete caravan was die Avento Moyenne. Blijkbaar hebben we daar F 6995,- voor betaald + een voortent.
In die tijd zat er o.a. al een koelkast, kachel en dubbele beglazing en voetpompje in. Het aflevergewicht was 530 kg en hij mocht beladen worden tot 770 kg.
Dat is een leuk weerzien en verbazing, omdat de caravan in die tijd al zo compleet was.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Weinig over Avento..

Bericht door PD » vr 26 jun 2015 20:33

Volvodriver schreef:Bij ons ligt ie gewoon in de caravan. Weliswaar ook een dikke 2,5 kg maar ach we hebben genoeg over.
Ook bij ons gewoon in de hut, thuis heb je er zeker niets aan knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

JanFol

Re: Weinig over Avento..

Bericht door JanFol » ma 29 jun 2015 00:01

JanPunne schreef:Avento wordt al geruime tijd niet meer gemaakt.
Duidelijker wordt t niet!

Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 jun 2015 22:06
Locatie: Heemstede

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Paulo » za 4 jul 2015 19:16

Jan van Vijven schreef:Wij laten die hele handel niet in de caravan omdat die hele papier winkel drie kilo weegt, we bewaren ze wel thuis....
Is dat niet een beetje overdreven?
Avento 345 TL Exclusive uit 1998 getrokken door Hyundai Matrix 1.6 L en 103 pk

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Jan van Vijven » zo 5 jul 2015 08:06

Elke kilo is er één, wij hebben ongeveer tweehonderd kilo over mede door op elk kilootje te letten.
Twee caravans terug bleken we tweehonderd kilo te zwaar te zijn, dus drastisch aan de lijn, en dan wordt het misschien wat overdreven....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Weinig over Avento..

Bericht door PD » zo 5 jul 2015 09:58

Anorexia-caravana awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Hobby Linka » zo 5 jul 2015 10:06

Paulo schreef:
Jan van Vijven schreef:Wij laten die hele handel niet in de caravan omdat die hele papier winkel drie kilo weegt, we bewaren ze wel thuis....
Is dat niet een beetje overdreven?
Behalve het gewicht neemt de hele papierhandel ook ruimte in. En dat is helemaal niet nodig. Ik heb alle noodzakelijke handleidingen digitaal bij me. Heb ik ze onverhoopt nodig kan ik ze alsnog raadplegen.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Daphne » zo 5 jul 2015 10:41

Wij hebben tijdens de vakantie nog nooit een handleiding nodig gehad. Die dikke tas met al die handleidingen hoeft dan ook echt niet mee. Die bewaren we thuis, met de originele folder van de caravan + modellen prijslijst en de originele folder van de voortent en alle rekeningen van onderhoud voor de volgende eigenaar.

Mochten we echt iets willen weten is het altijd via internet te downloaden.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 jun 2015 22:06
Locatie: Heemstede

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Paulo » ma 10 aug 2015 22:08

Ik ben sinds 2 maanden de gelukkige bezitter van een Avento 395 TL Exclusieve Royal uit 1998 in zeer mooie staat.
Zou graag in contact komen met andere Avento bezitters om gegevens over de Caravan te delen. Misschien is het leuk om bij voldoende interesse eens een weekend te organiseren.
Wanneer u interesse heeft stuur mij dan uw gegevens en e-mailadres. Bij voldoende belangstelling kom ik hier op terug.
Avento 345 TL Exclusive uit 1998 getrokken door Hyundai Matrix 1.6 L en 103 pk

Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 jun 2015 22:06
Locatie: Heemstede

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Paulo » ma 10 aug 2015 22:09

Graag uw gegevens via een PB
Avento 345 TL Exclusive uit 1998 getrokken door Hyundai Matrix 1.6 L en 103 pk

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Weinig over Avento..

Bericht door iemand » di 12 jul 2016 21:37

Mijn ervaringen met onze AVENTO TOURISTIQUE COMFORT 365 TCB
heb ik op een eigen site verzameld. http://www.avento.weebly.com

Met oa. de technische gegevens, documentatie, tips, onderhoud, reparaties, knutselpagina, etc.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » wo 13 jul 2016 10:47

Wat een geweldige site heb je gemaakt, mijn complimenten! Zal een heel werk zijn geweest.

Wij zijn ook zeer tevreden over onze Avento, stukje groter, hebben een hoekkeuken waar we heel blij mee zijn.
Zijn wel eens aan het denken over een caravan met vast bed maar we vinden dit verder zo'n fijne caravan dat we dat opmaken elke avond maar voor lief nemen.
Wij hebben de vaste tafel los laten maken ( het kastje tussen de 2 banken hebben wij ook niet) De tafel zakt dus s'avonds , we rollen het opdekmatrasje waar hoeslaken al omheen zit en het dekbed op ligt, uit en klaar...
s'Morgens hoofd kussens eraf, alles ( opdekmatrasje/laken en dekbed) samen oprollen tot aan het grote voorraam, spanband eromheen en de tafel er tegen aan schuiven. Super gemakkelijk. Bovendien een lekkere rugzit ! thumbup.gif

Veel plezier van jullie Avento !!! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Weinig over Avento..

Bericht door iemand » vr 15 jul 2016 10:16

Ideeen en tips zijn altijd welkom.

Ik probeer alle informatie te verzamelen.
En doe dit tijdens de vakanties, dus kan nog jaren vooruit thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Fred » ma 26 feb 2018 19:19

Dag AventoÏsten,
Vele merken caravan gehad: Knaus, Chateau, Fendt en Kabe. Sinds 2007 het caravannen eraan gegeven.
Maar: nu toch weer begonnen met een Avento 395 TL Premier uit 1996.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het kon dus wel.
Het hoe en waarom zal ik eenieder besparen.
Bij deze wagen zit vanalles aan voortent en stokken en grondzeil. Er zijn géén papieren meer bij.
Kan iemand met dezelfde wagen de aller belangrijkste zaken mailen?
Mijn dank zal onuitsprekelijk zijn, maar bedanken doe ik je dan wel.
Wacht in spanning af.
Groet, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Weinig over Avento..

Bericht door iemand » ma 26 feb 2018 20:05

hier al even gekeken...
https://www.caravancentrummeerkerk.nl/o ... /brochures
daar staan ALLE Avento brochures thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Diny » ma 26 feb 2018 20:59

RE.gif
danku.gif Erik!
Heel vaak op zoek geweest naar gegevens en een plaatje over onze eerste caravan en dankzij de link gevonden thumbup.gif

Een Avento Moyenne de luxe met groene band en hefdak, compleet met koelkast en kachel, twee zitjes, om te bouwen naar bedden.
Voor de prijs van F 9.550 :lol:
Die kleuren! Echt jaren '70, super leuk dat weer te zien!

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Fred » di 27 feb 2018 14:26

Dank Iemand. voor de link
Daar staat heel veel leesvoer, prachtig!
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Citizen Kane
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 jul 2018 19:50

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Citizen Kane » za 11 aug 2018 21:16

Hallo allemaal! Mijn naam is Vincent en samen met mijn significant other ben ik de gelukkige eigenaar van een Avento. Een Royal 445 TLD Luxe ui 1995, nog gebouwd in Meerkerk (de oude fabriek). Paps en mams hebben inmiddels hun tweede Avento (ook een 445 tld) en we zijn daardoor besmet geraakt door dit mooie Nederlandse merk.

Mijn ervaringen: ding ligt als een blok achter de auto, maar mijn exemplaar heeft dan ook schokdempers en een vrij nieuwe alko AKS 2004 koppeling. Bouwkwaliteit kan ik weinig over zeggen, ik ben met dit merk opgegroeid en heb zelf niks anders gehad. Alhoewel ik na 23 jaar wel wat losse schroeven aan moet draaien. Maar dat vind ik gewoon verklaarbaar en logisch. Grote pluspunt vind ik het comfort. Dit jaar de eerste rit gedaan naar Tsjechië en daar was het ook warm (28 + graden, soms 34). De caravan was echter gewoon koel te noemen. Het feit dat ALLE ramen open kunnen (alle 7), overal combirollos hebben en we twee dakluiken hebben is daarnaast ook fijn! O ja, de stahoogte: ik kan met mijn 1.94 rechtop staan in deze caravan, ons type is er eentje met ronde dakranden en die zijn hoger als de eerdere en sommige latere modellen. Nice.

Verder de eerste grote klussen ook al zelf gedaan: álle waterslangen vervangen (wel eens bruine slangen gezien?) en de volledige buitenkant van de bodem ontdaan van coating en deze vervolgens 2 x in de beits gezet. Ik kon de coating er met de vingers zo afvegen. (Ook dat is logisch na 23 jr). Geen prettige klus zonder brug en ik moest de kids verzekeren dat ik NIET zwarte piet was...

Volgende klussen: het MKP luik door een mini heki vervangen, weer een boiler erin (vorige eigenaar heeft deze verwijderd), een extra buiten-wcd voor de voortent, een andere dompelpomp (ook míj́n c200 toilet spoelt met een pisstraal), een quick lock gasaansluiting en nieuwe rubbers voor de deur en het aluminium serviceluik (waar kan ik die krijgen?)

Verder zie ik veel senioren met een Avento (niks mis mee) waardoor ik het beeld begin te krijgen dat het vooral de doorgewinterde oudere caravanners zijn die dit merk weten te vinden en te waarderen. Ikzelf ben de 40 nog niet voorbij en zou iedere beginnende jongere caravanner een Avento aanraden!

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Fred » zo 12 aug 2018 14:56

Vermelden van te koop alleen in de marktkraam.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 12 aug 2018 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te koop alleen in de marktkraam.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

tendenza1
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 23:43

Re: Weinig over Avento..

Bericht door tendenza1 » wo 24 okt 2018 12:33

Zijn na enige jaren gestopt te zijn met de caravan [voorheen fendt tendenza} weer begonnen sinds dit voorjaaar met een avento 445 triomphe.
Wat een goed ding tweedehands gekocht bouwjaar 2003 alles functioneerd prima en wat een luxe eenvoud.
Ligt als een blok achte de auto. dit jaar 9 weken op pad geweest volgend jaar hopelijk meer.
Denk dat je niet zo veel over avento leest op het forum omdat het een goed product is
volvo v70 2.4diesel 2006 nu met avento 465 excelence

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Henny » wo 24 okt 2018 16:49

Veel caravan plezier van en met jullie Avento.

Wij hebben er dus ook een en zijn er zeer tevreden over, het is een 420 , moeten wel s'avonds de rondzit ombouwen tot bed maar is in 5 min klaar. Heerlijke ruime rondzit en groot bed er na!
Vloerverwarming, ( gaan altijd voor en najaar er mee weg) ruime hoekkeuken, kortom....ook al is de caravan van 2004, hij voldoet nog steeds uitstekend. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Fred » wo 24 okt 2018 20:32

Dag allen,
In het voorjaar heb ik een ruim 20-jarige Avento Premier 395 gekocht met de gedachte om die te gebruiken om te pendelen tussen Spanje en Nederland. Hij moet dan getrokken kunnen worden door een Spaans gekentekende auto; ergo, de Avento moest op een Spaans kenteken komen. Om een lang en ingewikkeld verhaal te vermijden: de hele planning die wij voor ogen hadden, gaat niet door.
De Avento ga ik in het voorjaar verkopen vanuit Almelo. Jammer van die prachtige caravan.
Met een Spaanse caravan gaan we wel pendelen en trips maken in Spanje.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

mcherp

Re: Weinig over Avento..

Bericht door mcherp » do 1 nov 2018 18:40

Sinds 29 juni 2018 zijn we de eigenaars van een Avento Royal 395 TL Luxe uit 1989. En hiervoor hadden we een Eribette uit 1981. Van 3.00 meter opbouw en 1.60 breed naar 3.95 meter opbouw en 2.09 breed. Deze Avento caravan was van een ouder echtpaar die de caravan helemaal ingericht hebben naar hun eigen zin; denk aan boiler, ringverwarming, vloerverwarming, kluis, extra ventilator onder de koelkast en diverse extra wandcontactdozen voor alle opladers.

In Augustus met de caravan naar Duitsland en Frankrijk gegaan, en heerlijk genoten van de ruimte en het comfort. Dankzij de Sanders koppeling ligt de caravan als een blok achter de auto, en dankzij de goede vering merk je amper dat je een verkeersdrempel over gaat, en dat is in Frankrijk, dat bezaait ligt met drempels,toch wel een pluspunt.

Een van de mede caravanforum leden had eens de tip gegeven om het bed een keer op te maken, dan de matrasjes en dekbed als een rol op te rollen naar het hoofdeinde. Dat was een prima tip. In februari 2019 gaat de caravan voor Bovag keuring naar een kampeercentrum in Meerkerk, en we hopen dat deze caravan nog jaren mee kan. Het is nog een echte uit Meerkerk, en die zijn toch wel ambachtelijk gebouwd, dat merk je eigenlijk aan alles.

Citizen Kane
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 jul 2018 19:50

Re: Weinig over Avento..

Bericht door Citizen Kane » za 30 mar 2019 23:07

Eh, nu ben ik benieuwd wat je bedoelt met "ambachtelijk gebouwd"...

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”