Weinig over Avento..
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 nov 2019 20:19
Re: Weinig over Avento..
onlangs een avento moyenne kunnen kopen met hefdak, echter geen horgaas tussenin de opening van t hefdak dus dat insecten vrijspel hebben.
wie weet een oplossing voor een hor rondom ?
Vriendelijke groet
wie weet een oplossing voor een hor rondom ?
Vriendelijke groet
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 nov 2019 20:19
Re: Weinig over Avento..
Recentelijk van Caravelair naar een Avento Moyenne uit '77 overgestapt, dus we horen nu bij de schaarse clan van Avento.
Was t maar alvast tijd om te "gaan"....
Mvrg avento -ers
Was t maar alvast tijd om te "gaan"....
Mvrg avento -ers
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 nov 2019 20:19
Re: Weinig over Avento..
ik moest een origineel gaslicht van Avento verwijderen met vaste gasleiding, zo n gaslampje met die fragiele gaslichtkousjes.
Is er een liefhebber voor (gratis) overname ?
Mvrg Hans
Is er een liefhebber voor (gratis) overname ?
Mvrg Hans
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 nov 2019 20:19
Re: Weinig over Avento..
RE.gif
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 11 nov 2019 20:19
Re: Weinig over Avento..
heeft er iemand een schoon matras van 120 cm breed voor een moyenne in de aanbieding ?
[kerstzwaai.gif]
[kerstzwaai.gif]
Re: Weinig over Avento..
Ik zou een nieuwe kopen. Weet je zeker dat hij schoon is. Met de zoekfunctie kun je hier hier al eerdere vragen en reacties op vinden. [kerstknipoog.gif]
Re: Weinig over Avento..
Er staat nu in Ommen een Avento 365 TCB van 2010 te koop. Een broertje van de mijne
Helaas zonder mover en met een pittige vraagprijs van 12k5. Is het type zo gewild?
Wel aan de zijkant een stopcontact. Ik heb op dezelfde plaats, maar dan aan de onderkant een stopcontact gemaakt.
Bedrading via het beluchtingsgat.
zie voor meer info, onderaan https://avento.weebly.com/knutselpagina.html
Helaas zonder mover en met een pittige vraagprijs van 12k5. Is het type zo gewild?
Wel aan de zijkant een stopcontact. Ik heb op dezelfde plaats, maar dan aan de onderkant een stopcontact gemaakt.
Bedrading via het beluchtingsgat.
zie voor meer info, onderaan https://avento.weebly.com/knutselpagina.html
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Weinig over Avento..
Ook nog een 2009 variant gevonden, waar het stopcontact aan de zijkant nog net iets lager zit.
Zit dan daar de kabelgoot niet in de weg ?
Zit dan daar de kabelgoot niet in de weg ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Weinig over Avento..
Ter info ...
Extra beugel onder 1 uitdraaisteun. Waar is dat voor ?
viewtopic.php?f=70&t=41711&p=770309&hil ... to#p770309
Extra beugel onder 1 uitdraaisteun. Waar is dat voor ?
viewtopic.php?f=70&t=41711&p=770309&hil ... to#p770309
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Weinig over Avento..
Ik heb m'n caravan-site weer een update gegeven.
Oa Onderhoud is behoorlijk uitgebreid.
Tevens nav vorige items een tabblad foto's toegvoegd
met de diverse bouwjaren en bij behorende Avento-brochure van dat bouwjaar.
zie https://avento.weebly.com/
Oa Onderhoud is behoorlijk uitgebreid.
Tevens nav vorige items een tabblad foto's toegvoegd
met de diverse bouwjaren en bij behorende Avento-brochure van dat bouwjaar.
zie https://avento.weebly.com/
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Weinig over Avento..
Reactieopvoorgaandebericht
Ik zie het Eric....
Goed werk...
En ik zie zelfs een van mijn foto's... de Ali vochtmeter.... op mijn bureau hahaha
En de meetpunten komen ook hier vandaan denk ik zomaar...
Helemaal prima hoor..
Leuke site en leuk bezig zo..
Ik zie het Eric....
Goed werk...
En ik zie zelfs een van mijn foto's... de Ali vochtmeter.... op mijn bureau hahaha
En de meetpunten komen ook hier vandaan denk ik zomaar...
Helemaal prima hoor..
Leuke site en leuk bezig zo..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Weinig over Avento..
Ook wij zijn nog steeds héél blij met onze Avento .
Zijn ook absoluut niet van plan hem om te ruilen voor een caravan met vast bed en dan ( meestal ) een treinzit !
Bed is s'avonds in 5 min klaar. En dat gaat nog goed ( 70 + ) Heerlijk breed bed .
Omdat wij altijd voor én na seizoen gaan zit je s'avonds toch meer binnen dus is die rondzit ideaal. Voortent ligt al vanaf de aankoop ( 2011) op zolder, missen hem niet.
Uitdraai luifel voldoet prima. Staan we ergens met veel wind dan kan er een zijkant aan gemaakt worden.
Veel plezier van jullie Avento.
Zijn ook absoluut niet van plan hem om te ruilen voor een caravan met vast bed en dan ( meestal ) een treinzit !
Bed is s'avonds in 5 min klaar. En dat gaat nog goed ( 70 + ) Heerlijk breed bed .
Omdat wij altijd voor én na seizoen gaan zit je s'avonds toch meer binnen dus is die rondzit ideaal. Voortent ligt al vanaf de aankoop ( 2011) op zolder, missen hem niet.
Uitdraai luifel voldoet prima. Staan we ergens met veel wind dan kan er een zijkant aan gemaakt worden.
Veel plezier van jullie Avento.
Avento 420 / XC70....
Re: Weinig over Avento..
Reactieopvoorgaandebericht
Hier nog een Avento bezitter. Ik hoop mijn net aangeschafte 2005 Gran Turismo 500 TF Superbe in januari met goed weer uit de stalling te kunnen halen om 'm uit te proberen. Ik kan niet wachten! Deze heeft wel een vast bed maar ook een aardig grote rondzit van links 143 en rechts 187 lang. Ruim genoeg en op het 187 stuk kan makkelijk nog iemand slapen door alleen de rugkussens te verplaatsen. Ik vind het ideaal dat er een vast bed inzit. Een grote zithoek was voor mij ook een voorwaarde.Maar met een opbouwlengte van bijna 6 meter (inwendig 510) is hij natuurlijk een stuk groter dan een 420 :).
Ik was benieuwd hoeveel er van deze uitvoering zijn gebouwd. Volgens mijn dealer hebben ze er net na de introductie best een aantal verkocht, Het was geen goedkope caravan met een prijs van zo'n 28.000 euro. Ik heb een mailtje naar Meerkerk gestuurd. Het was wel duidelijk dat ze daar niets meer met Avento hebben. Ik kreeg een kort en wel erg zakelijk mailtje dat daar geen cijfers van zijn. Misschien dat Kip nog cijfers heeft, maar ik vrees dat ook daar de informatie niet meer is.
Hier nog een Avento bezitter. Ik hoop mijn net aangeschafte 2005 Gran Turismo 500 TF Superbe in januari met goed weer uit de stalling te kunnen halen om 'm uit te proberen. Ik kan niet wachten! Deze heeft wel een vast bed maar ook een aardig grote rondzit van links 143 en rechts 187 lang. Ruim genoeg en op het 187 stuk kan makkelijk nog iemand slapen door alleen de rugkussens te verplaatsen. Ik vind het ideaal dat er een vast bed inzit. Een grote zithoek was voor mij ook een voorwaarde.Maar met een opbouwlengte van bijna 6 meter (inwendig 510) is hij natuurlijk een stuk groter dan een 420 :).
Ik was benieuwd hoeveel er van deze uitvoering zijn gebouwd. Volgens mijn dealer hebben ze er net na de introductie best een aantal verkocht, Het was geen goedkope caravan met een prijs van zo'n 28.000 euro. Ik heb een mailtje naar Meerkerk gestuurd. Het was wel duidelijk dat ze daar niets meer met Avento hebben. Ik kreeg een kort en wel erg zakelijk mailtje dat daar geen cijfers van zijn. Misschien dat Kip nog cijfers heeft, maar ik vrees dat ook daar de informatie niet meer is.
Laatst gewijzigd door doubleyou op wo 23 dec 2020 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Weinig over Avento..
Reactieopvoorgaandebericht
Er is zgn. open-source info bij de RDW, daar weet VIP alles van.... op deze wijze kwamen wij erachter dat er in NL slechts 7 exemplaren van onze caravan in NL op kenteken zijn gezet.
Misschien hem eens vragen naar die betreffende bron via een pb !
Er is zgn. open-source info bij de RDW, daar weet VIP alles van.... op deze wijze kwamen wij erachter dat er in NL slechts 7 exemplaren van onze caravan in NL op kenteken zijn gezet.
Misschien hem eens vragen naar die betreffende bron via een pb !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Weinig over Avento..
Dan ga ik dat proberen, PD. Thanks
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Weinig over Avento..
Op de site van Meerkerk hebben ze alle brochures (url is gewijzigd)
https://www.caravancentrummeerkerk.nl/c ... brochures/
en specifiek de 2005
http://www.caravancentrummeerkerk.nl/wp ... e-2005.pdf
https://www.caravancentrummeerkerk.nl/c ... brochures/
en specifiek de 2005
http://www.caravancentrummeerkerk.nl/wp ... e-2005.pdf
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Weinig over Avento..
@iemand: leuke site hoor. Ik heb jouw oplossing van jouw antennekabel met plezier (en succes) doorgevoerd. Dankjewel!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Weinig over Avento..
Wij hebben een Avento Ava Grande 445 tf uit 2007. Geweldige caravan. We hebben 2 voortenten, éen Isabella voor vast kamp en éen Atomatent luifel voor in de zomervakantie. Bevalt nog steeds erg goed.
Re: Weinig over Avento..
Wij hebben een Avento Ava Grande 445 tf uit 2007. Geweldige caravan. We hebben 2 voortenten, éen Isabella voor vast kamp en éen Atomatent luifel voor in de zomervakantie. Bevalt nog steeds erg goed.
Re: Weinig over Avento..
Ik ben zelf even met open source aan de slag gegaan. Weetjes voor de liefhebber :):PD schreef: ↑wo 23 dec 2020 22:28Reactieopvoorgaandebericht
Er is zgn. open-source info bij de RDW, daar weet VIP alles van.... op deze wijze kwamen wij erachter dat er in NL slechts 7 exemplaren van onze caravan in NL op kenteken zijn gezet.
Misschien hem eens vragen naar die betreffende bron via een pb !
* Mijn Superbe is de allereerste die op kenteken is gezet (31 jan 2005). Ik weet niet of het de eerst gebouwde is :). Ik heb 67 in mijn kenteken, maar de 64, 65 en 66 zijn pas in februari en maart geregistreerd. In het jaar 2005 waren het er totaal 22.
* In het introductiejaar 2005 leverde Avento de 500 ook als Gran Turismo 500 TER (2 enkele bedden). Maar niet als Superbe. Best een vreemde keuze. In 2005 werden er 25 stuks geregistreerd dus die was populairder dan de TF. Er zijn vast klanten geweest die een 500 TER als Superbe hebben laten uitrusten :). In december 2006 en zelfs in mei 2010 werden er nog een 500 TER op kenteken gezet.
* Er staan totaal 53 Superbes geregistreerd, waarvan 20 nog op naam staan van de eerste eigenaar. De laatste werd op 13 november 2009 op kenteken gezet. In de 2008 en 2009 brochure stond de Superbe al niet meer, de 500TF was gewoon hetzelfde uitgerust als de andere Gran Turismo"s (dus zonder Alde, zonnepaneel, uitgebreide digitale CERS, bandenspanningcontrolesysteem, elektrisch verstelbare lattenbodems en mover). Maar blijkbaar maakte Avento ze nog wel of ze werden geregistreerd als Superbe. De eerste gewone 500 TF's vind ik pas in 2010: 8 stuks.
* De Gran Turismo kreeg een kleine uiterlijke makeover voor modeljaar 2010, de 500 TF verdween en deze opbouwlengte was er alleen nog als 490 TEB (indeling net als de 500 TER uit 2005). Na 3 stuks 490 TEB was het game over. Gek genoeg is er in 2008 een 490 TEB geregistreerd terwijl het model officieel niet bestond.
Totaal 92 stuks geregistreerd als 500/490.
Hoeveel er zijn gebouwd is niet meer te achterhalen. Er kunnen natuurlijk caravans geëxporteerd of total loss geraakt zijn.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Weinig over Avento..
Mooie luifel, lola
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Weinig over Avento..
Ik heb m'n site geactualiseerd en verder voorzien van allerlei informatie.iemand schreef: ↑di 12 jul 2016 21:37Mijn ervaringen met onze AVENTO TOURISTIQUE COMFORT 365 TCB
heb ik op een eigen site verzameld. http://www.avento.weebly.com
Met oa. de technische gegevens, documentatie, tips, onderhoud, reparaties, knutselpagina, etc.
Zie in het menu onder MEER
Veel leesplezier
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Weinig over Avento..
Mooi , al die gegevens!
Wij hebben een Avento uit 2004 en zijn er , nog steeds, uitermate tevreden over!!!
Veel caravan plezier !
Wij hebben een Avento uit 2004 en zijn er , nog steeds, uitermate tevreden over!!!
Veel caravan plezier !
Avento 420 / XC70....
Weinig over Avento..
Ik heb mijn Avento Gran Tourismo 500 TF Superbe uit 2005 sinds begin december vorig jaar. Dit jaar ben ik er vanaf half februari totaal ruim 6 maanden mee op pad geweest en heb er zo'n 8000km mee gereden. Veel Franse binnenwegen met heel veel drempels en soms slecht wegdek. Ook de Portugese wegen waren soms bar slecht. Ik heb 'm dus niet ontzien. De caravan heeft het erg goed gedaan. Ik ben er nog steeds superblij mee.
Pluspunten:
- design. Vind het nog steeds een prachtig ontwerp.
- exclusiviteit (er zijn er minder dan 100 van gemaakt)
- uitrusting
- wegligging
- bouwkwaliteit/materiaalgebruik van het interieur
- indeling en ruimtegebruik
- enorm ruime rondzit van 143/185 lang
- genoeg opbergruimte
- ALDE verwarming en boiler
- ruime keuken. Ik mis wel een uitklapbare plank aan de linkerkant Die ga ik nog (met hulp) maken van een plank uit 1 van de bovenkastjes.
Wat bevalt minder goed:'
- te weinig stahoogte in de toiletruimte naast het bed.
- kwaliteit en afwerking van de kunststof disselbakklep. Te slap en heel lelijk gemaakt. Ik heb waarschijnlijk 1 van de eerst gebouwde Gran Turismo's dus ik denk dat ze het maken nog niet helemaal onder de knie hadden :).
- opklapsysteem van het bed. Er mist een goede gasveer die de lattenbodem met matras makkelijk en stevig omhoog zet.
- verlichting van de rondzit. De 4 spotjes geven niet zoveel licht en er mist een wat fellere lamp. De 12V lamp is weer veel te fel. Ik zoek nog naar een oplossing.
- het bed van de rondzit. De hoekkussens kan je nergens kwijt en van de kussens is geen bed van te maken dat aan beide kanten even breed is. Het zitkussen van de lange kant (1m85) wordt niet ondersteund omdat het langer is dan de tafel. Dat levert een onhandig bed op waarvoor ook geen goed passend laken is te vinden. Bed wordt zelden gebruikt
- onhandig uitneembare schoonwatertank. Gelukkig gewoon te vullen met een gieter.
Als ik volgend jaar weer langere tijd wegga overweeg ik een Eurom AC 2401 mobiele airco aan te schaffen.
Ik ben geen ervaren klusser maar ik heb zelf onderweg een nieuwe stekker gemonteerd (zat van binnen vol roest) en een paar kastdeurtjes opnieuw vastgezet. Gisteren de hut naar de dealer gebracht voor een paar garantiedingen. Alles is gerepareerd en ga 'm morgen weer ophalen. Wat is er gedaan:
- het voorraam is gerepareerd. De voor- en achterkant waren los van elkaar gekomen. Opnieuw gelijmd en er is een lijst omheen gekomen zodat dit niet
meer kan gebeuren
- nieuwe demper in de oplooprem. Die heeft vanaf het begin teveel gebonkt. Daarom zijn ook de remmen nagekeken en opnieuw afgesteld
- afvoer van het wasbakje bij het bed is een stukje verlegd waardoor ie weer goed doorstroomt
- ik zag dat de 2 kastjes boven de keuken in het midden wat scheef hingen. Die zijn opnieuw vastgezet en nu hangt de afzuigkap ook weer recht :)
- mover nagekeken en opnieuw gesteld.
- voorste 2 uitdraaipoten gesmeerd
Keurig opgelost door de dealer .
Pluspunten:
- design. Vind het nog steeds een prachtig ontwerp.
- exclusiviteit (er zijn er minder dan 100 van gemaakt)
- uitrusting
- wegligging
- bouwkwaliteit/materiaalgebruik van het interieur
- indeling en ruimtegebruik
- enorm ruime rondzit van 143/185 lang
- genoeg opbergruimte
- ALDE verwarming en boiler
- ruime keuken. Ik mis wel een uitklapbare plank aan de linkerkant Die ga ik nog (met hulp) maken van een plank uit 1 van de bovenkastjes.
Wat bevalt minder goed:'
- te weinig stahoogte in de toiletruimte naast het bed.
- kwaliteit en afwerking van de kunststof disselbakklep. Te slap en heel lelijk gemaakt. Ik heb waarschijnlijk 1 van de eerst gebouwde Gran Turismo's dus ik denk dat ze het maken nog niet helemaal onder de knie hadden :).
- opklapsysteem van het bed. Er mist een goede gasveer die de lattenbodem met matras makkelijk en stevig omhoog zet.
- verlichting van de rondzit. De 4 spotjes geven niet zoveel licht en er mist een wat fellere lamp. De 12V lamp is weer veel te fel. Ik zoek nog naar een oplossing.
- het bed van de rondzit. De hoekkussens kan je nergens kwijt en van de kussens is geen bed van te maken dat aan beide kanten even breed is. Het zitkussen van de lange kant (1m85) wordt niet ondersteund omdat het langer is dan de tafel. Dat levert een onhandig bed op waarvoor ook geen goed passend laken is te vinden. Bed wordt zelden gebruikt
- onhandig uitneembare schoonwatertank. Gelukkig gewoon te vullen met een gieter.
Als ik volgend jaar weer langere tijd wegga overweeg ik een Eurom AC 2401 mobiele airco aan te schaffen.
Ik ben geen ervaren klusser maar ik heb zelf onderweg een nieuwe stekker gemonteerd (zat van binnen vol roest) en een paar kastdeurtjes opnieuw vastgezet. Gisteren de hut naar de dealer gebracht voor een paar garantiedingen. Alles is gerepareerd en ga 'm morgen weer ophalen. Wat is er gedaan:
- het voorraam is gerepareerd. De voor- en achterkant waren los van elkaar gekomen. Opnieuw gelijmd en er is een lijst omheen gekomen zodat dit niet
meer kan gebeuren
- nieuwe demper in de oplooprem. Die heeft vanaf het begin teveel gebonkt. Daarom zijn ook de remmen nagekeken en opnieuw afgesteld
- afvoer van het wasbakje bij het bed is een stukje verlegd waardoor ie weer goed doorstroomt
- ik zag dat de 2 kastjes boven de keuken in het midden wat scheef hingen. Die zijn opnieuw vastgezet en nu hangt de afzuigkap ook weer recht :)
- mover nagekeken en opnieuw gesteld.
- voorste 2 uitdraaipoten gesmeerd
Keurig opgelost door de dealer .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600