award daystar

Plaats reactie
chauffeur

award daystar

Bericht door chauffeur » do 31 dec 2009 17:40

Ik lees van alles div merken op dit forum,maar zijner ook caravaners die ervaring met de Award daystar hebben
Afgelopen juni kochten wij in Groenlo "n Award Hebben hem op de camping om laten ruilen.
Onze Rapido met hefdak ingeruild,de twee weken dat wij in de Award hebben door gebracht waren aangenaam.
Zouden in september weder om een maand naar Groenlo gaan,maar door ziekte ging dit niet door.
De dealer Marcar in Groenlo heeft de caravan van af Juni tot dat we in Maart 2010 weer gaan kamperen de caravan binnen
gestald.
Dat is toch ook wel sevice, maar de vraag van mij blijft zijn er mensen die ervaring hebben met de Award.
vr gr chauffeur

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: award daystar

Bericht door Ab » do 31 dec 2009 19:01

Chauffeur, typ e's award in het witte vakje "zoek" hier rechtsboven, en klik dan op " zoeken''

Daar vind je alles van de laatste jaren over de Award.
happynewwyear.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: award daystar

Bericht door Fred N » do 31 dec 2009 19:42

Hi Chauffeur

Heb je hier ook gekeken.
http://www.oldtimercaravanclub.nl/index.php

De Oldtimer Caravan Club is een vereniging van bezitters van kampeerwagens van 25 jaar of ouder.
Ons doel is om deze kampeerwagens in goede, kampeer waardige gebruiksklare en verkeersveilige conditie te houden. Dus niet oppoetsen en in de showroom zetten, maar gewoon er mee kamperen.

Hier staat jouw caravan ook tussen -- de Award Daystar --
Succes

Fred

Sorento

Re: award daystar

Bericht door Sorento » zo 21 mar 2010 17:57

Hallo chauffeur,

Wij hebben inderdaad ook een Award gehad. Wel geen Daystar, maar een Morningstar (zelfde caravan in iets andere indeling). We vonden het een geweldige caravan om te zien (met zijn boot dak) en om mee te kamperen.
Heel luxe met de oven, douche en dure verwarming. Wij hebben er geen grote problemen mee gehad.
Alleen onze Primus verwarmingsketel is kapot gegaan; dat schijnt dus vaker voor te komen.
MOcht dat bij je ook gebeuren, kun je het beste bij Kip informeren voor een andere. ZIj hebben nl destijds al die Primusketels opgekocht; zaten nl destijds in de Kip Greyline.

De Awards hebben een mooie historie; komen uit het gebied in Engeland waar vroeger met name boten werden gebouwd. Toen de visserij uitstierf is men daar caravans gaan maken en heeft men de mallen van de boot gebruikt voor het dak... Vandaar die mooie vormen die je hedentendage absoluut niet meer teugziet, zelfs bij Engelse caravans niet. ABI, de fabrikant waar Awards gebouwd werden is in 1998 failliet gegaan door iets te ambitieuze plannen in combinatie met instorting van de markt op het continent; zij waren nl de oorspronkelijke bouwers van (de eerste) Beyerland ook. NA een doorstart zijn ze in 2000 helemaal gestopt met caravans en bouwen ze alleen nog maar holiday homes. Geniet van deze hele mooie caravan!!!

dianag

abi daystar award

Bericht door dianag » do 14 apr 2011 13:50

Hallo allemaal.
Ik heb een daystar van 1992. Nu is echt de motor van mijn afzuigsysteem kapot gegaan afgelopen weekend.
Het is volgens mij een 12 volt motor.
Wie weet waar ik terecht kan om een nieuwe te halen.

Wie o wie helpt mij uit de kooklucht...... scratch.gif

Danhan

Re: award daystar

Bericht door Danhan » wo 20 apr 2011 23:37

Dag dianag,

Alhoewel ik zelf een Sprite heb, heeft mijn zwager een Award.Hij heeft er veel kennis van zaken van, dus als je mij via een email of persoonlijk bericht schrijft, dan zal ik je zijn emailadres en telefoonnummer geven.Hij weet vast wel raad.

Met vriendelijke groet
DanHan

fransenmaria
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 7 aug 2016 20:55

Re: award daystar

Bericht door fransenmaria » ma 20 mar 2017 19:21

Hallo.
Wij hebben een Award Daystar uit 1988.Afgelopen zomer zijn we onderweg onze deksel van de disselbak verloren.
De caravan bevalt ons prima. Maar nu hebben we echt een probleem.

Wie heeft er voor ons een deksel .
Daar zou je ons heel blij mee maken.

Groetjes Maria.

Gebruikersavatar
Paul79
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 nov 2019 21:27
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: award daystar

Bericht door Paul79 » wo 7 jul 2021 23:12

Ik heb zelf in 2019 een Abi Award Transtar gekocht van '95, deze had achterstallige onderhoud omdat de ouwe eigenaren door gezondheid reden niet meer konden kamperen.

Zo liep de kit uit, waren de 12v pompjes van de toilet en van de douche stuk (vast geklakt) en de glas zekering stuk.
De lamineer van de dak liet los dat heb ik compleet verwijder en met gebroken wit opnieuw gerold.
De primus 2490 kachel dee het niet die heb ik laten repareren bij Scandic Caravans in Scherpenzeel

Verder heb ik nieuwe achterlicht units geplaatst.
De caravan voor zien van een nieuwe huishoud accu.
Zonnepaneel geplaatst.
Compleet 12v aansluiting voor TV en telefoon

Verder een super luxe caravan voor die tijd, en zeker geen miskoop aan gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”