Niet gekleurde mening over Wilk

Plaats reactie
Tomboy

Niet gekleurde mening over Wilk

Bericht door Tomboy » di 26 aug 2008 10:50

Hallo forum leden,

Zou iemand mij zijn gebruikers ervaringen kunnen geven over Wilk caravans en dan met name de type S3 450 **,
Tevens is er een verschil met het bouw jaar 2005 en 2006 of 07.
Ik bedoel nl. er is ergens in die jaren een overname geweest.
In het bouw jaar van 2005 tov. 2006 etc is er ook van de zelfde modellen ineen een gewichts toename te zien (nou is dat bij mij soms ook het geval maar dan weet ik waar het aan ligt :razz: :razz: ).
Graag een zo objectief mogelijk relaas.
vr gr tomboy

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » di 26 aug 2008 11:15

is 2006 is het nieuwe model van de Wilk S3 op de markt gekomen, deze is veel zwaarder dan de oude.
de nieuwere wilk S3 is heeft veel overeenkomsten met de knaus sport en de tabbert rossini

Tomboy

Bericht door Tomboy » di 26 aug 2008 12:19

is die dan beter of slechter ik probeer er achter te komen wat de Wilk een goede caravan maakt.
Van een Adria weet ik inmiddels wat de mindere punten zijn dit door ervaring door die ervaring zal ik geen Adria meer kopen.Maar aan de Wilk moeten toch ook nadelen kleven lijk mij zo

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » di 26 aug 2008 19:55

Tomboy,

heb zelf dit jaar een nieuwe Wilk 490 EU gekocht.
Wilk behoort tot de Tabbert-Knaus-Wilk groep.Wilk werd indertijd (midden jaren 90)opgekocht,na bankroet te gaan,door Tabbert.
Tabbert en Wilk worden in dezelfde fabriek gemaakt en vertonen inderdaad veel gelijkenissen onderling ook met Knaus alhoewel deze in een andere fabriek wordt gemaakt.
Heb er momenteel 3500 km met de Wilk opzitten en 3 vakanties verder.
namelijk 2 weken Frankrijk (Hautes Provence) 4 dagen Belgische kust en nogmaals 3 dagen Belgische kust.Nu nog enkel 1 week in september naar Nederland regio Venlo en dan zit het er naar alle waarschijnlijkheid op voor 2008.
Na 3500 staat alles nog vast en nog niets moeten aandraaien.De visco matrassen zijn van goede kwaliteit.Andere componenten zoals toilet,boiler,ijskast en noem maar op zitten in de meeste andere merken en hebben hun deugdelijkheid of gebreken reeds bewezen.Binnenin is de Wilk sober afgewerkt.Daar hou je van of juist net niet.Het verschil zit hem in de dikte van de wanden bevoorbeeld.Deze zijn iets dikker dan bij de meeste andere caravans namelijk 32mm i.p.v 30mm.Geeft dit een verschil?Wel in gewicht en in isolatie denk ik ook.Caravan voelt koeler aan bij zonnig weer en binnenin minder last van lawaai buitenaf alsook minder regengeluid op het dak.Rijden doet hij evengoed als mijn vorige caravan.BPW chassis dat een gerenomeerd merk is en de ophanging en bevestiging van de as zit degelijk ineen.Vergelijk maar eens met andere merken.Ook wat afwerking onderaan betreft oogt degelijk en mooi.Waar zit het prijsverschil?In de gebruikte materialen en ook wel in de naam.
Tot nu toe 1 minpunt , in behandeling door de dealer, en zou in september moeten opgelost zijn , namelijk bij regenval en rijden op een nat wegdek, water in de disselkoffer.Is Wilk beter dan de andere ?Nee.Is Wilk slechter dan de andere?Nee.Wilk behoort wel tot de IETS betere.Waarom Wilk?Dit is eigen keuze en eigen smaak. :wink: :wink: :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Tomboy

Bericht door Tomboy » di 26 aug 2008 22:08

Wilkman,
Bedankt voor je heldere en duidelijke opsomming van diverse punten hier kunnen we mat mee.

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”