Wilk

Plaats reactie
Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Wilk

Bericht door Wilkman » di 22 jul 2008 21:59

Zijn er ook leden op dit forum die een Wilk bezitten ?
Zoja welke en van welk bouwjaar en wat zijn jullie ervaringen.

Heb zelf na 2 jaar een Adria 465 en 17 jaar een Hobby 510 TM in 2008 trotse bezitter van een Wilk S3 490 UE verzwaard tot 1500 kg MTW inclusief comfortpakket,mover en zakluifel Fiamma Caravanstore zip ombouwbaar tot voortent.
Laatst gewijzigd door Wilkman op wo 23 jul 2008 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Rinne

Bericht door Rinne » wo 23 jul 2008 00:27

Wij hopelijk binnenkort. We hebben er een op het oog, maar de eigenaars zijn op dit moment nog op vakantie, dus we moeten nog even geduld hebben.
Als deze het niet wordt, denk ik dat we naar een andere Wilk op zoek gaan, want ik vind ze wel wat speciaals hebben qua afwerking in het interieur.

Jurry

Bericht door Jurry » wo 23 jul 2008 10:53

Ja hiero , wij hebben een Wilk :D
Welliswaar een wat oudere maar dat mag de pret niet drukken , wij bezitten een Wilk 545-2 De luxe uit 1994 , toevallig staat er momenteel ook 1 op mp te koop in nagenoeg dezelfde uitvoering op de kussenkleur na .
Wij zijn er tot nog toe een aantal dagen mee weg geweest met de pasen (in de sneeuw) , een aantal weekenden in Veessen aan de Ijsel en een weekje in Maurik , momenteel staan we in Lauwersoog voor 3weken 8)
Ons (mijn vrouw onze 9maanden oude dochter en ikzelf) bevalt de caravan tot nog toe erg goed , mede dankzij de grote opbouw lengte van 6,4m en de even grote voortent hebben we aan ruimte geen gebrek , tevens omdat de caravan van alle gemakken is voorzien :D

Rinne

Bericht door Rinne » wo 30 jul 2008 01:39

Voor ons is het toch geen Wilk geworden, maar een Constructam Coral 1 uit 1979.
Helemaal gaaf en in nieuwstaat, hoewel jaarlijks met veel plezier gebruikt door vorige eigenaars.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » wo 30 jul 2008 20:30

Rinne,

succes met je aanwinst al twijfel ik daar niet aan.Het product is van belgische makelij en menig caravanner draait nog steeds zijn hoofdje om als hij een Constructam ziet voorbij bollen en dit zelfs nog na bijna 30 jaar.
Dat kan van veel andere merken niet gezegd worden.
Belgie staat op springen maar dit hebben we samen met o.a de Minerva en de saxofoon toch mooi voor mekaar gekregen.

mvg

Wilkman
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Rinne

Bericht door Rinne » wo 30 jul 2008 22:21

Dank!

En wat Belgie betreft:
vlak Eugene Ysaye, (Luik 1858-Luik 1931) de koning, of de tsaar van de viool niet uit! Virtuoos violist, componist, dirigent en vioolpedagoog :lol:
De vioolcompetitie van het huidige Reine Elisabeth Concours is een voortzetting van het Ysaye concours.

(sorry, beroepsdeformatie :lol: )

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » vr 1 aug 2008 19:21

En Beethoven heeft zelfs een tijdje in Belgie gewoond.

Maar we wijken af , het ging dus over Wilk.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Marmoon

Gekocht

Bericht door Marmoon » za 30 aug 2008 22:50

Vandaag hebben we eeen caravan gekocht, een
WILK 491 UE S5 DE LUXE uit 2004.
Het was moeilijk, we hebben er de laatste weken heel veel gezien, gelezen enz. Ook voor nieuw gekeken maar ik had deze gezien en die was het. Maar wat zijn combicassettes?? :oops:

Marja

Jacqueline

Bericht door Jacqueline » za 30 aug 2008 23:22

Heel ergens veel plezier met je nieuwe Wilk. Wij stonden enkele weken geleden nog naast een Wilk. Prachtige caravans!
Een combicassette is de houder waar het rolgordijn en de insectenhor in verwerkt zit.

Groetjes Jac

Marmoon

Bericht door Marmoon » ma 1 sep 2008 22:15

Dank je wel Jacqueline, ik dacht het al maar was gaan twijfelen omdat het meestal achter cassettetoilet staat bij de meeste caravans :o toen ging ik twijfelen.
Marja

Jacobsen1

wilk

Bericht door Jacobsen1 » do 18 sep 2008 20:53

gefeliciteerd met uw aankoop.

wij hadden in maart jl een hobby gekocht, maar daar zoveel verdriet van gehad, dat we bij terugkomst in nederland maar samen om de tafel zijn gaan zitten en ons zelf afgevraagd, wat te doen met deze caravan.
we hebben voor een wilk gekozen, daar wij in het grijze verleden al eens een wilk safari hebben gehad.
de wilk die we nu hebben is een overjarige s4 450 eu van 2007.
je kunt aan alles zien en voelen dat de wilk een paar treedjes hoger staat op de kwaliteitsladder dan onze vorige caravan. ja, het kan raar lopen in het leven, zo heb je altijd een tweedehansje, en zo koop je twee nieuwe in één jaar.
wij hopen dat alle caravanners veel plezier hebben met hun caravan,
en dat onze hobby per toeval een maandagmorgen caravan was.
m.vr. groet

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » do 18 sep 2008 21:57

@Jacobsen1

veel plezier met je nieuwe aanwinst .
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Marmoon

Bericht door Marmoon » vr 19 sep 2008 13:23

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan. Ik hoop inderdaad op mer plezier ermee dan die jullie eerder dit jaar hadden .

Mammie

Bericht door Mammie » zo 28 sep 2008 17:51

Wij hebben ook een Wilk S4 530 UE van het jaar 2006 .Nieuw aangekocht en zeer tevreden over onze aankoop . :lol:
Wij vinden de binnen inrichting zeer mooi

Jacobsen1

Bericht door Jacobsen1 » vr 3 okt 2008 17:46

Wilkman

ik hoorde/las dat je water in de disselbak had, en dat de dealer nog naar een oplossing zocht.
heeft hij die reeds gevonden, en zoja welke??
bij mij geen water, maar ook nog niet met water gereden, hi hi
met vriendelijke groet

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » vr 3 okt 2008 19:57

Jacobsen1,

ik ging zojuist een e-mail versturen naar de dealer.
Had mij een 2 tal weken geleden een bericht gestuurd dat de constructeur zijnde Wilk dus via de info verkregen van mijn dealer naar een oplossing aan het zoeken is.
Wordt nu wel ongeduldig vermits dit bezig is vanaf maart van dit jaar.
Ik weet wat mijn rechten en plichten als consument zijn en ken ook zeer goed de rechten en plichten van een leverancier.
Zit reeds jaren in de commerciele sector.Dus we zullen de dealer eens via een mailtje laten weten wat zijn plichten zijn.
Ik hou jullie zeker op de hoogte .
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » za 8 nov 2008 15:31

Even de stand van zaken.

Na een e-mail verstuurd te hebben antwoord van dealer gekregen dat Wilk naar een oplossing aan het zoeken was en deze werd reeds gevonden.Wilk gaat 2 nieuwe zijstukken opsturen.Dus nog even afwachten.
Jullie zullen zich terecht afvragen waarom duurt dit zolang?
We zullen de oorzaak waarschijnlijk moeten zoeken in de alom bekende moeilijkheden bij de groep zeker.
Geduld is een schone deugd.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

herman-hannie

Re: Wilk

Bericht door herman-hannie » vr 7 mei 2010 09:14

hallo wilkman,
wij hebben vorig jaar een wilk gekocht, een 450 van 1994.
mover er onder gezet met accupakket.
12volt verlichting binnen gemaakt en alle 12volt in de caravan vanaf de accu aangesloten,
met een hoofdzekering en 7 kleinere zekeringen.
ben er heel blij mee, we zijn al meerdere keren er mee weg geweest.
groetjes herman en hannie.

Afbeelding

cakleijs
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 aug 2016 22:07

Re: Wilk

Bericht door cakleijs » wo 28 sep 2016 07:36

Beste caravan liefhebbers,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al een hoop kennis opgedaan door het lezen hier en jullie enthousiaste reacties. Bedankt daarvoor!

Wij zijn onszelf al een tijdje aan het oriënteren op de 2e hands caravan markt en gaan zondag kijken bij een wilk Safari 490 KM. Namelijk deze: Wilk Safari stapelbed vastbed incl stalling t/m april 2017!
€ 7.450,00
http://link.marktplaats.nl/m1086494367? ... pp_android

Ik heb een hoop goede dingen gelezen over de wilk caravans en ben enthousiast over de indeling. Wij hebben twee kinderen van 3 en 4 en ik zou graag met de caravan op wintersport gaan en het feit dat je dan niet iedere keer hoeft om te bouwen spreekt ons erg aan.

Nu zit ik alleen met de vraagprijs. Als ik op caravankoopwijzer kijk schrik ik eigenlijk van het verschil wat de caravan waard is volgens deze site en dan zeker als je kijkt naar het bedrag wat deze caravan zou moeten opbrengen bij verkoop tussen particulieren. Nu snap ik dat de prijs word bepaald door de vraag en aanbod en het valt mij op dat de prijzen die op deze site worden genoemd bizar laag zijn in vergelijking wat er word gevraagd op marktplaats en bij dealers, maar ik gooi ook niet graag geld weg.

Wat vinden jullie van de vraagprijs? Is deze redelijk? Zijn er nog dingen die ik extra in de gaten moet houden bij de aanschaf van een wilk caravan? Heeft iemand ervaring met deze caravan in de sneeuw?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Wilk

Bericht door Jeroent83 » wo 28 sep 2016 10:01

Hoi, Ja de vraag prijs is erg hoog ten opzichten van de dagwaarde. Meestal is het bedrag van de koerslijst wel iets lager, maar ik zie dat het in dit geval bijna de helft is van de vraagprijs, dat is erg veel. Daarnaast heeft de caravan een relatief laag eigen gewicht, dat zou hem natuurlijk ook in de isolatie kunnen zitten. Als je een caravan met deze indeling zoekt kun je ook kijken naar: Hobby 500 KMFE of LMC 500 MDK

Persoonlijk op basis van de foto's vind ik zo iets zeker geen 7450 euro waard.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

cakleijs
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 aug 2016 22:07

Re: Wilk

Bericht door cakleijs » wo 28 sep 2016 10:18

Beste Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie! De hobby heb ik ook naar zitten kijken inderdaad, maar de vraagprijs van de KMFE ligt meestal nog boven deze €7450. Daarnaast zet ik mijn vraagtekens bij de duurzaamheid van de hobby gezien de vele problemen welke ik tegen kom op internet.

Er staat er nu één op marktplaats voor €7500 maar uit het jaar 2000 en dat is echt de goedkoopste. De caravans met deze indeling zijn moeilijk vinden onder de genoemde vraagprijs en daar gaat echt onze voorkeur naar uit. Maar ik ben het met je eens dat ik het erg veel geld vind voor het gebodene.

Iemand anders nog een mening?

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Wilk

Bericht door Jeroent83 » wo 28 sep 2016 11:00

Ik weet niet waar je je bevind maar, ik kijk geregeld in duitsland hier is het aanbod een stuk groter, qua prijs maakt het niet zo veel uit. deze bijvoorbeeld: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eyeCatcher

De berichten over negatieve berichten over hobby kan niet plaatsen, Natuurlijk het markt aandeel van hobby is zo veel groter als dat wat wilk was dus ja er zullen wat minder tussen hebben gezeten, Maar voor de fendt een hobby van 1989 gehad beviel perfect.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Volvodriver

Re: Wilk

Bericht door Volvodriver » wo 28 sep 2016 14:14

RE.gif
Nou ik kan hele boekwerken volschrijven over problemen met de Opel Kadett onder de caravans. [aschrik.gif] Maar goed daar gaat het hier niet over. En hoef ik ook niet verder over uit te weiden.

Voor wat betreft de prijs van de Wilk. Die zogenaamde koerslijsten zijn voor ons niet interessant. De vraagprijs van de Wilk is idd aan de hoge kant (Ca 1000 euro te hoog vind ik persoonlijk). Maar het is, zoals al vaker gezegd, vraag en aanbod en wat de "gek" er voor geeft.
Caravan lijkt mij verder zeer netjes Het merk wordt niet meer gemaakt maar is zeker wel degelijk. Het leeggewicht zal echter hoger zijn dan die 1040 kg.

(En om een voorbeeld te noemen van overvragen qua prijs: Onze vorige caravan van nu 8 jaar oud staat nu voor meer dan de prijs die wij er 8 jaar geleden (zonder inruil) !!nieuw!! voor gegeven hebben, bij een caravanhandelaar te koop, dus koerslijsten? Lachertje...)

cakleijs
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 aug 2016 22:07

Re: Wilk

Bericht door cakleijs » wo 28 sep 2016 15:13

Beste Volvodriver,

Bedankt voor je reactie! Zoals ik al zei begrijp ik idd dat het een kwestie is van vraag en aanbod. De caravan ziet er inderdaad goed uit voor zover je dat kan zien op de afbeeldingen. Ga hem zondag dan ook zeker bekijken. De 1000 euro die je noemde is ook mijn gevoel. Indien de verkoper bereid is te zakken zou dat ook mijn uiterste prijs zijn denk ik. We gaan het zien!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wilk

Bericht door MarcoC » wo 28 sep 2016 15:25

Er wordt in de advertentie met geen woord gerept over een eventuele reguliere onderhoudsbeurt zoals bovag of focwa! Vraag daar naar, als de Wilk nooit een beurt heeft gehad is dat een mooie onderhandelingspositie.....
Verder oogt hij inderdaad erg netjes. Succes thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”