Wilk 400 - iemand info?

Plaats reactie
Rinne

Wilk 400 - iemand info?

Bericht door Rinne » ma 21 jul 2008 14:26

Hallo,

Wij zijn (nog) groentjes in caravanland, en overwegen onze eerste caravan aan te schaffen.
Op dit moment hebben we een Wilk 400 HKT uit 1990 op het oog.

Vraag: heeft iemand info, zijn er minpunten waar we op moeten letten (als ik lees over scheurtjes enzo krijg ik het al benauwd).
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het zit met Wilk, ik begrijp dat het nu bij Tabbert en Knaus in Fulda gemaakt wordt. Maar sinds wanneer? Is 1990 een goed jaar? Of was dat een kneuzentijdperk?

Alvast dank voor antwoord!

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 21 jul 2008 17:59

Nee hoor, Wilk was altijd al een goede caravan, ook voordat het bij de knaus-groep behoorde.
Waar je vooral op moet letten: evt.vochtvlekken, muf ruiken en/of de vloer buigt of veert bij het lopen in de caravan.

Jurry

Bericht door Jurry » ma 21 jul 2008 18:04

Hallo Rinne , Ervaring met de 400HKT heb ik niet wel met hetzelfde merk in de uitvoering 545-2 de luxe uit 1994 , wij zijn ook beginners op caravan gebied en ik moet zeggen ik heb er nog geen moment spijt van .
Op een klaar kleine dingen na hebben we geen vreemde problemen ontdekt , doordat we in de winter de caravan kochten konden we een aantal dingen niet testen zoals het water en de kachel omdat de gasfles elders stond , achteraf bleek de ellectrische ontsteking van de kachel niet goed te werken door occidatie op de batterij klemmen en 1 van de kranen werkte niet doordat het schakelaartje in de kraan kapot was .
Tevens heb ik achteraf , ondanks vooraf goed gekeken te hebben , in een hoek bij de rondzit een vochtige plek gevonden naast een serviceluik , deze bleek niet goed afgekit te zijn , inmiddels is dat verholpen en is de plek zo goed als droog na een aantal maanden in de binnenstalling .
Kortom als je zelf een beetje technisch inzicht hebt en de boel goed na loopt dan kan er weinig mis gaan lijkt me .

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”