Kwaliteit Wilk S4 2008

Plaats reactie
WimdR
Berichten: 13
Lid geworden op: za 4 aug 2018 11:51

Kwaliteit Wilk S4 2008

Bericht door WimdR » do 3 sep 2020 11:58

Vanwege goede ervaringen met onze vorige Wilk Stern 470 USG(1999) wilden we weer graag een Wilk.
Belangrijkste reden was het bed, dat voorin van een treinzit moest worden gebouwd. Niet zo comfortabel en vooral lastig om het bed te verlaten als je partner voor de uitgang ligt.
We zijn vorig jaar overgestapt naar een caravan met een frans bed (Wilk 490 S4 HTD, 2008). Het frans bed bevalt goed. Ook het rijden met deze caravan gaat uitstekend.
Wat niet zo goed bevalt zijn afbrekende knopjes, palletjes, slecht lopende sloten/deuren, slijtageplekken enz.
De watertank is uitermate onhandig geplaatst en dus slecht bereikbaar, het vullen is een drama, de bergruimtes zijn lastiger toegankelijk enz.
Duidelijk minder doordacht dan in de oude Wilk.
Ik heb sterk de indruk dat er op kwaliteit is ingeleverd door de jaren heen.
Heb ik gewoon pech of delen mensen deze mening?
Ford S-max 1.6 Ecoboost met Wilk 490 HTD

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kwaliteit Wilk S4 2008

Bericht door BertJan » do 3 sep 2020 19:51

je hebt de caravan 2e hands gekocht, dus hoe hij voor je behandeld is is natuurlijk van belang, de sten van 1999 is in rangorde een zwaarder gebouwde wagen dan de S4 van 2008.
wilk stern vergelijkbaar met knaus sudwind, wilk s4 2008 vergelijkbaar met knaus sport, beide dus wel goed en netjes gebouwd.

WimdR
Berichten: 13
Lid geworden op: za 4 aug 2018 11:51

Re: Kwaliteit Wilk S4 2008

Bericht door WimdR » vr 4 sep 2020 18:35

Bert Jan: dank voor deze reactie.
De caravan is inderdaad tweedehands gekocht, maar dat was de Stern ook.

Het "normale" onderhoud lijkt goed uitgevoerd. De caravan heeft bij aflevering (van Horne, Budel) een beurt gehad en lijkt technisch wel in orde v.w.b. de belangrijke punten als verlichting, remmen, koppeling, gas en water.
Maarrr
Er is inderdaad een knutselaar aan het werk geweest. Een knoeier eigenlijk.
En... er zijn al wat issues geweest met afbrekende dingetjes enz. , wat ik noemde dus. Een beetje een tegenvaller. Daar is de vorige eigenaar ook tegenaan gelopen en ik word geconfronteerd met zijn (of haar) knutselarijtjes, naast wat ik zelf inmiddels heb moeten repareren. Het is niet dramatisch allemaal, maar wel vervelend en niet goed voor "een goed gevoel over de aankoop".
Inclusief met wat door van Horne onder garantie is hersteld een lijst van inmiddels 17 grotere en kleinere gebreken binnen een jaar na aankoop.
Van Horne zit dus in Budel en ik woon in het westen dus je gaat niet even heen en weer. (les 1: koop niet te ver weg :) )
Vandaar mijn vraag over de bouwkwaliteit......
Ford S-max 1.6 Ecoboost met Wilk 490 HTD

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”