Welke TEC heb ik gekocht?

Plaats reactie
Mitch

Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door Mitch » zo 11 sep 2011 00:08

Ik heb vandaag na een lange zoektocht een TEC caravan uit 2001 gekocht, maar ben nu benieuwd welk type het precies is.
Ik heb hem gevonden op Marktplaats en volgens de advertentie zou het gaan om een Travel King 400DB. Als ik het kenteken echter intik bij de RDW staat er dat het gaat om een TEC 390K1 scratch.gif
Ook bij het zoeken in Google kom ik niet dezelfde caravan tegen om te vergelijken. Ik heb alleen een advertenties gevonden van de Tour 400 TK, maar daarbij is de indeling anders (vast stapelbed). Ook de Travel King 390HTF (Kompact) heeft een andere indeling (eindkeuken). Ik heb geen link naar een andere Travel King 400 DB kunnen vinden om te vergelijken.

Mijn indeling is als volgt vanaf deur linksom:
Toilet
Treinzit
Kast
Vast dwarsbed
keuken

Zou iemand mij kunnen zeggen om welk type Travel King (390 of 400) het kan gaan? En zou iemand mij kunnen helpen aan de katalogus van TEC uit 2001?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

pd0bao

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door pd0bao » zo 11 sep 2011 00:34

Naast het kenteken zou ik ook eens kijken naar het "voertuigidentificatienr" ofwel het chassisnr. Ook kun je daaruit het bouwjaar destilleren.Ook bij caravans komt "omkatten " voor. De plaats waar het chassisnr staat is vermeld op het kenteken. Jaap.

Mitch

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door Mitch » zo 11 sep 2011 10:24

Voor de volledigheid. Ik twijfel niet aan het bouw jaar.
Maar ik zal je tip zeker meenemen als ik de caravan ga ophalen. Ik vind het alleen raar dat de advertentie een 400 vermeld en de RDW een 390. Ik ga de caravan pas komende week halen, dus ik heb nog niet alle papieren.

Wellicht heeft iemand een Tec catalogus van 2001, zodat ik het kan opzoeken.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door PMT » zo 11 sep 2011 10:55

Welkom Mitch op dit forum en maak je geen zorgen, het is wel degelijk een Travel King 400 DB.
T.E.C. net zoals alle andere merken geeft zelf die types aan en zo staat DB voor het dwarsbed voorin en 400 is de opbouwlengte meestal gemeten van onderkant raam vz. naar onderkant raam az., uitgaande van het feit dat er aan beide zijden ramen zitten. De RDW geeft er hele andere benamingen aan zgn handelsbenaming, kijk en vergelijk maar eens kentekens. Zo krijg je 390K1 t/m 4.00m opbouw, daarboven 450K1 en daarboven 530K1. Niks mis mee. Overigens is de Travelking en de Tour dacht ik dit jaar voor het laatst geproduceerd. Kijk tevens voor je indeling en type naar onderstaand plaatje.
400db.JPG
400db.JPG (15.26 KiB) 13539 keer bekeken
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door deusjevo » zo 11 sep 2011 12:29

Mijn Knaus type 450TU Sudwind is volgens de RDW een Knaus met als handelsbenamingstype: 6404.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Mitch

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door Mitch » zo 11 sep 2011 12:51

@PMT,

Inderdaad het plaatje klopt precies met mijn indeling. Je verhaal is zeker verhelderend, bedankt daarvoor.
Wat me wel opvalt bij sommige merken is dat het cijfer in het type niet alijd op de opbouwlengte slaat.
Bijvoorbeeld het type heet 400 DB of zo en de opbouw lengte is dan 4,23 of iets dergelijks.

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie reacties. Als ik de caravan opgehaald heb zal ik wat foto's op dit forum zetten.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door PMT » zo 11 sep 2011 15:40

Volgens mijn informatie is het dus geen opbouwlengte, dus niet de gehele lengte van voor naar achteren, maar de binnenlengte op ongeveer 80cm hoogte . Op die hoogte zit meestal de onderkant van de ramen of vensterbanken/bovenkant kussens. Mijn caravan is een 440TF maar is qua opbouw 5.20cm en dan nog eens 1.20cm dissel. De handelsbenaming op het kenteken is 7306. Dat nr. kan je dus nergens anders vinden dan op je kentekenbewijs. Toen in 2002 aanhangwagens >750kg een eigen kenteken kregen zijn deze benamingen misschien ontstaan, want op mijn oude inlegvel/aanvullingsblad wat ik voor het eigen kenteken had, vind ik dit nr. nergens.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Mitch

Re: Welke TEC heb ik gekocht?

Bericht door Mitch » ma 12 sep 2011 10:38

@PMT

Bedankt voor je reactie. Dat verduidelijkt een hele hoop.

Is er mischien iemand die me kan helpen aan de folder van deze TEC uit 2001? Ik zag dat louis veel informatie had over TEC caravans, dus... :oops: louis mag ik zo vrij zijn je te vragen om voor mij eens te kijken of jij in je archief iets kan vinden?

Plaats reactie

Terug naar “TEC”