Een tabbert of een dethleffs

Plaats reactie
Prieckaerts

Een tabbert of een dethleffs

Bericht door Prieckaerts » do 14 aug 2008 16:31

We gaan over een poosje een nieuwe grote tourcaravan kopen.
Nu hebben we onze keus terug gebracht tot 2 stuks.
De Dethleffs Beduin (emotion) 765 DB of de Tabbert vivaldi 685 MD.
De Dethleffs is wat goedkoper en daardoor zouden we dan geld overhouden voor b.v. een schutzdach.
We gaan niet rijden met deze caravan maar hij komt vast op een standplaats te staan in de Ardennen.
Maar wij weten niet hoeveel kwaliteitsverschil tussen deze twee merken/types zit.
Zoals ik ze met mijn lekenoog bekeken heb niet veel maar ik krijg graag advies van ervaren gebruikers.
Alvast bedankt voor jullie moeite.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » do 14 aug 2008 19:47

Als je dan toch geld uitgeeft aan een kasteel op wielen om toch alleen maar te staan dan zou ik voor de Tabbert gaan. Is van nature winterharder dan de Dethleffs.

Verder inderdaad weinig kwaliteitsverschil.
Hoewel ik afgelopen vakantie iemand op de camping tegenkwam met een splinternieuwe Beduin waar hij een Tabbert voor ingeruild had. De Tabbert had toch wat "schoonheidsfoutjes".

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » do 14 aug 2008 20:51

Over de schoonheid foutjes van een Tabbert kan ik mee praten.

Onze Tabbert van net 2 jaar oud,heeft allemaal van die kleine irritatie probleempjes zoals.

kastjes die niet goed sluiten.
plastic van het plafon laat los op diverse plekken
water in verlichting
buitendeur die erg moeilijk open gaat (niet de deur maar het slot)

Hiervoor hadden we een Knaus uit 2000 en die was qua afwerking en degelijkheid in mijn ogen toch een stukje beter.

Voor de rest meer dan tevreden over de Tabbert,een indeling waar goed over nagedacht is:

een prima wegligging
een rijke uitrusting.
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » do 14 aug 2008 21:22

Beiden zijn goede en degelijke caravans.Zowel Tabbert als Detlheffs kunnen putten uit een jarenlange ervaring in de caravanbouw.Dethleffs is zelfs één van de eerste duitse caravanbouwers.
Ik ben het met Volvodriver eens dat ook ik denk dat de Tabbert iets winterharder is en zoals je waarschijnlijk zelf zult weten,...
HET KAN BARKOUD ZIJN IN DE ARDENNEN. :shock:

Ik mee te weten dat Tabbert één van de weinige caravans zijn die uitgerust zijn met een dubbele dakconstructie.Wat resulteert in een betere isolatie en minder regengeluid.

ik zou gaan voor de Tabbert.

In ieder geval veel succes. :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Prieckaerts

Bericht door Prieckaerts » vr 15 aug 2008 08:02

Hartelijk dank allemaal gelukkig hebben we nog even de tijd om te denken.
We hebben een oude stacaravan staan in de ardennen en we kennen het klimaat dan ook goed.
We willen geen stacaravan meer omdat deze na plaatsing eigenlijk nauwelijks nog te vervoeren is, stel je wilt/moet naar een andere camping.
De eigenaar van de camping is nogal op leeftijd en we weten niet wat er t.z.t met de camping gaat gebeuren.
Groetjes
Marlies

Darkyduck

Bericht door Darkyduck » ma 18 aug 2008 11:55

We zijn sinds mei in het bezit van onze Tabbert Da Vinci, het instapmodel als je deze vergelijkt met Vivaldi.
De indeling en afwerking gaven voor ons (duidelijk) de doorslag. Persoonlijk vonden en vinden we de Tabbert nog steeds top afgewerkt in deze prijsklasse, zeker beter dan Dethleff/Knaus maar da's natuurlijk ook deels persoonlijk...

Tot nog toe geen problemen gekend met onze Caravan, ook geen schoonheidsfoutjes.

Ons advies dus Tabbert :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » zo 24 aug 2008 19:26

Mijn ouders hebben een Dethelffs Camper LifeStyle 510V uit 2005. Na 2 reizen naar Frankrijk in het eerste jaar wordt voor hij nu voor het 3e jaar intensief gebruikt op een seizoensplaats in Friesland. Kwalitatief gezien een topper! Alleen in het eerste jaar 2 kleine mankementjes en sindsdien geen enkel probleem meer.

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Een tabbert of een dethleffs

Bericht door Rob450 » zo 24 aug 2008 19:52

Ik zou voor de Tabbert gaan, in duitse testen komt hij er kwalitief goed uit. Mijn ervaring met Dethleff is om te huilen, elk jaar was er weer wat anders kapot. Verder moest je na elke reis overal de schroeven aandraaien. Het betrof een Dethleff Camper 510 TK in 1999 nieuw gekocht, gelukkig met verlengde garantie.
Knaus Sudwind 450 TF => Camper: Malibu 640 LE

stick

Re: Een tabbert of een dethleffs

Bericht door stick » zo 20 dec 2009 17:16

Wel eens nagedacht over een Eriba Nova ?

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Een tabbert of een dethleffs

Bericht door caspar » zo 20 dec 2009 19:12

mischien een gekke vraag en weet niet of het mag als je die caravan toch vast zet op de plek is het dan niet beter om een stacaravan te plaatsen kwa ruimt is dat dan nog beter en meer luxe zo als een gewone douche
maar dat is mijn idee en je kan er gewoon zo,n winter tent voor plaatsen dus droge instap
mvg caspar
burstner amara 520 ts

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re:

Bericht door Ab » zo 20 dec 2009 19:15

Prieckaerts schreef: We willen geen stacaravan meer omdat deze na plaatsing eigenlijk nauwelijks nog te vervoeren is, stel je wilt/moet naar een andere camping.
De eigenaar van de camping is nogal op leeftijd en we weten niet wat er t.z.t met de camping gaat gebeuren.
Groetjes
Marlies
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Een tabbert of een dethleffs

Bericht door caspar » zo 20 dec 2009 19:28

sorry had niet het hele verhaal gelezen kersthuilen.gif
burstner amara 520 ts

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”