Tabbert Cellini 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Tabbert Cellini 2020

Bericht door VIP » zo 9 jun 2019 20:04

Nieuwe achterlichten (LED)

Type aanduiding " C E L L I N I "tussen de achterlichten in.

Moderne striping

En eindelijk een afdekplaat op de dissel.

En dat alles met een vanafprijs van 80.000,-


AaeSoxpEREw
Porsche + Tabbert

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door kok36935 » zo 9 jun 2019 20:53

Ik zal het thuis er eens over hebben. Heeeel even......
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door dieseltijger » ma 10 jun 2019 09:39

Maar toch.....ik vind Tabbert een eigenzinnig merk. Tot voor tien jaar terug kwam het op mij over als behoudend, en het toppunt van kitscherig design.

Sta nu in Mecklenburg Vorpommern naast een t@b. Wauw. Wat een vormgeving. Op de camping staan diverse andere Tabbert caravans, mooie moderne vormgeving. Niets mis mee.

Zo'n fabrikant die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden, en zichzelf in het topsegment weet te handhaven mag dit in de prijsstelling tot uitdrukking laten komen. En de markt heeft altijd gelijk: als de afnemers het aanbod de prijs niet waard vinden, dan is het exit. Wel, dat lijkt voor Tabbert niet het geval te zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door PD » ma 10 jun 2019 09:52

RE.gif
Een Tabbert is echt niet persé duurder dan een ander gemiddeld merk hoor; deze 750 Slide-Out is een uiterst extreme uitvoering.
Bijvoorbeeld een Vivaldi 685 DF met Queensbed heb je al voor ca. 33k€ en dat is gewoon een basisprijs voor een tandem met Queensbed. Bij de Puccini en Cellini krijg ik toch weer snel dat travellersgevoel met een interieur dat over the top gaat...

Je houdt van het merk of niet.... wij hebben ook naar de 685 DF gekeken maar zijn er uiteindelijk niet voorgevallen. Wellicht misplaatst, maar ook de merknaam staat mij persoonlijk nog steeds tegen :(
Laatst gewijzigd door PD op ma 10 jun 2019 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door VIP » ma 10 jun 2019 09:57

dieseltijger schreef:
ma 10 jun 2019 09:39
Maar toch.....ik vind Tabbert een eigenzinnig merk. Tot voor tien jaar terug kwam het op mij over als behoudend, en het toppunt van kitscherig design.

Sta nu in Mecklenburg Vorpommern naast een t@b. Wauw. Wat een vormgeving. Op de camping staan diverse andere Tabbert caravans, mooie moderne vormgeving. Niets mis mee.

Zo'n fabrikant die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden, en zichzelf in het topsegment weet te handhaven mag dit in de prijsstelling tot uitdrukking laten komen. En de markt heeft altijd gelijk: als de afnemers het aanbod de prijs niet waard vinden, dan is het exit. Wel, dat lijkt voor Tabbert niet het geval te zijn.
De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat toch niet het geval was door het faillissement van Tabbert (2x), gelukkig zijn ze toen overgnomen door Knaus, hoewel ook die in de problemen raakte, failliet ging en weer werd overgenomen door jawel een Nederlander. Toch zijn de aantallen van Tabbert t.o.v. hun creme caravans tot 2003 nu nog maar een fractie door het wegvallen van de reizende medemens die toen massaal Tabberts kochten en zijn overgestapt naar Fendt en Hobby.
Porsche + Tabbert

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door DanielW » ma 10 jun 2019 10:01

RE.gif RE.gif

Echt jammer dat dat consumenten nog tegenhoud, ik vind de vormgeving van de meeste modellen erg mooi, kwaliteit straalt er vanaf (of dat echt zo is kan ik niet beoordelen).
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tabbert Cellini 2020

Bericht door dieseltijger » ma 10 jun 2019 10:13

Zeker jammer: de laatste modellen vind ik lekkere hapjes.

Kwalieit bieden alleen is onvoldoende helaas. Imago, design, onderscheidend vermogen ("waarom kies ik voor Tabbert en niet voor een ander merk") lijken mij eveneens van belang.

Kijk naar kip. Die liet zich voorstaan op het leveren van kwaliteit, en stroomlijning en wegligging (delta as). Op het moment dat concurrenten eveneens betere materialen gebruikten viel het onderscheid weg.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”