Da Vinci 450 TD
Da Vinci 450 TD
Wij hebben onlangs een Da Vinci 450 TD aangeschaft en stappen na een viertal nieuwe Dethleffs caravans over op Tabbert. De Dethleffsen zijn ons prima bevallen en we hebben er veel plezier mee gehad. Wat dat betreft doet het ons ook een beetje pijn afscheid te nemen van dat merk. De nieuwe serie Camper vonden we van binnen wat minder naar onze smaak en de Nomad serie werd gelijk weer groter, iets dat we beslist niet wilden.
Zo kwamen we uit op de Da Vinci van Tabbert. We hebben op de beurs in Utrecht alles goed kunnen bekijken en een fijn gesprek gehad met de Tabbert dealer uit Makkum. Na een aantal bezoeken en gesprekken met Patrick van Caravancentrum Makkum, hebben we de knoop doorgehakt. De Tabbert van tegenwoordig ziet er modern uit en vooral de kwaliteit spreekt ons enorm aan. Het ziet er allemaal net nog even degelijker uit als ons vertrouwde merk. Geen kwaad woord daarover overigens maar ik was het geregelde "klussen" op de camping wel een beetje zat. Regelmatig waren kastdeurtjes of plankjes en dergelijke losgetrild en moest eea weer worden vastgezet. Geen grote problemen nogmaals maar ik ben nou eenmaal geen handige doe-het-zelfer en heb daar ook geen zin in!
Ik zie niet heel veel berichten over Tabbert op dit forum en ben benieuwd wie onlangs ook een Tabbert uit de nieuwe serie heeft aangeschaft??? En met welke beweegredenen?
Onze Da Vinci kan elk moment worden afgeleverd en ik hoop dat deze aan onze verwachtingen zal voldoen. Tabbert liefhebbers, graag jullie mening en ervaringen met dit merk!
Zo kwamen we uit op de Da Vinci van Tabbert. We hebben op de beurs in Utrecht alles goed kunnen bekijken en een fijn gesprek gehad met de Tabbert dealer uit Makkum. Na een aantal bezoeken en gesprekken met Patrick van Caravancentrum Makkum, hebben we de knoop doorgehakt. De Tabbert van tegenwoordig ziet er modern uit en vooral de kwaliteit spreekt ons enorm aan. Het ziet er allemaal net nog even degelijker uit als ons vertrouwde merk. Geen kwaad woord daarover overigens maar ik was het geregelde "klussen" op de camping wel een beetje zat. Regelmatig waren kastdeurtjes of plankjes en dergelijke losgetrild en moest eea weer worden vastgezet. Geen grote problemen nogmaals maar ik ben nou eenmaal geen handige doe-het-zelfer en heb daar ook geen zin in!
Ik zie niet heel veel berichten over Tabbert op dit forum en ben benieuwd wie onlangs ook een Tabbert uit de nieuwe serie heeft aangeschaft??? En met welke beweegredenen?
Onze Da Vinci kan elk moment worden afgeleverd en ik hoop dat deze aan onze verwachtingen zal voldoen. Tabbert liefhebbers, graag jullie mening en ervaringen met dit merk!
Re: Da Vinci 450 TD
Wij hebben een 525HE uit de eerste serie (2003) en die "doet" het voor ons nog steeds prima. Behalve een probleem bij de kunststof onderbouw van de rondzit hebben we verder nooit problemen gehad, behalve dan met de dealer, maar dat doet aan de caravan niets af.
Vroeger had Tabbert een imago probleem, maar met de nieuwe series heb ik daar nog niet van gehoord, wij hebben het althans nooit ervaren. Voor deze wagen hebben we ruim 20 jaar een KIP Hyline gehad, en met beide caravans vrijwel nooit reparaties behoudens het reguliere onderhoud.
Dit model hebben we gekozen vanwege de indeling en het betrekkelijk tijdloze uiterlijk. Ook na 12 jaar oogt hij nog niet ouderwets of gedateerd, maar ik kan me voorstellen dat de hoge aanschafprijs een beletsel is gezien de relatief eenvoudige uitrusting.
Achteraf heb ik een mover laten monteren en bij gelegenheid meteen een zonnepaneel en alles is zodanig geschakeld dat er altijd wel spanning te krijgen is. Koelkast op gas en koffie op de ouderwetse manier. Ik denk dat hij nog wel een jaar of 10 mee kan, hopelijk kunnen we ons in die tijd wel een auto veroorloven die de zaak kan trekken.
Vroeger had Tabbert een imago probleem, maar met de nieuwe series heb ik daar nog niet van gehoord, wij hebben het althans nooit ervaren. Voor deze wagen hebben we ruim 20 jaar een KIP Hyline gehad, en met beide caravans vrijwel nooit reparaties behoudens het reguliere onderhoud.
Dit model hebben we gekozen vanwege de indeling en het betrekkelijk tijdloze uiterlijk. Ook na 12 jaar oogt hij nog niet ouderwets of gedateerd, maar ik kan me voorstellen dat de hoge aanschafprijs een beletsel is gezien de relatief eenvoudige uitrusting.
Achteraf heb ik een mover laten monteren en bij gelegenheid meteen een zonnepaneel en alles is zodanig geschakeld dat er altijd wel spanning te krijgen is. Koelkast op gas en koffie op de ouderwetse manier. Ik denk dat hij nog wel een jaar of 10 mee kan, hopelijk kunnen we ons in die tijd wel een auto veroorloven die de zaak kan trekken.
Re: Da Vinci 450 TD
Ik heb geen Tabbert, dus ik kan geen ervaring met jullie delen.
Wat ik wel kan is jullie van harte feliciteren. Dat jullie lang van de wagen mogen genieten zonder dat de kluskist mee moet. Mooie materialen zijn gebruikt en inderdaad je hoort of leest weinig over Tabberts op dit forum. Meestal is dat een goed teken.
Groet Chatootje.
Wat ik wel kan is jullie van harte feliciteren. Dat jullie lang van de wagen mogen genieten zonder dat de kluskist mee moet. Mooie materialen zijn gebruikt en inderdaad je hoort of leest weinig over Tabberts op dit forum. Meestal is dat een goed teken.
Groet Chatootje.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)
Re: Da Vinci 450 TD
Wij hebben 2 jaar geleden een Da Vinci 490 TD gekocht.
Mijn beweeg redenen waren de kwaliteit en het aantal wcd's en schakelaars,verlichting.
Mijn vrouw viel voor de ruime keuken opstelling.
Het enige probleempje welke ik nu heb is dat het spiegel deurtje boven de wasbak tijdens het rijden opengaat, verholpen met een bandje erom heen.
Wij hebben een alko reserve wiel houder onder de caravan laten plaatsen en dat gaat ondanks de verlaagde instap en ook nog naar de juiste kant eronderuit halen, bermkant.
Wij hebben afgelopen jaarwisseling voor het eerst ook op een camping gestaan en met de thermoheat in de gaskachel was het meer dan goed vertoeven.
Zoals gezegd de kwaliteit is net even wat beter dan bv een Hobby en daar ben ik dan ook blij om.
Veel plezier met de nieuwe aankoop.
Mijn beweeg redenen waren de kwaliteit en het aantal wcd's en schakelaars,verlichting.
Mijn vrouw viel voor de ruime keuken opstelling.
Het enige probleempje welke ik nu heb is dat het spiegel deurtje boven de wasbak tijdens het rijden opengaat, verholpen met een bandje erom heen.
Wij hebben een alko reserve wiel houder onder de caravan laten plaatsen en dat gaat ondanks de verlaagde instap en ook nog naar de juiste kant eronderuit halen, bermkant.
Wij hebben afgelopen jaarwisseling voor het eerst ook op een camping gestaan en met de thermoheat in de gaskachel was het meer dan goed vertoeven.
Zoals gezegd de kwaliteit is net even wat beter dan bv een Hobby en daar ben ik dan ook blij om.
Veel plezier met de nieuwe aankoop.
Tabbert Da Vinci 490 TD met als trekkertje een Ford Mondeo 2.0 TDCI
Re: Da Vinci 450 TD
Dank allemaal voor jullie gelukwensen. Wij hebben onze eerste Tabbert inmiddels opgehaald bij de dealer en zijn er nu al heel gelukkig mee.
De eerste week van juni gaan we hem voor het eerst een weekje in Duitsland uitproberen. We kunnen nauwelijks wachten .
Ben benieuwd hoe de Da Vinci ons bevalt met ons eerste uitstapje en of onze nieuw aangeschafte opblaasbare Doréma voortent aan onze verwachtingen voldoet.
We zullen erover berichten!
De eerste week van juni gaan we hem voor het eerst een weekje in Duitsland uitproberen. We kunnen nauwelijks wachten .
Ben benieuwd hoe de Da Vinci ons bevalt met ons eerste uitstapje en of onze nieuw aangeschafte opblaasbare Doréma voortent aan onze verwachtingen voldoet.
We zullen erover berichten!
Re: Da Vinci 450 TD
RE.gif
fotoos dan maar?
fotoos dan maar?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Da Vinci 450 TD
Ik zal mijn best doen om in juni wat foto's te plaatsen. Ik hoop dat het lukt want ik heb nog nooit een foto op het forum geplaatst!
Re: Da Vinci 450 TD
Hier alvast één toen we hem ophaalden bij de dealer.
Laatst gewijzigd door MHT op do 30 apr 2015 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Da Vinci 450 TD
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Da Vinci 450 TD
Mooi ding hoor, ik heb altijd al een zwak gehad voor Tabbert
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Da Vinci 450 TD
Oh ja, zet je foto en info gelijk hier neer: viewtopic.php?f=75&t=389&start=1000
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Da Vinci 450 TD
Mooie Da Vinci, dan is onze DA Vinci alweer een klassieker met 11 jaartjes.
Niet veel omkijken naar alleen wat klein spul wat door leeftijd, slijtage en ouderdom vervangen mort worden.
Wie weet toch maar eens langzaam aan iets anders gaan denken.
Veel plezier ermee en ben er zuinig op.
Groeten Ferdi
Niet veel omkijken naar alleen wat klein spul wat door leeftijd, slijtage en ouderdom vervangen mort worden.
Wie weet toch maar eens langzaam aan iets anders gaan denken.
Veel plezier ermee en ben er zuinig op.
Groeten Ferdi
Re: Da Vinci 450 TD
Dank je wel Ferdi. We zullen er zeker heel zuinig op zijn en zijn heel content met onze eerste Tabbert.
Overigens ziet jullie Da Vinci er nog heel modern uit hoor!
Overigens ziet jullie Da Vinci er nog heel modern uit hoor!
Re: Da Vinci 450 TD
Mooie wagen hoor...
En de testwinnaar van de oppompbare voortenten eraan als ik me niet vergis?
Bevalt prima zeker?
En de testwinnaar van de oppompbare voortenten eraan als ik me niet vergis?
Bevalt prima zeker?
Re: Da Vinci 450 TD
Hallo Caramba,
Dank je voor het compliment. Inderdaad met de Doréma Magnum Air 390 er voor. Bevalt ons uitstekend. Het is mij alleen nog niet gelukt om hem binnen 15 minuten op te zetten
We hebben hem nu twee keer opgezet en het is heel makkelijk om zonder stokken de boel overeind te kunnen krijgen. Een aanrader!
Dank je voor het compliment. Inderdaad met de Doréma Magnum Air 390 er voor. Bevalt ons uitstekend. Het is mij alleen nog niet gelukt om hem binnen 15 minuten op te zetten
We hebben hem nu twee keer opgezet en het is heel makkelijk om zonder stokken de boel overeind te kunnen krijgen. Een aanrader!
Re: Da Vinci 450 TD
Het leek mij ook meteen wat, en vooral deze. Nou willen wij toch wel toeren, maar als het ergens goed bevalt blijven we natuurlijk ook graag wat langer. Dan is een lichte voortent die snel op te zetten is natuurlijk ideaal.
Wat is een reële tijd om hem op te zetten? En gaat de meeste tijd in het pompen zitten of in de bevestiging en strak trekken e.d.?
Wat is een reële tijd om hem op te zetten? En gaat de meeste tijd in het pompen zitten of in de bevestiging en strak trekken e.d.?
Re: Da Vinci 450 TD
Uiteraard is het ook een kwestie van een beetje ervaring opdoen met het opzetten. Ik ben nogal precies en wil alles graag goed hebben staan.
Het oppompen gaat eigenlijk heel vlot, het afspannen en vastzetten met haringen kost wat tijd. Al met al valt het best mee. Met een half uur moet ie toch kunnen staan.
Voordeel is dat het een heel stabiele voortent is die een hoop wind kan hebben. Hij staat ook altijd strak en bang voor waterzakken hoef je niet te zijn.
Het oppompen gaat eigenlijk heel vlot, het afspannen en vastzetten met haringen kost wat tijd. Al met al valt het best mee. Met een half uur moet ie toch kunnen staan.
Voordeel is dat het een heel stabiele voortent is die een hoop wind kan hebben. Hij staat ook altijd strak en bang voor waterzakken hoef je niet te zijn.
Re: Da Vinci 450 TD
Ik kan ook nog melden dat het Alko Trailer Control systeem op onze Tabbert (standaard op Tabbert) ons deze vakantie echt gered heeft. In 25 jaar heb ik nog nooit een dergelijke uitwijkmanoeuvre hoeven maken als deze trip in Frankrijk. Vanaf de vluchtstrook kwam een Frans autootje vanuit stilstand en blijkbaar zonder te kijken zomaar de rechter rijbaan op, terwijl wij daar net aan kwamen rijden. Een flinke ruk aan het stuur was het enige dat ik nog kon doen. Hetgeen uiteraard resulteerde in een flinke slinger van de caravan. Éénmaal een slinger naar rechts en éénmaal naar links en daarna greep het systeem in! De caravan lag er direct weer stabiel achter .
Re: Da Vinci 450 TD
Goed om te horen dat het stabiliteitsysteem werkt! Dat geeft toch vertrouwen. Ik heb zoiets met de auto gehad, toen een (waarschijnlijk half slapende) vrachtwagenchauffeur zijn kieper met een sukkelgang de linkerbaan op stuurde. Weliswaar geen caravan erachter, maar het ging alleen nog goed omdat m'n auto als een blok op de weg ligt en de uitwijkmanouvre op die snelheid zonder problemen aankon. Zoiets zet je toch even aan het denken...
De tent lijkt me ideaal. Ik snap wat je bedoelt, ik wil het ook precies goed hebben. Zo'n afgezakte voortent die flappert bij elk briesje vind ik echt niet kunnen. Ik zoek ook geheid nog even verderop als er een vrije plek is tegenover zo'n flodder...
De tent lijkt me ideaal. Ik snap wat je bedoelt, ik wil het ook precies goed hebben. Zo'n afgezakte voortent die flappert bij elk briesje vind ik echt niet kunnen. Ik zoek ook geheid nog even verderop als er een vrije plek is tegenover zo'n flodder...
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30
Re: Da Vinci 450 TD
Beste MHT, ik ben momenteel op zoek naar een andere caravan (nieuw) en een Da Vinci 450 TD staat hoog op mijn lijstje. Ik krijg van verschillende dealers helaas wat tegenstrijdige informatie, mede hierom dat ik hier een paar vragen plaats:
1. hoe is de kwaliteit van de caravan in het algemeen (defecten, problemen) tot nu toe?
2. u staat ook in de ons zeer bekende Spaanse Pyreneeën: is de caravan met de standaard dakluiken 's avonds goed te ventileren of adviseert u een groter dakluik.
3. werkt de koelkast ook op 12V van de auto tijdens het rijden
4. is uw caravan uitgerust met TVT (volledig houtvrije opbouw, vrij dure optie)
5. wat zijn de ervaringen m.b.t. de rijstabiliteit?
Ik ben benieuwd naar uw antwoord, vriendelijke groet
1. hoe is de kwaliteit van de caravan in het algemeen (defecten, problemen) tot nu toe?
2. u staat ook in de ons zeer bekende Spaanse Pyreneeën: is de caravan met de standaard dakluiken 's avonds goed te ventileren of adviseert u een groter dakluik.
3. werkt de koelkast ook op 12V van de auto tijdens het rijden
4. is uw caravan uitgerust met TVT (volledig houtvrije opbouw, vrij dure optie)
5. wat zijn de ervaringen m.b.t. de rijstabiliteit?
Ik ben benieuwd naar uw antwoord, vriendelijke groet
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Da Vinci 450 TD
RE.gif
MHT is geen lid meer van dit forum.
Van hem hoeft u dus geen antwoorden meer te verwachten.
MHT is geen lid meer van dit forum.
Van hem hoeft u dus geen antwoorden meer te verwachten.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30
Re: Da Vinci 450 TD
Kingpin1966, bedankt dat je me hierop attendeert.
Wellicht andere 450 TD bezitters die mijn vragen kunnen beantwoorden?
Wellicht andere 450 TD bezitters die mijn vragen kunnen beantwoorden?
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.
Re: Da Vinci 450 TD
Beste Zilvergrijs,
Excuus voor mijn late reactie, ik had geen nieuwe berichten meer verwacht op dit topic. Inmiddels heb ik mijn account weer geactiveerd en kan ik antwoord geven op je vragen:
1. De kwaliteit van de caravan is precies wat wij er van verwachtten. Alles zit net even degelijker in elkaar dan we van onze vorige caravans gewend waren. Geen problemen gehad dus met onze Tabbert. Buiten een hagelbui in de Spaanse Pyreneeën die schade aan de voorzijde van de caravan opleverde, inmiddels is alles weer hersteld. Ook profijt gehad van het standaard gemonteerde ATC systeem. Heeft ons gered bij een heftige uitwijkmanoeuvre op de Franse snelweg.
2. De caravan is in warme gebieden prima te ventileren. Wij hebben het dakluik zelfs nauwelijks open gehad. Het blijft vanwege de dakconstructie van Tabbert wat koeler in de caravan dan wij gewend waren. Ook zetten we regelmatig het ringventilatiesysteem van onze Truma aan, deze haalt de wat koelere lucht onder de caravan vandaan.
3.De koelkast werkt ook tijdens het rijden via de constant stroom aansluiting op de trekhaak.
4.Wij hebben niet gekozen voor de TVT opbouw. Ook wij vonden dat een te kostbare grap en vertrouwen op de kwaliteit van de traditionele constructie,
5. De rijstabiliteit van de Tabbert is prima te noemen. Hij ligt rustig achter de auto. Ook het ATC systeem geeft een vertrouwd gevoel.
Ik hoop dat deze info nuttig is voor je en nog op tijd komt. Laat maar even weten waar de keuze uiteindelijk op gevallen is!
Excuus voor mijn late reactie, ik had geen nieuwe berichten meer verwacht op dit topic. Inmiddels heb ik mijn account weer geactiveerd en kan ik antwoord geven op je vragen:
1. De kwaliteit van de caravan is precies wat wij er van verwachtten. Alles zit net even degelijker in elkaar dan we van onze vorige caravans gewend waren. Geen problemen gehad dus met onze Tabbert. Buiten een hagelbui in de Spaanse Pyreneeën die schade aan de voorzijde van de caravan opleverde, inmiddels is alles weer hersteld. Ook profijt gehad van het standaard gemonteerde ATC systeem. Heeft ons gered bij een heftige uitwijkmanoeuvre op de Franse snelweg.
2. De caravan is in warme gebieden prima te ventileren. Wij hebben het dakluik zelfs nauwelijks open gehad. Het blijft vanwege de dakconstructie van Tabbert wat koeler in de caravan dan wij gewend waren. Ook zetten we regelmatig het ringventilatiesysteem van onze Truma aan, deze haalt de wat koelere lucht onder de caravan vandaan.
3.De koelkast werkt ook tijdens het rijden via de constant stroom aansluiting op de trekhaak.
4.Wij hebben niet gekozen voor de TVT opbouw. Ook wij vonden dat een te kostbare grap en vertrouwen op de kwaliteit van de traditionele constructie,
5. De rijstabiliteit van de Tabbert is prima te noemen. Hij ligt rustig achter de auto. Ook het ATC systeem geeft een vertrouwd gevoel.
Ik hoop dat deze info nuttig is voor je en nog op tijd komt. Laat maar even weten waar de keuze uiteindelijk op gevallen is!