loskomende tabbert vensters

Plaats reactie
touran

loskomende tabbert vensters

Bericht door touran » za 23 aug 2014 10:35

Wij zitten ook met het fijt van loskomende vensters in onze tabbert uit 2005.
Via polyplastic werden we op de hoogte gesteld van een terugroepactie. we hebben de keuze, gratis herstelling via schroeven en moertjes of de venster of alle vensters vernieuwen. Het eerste, willen we niet en een venster vernieuwen is ook geen oplossing daar ze niet in het originele kleur geplaatst wordt.Dan maar alle vensters vernieuwen, kostprijs 600€.
Dat is toch te gek, zij maken een slecht product en wij moeten opdraaien voor een deel van de kosten.
Als een automerk een wagen terug roept is dit gratis.
Ik denk er nu aan om de venster (achteraan) zelf te lijmen met acryllijm.
Iemand ervaring hiermee of, wat zouden jullie adviseren.
mvg
Familie Vanwettere
Belgie

harw

Re: loskomende tabbert vensters

Bericht door harw » do 28 aug 2014 21:22

Wij hebben precies hetzelfde gehad met onze Burstner Fun. Wij hebben toen gekozen voor de oplossing met schroefjes. Deze zomer hebben we noodgedwongen de voor en achterruit moeten laten vervangen gezien de ramen los zaten. Prijs ruim € 1500,-.
Caravan nu verkocht wat geen meerprijs opleverde met de nieuwe ramen.
Nu en nieuwe Sprite Alpine Sport 420CT gekocht. Voorlopig geen gezeur over ramen.

Loekl
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 sep 2017 13:31

Re: loskomende tabbert vensters

Bericht door Loekl » di 4 sep 2018 21:36

zelfde probleem met home car gehad, wel 17 jr oud. het schijn een blijvend probleem te zijn , is dat alleen bij polyplast ramen?.
ligt het soms aan montage van de sluitingen.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: loskomende tabbert vensters

Bericht door Ab » di 4 sep 2018 22:24

Nee. Er is wel veel geschreven over een gedeeltelijke zwarte soort versiering in de ramen.
Dat scheen een oorzaak te zijn.
Mogelijk. Het kwam ook wel heel veel voor met die ramen.
Echter.. Met andere ramen ook.
Ik heb een oude Adria gehad waarvan zowel het voor als het achterraam van elkaar loslieten.
Die 2 ramen kostten veel meer dan de caravan waard was.
Ik heb indertijd beide helften van het raam goed schoongemaakt, beide helften van een smal strookje secondenlijm voorzien en weer op elkaar gedrukt, en er een boel klemmen opgezet.
Het bleef goed. In ieder geval 2 jaar.
Tot de caravan op oudejaarsavond in brand werd gestoken. zucht.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: loskomende tabbert vensters

Bericht door koos » wo 5 sep 2018 09:18

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn Kip. Ik heb één raam gelijmd met 'Bison POLY MAX® HIGH TACK EXPRESS TRANSPARANT'. Dit zit nog steeds goed. Bij een andere raam is het lijmen mislukt omdat beide schaaldelen onder spanning tegen elkaar aan gelijmd zaten. Het lijmen gaat lastig omdat het grote ramen zijn met een bolling erin. Dit raam is vervangen voor een nieuwe.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”