TV-aansluiting comtesse

Plaats reactie
Reko_

TV-aansluiting comtesse

Bericht door Reko_ » do 9 aug 2012 19:25

Hallo luitjes! knipoog.gif

Na enkele zotte uitspattingen (caravan gemaakt om te gaan offroaden stom.gif ), en heel wat caravans uitgeprobeerd te hebben zijn we uiteindelijk beland bij mijn jongensdroom.. Een Comtesse.. (jaja, MET hoofdletter! )

Anita heet ze, en ze volgt mn Rosita (LandRover DiscoveryII) als een loops hondje.... het is zalig rijden, zalig slapen en we zouden er al gewoon in slapen op de oprit om het vakantiegevoel te hebben :lol:

Er zijn wel wat eigenaardigheden die ik niet direct opgelost krijg en waar ik op het net geen antwoord voor vind..

1> Ik zie een aansluiting binnen om een tv aan te sluiten, maar waar gaat de kabel binnen naartoe? Of is er een antenne ingebouwd in het koetswerk???

2> de koelkast gaat aan geen kant in gang als die op gas staat.. Nu werkt alles wel op LPG (GPL, vloeibaar gas, whatever..; dat spul dat je kan tanken :wink: ) De verwarming en kookplaat werken wel....


Weet iemand raad? Of heeft iemand nog andere tips? Bedankt op voorhand alvast!

Gebruikersavatar
Stally4
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 14:47

Re: TV-aansluiting comtesse

Bericht door Stally4 » za 11 aug 2012 23:27

Hey Reko_,

Wij hebben eveneens een Comtesse.
Een 495 met twee Franse bedden achterin.
Een heerlijke caravan.

Met jou eerste vraag kan ik mss helpen :
Bij ons zit er idd in het televisie kastje een antenne aansluiting.

Het andere eind van de kabel zit bij ons (verborgen) ... in de hangkast (boven de kachel).
Als je de deur van de kast openmaakt, zie je aan de rechterkant een soort (bruine) plastic kabelgoot die van boven naar beneden loopt.
Deze is vastgeniet op de wand. Bij ons zit daarin het andere eind van de kabel en is reeds voorzien van een connector.
Ik heb voorzichtig dit gootje gedeeltelijk losgemaakt van de wand. Daarna dmv de bestaande connector een langere coax kabel gekoppeld die via de achterwand vd zitbanken naar de disselbak loopt. Uiteraard moet je hiervoor een aantal gaten boren.
Op de camping kan ik nu de kabel via de "gasuitstroomopeningen" (2x woordwaarde) in de bodem, naar buiten brengen.
Hierop kan dan de antenne aangesloten worden ofwel rechtstreeks aan de paal aangesloten worden.

Voor wat betreft de tweede vraag :
zomaar een gok : Staat er geen afsluitkraantje dicht ? (zitten bij mij in/onder het keukenblok thv de lade met de afvalemmer)
Moet nu wel bekennen dat wij onze koelkast nog nooit op gas hebben laten werken ... ben dus geen ervaringsdeskundige.

Mocht je de oorzaak gevonden hebben laat dan eens weten.

Grtz,

Stally
Carpe diem

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”