Hoe bevalt de Tabbert?

BMA

Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » ma 15 mar 2010 12:03

Ik lees eigenlijk weinig gebruikerservaringen van de Tabbert. Dat heeft wel mijn interesse, want ik heb er zelf binnenkort ook één. Wie heeft er goede (of slechte) gebruikerservaringen en wellicht handige tips?

oud-koper

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door oud-koper » ma 15 mar 2010 14:30

ik heb er zelf ook net een nog niet mee weg geweest maar een vriend van mijn heeft een caravan staling en doet ook onderhoudt aan caravans
En hij zegt dat tabbert een van de betere caravans is gr oud

Tentje

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Tentje » ma 15 mar 2010 20:00

He dat is leuk, ik had het gevoel dat weinig mensen van net in de 30 nog aan de caravan willen.

Nou, wij wel!

Ik heb sinds 2008 een Tabbert, het bevalt prima. (daarvoor hadden we een tunneltent, maar de auto werd te klein).

De enige tip die ik zo kan verzinnen is dat je goed moet oppassen met de steunpilaar onder het grote bed.
In het midden van het bed zit een paaltje om het bed te steunen, hij zit in een plastic basis die gewoon in de caravanvloer geschroefd zit.
Die is bij ons al meerdere malen uit de vloer getrokken bij het inpakken van de campingstoelen :(

Oh ja, de kinderen zetten ook vaak onbedoeld de douche aan, zodat we ze huilend uit een kompleet nat badkamertje moeten redden. (Als iemand daar een goede oplossing voor weet hoor ik het graag, alleen de stroom onderbreken op de douchekraan is niet voldoende i.v.m. druk in de leidingen)

Mooie combinatie heb je trouwens :wink:

oud-koper

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door oud-koper » ma 15 mar 2010 20:09

RE.gif
bij ons heeft de vorig eigenaar een tairipje er om gedaan zo dat de doch kraan niet open kan gr oud

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » ma 15 mar 2010 21:52

ik kan daar eigelijk heel kort over zijn, de Tabbert bevalt mij/ons zeer slecht :oops: na 2 maal een Knaus en 1 maal een Eifelland, dachten we voor goud te gaan...... niet dus boos.gif boos.gif

De caravan een Da-Vinci 450TD uit 2006 was ongeveer 1 jaar oud toen wij haar kochten, bij een merk dealer.
De caravan is/was afgehangen met alle mogelijke opties; gasboiler-zonnepaneel-mover-Oyster schotel, enz enz, we waren meteen verkocht.
De storingen, defecten die wij aan deze caravan hebben gehad, zijn talrijk.
Keukenblok los van de wand (fabricatiefout)
Waterlekkage dak (fabricatiefout)
Storing in de lader/booster 12V verkeerd geinstalleerd, door de fabriek.
Hang en sluitwerk, van zeer slechte kwaliteit, ten opzichte van onze laatste Knaus Cheers 500FU.
Waterlekkage in de achterlichten (fabricatiefout in de verlichting)

De caravan is de afgelopen 2.5 jaar nu zo'n 10 keer terug geweest voor garantie.....................maar een hele dikke pluim voor mijn dealer, die alles onder garantie blijft verhelpen zelfs na 3 jaar.

O ja afgelopen zomer viel mijn voorraam uit elkaar, bleek een bekend probleem te zijn voor caravans van dit bouwjaar :(
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » ma 15 mar 2010 22:08

Tentje schreef:He dat is leuk, ik had het gevoel dat weinig mensen van net in de 30 nog aan de caravan willen.
Tja, dat gevoel heb ik ook vaak. Leuk om te lezen dat het jullie ook goed bevalt. Ook jouw combi mag er zijn, wij zitten kennelijk wel op een lijn qua vervoer!

Dank voor je tips, ga ik zeker op letten. Ik heb dat paaltje onder het bed idd ook gezien. Mijn gedachte was al om eerst te laden en dan het paaltje terug te zetten. En die douchekop is dus ook een punt van aandacht.

Hoe bevalt de caravan achter de auto? Hiervoor reed ik een 728i met een Hobby van 1350 kg, en dat reed uitstekend. De 530 is 100 kg lichter, terwijl de caravan fors zwaarder is geworden ben benieuwd hoe dat gaat, ik zal het tzt wel melden.

@ Spirado: ai, vervelend dat het jou zo slecht bevalt. Zoveel kwalen, dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen bij zo'n dure caravan. Is nu alles verholpen, of blijft het tobben?

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » ma 15 mar 2010 22:14

BMA schreef: @ Spirado: ai, vervelend dat het jou zo slecht bevalt. Zoveel kwalen, dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen bij zo'n dure caravan. Is nu alles verholpen, of blijft het tobben?
Hij gaat 14 April terug, wegens lekage bij de schotel zucht.gif zucht.gif mijn wederhelft heeft al geroepen dat ze hem daar maar moeten laten staan :oops:
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 16 mar 2010 09:07

Lekkage bij de schotel? Is dat verkeerde montage of vloeit dat weer voort uit de fabrikagefout? Je ziet maar weer dat ook een merk met een goede naam qua kwaliteit lelijk onderuit kan gaan. Net als met Toyota nu eigenlijk. Zonde, want ik ben bij beide merken nog steeds overtuigd van de kwaliteit. Verhalen als die van jou zijn wel schraal, het ontneemt je idd wel de lol in de caravan.

Ik lees ook horrorverhalen over Hobby, maar met die caravan hebben we eigenlijk nooit iets geks gehad. Een los handgreepje en een brakke keukenla daargelaten, maar dat zijn kleinigheidjes.

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » di 16 mar 2010 09:50

Deze lekkage is voortgekomen uit een verkeerde montage, na een reparatie van een fabricatiefout aan het dak zucht.gif
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » di 16 mar 2010 09:54

BMA schreef:Ik lees ook horrorverhalen over Hobby,
Een Tante en oom van mij, die hebben ondertussen hun 6e Hobby, en overwinteren er mee enz enz, ze hebben nog nooit wat gehad met die caravans, tussendoor 1 keer een Knaus gehad...............................die stond meer bij de dealer dan dat hij achter de auto zat.
Daar in tegen heb ik alleen maar goede ervaringen met Knaus.
Dus ieder merk heeft z"n voors en tegens.
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 16 mar 2010 10:47

Spirado schreef:Deze lekkage is voortgekomen uit een verkeerde montage, na een reparatie van een fabricatiefout aan het dak zucht.gif
Tja, daar zit de fout dus bij de dealer en niet bij de caravan. Blijft des ondanks vervelend allemaal. Ik moet wel zeggen dat ik het uiterlijk van de huidige generatie Tabberts erg chic vind. Ook de afwerking valt me in positieve zin op, dat was bij Hobby echt wel wat anders.

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » di 16 mar 2010 11:04

Ik vind een Tabbert er meer dan gelikt uitzien, het speciale dak wat er op zit een " waar genot" (bijna geen geluid van regen) hoe makkelijk je deze caravan warm krijgt van binnen, de manier van gebruik maken van ruimte, kijk maar naar de keuken hoe die is ontworpen enz enz.
Ik vind alleen de kwaliteit die je krijgt voor de hoge prijs erg tegenvallen.
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » di 16 mar 2010 12:09

Ja, dat snap ik. Zeker met de waslijst aan klachten die jij noemt. Maar misschien is het einde van de klachten nu in zicht? Hoop doet leven! :wink:

Ik ga de 27e mijn caravan ophalen, ik ben heel benieuwd hoe hij zal bevallen. Alle voorbereidingen zijn inmiddels getroffen en ontbrekende zaken gekocht, dus het is een kwestie van inruimen en op stap!

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door HansTabbert » di 16 mar 2010 12:29

In iedergeval heel veel plezier met de nieuwe caravan, en wie weet heb ik een "maandag ochtend"caravan :wink:
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » di 16 mar 2010 17:53

Spirado schreef:Hij gaat 14 April terug, wegens lekage bij de schotel zucht.gif zucht.gif mijn wederhelft heeft al geroepen dat ze hem daar maar moeten laten staan :oops:
Als ik al de narigheid lees die je er al mee gehad hebt dan kan ik je vrouw geen ongelijk geven.
D'r heeft er bij Tabbert (of moeten we nu Tobbert zeggen?? awhoea.gif ) eentje bij de eindcontrole weer behoorlijk zitten pitten. welterusten.gif

Hoezo Deutsche grundlichkeit??

Blijkbaar een Maandagochtend modelletje, of de eerste vrijdagmiddagborrels zaten er al weer in. mrgreen.gif awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Patrick

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Patrick » di 16 mar 2010 23:46

Hallo,

Sinds een klein jaar jaar en intussen vele uitstappen met de caravan heb ik één melding:
GEEN ENKEL PROBLEEM, tot nu toe
Zo zie je maar ...

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » wo 17 mar 2010 07:51

Kijk, dat is goed om te horen!

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door ine » wo 17 mar 2010 09:17

Ik wil wel even vertellen hoe wij het probleem van de douche hebben opgelost. thumbup.gif
Heeft niet alleen deTabbert last van hoor.Volgens mij iedere caravan.
Als je de douche plus slang los draait van de kraan, leg dan een plaatje op maat in het binnen werk van de kraan opening.
En viola, een afgedichte douche, werkt voor ons heel erg goed. haphop.gif
Wij gebruiken de douchte nooit, vandaar dat mij man deze oplossing heeft gemaakt.
Gr aflower.gif oeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Ab » wo 17 mar 2010 10:38

Een muntje van 2 Kuna past precies. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Tentje

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Tentje » za 20 mar 2010 19:17

BMA schreef:Hoe bevalt de caravan achter de auto? Hiervoor reed ik een 728i met een Hobby van 1350 kg, en dat reed uitstekend. De 530 is 100 kg lichter, terwijl de caravan fors zwaarder is geworden ben benieuwd hoe dat gaat, ik zal het tzt wel melden.
Aangezien dit mijn eerste caravan is heb ik niet veel ervaring en vergelijkmateriaal.

De belading moet goed zijn, wat aanvankelijk nog niet meeviel.
Ik heb 2 fietsen op de dissel staan. Samen met een hoop spullen onder het dubbele bed voorin geeft dat een hoge disseldruk.
Ik moet de tentstokken onder het stapelbed leggen om de zaak in evenwicht te krijgen (wil ruim 80 kg kogeldruk).
Het zou natuurlijk idealer zijn wanneer ik veel meer gewicht boven de as zou kunnen leggen, maar daar is bij de Da Vinci 540 nauwelijks opbergruimte

Ik rijd 90 km/uur om niet door vrachtauto's in gehaald te worden, met een vlakke (niet Belgische) weg vind ik 100 km/h ook nog goed te doen.
Wanneer ik inhaal en versnel tot 110-120 km/h vind ik het geheel erg onrustig bij het afremmen tot kruissnelheid, deze snelheden vind ik dus niet prettig. (overigens heb ik ATC genomen, maar daar merk ik niets van)

BMA

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door BMA » zo 21 mar 2010 11:21

Ik ga de fietsen op het dak van de auto zetten. Ik weet niet hoe het met de kogeldruk is, maar bij de vorige caravn had ik in elk geval problemen met scherpe bochten en het openen van de disselbak. Met de \tabbert zal dat laatste geen probleem meer zijn, maar het lijkt me goed in elk geval wat gewicht op de auto te hebben.

De rest van de belading ga ik volgende week eens rustig uitzoeken.

Black V70 AWD

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Black V70 AWD » zo 21 mar 2010 13:12

Wij hebben nu drie jaar een Da Vinci 525 TD in het begin (1e jaar/vakantie) 2 probleempjes:
- zakten door het bed, bleek een houtduvel te zijn die niet verlijmd was. Waardoor deze kon gaan werken en afbreken. Deze zelf gerepareerd in Oostenrijk met een aantal stalen platte (T,L) hoekprofielen en parkers (er kan nu wel een olifant in slapen)
- Apothekerskastje onder het keukenblad was losgeschoten tijdens het rijden.De afstelling van het slotje was niet goed ( de schoot kwam niet diep genoeg) en het front van de apothekerskast lag er af. Deze provisorisch gerepareerd, verlijmd met 2 componentenlijm en de oude schroefjes en onder het keukenblad het stalen slotplaatje verlaagd met een een stalen O- ringetje er tussen. De dealer heeft dit later beter gerepareerd. Ik er nu ook aan de onderzijde een fixering aangemaakt, zodat het kastje niet meer kan losschieten. In het linker keukenkastje heb ik een gaatje geboort 10 mm ter hoogte van het onderste geleiderstrip/korfje van de apothekerskast.In de geleiderstrips heb ik ook een gat geboord. Aan de rechterwand van de apothekerskast op de gelijke hoogte van het geboorde gaatje een klosje hout verlijmd en vastgeschroeft met hierin een schroefdraadtap M10. Een rvs draadeind van +/- 45 cm met daarop verlijmd een handvat van een vijl. Dit draadeind steek ik vanuit het linker keukenkastje door de geleiderstrips naar de schroefdraadtap een draai het via het handvat vast. De apothekerskast staat nu zo vast als een huis inclusief de inhoud.Want volgens de dealer moest je bijna niks in het apothekerskastje pakken want dat kon de constructie niet aan. Nu wel, de korfjes gaan vol en geen centje pijn met het losschieten.

Dit waren tot nu toe de enigste problemen met onze caravan. Hij bevalt ons uitstekend en zeker de indeling. We zijn met 5 personen, onderweg slapen de kids(2 x15, 1x 10 jaar) op de rondzit en wij in het vaste bed. Op de camping slapen ze in een tent.Wat betreft fietsen die gaan op de dissel mee en ik compenseer dat met gewicht van het reserve wiel deze hangt achter de as. Deze stond in de disselkast. Afgelopen zomer was het totaal gewicht 1580 kg, leeggewicht is 1240 kg dus 340 kg aan belading de caravan mag beladen worden tot 1700kg. Ik had een verschil van 10 kg tussen het rechter en linkerwiel en een kogeldruk van 75 kg.

Gysman

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Gysman » ma 22 mar 2010 13:15

Mooie caravans vind ik, die Tabberts. Maar ik heb wel een vraag. Toen wij bezig waren met het zoeken naar een verzekering voor onze Buerstner, zagen we vaak staan: "Let op: Tabbert kunnen wij niet verzekeren". Enig idee waarom dit is?

http://www.degoedkoopstepolis.nl/carava ... ering.html
http://www.homefinance.nl/caravanverzek ... ekenen.asp
http://www.verzekervoordelig.nl/verzeke ... wagen.aspx

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » ma 22 mar 2010 13:41

RE.gif

Kun je die verzekeraars niet een mailtje sturen Gysman??
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gysman

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Gysman » ma 22 mar 2010 14:13

eh..... ja misschien wel. Maar dit is toch een heel normale vraag? Vanwaar de scherpte? En in deze thread zitten hoogstwaarschijnlijk Tabbert kenners (en dientengevolge ook mensen die hun Tabbert verzekeren)

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”