Hoe bevalt de Tabbert?

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Peter R » do 19 apr 2012 13:32

Ze worden trouwens nog steeds nieuw gemaakt, die creme-kleurige dingen, speciaal voor het reizende volk. In Duitsland is er nog 1 dealer die ze nieuw levert, en ik denk in Bulgarije ook. In Duitsland leggen ze speciale bussen in vanuit Italië, Spanje enz, waar hele stammen mee worden aangevoerd tot bij de dealer. Elk jaar leveren ze zo'n 60-70 tal van die Baronessen etc.
En blijkbaar kopen die lui alle 5 jaar een nieuwe. Het zou een prestige-zaak zijn, volgens de Duitse dealer.

pd0bao

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door pd0bao » do 19 apr 2012 14:03

Nou nieuwe "kopen" ? Na 5 jaar, als het nieuwe eraf is, worden het een soort zelfontbranders en branden derhalve "vanzelf" af. De Soc.Diensten verstrekken dan een nieuwe.
Dat is/was dan ook de reden dat verz.mij soms moeilijk doen/deden dat merk te verzekeren. Heb je als persoon,een goed schadeverleden dan lukt het toch wel.

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Peter R » do 19 apr 2012 15:03

Er zullen er in het verleden vast al wel enige in rook zijn opgegaan, maar ik zie de sociale diensten van de lage landen echt geen nieuwe Tabberts van 40K uitdelen aan behoeftige reizigers. Of vergis ik me ?

mr-leo

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door mr-leo » do 19 apr 2012 15:08

Nou... soms delen ze zelfs villa's uit! (in Utrecht bijvoorbeeld) :)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Kingpin1966 » do 19 apr 2012 16:25

Peter R schreef:Er zullen er in het verleden vast al wel enige in rook zijn opgegaan, maar ik zie de sociale diensten van de lage landen echt geen nieuwe Tabberts van 40K uitdelen aan behoeftige reizigers. Of vergis ik me ?
De sociale diensten misschien niet, maar de verzekeraars waren wel steeds de pineut.

De doorloopsnelheid van Tabberts onder deze bevolkingsgroep begon op een gegeven moment wel erg schrikbarende vormen aan te nemen.
Vandaar dat verzekeringsmaatschappijen al bij voorbaat het klamme zweet in niet nader te noemen lichaamsopeningen hadden staan als er weer een Tabbert in "rook" was opgegaan, zoals pd0bao al opmerkte.
Met de nieuwe Tabbert gaat het gelukkig al weer de goede kant op, al zijn er nog steeds verzekeraars die standaard geen Tabberts meer willen verzekeren.

De goeden moeten het weer met de kwaden ontgelden, zoals altijd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Peter R » vr 20 apr 2012 09:26

Beetje on topic...

Ik heb gisteren de vloerverwarming en de ALDE uitgetest. Die bevallen alvast prima. Ik vind WEL het oude bedieningspaneel met de schuivertjes gebruiksvriendelijker dan die nieuwlichterige LCD dingen. Ik vraag me bovendien af waar de Tabbert-luitjes de temperatuursensor hebben verstopt !

Wel wat ongemakkelijker zijn de externe aansluiteingen voor spanning : Tabbert heeft in zijn oneindige wijsheid aparte CEE's voor de electrische verwarming en al de rest gemonteerd. Als je op de camping maar 1 electro-aansluiting hebt moet je een splitter voorzien.

De pot heeft GEEN apart spoelwaterreservoir. Het spelwater komt uit de grote watertank. Dus geen rose spul meer.

De disselklep met autobusscharnier is een gigantische verbetering tegenover de gewone klep.

De LED's van de achterlichten geven een probleem met de Benz-bus. Alles werkt naar behoren, maar er staat steeds een 'check achterlichten' waarschuwing op m'n dashboard.

de 4-motorenmover is een plezier om mee te rangeren, maar ik heb de indruk dat de wiellagers behoorlijk onder stress komen te staan als je zo'n dubbelas om z'n as draait. Oh boy !

Hebben ze toch weer een te lange schroef gebruikt in de badkamer. Ik merk een bobbeltje in het fineer aan de zithoekkant. Straks eens uithalen en een stukje korter maken.

Het hang- en sluitwerk is van uitstekende kwaliteit. Alles gaat netjes op slot en past perfect.

Hij is behoorlijk obees. Op het COC staat een leeggewicht van 1800kg. De standaard MTM is 2000kg. Gelukkig lieten we hem oplasten naar 2500kg. De weegschaal gaf 2150 kg aan. En had -ie een lege 70L watertank en kunststof gasflessen !

De uitdraaisteunen zijn moeilijk bereikbaar.

De LED-binenverlichting met allerlei schakelprogramma's is een plezier.

Het uitrollen en inrollen van de rollo's ging makkelijker in de Hobby. Maar de Seitz-vensters isoleren VEEL beter heb ik de indruk.

Het ding blijkt een dubbele bodem te hebben.

Meer ervaringen NA de reis !

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Bericht door Micky » vr 20 apr 2012 10:20

RE.gif

wat de verlichting betreft, als je even een weerstandje tussen de draden van het achterlicht zet dan is het over, dat komt omdat de trekhaak signaleert dat er iets achter hangt en de boordcomputer ook het verbruik van die lichten controleert, doordat de ledjes heel weinig stroom gebruiken denkt de boordcomputer van de auto dat er een lampje stuk is. Met een weerstandje er tussen, is de stroomvraag van de achterlichten hoger en signaleert de boordcomputer een "normaal" stroomverbruik aan de achterlichten.

als er achter de lichtunits ruimte is, kun je ze daar plaatsen, de weerstandjes worden wel iets warm omdat ze de stroom in warmte omzetten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”