indeling en bestek

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: indeling en bestek

Bericht door janvijn » za 28 nov 2020 19:58

RE.gif RE.gif RE.gif
Het uitzagen van de panelen heb ik gedaan met een freesmachine waar de meubel industrie “lamello’s” mee aanbrengt. Met deze (hand) machine ben ik niet helemaal tot in de hoeken gegaan, omdat je net als bij een circelzaagmachine niet precies kan zien tot hoever je bent. Het laatste stukje is met de hand gezaagd en omdat de handzaag dunner is, zijn de hoeken in het meubelpaneel en de uitgezaagde hoeken met de hand bij geschuurd.
Met de frees “zagen” geeft best een brede zaagsnede, n.l. de dikte van een lamello, hierdoor heb ik de gezaagde (kopse) kanten kunnen voorzien van een pvc randafwerking in bijpassende kleur.
De lade zelf heb ik verkregen bij een interieur timmerbedrijf, dit zijn kant en klare prefab onderdelen die je eigelijk op iedere maat kan aanpassen, incl. zelfsluitende lade geleiders, en deze hebben een stel mogelijkheid na montage, zodat alles netjes aansluit.
Zo’n lade zit heel simpel in elkaar, het meeste werk was een frame maken achter de kachel voor die pannenlade, dit ook mede omdat je te maken had met de daar aanwezige wielkast, en het moeilijk bereikbaar was.
Ik vond het leuk om te doen, werk trouwens graag aan de caravan, maar als je het zou moeten laten maken zal de prijs tegenvallen denk ik, gelukkig hebben de nieuwere uitvoeringen van de Sprite Cruzer wel een grotere besteklade, maar ja die zijn nog veel duurder dan mijn lade’s
Mvg. Jan Vijn

Trudy
Berichten: 33
Lid geworden op: di 5 nov 2019 08:57

Re: indeling en bestek

Bericht door Trudy » zo 29 nov 2020 15:04

Wat netjes gemaakt! En wat een idee o. Een lade achter de kachel te maken. Ik vermoed dat wij niet zoveel ruimte daarvoor hebben en missen de handigheid. Heb bij de blokker een redelijke kunstof opbergbak gekocht en had nog een paar van die losse bestekbakjes die ik in deze opbergbak heb geplaatst voor de scherpe messen o.a. Deze bak onderin de hangkast gezet. Bij koken zet ik dat ding op bed en kan pakken wat ik nodig heb. Werkt goed.
Bedankt voor de reacties. We zijn inmiddels 2x met de caravan weggeweest en genieten van de indeling van deze Sprite europa 470. Het is een praktische caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”