Craquelé
Re: Craquelé
volgens mij wordt er te veel paniek gezaaid in dit draadje, er worden regelmatig kunststof kappen vervangen bij caravans en het lijkt me dat de hele kap vervangen wordt, er wordt geen stukje overheen gezet, een mal daarvoor maken is duurder dan de hele kap opnieuw produceren.
Ik ben er van overtuigd dat dit keurig opgelost gaat worden.
Ik ben er van overtuigd dat dit keurig opgelost gaat worden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Craquelé
Nee, helaas 2 kappen, geen nieuwe achterkant. Wel mal voor gemaakt blijkbaar!
8januari breng ik hem weg, zal foto's plaatsen.
8januari breng ik hem weg, zal foto's plaatsen.
Sprite Cruzer SR 520 met een Hyundai Santa Fé 2.7 benzine er voor.
Re: Craquelé
RE.gif
ben benieuwd naar het resultaat!
ben benieuwd naar het resultaat!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Craquelé
Na het leveren van verkeerde kappen en verkeerde gelcoat, Nu de goede gelcoat,(polyester pasta?) Alle scheurtjes uitgeslepen, gevuld en geslepen, gepolijst en gespoten is het nu eindelijk opgelost. Of het deugdelijk opgelost is? De tijd zal het leren!
Sprite Cruzer SR 520 met een Hyundai Santa Fé 2.7 benzine er voor.
Re: Craquelé
RE.gif
Dus je zegt eigenlijk dat ze het gerepareerd hebben ipv vervangen?
Dus je zegt eigenlijk dat ze het gerepareerd hebben ipv vervangen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Craquelé
Klopt, gerepareerd in overleg met de fabriek, die schijnen dit soort klachten en oplossingen bij te houden ivm. Garantie op de reparatie.
Sprite Cruzer SR 520 met een Hyundai Santa Fé 2.7 benzine er voor.
Re: Craquelé
RE.gif
hier zou ik dus echt niet vrolijk van worden, de montage van het deel is verkeerd, gevolg is dat het scheurt, smeer je deze scheur dicht (al dan niet door middel van kunststof lassen) dit lost de oorzaak niet op, maar wel het gevolg, de vraag is wanneer het weer gaat scheuren, uiteraard naast de originele scheur, dan kun je opnieuw beginnen
hier zou ik dus echt niet vrolijk van worden, de montage van het deel is verkeerd, gevolg is dat het scheurt, smeer je deze scheur dicht (al dan niet door middel van kunststof lassen) dit lost de oorzaak niet op, maar wel het gevolg, de vraag is wanneer het weer gaat scheuren, uiteraard naast de originele scheur, dan kun je opnieuw beginnen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Craquelé
Ik hoop dat de spanning van de hoeken nu af is, dan zou het niet meer mogen gebeuren, maar het blijft in de gaten houden, straks 3 maanden een voorjaarsplek, kan ik het goed in de gaten houden, staat hij in weer en wind, en hopelijk zon, kan het mooi krimpen en uitzetten. In de stalling is de temperatuur redelijk gemoedelijk.
Wordt ( hopelijk niet) vervolgd!
Wordt ( hopelijk niet) vervolgd!
Sprite Cruzer SR 520 met een Hyundai Santa Fé 2.7 benzine er voor.
Re: Craquelé
Op het Engelse forum is over dit onderwep van de scheuren ook besproken .
https://www.caravantalk.co.uk/community ... ear-panel/
https://www.caravantalk.co.uk/community ... ear-panel/
Sprite Cruzer 480 SR / Hyundai Santa Fe V6 2.7
Re: Craquelé
Als het dak van polyester is dan kun je het niet lassen. Dan is het uitslijpen van de schade en opnieuw met polyester opvullen een prima methode. Is het dak van een andere kunststof zoals bijvoorbeeld ABS, dan is dichtsmeren inderdaad een lapmiddel en scheurt het zo opnieuw. Maar ABS is wel prima te lassen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Craquelé
RE.gif
ik heb 2 draadjes door elkaar gehaald dacht even dat het om die scheur ging die afgedekt werd tijdelijk met ducttape
Dit is idd Polyester.
ik heb 2 draadjes door elkaar gehaald dacht even dat het om die scheur ging die afgedekt werd tijdelijk met ducttape
Dit is idd Polyester.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB