swift caravans

Vliedje

Re: swift caravans

Bericht door Vliedje » di 25 feb 2014 10:17

RE.gif Goed om te zien, dat innovatie ook in de caravanwereld gewoon doorgaat. Dit is m.i. een grote stap voorwaarts en betekent ook een forse beperking van indringend vocht risico's. Knap om te zien hoe ze de "koudebrug" problematiek hebben aangepakt. De volgende stap in de hele caravanwereld zal moeten komen van gewichtsvermindering, in navolging van wat nu al in de autowereld gaande is. (Las net vanmorgen, dat het ons allen bekende Ten Cate een overeenkomst heeft gesloten met Alfa Romeo voor de productie van een nieuw soort, nog lichtere koolstofvezel, die voor de nieuwe C4 gebruikt gaat worden). De caravanindustrie zal niet achter kunnen blijven bij deze ontwikkelingen.

Overigens als je deze link bekijkt, zie je hoe ongelooflijk mooi deze Elegance serie is geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=Yb4xVHjlR6o

De prijs is er overigens ook wel naar hoor. Meer dan 30K is niet niks.

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: swift caravans

Bericht door Camino » za 7 nov 2015 15:01

Sinds vandaag zijn wij in het bezit van een Swift Toscane 460 uit 1999. Een oudje dus al maar in verbazingwekkend goede toestand. Bij het grote publiek mag de Swift dan minder in trek zijn maar in vergelijking met vele andere caravans van die leeftijd die ik gezien heb zijn de Swifts vaak in zeer goede staat. Mijn vrouw en ik hebben altijd een voorkeur gehad voor de Swift caravan m.n. zeg maar de Europese versie dus de Toscane serie. Erg mooie lijn en mooie beplating. Van binnen zijn tijd vooruit qua kleuren en styling. Tweedehands zijn ze redelijk geprijsd en wellicht valt het wel mee dat het grote publiek minder snel voor een Swift kiest want tweedehands zijn ze in een wip weer verkocht.
Aangezien het voorstel topic kennelijk wat minder gelezen wordt bij deze dan nog maar een fotootje van onze aanwinst.

Afbeelding

Afbeelding
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: swift caravans

Bericht door troapel » za 7 nov 2015 22:19

Mooi hoor!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Mees

Re: swift caravans

Bericht door Mees » za 7 nov 2015 22:30

'kWaardeer jullie keuze, om onderscheidend te zijn thumbup.gif
Als ik dit soort caravans zie, zal ik altijd wat langzamer voorbij lopen.
Om te genieten en mogelijk een praatje te houden met de reizende-bewoners zwaaien.gif

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: swift caravans

Bericht door richard112 » do 24 mar 2016 18:24

Hallo ,

even een vraag over de swift challenger 500 se bj 1999, in de handleiding staat over de losse tafel het volgende. " De losse tafel moet opgeborgen zijn op de daarvoor bestemde plaats".

weet iemand welke plaats daarmee wordt bedoeld?

groet Richard.
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: swift caravans

Bericht door Jaap van Duijn » do 24 mar 2016 19:39

Tevreden, ja zeker.
Onze 1e in 2000 een Challenger 520
Onze 2e in 2011een Challenger 565
Geen enkele klacht,. alles zit er op en in zelf met Fiamma luifel de kinderen met de Walker voortent.
Gaan winter 2x en voor / zomer en najaar er mee weg word ondertussen 70-90dagen p/jaar gebruikt en perfect.
Wel een mover en de E&P erop gezet - we zijn nooit lang op een camping, maar ieder zijn meug.
Enige fout die we maakten - een 565 ipv een 570 genomen de 565 heeft enkele bedden de 570 een 2persoons en toch wel beter als je samen kan liggen - ook warmer ha ha.
Denken er over om de 565 in te ruilen voor een 570 wel prijzig maar we hebben nog wat - alleen echtgenote is de baas over de centen en wil nog niet mee nu de Engelse pond zo hoog staat is de nieuwe in verhouding duur tov een bijvoorbeeld Duitser.
Alles goed en fijn en de luxe komplete caravan inclusief vloerverwarming en al
O en pas nieuwe tv met alles erin gekocht zoals ons forum lid en moderator enkele maanden terug ook aangaf - ben alleen berichtje kwijt.

Genieten maar met z'n allen doen wij ook - groeten Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: swift caravans

Bericht door apejoekie » do 24 mar 2016 23:07

Swift en sprite is volgens mij 1 pot nat. Tafel kan in de grote kast. Is en speciale opbergplek

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: swift caravans

Bericht door fendtjeplatin » vr 25 mar 2016 11:33

Denken er over om de 565 in te ruilen voor een 570 wel prijzig maar we hebben nog wat - alleen echtgenote is de baas over de centen en wil nog niet mee nu de Engelse pond zo hoog staat is de nieuwe in verhouding duur tov een bijvoorbeeld Duitser.

Een duitse met zelfde inrichting was in 2014 10000 € duurder.
als vb een sprite cruzer en een knauss met zelfde uitrusting. (fornuis, boiler gas - electra, 12 v verlichting ,deftige omvormer , ultra heat , atc , microgolf , water voorziening, druk waterpomp in caravan, allu velgen , reserve wiel ,radio )
keuze was snel gemaakt.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: swift caravans

Bericht door Camino » do 31 mar 2016 15:28

Na de toch eigenlijk redelijk impulsieve aankoop van mijn Swift Toscane 460 ben ik er steeds blijer mee. Met name dat ik tegen de 460 ben aangelopen met een dwarsbed, kopkeuken en treinzit. Alle andere types hebben een lengtebed en dit kost me teveel leefruimte van de caravan, zels als het grotere types betreft zoals de 490. Ook bij het bekijken van andere merken tussen de 4 en 5 meter kom ik er achter dat de Toscane 460 best veel leefruimte heeft. Nog wat kleine aanpassingen zoals een hordeur dan is het helemaal perfect. Mocht er een mede Swift toscane bezitter zijn die de afmetingen van de deuropening zo kent zou dat fijn zijn. Scheelt mij weer een ritje naar de stalling.

Afbeelding

Afbeelding
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

larahoun
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 09:59

Re: swift caravans

Bericht door larahoun » zo 12 aug 2018 17:49

Wij hebben sinds juli 2012 een Swift Corniche 14/4 uit 1991. Niet al te jong dus, maar daar geven we niet om. In tegendeel ik vind het een uitdaging om zaken steeds beter te maken.
Ik ben persoonlijk helemaal voor de Engelse caravans gevallen.
  • Ze hebben beregoede bed/bank kussens.
  • Ze hebben beregoede ventilatie mogelijkheden voor (links, rechts en midden aparte ramen: dus ook afzonderlijke mate van ventilatie)
  • Ze hebben een behoorlijke maat keuken.
  • De kwaliteit is prima: ik heb er helaas nog maar weinig aan hoeven te "verbeteren"
  • Alles erop en eraan.
Ik heb er van alles uitgehaald, omdat we het niet gebruikten: warmwater, grote watertank;

Helaas is een cassette rolhor/rolverduistering niet compleet.

Hij bevalt al 6 jaar geweldig. Ligt als een huis achter de auto.

Ik vind Engelse caravans een aanrader.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: swift caravans

Bericht door Den Adriaan » zo 12 aug 2018 20:13

Gelijk heb je!
De kwaliteit is stukken beter dan andere merken.
En dan de kussens: onovertroffen!
Watervoorziening bij mij van buitenaf.
Geen gekledder.
Kortom, fantastisch!!!

Debat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 dec 2016 15:43

Re: swift caravans

Bericht door Debat » za 18 aug 2018 16:38

Wij zijn ook helemaal gevallen voor de Engelse caravans. We hebben een swift Mondial 370 SE. Lijkt van buiten heel klein. Maar van binnen is ie ruim. Just doordat je geen tafel hebt in het midden. We hebben hem nu 3 jaar en is heerlijk. Enig minpuntje is de luifel. Deze is klein door de knik in het dak. Maar verder bevalt ie heel goed.
Sprite Cruzer 460 SR, Audi A4 Allroad

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: swift caravans

Bericht door JanPunne » zo 19 aug 2018 13:38

Sinds 2014 in het bezit van een Sprite Alpine Sport en we zijn er ook zeer tevreden mee.
Inhet begin waren er wat kleine maar wel vervelende ongerechtigheden zoals te korte slangen naar de boiler wat bij warm water een plas water tot gevolg had, en een lade die niet goed sloot en tijdens het rijden open ging..maar ja, het blijft ook grotendeels mensenwerk.
Ook kwam er door de Portugeze hitte een bovenkeukenkastje los te zitten van het plavond maar alles is tot onze tevredenheid netjes opgelost door onze dealer.
Het enige wat ik zelf heb aangepakt was de kier boven de koelkast. Bij een harde koude wind kreeg je een koude buik als je voor het aanrecht stond. Maar dat heb ikzelf dus netjes verholpen.
De caravan oogt van binnen niet alleen ruim, ze is het ook.
Ook het rijden is heel prettig.
Kortom we zijn erg tevreden met deze caravan en zullen ook na deze weer voor hetzelfde gaan.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”