Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Olst
Berichten: 33
Lid geworden op: di 8 jan 2019 19:16
Locatie: Heerde

Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Olst » ma 6 mei 2019 16:27

Wij hebben een lmc 440 passion 2017
Welke fiets drager kan er achterop deze caravan
Je ziet ze bijna niet.
Heeft iemand hier ervaring mee
Twee fietsen voor op is wat wat zwaar kom kogeldruk op 100 kg
Met tent op de rond zit wordt het 85 kg
Auto mag 85 kg
Caravan is dan wel wat zenuwachtig bij 95 km als je wordt ingehaald of zelf inhaalt.
Gewichts verdeling links recht is goed +/_ 10kg verschil
Totaal gewicht beladen 1475 kg + 85 max laadvermogen 1700 kg .
Act aan boord maar dit is een redmiddel.
Auto heeft ook trailercontrol.
Ik heb liever fiets achterop en voor op en tent op de achterbank.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Erwin1987 » ma 6 mei 2019 16:51

Ik ken de indeling van de caravan niet maar als hij nu zenuwachtig is, denk ik dat dat zeker niet verbeterd met een fiets achterop en een tent achterin.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Micky » ma 6 mei 2019 17:11

Olst schreef:
ma 6 mei 2019 16:27
Wij hebben een lmc 440 passion 2017
Welke fiets drager kan er achterop deze caravan
Je ziet ze bijna niet.
Heeft iemand hier ervaring mee
Twee fietsen voor op is wat wat zwaar kom kogeldruk op 100 kg
Met tent op de rond zit wordt het 85 kg
Auto mag 85 kg
Caravan is dan wel wat zenuwachtig bij 95 km als je wordt ingehaald of zelf inhaalt.
Gewichts verdeling links recht is goed +/_ 10kg verschil
Totaal gewicht beladen 1475 kg + 85 max laadvermogen 1700 kg .
Act aan boord maar dit is een redmiddel.
Auto heeft ook trailercontrol.
Ik heb liever fiets achterop en voor op en tent op de achterbank.
gezien wat je schrijft moet je hier helemaal geen fietsen achterop willen hangen, als hij nu al onrustig is..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door DanielW » ma 6 mei 2019 17:29

Met mijn gebrekkige ervaring; fietsen toch voorop, tent proberen in de auto te leggen en dan het liefst in een dakkoffer (gewicht wel hoger, maar toch tussen de wielen). Of nog beter de fietsen op het dak, maar dat moet je echt willen. Een kogeldruk van 100 waar die 85 mag zijn lijkt me echt geen groot probleem of word in iedergeval op dit forum niet als een gigantisch probleem gezien.
.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Ab » ma 6 mei 2019 17:36

Alles is beter dan gewicht achter de as van een caravan. Hoe verder naar achter hoe meer invloed op negatieve beïnvloeding van het weggedrag.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door BertJan » ma 6 mei 2019 19:28

op caravantrekker.nl kan je je combinatie berekenen of het verstandig is om fietsen achterop te plaatsen, maar als ik het zo lees zou ik het niet doen.

CarloBr
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 12:24
Locatie: Terneuzen

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door CarloBr » do 23 mei 2019 21:05

iedereen zal wel gelijk hebben want je leest niet anders maar wij hebben de fietsen achterop en onze sudwind 460EU ligt heerlijk rustig achter de auto, reserveband in de dissel, mover achter de wielen en bankairco iets voor de as, achterin de caravan bijna geen gewicht in de bakken of kasten dat wel, geen supermarkt mee dat houden we bescheiden, ze bakken overal brood, rij altijd rond de 90 km per uur, met vrachtverkeer mee dus, iedereen mag harder maar ik heb vakantie. en ja ook ik denk dat voor beter zal zijn voorop maar punt 1 ze verkopen die rekken toch niet zo maar, en punt 2 we hebben in het verleden voorop gehad bij onze hobby vind het helemaal niks, de wind drukt de fietsen flink naar achter dus zeker geen hoes want dat hadden we eerst, wil ik onderweg gas gebruiken is dat lastig of je moet de gasfles open laten staan, bij een passanten camping wil ik een biertje drinken bij aankomst en geen gedoe met fietsen.
Knaus 500pf 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Chris » do 23 mei 2019 21:22

RE.gif

Carlo... die rekken achterop maken ze en verkopen ze omdat het handel is.
Er is vraag naar... of het slim is om daar een fiets of zelfs fietsen op mee te nemen staat niet in de folder en zal er zeker ook niet inkomen.
Draai het dus niet om a.u.b. de praktijk heeft allang anders bewezen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Trisha » do 23 mei 2019 21:27

Mooi en duidelijk verhaal om te lezen en bevestigd nogmaals wat hier volop geroepen wordt;
https://www.caravantrekker.nl/info/fietsen.php
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door dieseltijger » do 23 mei 2019 21:33

CarloBr's verhaal illustreert wat anders: bij de één gaat het plaatsen van massa achterin prima, bij de ander minder. Ruime speling met laadvermogen, lengtes, de mate van overhang (afstand trekhaak - achterbrug auto) en uiteraard de massa die je achterop hangt vormen slechts een indicatie - maar geven geen zekerheid met betrekking tot weerstandsvermogen met slingeren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door richard112 » do 23 mei 2019 21:39

En anders de fietsen meenemen in de caravan? Of is dat geen optie?
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

CarloBr
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 12:24
Locatie: Terneuzen

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door CarloBr » do 23 mei 2019 21:47

Beste Chris, ik draai niets om, je kunt lezen dat ik er niet aan twijfel dat voorop beter is ik wil enkel mijn ervaring delen, en dat het handel is klopt maar alles op de markt wordt getest en gekeurd zelfs Barbie poppen en als die gevaar opleveren halen ze het uit de markt, de beste optie is misschien wel fietsen huren maar helaas heb ik niet net als de heer Draghi een geld machine om geld te persen (vandaar die lage rente)
Knaus 500pf 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Chris » do 23 mei 2019 21:56

RE.gif
Je hebt al 1 groot voordeel..
Een Knaus ligt zelf al heel stabiel achter de auto, sommige caravans zijn al instabiel op de folder.
Heel toevallig kan ik dat ook goed weten... :lol:

Dat alles op de markt getest wordt.... bedenkelijk.
Ja, de dragers zullen zeker getest worden, of ze geschikt zijn om fietsen op te vervoeren, maar ook op een caravan???? en zelfs als dat zou gebeuren... op welke dan??
Jij weet ook dat niet een caravan daar hetzelfde op zal reageren.
Ik heb daar dus zo mijn twijfels over... grote twijfels...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

CarloBr
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 12:24
Locatie: Terneuzen

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door CarloBr » do 23 mei 2019 22:06

Chris je schrijft heerlijk, hou ik wel van (opmerking folder) voor iedereen heel veel fijne en vooral veilige vakanties, met of zonder fiets.
en Knaus is inderdaad heel stabiel, zijn er blij mee.
Knaus 500pf 2023

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Jan van Vijven » do 23 mei 2019 22:16

Die “stabiele” Knaus heeft helaas wel standaard een lage kogeldruk waardoor je juist meer gewicht voorin nodig hebt....
Ook ik spreek uit ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Wim Verso » do 23 mei 2019 22:28

Chris schreef:
do 23 mei 2019 21:22
RE.gif

Carlo... die rekken achterop maken ze en verkopen ze omdat het handel is.
Er is vraag naar... of het slim is om daar een fiets of zelfs fietsen op mee te nemen staat niet in de folder en zal er zeker ook niet inkomen.
Draai het dus niet om a.u.b. de praktijk heeft allang anders bewezen.
Is absoluut NIET waar Chris, waar haal je dat vandaan?
Niet alle caravans kunnen op de achterwand een fietsdrager gemonteerd krijgen, omdat de wand daar niet geschikt voor is, denk je nou dat mijn Dealer 14 jaar geleden een fietsenrek op mijn caravan heeft gemonteerd omdat het handel is?
Dat zou dan een slechte zaak zijn, en bij een ongeluk zou ik dan mijn dealer aansprakelijk kunnen stellen, bij het ondeskundig plaatsen van een fietsenrek achterop.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Chris » do 23 mei 2019 22:36

RE.gif
Hoi Wim..
Op jou reactie ga ik echt niet reageren... ik weet het... jij bent de veiligste chauffeur van de hele wereld met een fietsendrager achterop.
Bliksems... toch gereageerd.. maar nu nooit meer...beloofd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Wim Verso » do 23 mei 2019 22:45

RE.gif

Kort door de bocht Chris, want daar gaat het niet om, jij schrijft dat het handel is en dat die fietsenrekken gewoon achterop geplaatst worden, of het wel of niet kan en dat is fout wat je schrijft.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Erwin1987 » do 23 mei 2019 22:49

Handel is dat mensen die fietsen ergens kwijt moet kunnen en dat daar een oplossing voor word geboden en er zullen vast we combinaties zijn waarbij het goed gaat. Maar de beste oplossing word het natuurlijk nooit.


Erwin
Home-car racer 48

CarloBr
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 12:24
Locatie: Terneuzen

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door CarloBr » do 23 mei 2019 22:54

Wel aardig blijven voor elkaar hoor.
Knaus 500pf 2023

Volvodriver

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Volvodriver » vr 24 mei 2019 07:35

RE.gif
Ja hoor dat doen we ook. En blijven we ook. Maar wat Erwin1987 en Chris zeggen is gewoon een vaststaand feit. Dat de ervaring van Wim Verso eveneens een vaststaand feit is voor zijn situatie is ook waar. Het is echter niet waar dat zijn situatie de beste is en altijd goed gaat. Andere vaststaande feiten (zie de filmpjes en ongelukken) wijzen anders uit. En hoe graag ik Wim zijn bijdragen ook lees. Hij moet ophouden fietsendragers achterop te blijven verdedigen. Het is gewoon de slechtste manier. En komt als allerlaatste aan bod.

Men wil nu eenmaal fietsen meenemen. De industrie speelt daar op in. En brengt daar middelen voor op de markt. Dus ook dragers achterop. Er zijn echter nu inmiddels ook caravan fabrikanten die de mogelijkheid van dragers achterop niet (meer) bieden heb ik begrepen. Ze voorzien niet meer in "bevestigings" verstevigingen in de achterwand.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Hans 555 » vr 24 mei 2019 07:49

Zelf een dealer gehad die zelfs weigerde een fietsendrager achterop de hut te monteren. De dealer wilde wel een fietsendrager (voor de achterop de hut) verkopen maar absoluut niet monteren. Hij gaf daarbij duidelijke uitleg over het hoe en waarom.
Zelf hebben wij de fietsen (als die al meegaan) op het dak van de auto. Dat gaat prima en op een tussenstop geen gedoe met fietsen. Succes. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Daphne » vr 24 mei 2019 10:00

CarloBr schreef:
do 23 mei 2019 21:05
iedereen zal wel gelijk hebben want je leest niet anders maar wij hebben de fietsen achterop en onze sudwind 460EU ligt heerlijk rustig achter de auto, reserveband in de dissel, mover achter de wielen en bankairco iets voor de as, achterin de caravan bijna geen gewicht in de bakken of kasten dat wel, geen supermarkt mee dat houden we bescheiden, ze bakken overal brood, rij altijd rond de 90 km per uur, met vrachtverkeer mee dus, iedereen mag harder maar ik heb vakantie. en ja ook ik denk dat voor beter zal zijn voorop maar punt 1 ze verkopen die rekken toch niet zo maar, en punt 2 we hebben in het verleden voorop gehad bij onze hobby vind het helemaal niks, de wind drukt de fietsen flink naar achter dus zeker geen hoes want dat hadden we eerst, wil ik onderweg gas gebruiken is dat lastig of je moet de gasfles open laten staan, bij een passanten camping wil ik een biertje drinken bij aankomst en geen gedoe met fietsen.
Wanneer de kogeldruk veel te hoog wordt, snap ik dat een andere oplossing wordt gezocht. Maar in geval van Knaus heb je al een zeer lage kogeldruk en is juist fietsen voorop fijn om aan voldoende kogeldruk te komen. Vergelijken met de fietsen voorop met Hobby gaat niet op, Knaus heeft een veel langere dissel en kan juist heel goed een fietsdrager voor hebben. Je ziet de huidige generatie Knaus caravans ook maar zelden met een fietsdrager achterop. Al jouw argumenten om de fietsen niet voor op de dissel te willen zijn allemaal opgelost met de huidige generatie fietsdragers. Behalve dan een hoes, die mag je nog steeds niet over de fietsen trekken als je de fietsen op de dissel hebt staan. Ik zou alleen niet weten waarom je dat zou willen. Bij ons blijven de fietsen de hele reis gewoon op de dissel staan en we kunnen gewoon bij de gasfles. Helemaal geen gedoe.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Niels83 » vr 24 mei 2019 10:50

nu het testosteron weer rond vliegt. wat was de vraag van ts ook al weer.

volgens mij niet of jullie het beter weten maar welke fietsen drager hij moet hebben.

het verhaal lezende zijn er eigenaardigheden. bij 85kg een onstabiele combinatie zegt mij iets over hoe er beladen wordt en de algemene balans van deze combinatie. die maken dat ikeen andere oplossing zou zoeken voor de fietsen. want een caravan wordt er eerder minder stabiel van stabieler. (en nu maar hopen dat de anti en de pro's niet ook dit weer ter discussie gaan stellen)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Fiets drager achter op caravan lmc passion 440

Bericht door Erwin1987 » vr 24 mei 2019 10:53

Re:

Dat staat in de eerste 3 antwoorden ook al.


Erwin
Home-car racer 48

Plaats reactie

Terug naar “LMC”