hobbels in het dak van lmc musica

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door BertJan » wo 5 jul 2017 20:20

Kijk nog maar eens op het dak bij 30 graden, dan heb je deze hobbels ook.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Ad » do 6 jul 2017 09:59

BertJan schreef:Kijk nog maar eens op het dak bij 30 graden, dan heb je deze hobbels ook.
Nee hoor.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door cees2 » do 6 jul 2017 11:52

Ga vanmiddag het bij de dealer melden i.v.m.garantie. Ben benieuwd wat zijn reactie is.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Carnavalswiertz » do 6 jul 2017 12:28

cees2 schreef:Ga vanmiddag het bij de dealer melden i.v.m.garantie. Ben benieuwd wat zijn reactie is.
Laat je het hier weten. Ik heb een 2016 vivo met hetzelfde dak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door JPGeetje » do 6 jul 2017 14:39

Het is nu 31 gr. in Limland en ik dacht, laat ik de LMC eens uit zijn hol halen om te kijken of die temperatuur bij de onze ook rara dingen doet op het dak.
Al meteen toen hij buiten stond met een laddertje er bovenop gekeken en het bleek al meteen dat de onze ook vol bobbels zit.
Dat moet dus door de warmte komen want toen ik hem enkele weken geleden heb gewassen bij een graad of 22, was er van oneffenheden niets te zien.
Hoewel het geen toonbeeld van schoonheid is, denk ik niet dat het kwaad kan en ik denk dat het ook niet te voorkomen is.
Waarschijnlijk een gevolg van een afwijkend uitzettingscoëfficiënt van de kunststof dakplaat.
Niettemin zal ik, als ik over enkele weken de caravan naar de dealer breng voor wat kleinigheidjes, dit ook ter sprake brengen.
Maar nogmaals, ik lig er niet wakker van; het zit per slot van rekening maar op het dak. zucht.gif
Enkele foto's
Bijlagen
P1060816.JPG
P1060816.JPG (177.5 KiB) 5497 keer bekeken
P1060817.JPG
P1060817.JPG (147 KiB) 5497 keer bekeken
P1060815.JPG
P1060815.JPG (174 KiB) 5497 keer bekeken
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Stef » do 6 jul 2017 19:57

Maar nogmaals, ik lig er niet wakker van; het zit per slot van rekening maar op het dak. zucht.gif
Enkele foto's[/quote]


Maakt niet uit wat je ermee doet, maar het hoort niet, zeker niet in zo'n mooie rechte lijn.
Aankaarten bij jouw dealer en garantie claimen. boos.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Chris » do 6 jul 2017 20:11

Na al dit bobbel geweld ben ik heel benieuwd wat het GFK dak van mijn Knaus straks in het warme Spanje gaat doen.
GFK is een materiaal wat werkt, dat is duidelijk, dus misschien bij mij ook nog als verrassing..??

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Daphne » do 6 jul 2017 20:24

Chris schreef:Na al dit bobbel geweld ben ik heel benieuwd wat het GFK dak van mijn Knaus straks in het warme Spanje gaat doen.
GFK is een materiaal wat werkt, dat is duidelijk, dus misschien bij mij ook nog als verrassing..??

Chris
Ik heb vanmiddag op het dak van onze Knaus gekeken (staan op een terrassencamping, dus makkelijk te zien). Stond pal in de zon, echt meer dan 30 graden en geen bobbel te zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Chris » do 6 jul 2017 20:31

thumbup.gif
Dat geeft de burger moed !!

Bedankt Daphne..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door PD » do 6 jul 2017 20:45

JPGeetje schreef: Niettemin zal ik, als ik over enkele weken de caravan naar de dealer breng voor wat kleinigheidjes, dit ook ter sprake brengen.
Maar nogmaals, ik lig er niet wakker van; het zit per slot van rekening maar op het dak. zucht.gif
Jouw dealer boft maar met jou knipoog.gif bij mij kwam ie er echt niet mee weg :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door deusjevo » do 6 jul 2017 21:01

Sorry maar dit ziet er niet uit, ik zou er geen genoegen mee nemen.

Wellicht dat de dealer zich met "producteigenschap van GFK meneertje" er af wil maken maar gezien Daphne's dak is dat niet waar.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Daphne » do 6 jul 2017 21:43

RE.gif

Volgens mij was er een paar maanden geleden ook iemand met een nieuwe Knaus met een bobbel op het dak. Ik kan het zo snel niet meer terug vinden.
Camping WiFi :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Chris » do 6 jul 2017 22:40

RE.gif
Ja, ik weet het ook nog.
Hier: viewtopic.php?f=122&t=32575
Effe wat naar beneden scrollen voor de foto's.
Die foto weet ik nog wel.... mini bobbeltje vergeleken met dit...

Ik zou het ook niet accepteren....zoveel geld aan besteed en dan dit?? nee hoor..echt niet.

Chris
Cateye.jpg
Cateye.jpg (2.65 KiB) 5420 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door cees2 » do 6 jul 2017 23:47

Ben vanmiddag naar de dealer geweest met mijn klacht "bobbels en luchtbellen in mijn dak van mijn nieuwe caravan ". Het was vrij warm in de showroom met o.a. nieuwe lmc caravans.
Hij ging me voor de trap op naar de eerste verdieping, hier kon ik zo naar onder kijken op de daken die beneden stonden, liet me duidelijk zien dat alle nieuwe lmc caravans bobbels en luchtbellen in het dak zaten. Wel is waar de een wat meer dan de ander
maar allemaal nieuwe caravans. Hij vertelde mij dat het normaal is en als de temperatuur zakt de bobbels en bulten weer weg zijn.Dit is de eigenschap van dit soort daken het dak moet flexibel zijn want anders zou het met lagere ( onder nul ) temperatuur het dak zover krimpen dat het uit de rand van de zijkant los kunnen raken. Met andere woorden : je eigen geen zorgen maken, LMC is de enige caravan die 12 jaar garantie geeft op waterdichtheid dus ook op het dak !! Tot zover de uitleg van de dealer. Maar gaf wel toe dat optisch niet de schoonheidsprijs verdiend.
gr,
Cees.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door PD » vr 7 jul 2017 07:02

RE.gif
Wanneer dit de uitleg van LMC blijft, verwacht ik dat ze dit zeker gaan merken in de verkoopaantallen :(

Potentiele klanten zullen hier niet van gediend zijn... Het ziet er echt niet, ook al is het op het dak. Wanneer je dit acceptabel vindt, hoef je een conventioneel dak wat door hagel is gedeukt, ook niet te vervangen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door JPGeetje » vr 7 jul 2017 09:07

RE.gif
Ik vind dat je het probleem een beetje chargeert.
Hoewel het niet mooi is en er ongetwijfeld mensen zullen zijn die daarom LMC links zullen laten liggen als er een nieuwe caravan moet komen, is het wel zo dat het probleem zich maar incidenteel, tijdens hete periodes voordoet en zichzelf weer corrigeert als de temp. zakt. Laten we zeggen dat het al naar gelang je vakantiebestemming zich ong. 1 maand per jaar uitsluitend overdag voor zal doen.
Zoals gezegd ga ik het probleem wél voorleggen aan mijn dealer om te kijken wat zijn reactie is.
Al na zijn reactie zal ik bepalen hoe ik verder met het "probleem" om zal gaan.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door PD » vr 7 jul 2017 09:49

RE.gif
Zoals hierboven te lezen is, treedt het zelfs al in een warme showroom op :oops: Niet echt gechargeerd dus :(
Wat krom is, kun je niet recht l@llen knipoog.gif

Hou ons svp op de hoogte van de reactie van jouw dealer en de vervolgakties thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Jan Br » vr 7 jul 2017 09:53

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Wanneer je dit acceptabel vindt, hoef je een conventioneel dak wat door hagel is gedeukt, ook niet te vervangen knipoog.gif
Wanneer ik de hagelschade niet zou kunnen zien, alleen met behulp van een trapje zou ik er niet over denken om dit te laten repareren. Bobbels in het dak, die ik niet kan zien, maar waar wel een goede betrouwbare uitleg voor is zou mij dus ook niet jeuken.

Als het wel zichtbaar is vanaf de grond, dan ligt de zaak anders.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door deusjevo » vr 7 jul 2017 12:20

PremiumDiscovery schreef:Wanneer je dit acceptabel vindt, hoef je een conventioneel dak wat door hagel is gedeukt, ook niet te vervangen knipoog.gif
thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door atria » wo 23 aug 2017 11:12

Staat bij Dethleffs (zelfde concern en veelal uit zelfde fabriek als LMC) zelfs genoemd in de gebruiksaanwijzing van de caravan (wellicht bij LMC ook, maar wie leest die whistle.gif) :

"Bij daken van glasvezelversterkte kunststof (GVK) bevinden zich in de lengterichting aan beide zijden van het dak ca. 150 mm brede dilatatievoegen om overmatige uitzetting van het dak bij extreme zonbestraling
te voorkomen. In deze zones is de GVK-deklaag niet verlijmd. Bij normale temperaturen is een lichte welving te zien, die bij opwarming toeneemt. Betreed deze zone niet en bevestig er geen accessoires."

Voor dit merk volstrekt normaal dus.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 09:26

Ik lees dat zo vaak.... "uit dezelfde fabriek" alsof dat ook maar iets met elkaar te maken heeft, er kunnen compleet verschillende kwaliteiten en bouwwijzen uit 1 fabriek komen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door Conradi » do 24 aug 2017 09:55

AdriaDirk schreef:Op onze adria zit ook een kunststof hagelbestendig dak (en wanden). De spanten kan je meestal wel zien zitten, maar alles zit wel strak...geen wobbelie wobbelie...
Dat is ook mijn ervaring, net terug van snoei warm Spanje maar nog altijd even strak :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door cees2 » za 26 aug 2017 10:04

Gisteren de caravan uit de stalling gehaald en heeft vanacht buiten gestaan en vanmorgen op het dak gekeken en ....de blazen en bubbels waren verdwenen ! Dus het zal er wel bijhoren bij dit soort daken.
Cees

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door atria » ma 28 aug 2017 23:05

Mijn Burstner Premio heeft dit ook. Vanmiddag in zon bij 27 graden strook met bolling links en rechts. Nu niks meer te zien. Met genoemde uitleg van dealer en instructieboek heb ik er geen problemen mee thumbup.gif .
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 12
Lid geworden op: di 27 sep 2016 08:41

Re: hobbels in het dak van lmc musica

Bericht door ferre » di 10 okt 2017 12:53

mijn LMC van juli 2017 heeft het ook, zal wel normaal zijn zeker. scratch.gif

grtz
ferre

Plaats reactie

Terug naar “LMC”