Long Life Technologie
Long Life Technologie
We zijn naar een LMC Vivo 460 E gaan kijken vanwege de fijne en lange eenpersoonsbedden en de ruime zithoek. Er werd ons de Long Life Technologie met de daarbij behorende 12 jaar garantie uitgelegd. Lees dan wel de kleine lettertjes van de voorwaarden. Heeft LMC als enigste deze technologie. We hebben het nog bij geen andere kunnen vinden.
Wie heeft ervaring met deze caravan?
Wie heeft ervaring met deze caravan?
Re: Long Life Technologie
Long Life Technologie is inderdaad iets van LMC. Verschillende merken adverteren met hun eigen typische oplossingen. Eriba/Hymer heeft bijvoorbeeld de zogenaamde PUAL-constructie. Ze zijn allemaal bedoeld om vocht buiten te houden en dus de levensduur te verlengen. Dat is natuurlijk belangrijk, maar eigenlijk niet meer uniek. Dankzij de moderne kittechnieken is elke caravan voor vele jaren goed dicht.
De vraag is of je die extra bescherming nodig hebt. Als de caravan het hele jaar buiten staat, of veel mee gaat op wintersport, dan zou ik daar zeker op letten. Voor de gemiddelde tourcarvanner die van maart t/m oktober kampeert en 'm daarna in de stalling zet is dat wat overdreven. Elke caravan haalt, bij gewoon gebruik, dan zeker de 15-20 jaar. Net als iedere caravan moet je ook de LMC ieder jaar op vocht laten controleren.
Het enige wat ik daarbij van belang vind is een hagelbestendig dak.
Ik zou mijn keuze er in ieder geval niet van laten afhangen. Succes met het uitzoeken
De vraag is of je die extra bescherming nodig hebt. Als de caravan het hele jaar buiten staat, of veel mee gaat op wintersport, dan zou ik daar zeker op letten. Voor de gemiddelde tourcarvanner die van maart t/m oktober kampeert en 'm daarna in de stalling zet is dat wat overdreven. Elke caravan haalt, bij gewoon gebruik, dan zeker de 15-20 jaar. Net als iedere caravan moet je ook de LMC ieder jaar op vocht laten controleren.
Het enige wat ik daarbij van belang vind is een hagelbestendig dak.
Ik zou mijn keuze er in ieder geval niet van laten afhangen. Succes met het uitzoeken
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Long Life Technologie
Het zwakke punt van alle oudere caravans is het hout wat in de opbouw verwerkt is.
Door inwerking van vocht kan dit gaan rotten.
Steeds meer merken gebruiken nieuwe productie methodes waarbij in de wanden geen hout meer voorkomt.
Ook al zou er iets gaan lekken, dan veroorzaakt dat geen grote schade meer. Dat heeft dan een van de hiervoor gemelde benamingen.
Toch zijn er nog steeds heel veel merken die nog steeds traditioneel bouwen.
Op zich ook niet veel mis mee, mits er regelmatig vochtmeting gedaan wordt.
Dit wordt echter na een jaar of 5 heel vaak achterwege gelaten.
Door inwerking van vocht kan dit gaan rotten.
Steeds meer merken gebruiken nieuwe productie methodes waarbij in de wanden geen hout meer voorkomt.
Ook al zou er iets gaan lekken, dan veroorzaakt dat geen grote schade meer. Dat heeft dan een van de hiervoor gemelde benamingen.
Toch zijn er nog steeds heel veel merken die nog steeds traditioneel bouwen.
Op zich ook niet veel mis mee, mits er regelmatig vochtmeting gedaan wordt.
Dit wordt echter na een jaar of 5 heel vaak achterwege gelaten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- killerbee1958
- Berichten: 244
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38
Re: Long Life Technologie
Bij Sprite noemen ze dit SMART technoglogy.
Wanden zijn ingespoten met PURE en bevatten inderdaad geen houten frame meer.
In hoeverre dit inderdaad allemaal een onderscheidend verkoopargument is kan ik niet beoordelen. Maar zoals hierboven opgenoemd is het zeker niet zo dat LMC het enige merk is met dit soort techniek.
Ik heb zelf een Sprite en vind het leuk meegenomen maar had mijn keus zeker hier niet van af laten hangen.
Maar ieder zijn ding.
Wanden zijn ingespoten met PURE en bevatten inderdaad geen houten frame meer.
In hoeverre dit inderdaad allemaal een onderscheidend verkoopargument is kan ik niet beoordelen. Maar zoals hierboven opgenoemd is het zeker niet zo dat LMC het enige merk is met dit soort techniek.
Ik heb zelf een Sprite en vind het leuk meegenomen maar had mijn keus zeker hier niet van af laten hangen.
Maar ieder zijn ding.
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg
Re: Long Life Technologie
Ik heb in de LMC-fabriek de productie van deze wanden mogen aanschouwen. Er komt geen splintertje hout meer aan te pas. Vocht krijgt geen kans. Er wordt gewerkt met profielen in de wanden, waaraan het meubilair wordt vastgeschroefd. De vloeren worden betrokken van een leverancier. LMC produceert die niet zelf. Volgens mij zijn dit nog wel traditionele vloeren. Dus daar zou vocht nog wel invloed op kunnen hebben.
Verder was ik onder de indruk over de wijze waarop werd gewerkt. Rustig, geconcentreerd en vooral geen jaag- of haastwerk. M.i. is de kwaliteit dik in orde.
Groet
Chatootje.
Verder was ik onder de indruk over de wijze waarop werd gewerkt. Rustig, geconcentreerd en vooral geen jaag- of haastwerk. M.i. is de kwaliteit dik in orde.
Groet
Chatootje.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)
Re: Long Life Technologie
dethleffs: life-time plus... ga dr dus vanuit dat zelfs na mijn dood de caravan nog vochtvrij is
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)
Long Life Technologie
@ Burgerlijk
Als je IN de caravan dood gaat niet. :-)
Groeten Ferdi
Als je IN de caravan dood gaat niet. :-)
Groeten Ferdi
Re: Long Life Technologie
RE.gif
Hahaha, jij bent gezellig
Hahaha, jij bent gezellig
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)
Re: Long Life Technologie
12 jaar garantie op vocht is leuk. Er zit wel een addertje onder het gras, n.l. de verplichte jaarlijkse controle. Dat kost je wel € 100,= per keer. Dus voor die garantie betaal je wel € 1200,=.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk