Long Life Technologie

Plaats reactie
Martha

Long Life Technologie

Bericht door Martha » ma 29 jun 2015 22:12

We zijn naar een LMC Vivo 460 E gaan kijken vanwege de fijne en lange eenpersoonsbedden en de ruime zithoek. Er werd ons de Long Life Technologie met de daarbij behorende 12 jaar garantie uitgelegd. Lees dan wel de kleine lettertjes van de voorwaarden. Heeft LMC als enigste deze technologie. We hebben het nog bij geen andere kunnen vinden.
Wie heeft ervaring met deze caravan?

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Long Life Technologie

Bericht door Conradi » ma 29 jun 2015 23:02

Long Life Technologie is inderdaad iets van LMC. Verschillende merken adverteren met hun eigen typische oplossingen. Eriba/Hymer heeft bijvoorbeeld de zogenaamde PUAL-constructie. Ze zijn allemaal bedoeld om vocht buiten te houden en dus de levensduur te verlengen. Dat is natuurlijk belangrijk, maar eigenlijk niet meer uniek. Dankzij de moderne kittechnieken is elke caravan voor vele jaren goed dicht.

De vraag is of je die extra bescherming nodig hebt. Als de caravan het hele jaar buiten staat, of veel mee gaat op wintersport, dan zou ik daar zeker op letten. Voor de gemiddelde tourcarvanner die van maart t/m oktober kampeert en 'm daarna in de stalling zet is dat wat overdreven. Elke caravan haalt, bij gewoon gebruik, dan zeker de 15-20 jaar. Net als iedere caravan moet je ook de LMC ieder jaar op vocht laten controleren.
Het enige wat ik daarbij van belang vind is een hagelbestendig dak.

Ik zou mijn keuze er in ieder geval niet van laten afhangen. Succes met het uitzoeken :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Long Life Technologie

Bericht door Ab » ma 29 jun 2015 23:26

Het zwakke punt van alle oudere caravans is het hout wat in de opbouw verwerkt is.
Door inwerking van vocht kan dit gaan rotten.
Steeds meer merken gebruiken nieuwe productie methodes waarbij in de wanden geen hout meer voorkomt.
Ook al zou er iets gaan lekken, dan veroorzaakt dat geen grote schade meer. Dat heeft dan een van de hiervoor gemelde benamingen.
Toch zijn er nog steeds heel veel merken die nog steeds traditioneel bouwen.
Op zich ook niet veel mis mee, mits er regelmatig vochtmeting gedaan wordt.
Dit wordt echter na een jaar of 5 heel vaak achterwege gelaten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: Long Life Technologie

Bericht door killerbee1958 » di 30 jun 2015 10:31

Bij Sprite noemen ze dit SMART technoglogy.

Wanden zijn ingespoten met PURE en bevatten inderdaad geen houten frame meer.
In hoeverre dit inderdaad allemaal een onderscheidend verkoopargument is kan ik niet beoordelen. Maar zoals hierboven opgenoemd is het zeker niet zo dat LMC het enige merk is met dit soort techniek.

Ik heb zelf een Sprite en vind het leuk meegenomen maar had mijn keus zeker hier niet van af laten hangen.

Maar ieder zijn ding. awhoea.gif
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Long Life Technologie

Bericht door Chatootje » vr 10 jul 2015 16:03

Ik heb in de LMC-fabriek de productie van deze wanden mogen aanschouwen. Er komt geen splintertje hout meer aan te pas. Vocht krijgt geen kans. Er wordt gewerkt met profielen in de wanden, waaraan het meubilair wordt vastgeschroefd. De vloeren worden betrokken van een leverancier. LMC produceert die niet zelf. Volgens mij zijn dit nog wel traditionele vloeren. Dus daar zou vocht nog wel invloed op kunnen hebben.
Verder was ik onder de indruk over de wijze waarop werd gewerkt. Rustig, geconcentreerd en vooral geen jaag- of haastwerk. M.i. is de kwaliteit dik in orde.
Groet
Chatootje.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: Long Life Technologie

Bericht door Burgelijk » vr 10 jul 2015 22:52

dethleffs: life-time plus... ga dr dus vanuit dat zelfs na mijn dood de caravan nog vochtvrij is knipoog.gif
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Ferdi

Long Life Technologie

Bericht door Ferdi » za 11 jul 2015 08:55

@ Burgerlijk
Als je IN de caravan dood gaat niet. :-)


Groeten Ferdi

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: Long Life Technologie

Bericht door Burgelijk » wo 15 jul 2015 14:08

RE.gif
Hahaha, jij bent gezellig knipoog.gif
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Long Life Technologie

Bericht door Ad » wo 15 jul 2015 14:35

12 jaar garantie op vocht is leuk. Er zit wel een addertje onder het gras, n.l. de verplichte jaarlijkse controle. Dat kost je wel € 100,= per keer. Dus voor die garantie betaal je wel € 1200,=.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “LMC”