LMC musica 470 e

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: LMC musica 470 e

Bericht door eurotrotter » di 26 aug 2014 20:10

Diny schreef:@eurotrotter,
Op dit forum is de belasting van de achterwand zelden of nooit een punt. Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, getuige het feit dat Hymer Feeling het ontraadt. De dealer vertelde destijds dat de achterwand er ook niet op geprepareerd was en dat hij begrip had voor de bedenkingen.
Als we er toch een rek op zouden zetten waren we de 2 jaar garantie kwijt geweest.
En van LMC's weet ik technisch gezien evenveel af als van Hymer: niets
En als het voor campers eigenlijk af te raden is, waarom zou dat dan voor caravans anders liggen?


Natuurlijk moet het technisch mogelijk zijn,anders houdt t op.
Van de Hymer feeling weet ik t niet,als uw dealer zegt dat t af te raden is moet je t niet doen,alhoewel die twee jaar minder garantie niet door hem beslist word ,maar door de fabrikant lijkt mij.
Maar andere fabrikanten bereiden een fietsendrager bevestiging wel voor,de klant wil dat.
Men ziet ook constructies waarbij het chassis a.h.w. verlengt is en er twee staanders naar boven lopen en die t.h.v. de gootlijst aan de caravan vast zitten,hierop zit dan de fietsendrager weer op bevestigt.
Maar of dat bijdraagt aan de stabiliteit is een ander geval.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

Re: LMC musica 470 e

Bericht door <Gilbert-DC> » vr 6 aug 2021 16:03

Ik heb een LMC470D maestro
Ik heb de vraag gesteld bij LMC , van hun mag er geen fietsendrager achteraan op de caravan.
Volgens de dealer kan het wel met extra versterking.
Vooraan kan niet dan is het disselgewicht te hoog, dan maar op de veiligste plaats: op de achterbank, in & uitladen een beetje lastig maar niet echt een probleem

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: LMC musica 470 e

Bericht door mrbullmastiff » vr 6 aug 2021 16:54

Een goede bekende van mij had een fietsdrager op zijn LMC Musica 470 geplaatst, de constructie bleek dermate zwak dat hij de drager niet durfde te gebruiken en deze terug heeft verwijderd.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 15:00

Ik misbruik dit draadje even voor een andere vraag over de Musica 460 E.
Ik heb de water tank van onze onlangs aangeschafte LMC net bijgevuld, echter komt er geen water uit de kranen.
De aftap kraantjes bij de boiler heb ik open en dicht gedraaid, echter hoor ik het pompje niet werken.
Zit er ergens anders nog een hoofdkraan verstopt of zo?
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: LMC musica 470 e

Bericht door Chris » za 13 aug 2022 15:11

Doet de WC het wel????

Zo ja, dan heb je 12 volt DC.
En dan denk ik dat de pomp vastzit.....
Effe uit de tank tillen, impellertje met een prikkertje wat rond draaien.... en kijken of de pomp weer wil draaien.... dus kraan aan..

Doet ie het dan, dan zou ik een nieuwe pomp kopen en monteren.
Doet ie het dan nog niet, ( en het toilet wel) dan wordt het meten......want meten is weten.
Maar een vastzittende pomp is erg veel voorkomend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 15:25

De wc doet het ook niet Chris
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 15:29

We staan nu voor 1 nacht om te proberen (en kijken of alles werkt) op camping de Donkere Duinen in Den Helder, de airco werkt in ieder geval wel prima.
Ik dacht dat er misschien nog een kraantje verstopt zat of zo.
Kan de dealer mooi dit nog oplossen alvorens we de laatste week van september nog een week naar Winterswijk gaan.
Hun monteren ook nog even een Enduro 260 fietsdrager op de dissel want 2 elektrische fietsen achterop vindt ik te veel van het goede voor zo’n lange caravan
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: LMC musica 470 e

Bericht door Chris » za 13 aug 2022 15:38

Een kraan is dan niet een oorzaak.
Je hoort geen pomp.... en dat is wel de oorzaak.
Als alle aftappers dicht staan en er water in de tank zit... 1e pomp.. 2e zekering of beide.

Effe doorvragen..

1e : welk merk toilet hebt je?? heeft ie een eigen spoelwatertank??....of deelt ie met de vers watertank... en dus dezelfde pomp. ??
2e : Zekering van de 12 volt DC spanning in de omvormer eruit gepiept door een zwaar draaiende pomp???

Als er toevallig een kraan open heeft gestaan tijdens een van de laatste ritten, om de watertank te drainen oid... dan loopt de pomp droog als de 12 volt niet onderbroken wordt.
En overlijd de pomp vermoedelijk... en kan ie ook nog eens de zekering opblazen.
Of..
In mijn hut zit een Schaudt CSV 400 omvormer, en daarop zit speciaal een klein schakelaartje om de pompt uit te zetten.
Kan je dus rijden met open kranen.... schommelt de waterzooi lekker leeg onderweg naar de stalling.. want ik kan de kranen wel open zetten zonder dat de pomp loopt.


( welke omvormer zit er in?? de platte wat ronde Dometic??? dat zijn steekzekeringen....en geen schakelaartje voor de pompen )
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 16:01

Er zit inderdaad 1 grote water tank voor schoonwater en toilet samen, dus 1 pomp.
Van elektra heb ik weinig verstand maar de toilet is een Tefford (zie foto)Afbeelding
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 16:02

En dit is de stoppenkast
Afbeelding
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: LMC musica 470 e

Bericht door Chris » za 13 aug 2022 16:06

Kan je de pomp uit de tank tillen en een paar silngers geven???

En.... op die grote witte linker kast... de omvormer en idd een Dometic wat ik al vermoedde.... brand daar onderin bij de zekeringen nergens een klein Ledje??
Want als daar een Ledje brandt betekend dat dat die zekering stuk is.
( rechts zit de zekeringautomaat en de aardlek schakelaar... die met dat rood/oranje knoppie is de aardlek.)

Ik kies voor de pomp.... of zwaar of vastgelopen....
Echt een bekende....

Draai maar aan het schoepje onderin de pomp en kijk of er weer leven in komt....


Laatste...
Doe het buitendeurtje van de WC eens open en maak daar eens een foto naar binnen.
Ik ben benieuwd of ik een vulpijp en/of peilglas van de watertank zie.
Nog op 2 gedachten leunend...
Als je daar wel een watertank hebt en de plee werkt ook niet dan is er iets met de 12 volt mis... want 2 pompen die niet werken is heel raar.
Heb je daar echter geen tank en pompt de plee idd uit de verswater tank... en de zekering is heel bij de omvormer... dan is de waterpomp gewoon vast of stuk gelopen.

2 kansen.... ( en een koud biertje later... awhoea.gif )
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

johan46b
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 11:24
Locatie: Bovenkarspel

Re: LMC musica 470 e

Bericht door johan46b » za 13 aug 2022 17:02

Er zit er zekering in de ruimte onder de wc. Daar waar de opvang bak zit. Deze verwijderen. Dan zie je halverwege rechts een luikje. Daarachter zit een zekering,en printplaat. Zekering kan ook gecorodeerd zijn. Ff na kijken en zo nodig een nieuwe plaatsen. Bij mij was dit het probleem van een niet werkende toilet.
HOBBY DE LUXE 495UL 2023 MAZDA CX5 HOMURA SPORTS 2023

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 17:21

Dank voor de hulp vrienden.
Het motortje van de pomp zat inderdaad vast, deze ff geholpen, en het water doet het weer.
De Thetford heeft wel een apart water reservoir echter loopt het water niet weg met bijvullen.
Het vulglas is totaal leeg.
Zit er soms nog ergens “iets” verstopt (een kraantje) of zo die open gedraaid moet worden????
Afbeelding
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1263
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: LMC musica 470 e

Bericht door cortrans » za 13 aug 2022 17:24

Het water loopt ook niet weg vanuit de vul pijp de tank in
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Plaats reactie

Terug naar “LMC”