Bedrading in dak / gat maken

Plaats reactie
martijndutch
Berichten: 16
Lid geworden op: do 20 jun 2019 06:35

Bedrading in dak / gat maken

Bericht door martijndutch » di 15 jun 2021 10:25

Hi, ik wil mijn nieuwe dakairco gaan inbouwen. Het liefst maak ik een nieuw gat (op de juiste plek, dicht bij stroom etc) ipv een dakluik op te offeren. Nu lees ik overal dat er tussen de binnen en buitenlaag van het dak nogal wat verstopt zit. Bedrading (welke? 220 of..?) en dwarsbalken. Is er ergens te achterhalen waar dit allemaal zit? Ik heb een sudwind 550 uit 2007,zgan

Bedankt


Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Alwin1986
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 jan 2016 10:22
Locatie: Twello

Re: Bedrading in dak / gat maken

Bericht door Alwin1986 » wo 16 jun 2021 17:21

Ik heb deze klus een aantal jaar geleden ook zelf uitgevoerd, en er lopen inderdaad 220V voedingkabels naar verdeeldozen door het plafond heen.
Het beste kun je het "nieuw te zagen gat" aftekenen, en dan eerst de aluminiumbovenplaat van het dak met een dremel of kleine slijper open zagen,
en dan vervolgens de piepschuim isolatie verwijderen, en dan als laatste de binnenplaat van het plafond. Zo voorkom je dat je de elektrakabels meteen raakt.
Succes!
Knaus Sudwind 500 FDK Limited Edition 2011 + Alko Mammut AMS Mover/PowerXtreme X20 / Alko ATC/ Premium Neuswiel/ Thule-Omnistor 6200/ Dometic FJ 1700 Dakairco/ Beflexx Stofzuigsysteem/15" Intra black LMV/ Unico Milaan met pet & dakluifel

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”