TV beugel

Plaats reactie
De Stip
Berichten: 11
Lid geworden op: za 31 okt 2020 14:00

TV beugel

Bericht door De Stip » zo 27 dec 2020 13:37

Hoe werkt zo'n standaard TV beugel eigenlijk? Heb ik het goed als ik denk dat er eerst een soort van adapter op de achterzijde van de TV gemonteerd moet worden, die op zijn beurt met adapter en al, aan de beugel gemonteerd / geklikt word?

En is het een idee om 'n tweede TV beugel in onze 460 EU te monteren? Er zit er nu eentje standaard bij de zithoek, maar wellicht (als het monteren van de TV met een adapter gaat) is het wel een idee om een tweede beugel op dezelfde plek als bij de 500 EU te monteren, namelijk bij het voeteneind van het bed aan de toiletzijde. In de zomer vinden we het wel relaxed om even op bed TV te kijken, maar maken we amper gebruik van de zithoek. Terwijl we dat in het voorseizoen juist wel graag doen.

Is zo'n beugel duur? Zal ik het meteen bij aflevering door dealer laten doen, of is het appeltje eitje om zo'n beugel zelf te monteren?

We hebben nog een mooie Samsung Smart TV van 32". Wellicht iets te groot qua afmeting om precies binnen alle maatvoering te vallen, maar volgens mij wel bruikbaar op beide plaatsen. Voordeel is wel dat je op zo'n 32" de ondertiteling nog een beetje kunt lezen :)
Nu nog een Hobby 450 UF de Luxe Easy en vanaf medio mei 2021 een Knaus Südwind 460 EU 60 Years edition achter onze Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business MY20 (TVS getuned 200pk/375nm)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: TV beugel

Bericht door Chris » zo 27 dec 2020 15:01

De beugel in mijn 500EU is denk ik anders.
Daar zit geen klikbare adapter op helaas.
Daarnaast...
Mijn 24" past eigenlijk maar net boven het voeteneind... moet zelfs een beetje scheef blijven om niet in het "looppad" te komen.
Nu zit er bij mij wel een wat smaller kastje boven het voeteneind... dat is bij jou meen ik niet zo.
Tegen de toiletwand zou het best kunnen.... maar 32 " ... ???
OF... of hebben jullie daar niet de halfhoge kleding hangkast zitten???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: TV beugel

Bericht door workel » zo 27 dec 2020 15:58

De TV beugel die in je caravan is gemonteerd is er een van Novus sky 10N, die heb je in verschillende arm lengtes. Je monteert een adapter op de TV daar zit een soort hendeltje aan waarmee je de TV van de beugel afhaalt. Die is te monteren op een andere beugel. De beugel kosten rond de € 150,-
Gebruikt google maar eens met Novus sky is er voldoende info te vinden.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”