Knaus Südwind 460 EU 60 Yrs edition

workel

Re: Knaus Südwind 460 EU 60 Yrs edition

Bericht door workel » ma 23 nov 2020 12:53

RE.gif
Wij hadden op onze Hobby een Thule Superb en op de nieuwe Knaus komt deze ook. Vind de enduro een heel mooi alternatief alleen heb ik het idee dat de Thule strakker tegen de dieselklep gemonteerd kan worden dan de Enduro, kan ook zo zijn dat de foto's een vertekend beeld geven.

RE.gif
Als je een reservewiel bij je Knaus besteld krijg je een LM velg 17 inch, kosten € 513 en word incl. krik geleverd. Veel dealers leveren een alternatief 15 inch staal incl. set bouten voor rond de € 150- € 175. Wij gaan voor onze Knaus voor een 17 inch staal zelfde merk banden als standaard onder de Knaus zitten en incl. set bouten, velg rond de € 35 band rond de € 80, bouten € 10 en klaar.

De Stip
Berichten: 11
Lid geworden op: za 31 okt 2020 14:00

Re: Knaus Südwind 460 EU 60 Yrs edition

Bericht door De Stip » zo 27 dec 2020 15:38

Is het mogelijk om een reservewiel (thuiskomer) beugel onder onze Knaus te monteren? We laten er bij aflevering zoals beschreven in de opening van dit topic, een Reich over onder monteren. De dealer adviseert om hem achter de as te monteren, daar de Reich dat qua constructie prima kan hebben en er voordelen aan deze montage plek zitten. Net zoals waarschijnlijk ook wel diverse nadelen.... Maar aangezien we straks ook 2 E-bike mee gaan nemen op de dissel, lijkt het me beter om het reserve wiel dus niet in de dieselbak te plaatsen, maar ergens onder de caravan aan zo'n beugel. Mits dat mogelijk is uiteraard.....
Nu nog een Hobby 450 UF de Luxe Easy en vanaf medio mei 2021 een Knaus Südwind 460 EU 60 Years edition achter onze Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business MY20 (TVS getuned 200pk/375nm)

workel

Re: Knaus Südwind 460 EU 60 Yrs edition

Bericht door workel » zo 27 dec 2020 15:50

Reactieopvoorgaandebericht
Denk dat met 2 e-bikes zonder accu en reservewiel in de dissel er een prima kogeldruk is. Knaus blinkt niet echt uit in een hoge kogeldruk, maar iedereen zijn keuze.
Als de mover achter de as komt dan is de enige oplossing in mijn ogen een Enduro reservewielhouder de beste oplossing. Deze houder kun je overal monteren onder de caravan.
Bijlagen
2847268-31583-endurotriorep-reservewielhouder-10.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”