Dat klopt met de kussens , voor ons ook een belangrijk punt. We hadden een heerlijke en prachtige caravan (Eriba Nova van 3 jaar oud) maar slaapgebrek door het Franse bed was de enige reden dat we over gegaan zijn, terug naar enkelbedden. Ook daar een heerlijke zit dus dat was een vereiste. Ook naar Fendt 515 SG gekeken, gingen we in eerste instantie vanuit maar het basisgewicht en daarmee het laadvermogen was het struikelblok. Komt er bij dat we de bianco en opal qua interieur niet onze smaak zijn dus dan kwamen we in de tendenza of diamant maar ledig gewicht was een struikelblok ivm laadvermogen en trekgewicht.
Nog mooier vonden we de Tabbert die eigenlijk helemaal onze smaak was maar zolang we geen trekpaard ervoor hebben of aan willen schaffen die hem mee kan nemen houdt het op. ( in de lease regeling waar we nog een paar jaar afhankelijk van zijn en het ideaale trekgewicht 2000 kg kan dit niet helaas)
Eerst nog lang over een 460 getwijfeld maar die was toch wel erg klein vergeleken met wat we gewend waren.
Afijn 1800 kilo kan er nu aan de haak en daar komen we echt op een paar kilo na aan incl fietsen en oa de voortent in de auto.
En dan heb ik echt uitgedund wat er uit gekomen is.
Qua tv: wij vinden het ideaal in de slaapkamer - met mogelijkheid richting zithoek te draaien. Ik vermoed dat we toch lekker met wat grote kussens in de rug lekker languit op bed een keer netflix of videoland kijken maar tv kijken is bijzaak. Meestal kaarten we of zitten lekker buiten ( op de buitenlandse bestemmingen en lekker weer) TV is handig dat hij er is maar ik kan ook graag zonder, dat is veel gezelliger.
Qua interieur is het ook echt wennen denk ik, het is een compromis eigenlijk en moet er heel erg aan wennen want ik neigde toch naar de warme kersen houtkleur van de Eriba zonder enige bling bling. Nu zit er in deze gelukkig geen bling bling maar dat is wel de reden dat veel merken en/of series gelijk afvielen bij onze zoektocht. We zullen het zien of hij gaat bevallen, als dat zo is dan hoop ik vele jaren en anders kijken we over een jaar of 6 weer eens verder. Wellicht dat we dan wel een trekauto met 2000 kg prive kunnen rijden (afhankelijk van start pensioen) en wat meer keuze hebben. Voorlopig hier maar eens van genieten.