Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » do 20 aug 2020 12:40

Hoi Marc...

Gefeliciteerd met de nieuwe hut.
Voorraam vinden wij ook een fijne extra, idd lichter voorin de hut thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » do 20 aug 2020 15:21

RE.gif

Allemaal bedankt voor de reacties knipoog.gif


@ RDDR:
Hier was het potje met geld wel 'op'. De Südwind vind ik persoonlijk nog wat mooier (van binnen en buiten), maar dan wel met het Chrome Selection pakket en de donkere bekleding. De extra's van softclose laden en deurtjes, servicebox, openen disselklep, andere profiellijsten tbv de kitnaden, enz. maken het geheel helemaal af.
Aan de andere kant vind ik het de meerprijs (ca. € 4k?) niet waard. Zeker niet omdat we (maar) maximaal 4-6 weken vakantie vieren per jaar.

Maargoed, ergens moet je dus de grens trekken en die was voor ons simpelweg bereikt.
Vorig jaar zijn we gestart met de zoektocht naar een 'jongere' caravan, max. 10jaar oud. Maarja, die zijn ook nog aardig aan de prijs en dan ga je naar een steeds jongere en dus duurdere caravan kijken.
Uiteindelijk zijn we nu voor nieuw gegaan omdat de afschrijving best meevalt, maar dan kom je ergens (wij wel tenminste) klem te zitten met het budget wat je voor de caravan over/beschikbaar hebt whistle.gif.
De aanschaf van de mover en airco stellen we daarom een jaar uit en die wil ik laten monteren bij de 1e waterdichtheidscontrole. Ook wil ik de caravan eerst bij huis hebben om te meten hoeveel ruimte ik nog heb onder de carport. Met onze Fendt is dat maar 25cm, dus daarmee kan niet zomaar elke airco op het dak.


@ Joost:
Mijn ervaringen (lees, die zijn natuurlijk erg persoonlijk!) zijn als volgt.
Wij hebben nu dus een caravan met frans bed en (best riante) rondzit. De oudste van ons (die ging mee toen ze bijna een jaar was) lag in het begin in een normaal campingbedje (afm. 1,20 x 0,60), op de plek waar normaal de tafel in de rondzit staat. Dit ging opzich prima, alleen hadden wij de tafel (bewust) thuis gelaten, terwijl we die op de camping soms weer hebben gemist.
Wel moet je even goed meten(!), want het campingbedje leek voor mijn gevoel makkelijk te passen, maar na het meten bleek dat deze maar net tussen de bankjes paste en dat het bedje 'uitstak' in de richting van de deur. Dus de doorloop van de deur de caravan in werd erg smal. Thuis dachten we, ach. we redden ons daar wel mee. Maar op de camping hebben we het bedje steeds ingepakt als onze dochter niet sliep. Kortom, wij vonden het niet handig...
Het campingbedje paste bij ons overigens niet in het gangpad. Er was simpelweg niet voldoende ruimte tussen de keuken en de kasten. Daarnaast zou je het gehele gangpad blokeren, waardoor we 's avond zelf niet meer bij onze bed konden komen.

Met die ervaringen, en omdat we nu een 2e slaapplek in de rondzit moesten creëren, hebben we voor onze jongste (die was 8mnd toen ie mee ging) een Deryan peutertentje gekocht. Dat was ideaal! Ze kunnen daar ongeveer tot 2 jaar in slapen. De rondzit hebben we omgebouwd tot bed (140/160 x 2,11) en hierin lagen beide kinderen in de lengterichting van de caravan. Het Deryan tentje is ruim 1,40m lang, dus die stond aan de lange kant van de rondzit en onze oudste lag op het 1,40m lange deel. Kortom, dit paste prima.

Onze kinderen zijn eigenlijk altijd vroeg wakker, 06:00u is geen uitzondering. Inmiddels slaapt onze oudste gelukkig wel lekker tot 08:00 - 08:30u op vakantie. Omdat wij onze buren op de camping ook een aangename vakantie gunnen mrgreen.gif, proberen we tot ca. 08:00u een beetje in de caravan te leven. Dus een TV'tje aan, ontbijten, spelen, allemaal in de caravan. Ook is het s'morgens vroeg nog best wel (te?) koud in de voortent.

Nu bouwen we dus elke dag de rondzit om tot zitje om daar te kunnen ontbijten, spelen, tv kijken, enz.
Dat ombouwen waren wij wel een beetje zat. Want dat beddegoed moet je ook weer ergens kwijt en dat is best wel een gedoe (vinden wij dan).

Naarmate de kinderen ouder worden, gaat dit natuurlijk steeds beter en makkelijker en zullen we over 1-2 jaar bij voorkeur buiten voor de tent gaan ontbijten, slapen de kinderen (hopelijk mrgreen.gif ) wat langer en zouden we het bed van de rondzit kunnen laten liggen.

De keerzijde is dat de kinderen nog wel 10(?) jaar in de caravan slapen. We willen de komende jaren ook graag buiten Nederland kamperen, met waarschijnlijk 1 of meerder overnachtingen alvorens we op de plek van bestemming zijn en dan lijkt het ons wel makkelijk dat de kinderen een eigen bed hebben, dat gewoon kan blijven liggen en ze direct een 'eigen' (speel)plek hebben in de caravan.

De rondzit (voorkant van de caravan) staat tijdens het rijden altijd 'vol' met spullen en de opbergruimte onder het vaste Franse bed (achterkant caravan) liggen veelal lichte spullen. Met de nieuwe caravan hebben we gelukkig het Franse bed voorin, waardoor we de spullen die nu op de rondzit (voorin) liggen, onder het vaste bed kwijt kunnen. Dan verwacht ik dat we dus geen spullen meer op de bankjes of bedden hebben liggen, wat het onderweg overnachten ook prima mogelijk maakt.


Tijdens de aanschaf van onze eerste/huidige caravan had mijn collega al gezegd dat stapelbedjes met kids ideaal waren en dat is nu ook wel onze ervaring. Maar let wel, er zijn legio mensen die elke dag de boel ombouwen. Ook zijn er legio mensen die de dinette te klein vinden om fatsoenlijk te zitten. Dat vinden wij persoonlijk ook wel meevallen.

Van de types die jij noemt, denk ik dat je met de 500FU of UF profijt gaat hebben van de net wat grotere rondzit.


V.w.b. mijn (lease)auto, dat wordt nog vervolgt. Ik mag/kan sowieso nog een jaar doorrijden, dus ik wacht rustig af wat de mogelijkheden gaan worden.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » do 20 aug 2020 15:42

Na zo'n lap tekst, wordt het tijd voor wat plaatjes mrgreen.gif

Dit wordt hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Peutje
Berichten: 643
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Peutje » do 20 aug 2020 19:55

Fraai en praktisch 💪 alleen die laatste foto is wat vreemd met die hobby 🤣
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
VolvoKampeerder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 aug 2018 20:23

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door VolvoKampeerder » do 20 aug 2020 20:10

Prachtig, gefeliciteerd met de nieuwe caravan!

Mooi licht interieur en een sportieve buitenkant, vind het blauw ook wel echt mooi!

Als alles zijn vaste plek heeft zal dat best wel rust geven inderdaad op doorreis, ben benieuwd hoe dat bij ons zal gaan volgend jaar met de 515SG.

Geniet ervan!
Volvo rijder - herintreder in het kamperen - wachten op de levering van de Fendt!

RDDR
Berichten: 2788
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door RDDR » do 20 aug 2020 20:24

@mark m
Gefeliciteerd en een mooie hut! Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ten eerste had onze dealer een 1 jaar oude Sudwind 460 EU staan voor het zelfde bedrag als de nieuwe Sport 460 EU, maar de meerprijs was bij ons geen probleem. Zo hier en daar geluk gehad in het leven. Wij gaan maar 3 tot max 4 weken per jaar weg. Wij stapten in de Sport en hadden direct zo'n Ja! Deze! Gevoel. Hele mooie vloer, het donkere 'hout' in combinatie met veel wit. Het lichte 'hout' en de vloer in de Sudwind vonden wij echt veel minder mooi. Nog even getwijfeld vanwege de genoemde zaken, maar 3 weken per jaar kan ik prima zonder die zaken.

Anyway: veel mooie vakanties gewenst en volgend jaar maak je het 'af' met een mooie mover. Die kan ik echt niet meer missen (maar realiseer me dat mijn chronische rugklachten daar ook een bijdrage aan leveren).
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Techn

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Techn » do 20 aug 2020 20:31

Peutje schreef:
MarcoC schreef:
ma 29 jun 2020 20:30
mark m schreef:
zo 28 jun 2020 17:59
Beste,

Trekkend voertuig:

Goed, lang verhaal kort.
De Skoda gaat er aan het eind van het jaar ook uit aangezien deze dan de kilometers weer heeft gemaakt en de zoektocht naar de volgende auto kan langzaam maar zeker ook weer beginnen. De komende auto kan naar alle waarschijnlijkheid nog ‘gewoon’ een diesel worden, dus dat scheelt weer iets in het eigen gewicht, maar ik wil met de komende auto ook gaan kijken naar rijklaar gewicht van 1500kg+ en een setje hulpveren. Trekkracht hebben de auto’s tegenwoordig voldoende!


Ik zou bij een nieuw voertuig kiezen voor een sportuitvoering met een verlaagd onderstel, dan heb je zeker geen hulpveren nodig. En het stugge weggedrag van het verlaagde onderstel is winst in de stabiliteit voor het rijden met de caravan. thumbup.gif
En de overige 49 weken oncomfortabel rijden, mij niet gezien awhoea.gif
Dat ligt eraan wat je oncomfortabel noemt.

Mag ik vragen waar je zelf in rijdt?

Is het uiteindelijk een 3 pitter geworden??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » vr 21 aug 2020 08:47

VolvoKampeerder schreef:
do 20 aug 2020 20:10
Prachtig, gefeliciteerd met de nieuwe caravan!

Mooi licht interieur en een sportieve buitenkant, vind het blauw ook wel echt mooi!

Als alles zijn vaste plek heeft zal dat best wel rust geven inderdaad op doorreis, ben benieuwd hoe dat bij ons zal gaan volgend jaar met de 515SG.

Geniet ervan!
Dankje wel.

De blauwe kleur is gewaagd en je moet er van houden, maar wij vinden het ook prachtig!
Het oogt, samen met de verdere uitstraling van de caravan, lekker vlot en sportief.

Ik verwacht inderdaad dat wij de spullen beter op de plek kunnen leggen dan in onze huidige Fendt. Dat gaat met jullie 515SG ook vast lukken, de bedden voorin zijn lekker breed, waardoor je er makkelijk de stoelen, tafel, enz. in kunt opbergen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » vr 21 aug 2020 08:50

Peutje schreef:
do 20 aug 2020 19:55
Fraai en praktisch 💪 alleen die laatste foto is wat vreemd met die hobby 🤣
Dankje.

Die laatste opmerking had ik al wel verwacht awhoea.gif
Het was of deze foto, of een foto met een Knaus maar de verkeerde kleur voortent... scratch.gif
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door jorissti » zo 23 aug 2020 09:10

Gefeliciteerd met je aankoop van je mooie caravan.

Veel kampeerplezier toegewenst :)

Groeten, Joris

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » zo 23 aug 2020 09:58

Fraaie keuze... gefeliciteerd.... thumbup.gif
En... Weer een Knaus erbij... awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Joost1984
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 aug 2020 00:52

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Joost1984 » zo 23 aug 2020 19:59

Mark, bedankt voor je uitgebreide reactie 👍🏻👍🏻 Daar kan ik iets mee. Het blijft idd erg persoonlijk.

Vriendelijke groet en bedankt!

Joost
Volvo V60 5 cilinder diesel met daarachter een Knaus Sudwind 450FU 60 years edition uit 2021
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel

Minmex
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 8 jan 2020 17:19

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Minmex » ma 24 aug 2020 12:34

Mooie caravan zeg! Toevallig hebben wij eind juli exact dezelfde besteld. Helaas was er niet een met de opties die wij willen, dus nu “ even” geduld tot januari scratch.gif We zijn heel benieuwd hoe hij in de praktijk bevalt, vooral het vaste bed en de treinzit. Beide zijn smaller dan in de oude caravan van 2,50 breed.

Eigenlijk exact om dezelfde reden voor deze indeling gekozen, hier ook 2 vroege vogels die soms om 6.30uur al rond lopen.
Maar ook in de winter en herfst is voor ons de ruimte ideaal!

Veel plezier met jullie Knaus thumbup.gif

workel

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door workel » ma 24 aug 2020 16:25

Gefeliciteerd, mooie hut.
Wij hebben een iets kleinere Knaus 500 EU Sport besteld met Airco actie en enkele andere extra's af fabriek. Levering Q1 2021.
Gezien je gezin samenstelling prima caravan keuze.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » ma 24 aug 2020 21:20

RE.gif thanks!


Er zijn hier veel mensen aan een nieuwe Knaus valt mij op thumbup.gif . Terwijl ik ze onderweg nog amper tegenkom...

@Joost: ik ben uiteindelijk benieuwd welke keuze je gaat maken! Rondzit of stapelbedjes?

@Minmex: jullie ook gefeliciteerd! het wachten duurt lang he... mrgreen.gif

Ik kan mij voorstellen dat 'terug naar 2.30m wel weer even wennen is. Is dat een bewuste keuze geweest? Wij hebben de 550 FSK nog even overwogen, maar dat zag ik zelf om diverse redenen toch niet zitten.

Welke opties krijgen jullie er nog op?

@Workel: jullie ook gefeliciteerd! De indeling is inderdaad sterk afhankelijk van het kampeergezelschap. Hoewel ik zelf niet aan enkele bedden moet denken, snap ik dat veel mensen hiervoor kiezen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Joost1984
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 aug 2020 00:52

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Joost1984 » ma 24 aug 2020 23:05

Heey Marc!

Ik ben er echt nog niet over uit, ik vind die sudwind 500 UF gewoon ook zo mooi met dat Panoramadak 😂 maar of het nou het meest praktisch is met t oog op de toekomst 😜🤨
Ik heb gelukkig nog even om te beslissen, als ik de caravan maar begin volgend jaar heb 😁

Ik heb trouwens vorige week Frankrijk gereden 🚛 en heb toch al heel wat nieuwe Knaus sport’s zien rijden, erg mooi.

Overigens zag ik iets net voorbijkomen over de 550 FSK en dat lijkt me toch wel breed, met je spiegels onderweg op B wegen en onderweg de tolhokjes 😁

Mvg joost
Volvo V60 5 cilinder diesel met daarachter een Knaus Sudwind 450FU 60 years edition uit 2021
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel

Minmex
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 8 jan 2020 17:19

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Minmex » di 25 aug 2020 18:08

mark m schreef:
ma 24 aug 2020 21:20
RE.gif thanks!


Er zijn hier veel mensen aan een nieuwe Knaus valt mij op thumbup.gif . Terwijl ik ze onderweg nog amper tegenkom...

@Minmex: jullie ook gefeliciteerd! het wachten duurt lang he... mrgreen.gif

Ik kan mij voorstellen dat 'terug naar 2.30m wel weer even wennen is. Is dat een bewuste keuze geweest? Wij hebben de 550 FSK nog even overwogen, maar dat zag ik zelf om diverse redenen toch niet zitten.

Welke opties krijgen jullie er nog op?
Wij hebben 5 jaar een camper gehad van 7,5 meterLang, 2,30 breed en ruim 4000kg, maar eind vorig jaar overgestapt naar een caravan omdat we gewoon een auto miste. We zochten campings in leuke dorpjes, waarbij de campings vaak tegen vielen, maar vanwege gebrek aan vervoer toch bleven. Met de dieseltaks als extra zetje het hele spul ingeruild voor onze eerste caravan. Bevalt perfect, we wilde perse een rondzit en stapelbed omdat we dit in de camper ook hadden. Maar in de praktijk gebruiken we de rondzit zelden omdat we nu een voortent hebben. Is het koud of zijn we op doorreis volstaat de treinzit ook prima. Wij mogen ook graag vanuit bed tv kijken mrgreen.gif. Maar ondanks de forse camper, had/heb ik best moeite met de breedte van de caravan. Helemaal als we de grens over gaan. Met gebruik voortent erbij, voor 2.30 breed gekozen. Beetje suf van ons, maar we merkten later pas dat dan het vaste bed dus 15cm minder breed is.. stom.gif Maar daar komen we vast wel uit.
Echt veel ervaring met 2,50 breed hebben we dus niet ( enkele honderden kilometers), maar omdat de 540 veel ruimer oogt en de voortent nu dus deze keuze.

Omdat we de gedachte hebben er minimaal 7/ 10 jaar gebruik van te maken, wilde ik perse vloerverwarming en een ultraheat. Tevens een DAB+ radio ingebouwd vanaf fabriek. Die hebben ze bijna niet op voorraad. Dan dus even geduld hebben boos.gif
Hij is half Juli al besteld, dealer geeft aan dat levering op week 1 2021 staat.. Ik ben benieuwd.

Peutje
Berichten: 643
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Peutje » di 25 aug 2020 18:37

RE.gif en is het dan een sudwind of sport geworden?
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Minmex
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 8 jan 2020 17:19

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Minmex » di 25 aug 2020 18:54

Een sport 540 FDK, we hebben de sudwind wel overwogen, maar de kosten wegen niet op tegen de voor ons meerwaarde verschillen. ( soft close lades en een disseklep die omhoog gaat)

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 143
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door bertgolf116 » di 25 aug 2020 21:33

Hallo Mark,

Mooie caravan, veel caravan plezier ermee en veilige kilometers gewenst aflower.gif blij.gif
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Joost1984
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 aug 2020 00:52

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Joost1984 » ma 23 nov 2020 21:48

@Joost: ik ben uiteindelijk benieuwd welke keuze je gaat maken! Rondzit of stapelbedjes?


Heey Mark goedenavond!

Ik zou nog iets laten weten dus bij deze! 😁
De keuze is uiteindelijk gevallen op een Knaus sudwind 450 FU en dan de 60 years edition 2021😁
Als extra accessoires een truma smart mover met daarbij een lithium powerextreme X20 accu.
Ook hebben we voor een airco gekozen.
Active Rock bekleding als extra en een fietsendrager op de dissel.
Levering begin volgend jaar 👌🏻 Dus in de mei vakantie gaan we lekker op pad, ons eerste kindje Morris is 5 oktober geboren.

We willen de ruimte waar de tafel staat ook eventueel gebruiken om een campingbedje te plaatsen, of tzt de rondzit om te bouwen tot een lekker bedje en daar creatief in te zijn.
We zaten toch een beetje tegen dat stapelbed de eerste jaren aan te hikken, 1e kindje straks waarschijnlijk nog te jong om hoger te slapen als we voor een 2e gaan en ik wilde toch graag de sudwind.
Het interieur en de uitstraling sprak ons gewoon meer aan maar dat is persoonlijk.
Een rondzit lijkt me daarbij ook erg gezellig om te zitten.
De sport is overigens een stuk lichter en als ik een 500 of groter wil in model sudwind gaat het gewicht best wel rap omhoog.
Dat beperkt me dus ook in de keuze voor modellen.
Ik mag 1600 trekken, en de 500 UF en FU zijn bijv al 110 kilo zwaarder weer dan de 450 FU geloof ik.
Ik heb de rondzit van de 450 trouwens opgemeten en daar past een campingbedje.
Wat ook een bijzonder detail was bij onze keuze is dat knaus de sudwind 500 FU en FU bij de rondzit met andere kussens in cd hoeken levert, waardoor je naar mijn mening bijna evenveel ruimte in de rondzit hebt met de 450, de hoeken bij de 450 zijn dieper.

Wat voor voortent of luifel heb jij eigenlijk gekozen??
Ik heb mezelf georiënteerd voor een Unico maar is wel erg aan de prijs, eventueel maak ik het eerste jaar gebruik van een zakluifeltje.
Ik lees nu terug dat je een Genua erbij heb gekocht 😁👍🏻 Top, wij kijken voor de Bologna.

Alvast veel plezier in het voorjaar met de eerste trip met jullie caravan, dat zal vast genieten worden!

Groeten Joost 👍🏻
Volvo V60 5 cilinder diesel met daarachter een Knaus Sudwind 450FU 60 years edition uit 2021
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » za 30 jan 2021 10:45

[re.gif]

Ah. Ik had je berichtje even gemist...

Gefeliciteerd met de aanschaf van de caravan en jullie kindje.
Die 60 years is erg mooi en door jullie ook erg compleet uitgevoerd thumbup.gif

We verwachten dan onze caravan over een ca 4 weken geleverd gaat worden.

Hebben jullie hem al?
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » vr 19 mar 2021 22:05

Daar is ie dan! haphop.gif

Vorige week hebben we de caravan opgehaald en de spullen ingeruimd.
De Kids hebben de caravan goedgekeurd en vinden het allebei helemaal geweldig! Nu mogen ze boven elkaar slapen en slapen we allemaal op dezelfde 'kamer'. Onze dochter (3) was tot laat in de avond, voor haar doen dan awhoea.gif , aan het vragen of ze toch niet alvast een nachtje in de caravan mocht slapen.
Euh.. nee, nog even geduld.

En wij hebben de caravan uiteraard ook goedgekeurd blij.gif . Toch wel gaaf en fijn zo'n nieuwe caravan! Een heel verschil met onze 20jr oude Fendt. Het ruikt allemaal lekker nieuw, de kussens en matrassen zijn uiteraard veel beter en de caravan is ruimer dan ie bij mij in de gedachten was. Met name ovef de grootte van de zithoek ontstond gedurende de lange maanden wachten enige twijfel, maar die is echt ruim zat! Er is prima te zitten met z'n 4-en, zelfs met 4 volwassenen.

Inmiddels zijn de eerste vakanties geboekt. Eind april een weekje naar de Berenkuil in Grolloo en in de zomervakantie twee weken Oostkapelle. We hopen dat we in de zomervakantie nog twee weken naar het buitenland kunnen, maar we hebben nu in ieder geval al wat...

Als het weer binnenkort om slaat en het wat warmer en droger wordt, dan pikken we nog even ergens een lang weekendje mee, om de caravan voor de 1e keer uit te proberen, want we zijn met z'n allen toch wel erg benieuwd!

De caravan staat inmiddels weer in de stalling en zodra de caravan weer bij huis staat, dan zet ik hem even goed in de was en staan er nog wat kleine klusjes op de to-do list.
Bijlagen
20210314_114653_copy_1152x864_1.jpg
20210314_125648_copy_1008x756_1.jpg
20210314_125711_copy_1008x756_1.jpg
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » vr 19 mar 2021 22:12

En nog een foto
Bijlagen
20210314_114732_copy_1152x864.jpg
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Peutje
Berichten: 643
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Peutje » vr 19 mar 2021 22:16

Wat een fraaie hut zeg, en ja 540 is wel heel lekker ruim. Achter de Passat zal ie fijner volgen dan achter je huidige denk ik.
Binnenkort meivakantie gewoon lekker uitproberen zeg ik. Zonde om hem in de stalling te hebben.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”