Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36082
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » vr 19 mar 2021 22:19

Hebbes Mark..

Fijn dat jullie allemaal er zo happy mee zijn.
Da's het beste begin van lang plezier met een caravan...
Knaus doet het goed... schieten met de Silver Selection modellen midden in de roos.
Al die extra's uit het pakket voor een zeer aanvaardbare meerprijs... top..
Ik denk ook dat er geen gewone Sport meer gemaakt wordt ondertussen, alleen maar deze mooie aangeklede versie's.

Heel veel plezier gewenst.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ron055
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 16 sep 2020 14:20

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Ron055 » vr 19 mar 2021 22:19

Beauty! Gefeliciteerd hoor..

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Ron » vr 19 mar 2021 23:20

Gefeliciteerd .
Lekker van gaan genieten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Aviva » za 20 mar 2021 07:23

Gefeliciteerd thumbup.gif wat een mooie caravan!
Heel plezier en fijne vakanties ermee gewenst!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

workel

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door workel » za 20 mar 2021 10:45

Gefeliciteerd met jullie Knaus, goed voor elkaar hoor.
FF wachten op het mooie weer anders eind april ff testen hoe die bevalt.
Junior (17) heeft (11)jaar geleden ook al eens een nachtje doorgebracht in de caravan toen die op de oprit stond, geweldig, hij vond het te gek

Joost1984
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 aug 2020 00:52

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Joost1984 » za 20 mar 2021 11:41

[re.gif]

Heey Marc, dankjewel voor de felicitaties! wij krijgen de caravan 1 dezer weken als het goed is. In ieder geval voor de meivakantie want dan gaan we ook een dag of 10 naar Eefde de caravan uitproberen.
Mooie caravan hebben jullie hoor, lekker veel ruimte 👌🏻 Ideaal met een gezin.

Geniet ervan! En als ik mijn caravan heb post ik nog wel ff wat foto’s

Groetjes joost
Volvo V60 5 cilinder diesel met daarachter een Knaus Sudwind 450FU 60 years edition uit 2021
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door EricS » za 20 mar 2021 11:54

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst! Veel kampeer plezier...zal vast lukken

Ps, ook wij.laten wel eens jongste dochter van 11 met vriendin in caravan slapen als die op de oprit staat....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2011
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Hans 555 » za 20 mar 2021 13:12

Echt wel een hele mooie hut. Ik snap jullie kinderen wel. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » za 20 mar 2021 14:25

Bedankt allemaal! thumbup.gif


Het slapen in de caravan op de oprit gaat nog wel een keer gebeuren awhoea.gif. Maar de nachttemperaturen waren rond het vriespunt waardoor de kachel op standje 1 laten branden wel prettig was. Aangezien de caravan thuis onder de carport staat, met zowel het schoorsteentje en vlak daarnaast de ventilatieroosters vlak onder de carport, gaf ons dat niet helemaal een prettig gevoel :oops: .


Zodra we ermee op pad gaan, zal ik wat betere foto's maken. Dit waren wel hele snelle foto's met de telefoon.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Cocoon » za 20 mar 2021 14:48

Heel mooi, gefeliciteerd en veel kampeerplezier hiermee!
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door RogerS » za 20 mar 2021 14:56

Mooie caravan! Ga je nog veel kampeerplezeier aan beleven.

Voor wat technische informatie van deze caravan ben ik naar de de website gegaan en het viel mij op dat de Travelino niet meer wordt aangeboden. :(
Die hebben ze dus uit het assortiment gehaald. Jammer
Caravanloos. :(

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » zo 16 mei 2021 16:56

Zo, het heeft even geduurd (koopcontract in augustus of september ondertekend) maar het eerste weekendje weg met de caravan zit er op! blij.gif

Afgelopen dinsdag hebben we besloten om het Hemelvaartweekend er toch opuit te trekken, ondanks dat de weersverwachting niet helemaal top was. Dus, dinsdagavond de caravan uit de stalling gehaald en direct maar ingepakt met de hoognodige spullen. Woensdagmiddag heb ik vrij genomen en ben ik naar de camping geleden om de tent alvast op te zetten.
Aangezien m'n vrouw woensdag nog moest werken heb ik even de hulp van m'n broertje ingeroepen om te assisteren bij het opzetten.

Het voor de eerste keer opzetten van de Unico Genua is even wennen. De methode van opzetten is gewoon heel anders als dat ik tot op heden gewend ben met de 'traditionele' tenten. Gaandeweg het weekend heb ik nog de nodige aanpassingen gedaan om de tent strakker te krijgen en dit lukte prima, m.u.v. de voorwand, die kreeg ik niet helemaal strak.
De plooien uit het dak heb ik er overigens wel uitgeknepen.

We hebben het kuipzeil ook direct gebruikt, wat heerlijk is dat! Geen getocht meer in de voortent en met ons 1200w kacheltje was het prima warm te houden. Een betere kachel staat overigens nog wel op ons 'nog aan te schaffen' lijstje.


Nadat de voortent was neergezet en de inboedel uitgepakt en op de plek gezet, ben ik weer huiswaarts gereden om vrouw en Kids op te halen.

Hierdoor waren we weer laat terug op de camping. Beide Kids waren in de auto al in slaap gevallen en hebben we over gelegd in de stapelbedjes. S nachts schrok de oudste wakker omdat ze niet wist waar ze was, dus maar even een beddenwissel gedaan, aangezien ze nogal overstuur was.

Ik heb het eerste nachtje prima geslapen onderin het stapelbed. De matrassen lagen allemaal top, zeker in vergelijking met onze vorige Fendt. We hebben de rest van het weekend overigens allemaal prima geslapen, nog beter dan thuis!

Wat ons ook goed is bevallen is dat we de bedden smorgens niet meer hoeven om te bouwen en we dus ook het beddengoed e.d. lekker op de plek kunnen laten liggen. Meestal ging ik er alvast uit. Kacheltje even kort aan om het lekker behaaglijk te maken, broodjes in het oventje en vervolgens lekker allemaal aan tafel in de caravan om te ontbijten.
Onze oudste vind het geweldig om haar eigen plekje te hebben om in dr bedje lekker te spelen of wat te 'lezen'.
De treinzit is voor ons ruim zat. Met twee volwassenen kunnen we prima naast elkaar zitten.

We hebben een paar kleine puntjes ontdekt voor op het garantielijstje.
De meest belangrijke is het ontbreken van de vergrendeling van de toiletcassette. Hierdoor druk je door het dicht doen van de 'schuif' de cassette onder het toilet vandaan. Niet handig dus... Maargoed, zo'n vergrendelclipje is zo geregeld.

Gisteren aan het einde van de middag hebben we de voortent weer opgeruimd, gelukkig lekker droog in kunnen pakken en vanmorgen zijn we weer huiswaarts gereden.

Kortom, het eerste weekendje weg met de caravan is super bevallen en smaakt naar meer!
Bijlagen
IMG_20210513_195111849.jpg
IMG-20210512-WA0018.jpg
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Gemineye » ma 17 mei 2021 11:52

Mooie caravan!!

Ik meen op je foto trouwens camping witterzomer te herkennen. Klopt dat?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Suzanne
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 2 mei 2021 07:15

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Suzanne » ma 17 mei 2021 16:02

Mooie caravan! Gefeliciteerd


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Taracco met op die kogel een Südwind 580QS 60 years edition (2021).

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36082
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » ma 17 mei 2021 18:49

Een heerlijk "Knaushaus"... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » ma 17 mei 2021 19:07

Thanks!


[re.gif] scherp gezien! Witterzomer inderdaad thumbup.gif
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » di 6 jul 2021 18:46

Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder.

We zijn in de tussentijd nog een weekendje met de caravan weg geweest. Wederom prima bevallen! Het is een heerlijke caravan!
Het opzetten (en opruimen) van de Genua voor een weekend vinden we toch wel veel werk. Dat weerhoud ons nog een beetje om er een weekend opuit trekken, dus dat moet anders dachten we.

We hebben een poosje lopen dubben tussen een cassetteluifel, zakluifel en boogluifel. De zakluifel viel voor ons al snel af, de cassettluifel leek ons perfect maar ook best duur en het voegt weer 35-40kg toe aan het totaalgewicht van de caravan... Het totaalgewicht van de caravan is toch al wel kritisch i.r.t. wat de auto mag trekken en was de delta as aan kan...

Dus uiteindelijk zijn we gaan zoeken naar een Torino. De Unico voortent zijn we namelijk erg enthousiast over (mits langer dan een weekend in gebruik). Aangezien er bij Bax geen voorraad meer was hebben we maar een zoekopdracht op Marktplaats gezet en met succes. Pas geleden een (wel erg nette) gebruikte Torino in de juiste maat op de kop getikt.

Vandaag heb ik de caravan weer uit de stalling gehaald, om er komend weekend weer lekker van gaan te genieten. Ditmaal gaan we de Torino uitproberen. Ik ben benieuwd!

Ook de mover gaan we officieel voor het eerst uitproberen. Na wat rangeerwerk op de oprit gaat we de mover voor het eerst uitproberen op de camping. Voor het parkeren op de oprit gaat het perfect, dus op de camping zal het ook wel prima gaan. Het is een Truma SX geworden met een Victron 30AH accu. De reeds aangeschafte BT module moet ik nog even installeren.

Vandaag heb ik de caravan ook even (vakantieklaar) op de (geijkte) weegbrug gezet. Resultaat was 1640kg totaalgewicht. Het enige dat er nog in moet is kleding, speelgoed en boodschappen voor de eerste dag(en) (+50kg).
Dat stelt mij wel gerust irt de beruchte delta as. De Genua (-60kg) lag nog in de caravan, maar deze ligt normaal in de auto en de kogeldruk (-80/-90kg) gaat nog van het gewicht af.
Dan komen we totaal uit op ca. 1550kg aslast (voor de 1700kg as) en dat kan ook precies/net met de 1600kg trekgewicht van de auto.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36082
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » di 6 jul 2021 20:59

Wij hebben ook een Torino voor onze Knaus...
En... ik ben er erg happy mee, ook al omdat we 2 losse zijkanten erbij hebben waarvan eigenlijk maar 1 gebruikt wordt... wist ik eigenlijk wel maar...... mijn ega dacht ook mee...

Nu is de Torino voor Spanje perfect maar net als vorig jaar toen we in NL bleven en het weer niet lekker meewerkte, besloten we om een deeltent te kopen...
Wat een ondingen zijn dat... na de vakantie direct weer verkocht.'.

Nu knaagt het wel wat... misschien toch nog eens een Unico Milaan met Pet luifel ergens op de kop tikken....
Als we dan weer eens in NL blijven heb je toch meer dan alleen de Torino.

B.t.w..... Ik heb er zelf een sunblocker bij de Torino gemaakt... hoop die binnen een paar weken nodig te hebben in Spanje..
Plaatje bij het praatje..
.
2.jpeg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Ron » di 6 jul 2021 21:20

Wij hebben de Verona.
En met de voorwanden kan je daar een complete voortent van maken.
En we hebben daarvoor ook nog een extra luifel. (speciaal voor de honden).
IMG_20210705_191842.jpg
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » di 6 jul 2021 21:30

Het ging ons vooral om het opzetgemak, dus 1 of 2 nachtjes op pad en snel kunnen opzetten en opruimen.
Dat doen we ivm de kleine Kids alleen met mooi weer, dus lijkt ons een Torino perfect.
Als het s'avonds toch teveel tocht of afkoelt dan gaan we in de caravan zitten om daar wat te lezen of tv te kijken.

De Verona heb ik ook gezien, maar is toch net even meer werk... Dan heb je uiteraard ook meer beschutting, maar als het koud is gaan we toch geen korte periode weg. Tijdens een koude mei- of herfstvakantie staan we vaak een week en zetten we de Genua op.

We hopen dat we met de Torino wat last-minute weekendjes kunnen pakken met lekker weer, zonder dat we de helft van de tijd aan het opzetten of opruimen zijn.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36082
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » di 6 jul 2021 21:34

[re.gif]
Voordeel van de Torino....
Je moet effe leren hoe het aan jou hut het mooiste staat.. maar als je dat eenmaal weet staat ie heel vlot.
5 haringen waarvan 1 nog wegkan na plaatsten.

Handige tip...
Zet met een watervaste stift een merkje exact midden in de boogstok.
Heel handig met opzetten en plaats bepalen van de boogstok.
En, ik heb ook aan de beide uitschuif poten zo'n streepie gezet... de basis instelling van die poten, event. wat corrigeren tijdens opbouw.
En..
Ik zet mijn Torino niet te hoog, een veel gemaakte fout.....lastig rimpelvrij te krijgen dan.
Op mijn foto hierboven staat ie idd nog niet perfect... in april tijdens het CFW hebben de mede forummers die daar waren kunnen zien dat een Torino strak te plaatsen is.

B.t.w.
Heb jij nu een maat 13 of een 14 ... aan jou 540FDK?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door mark m » di 6 jul 2021 21:54

Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik het graag! Het opzetfilmpje van Bax heb ik ook al even bekeken.

Op m'n Genua staan de merkstreepjes ook al in het midden van de boogstok en op 50cm bij de staanders.

Van de Torino hebben we maat 14, van de Genua maat 13.1, bij een omloopmaat van 982.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36082
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door Chris » di 6 jul 2021 22:13

Torino heeft idd geen tussenmaten... klopt.
En dan beter iets meer dan minder.
Als je nog eens een zijkant wilt gebruiken is dat makkelijker dan bij een heel korte.

Ik heb de streepjes niet op 50 cm staan... wat minder... staat de torino mooier strak.

Enige andere tip..
De heveltjes die aan de dakliggers zitten... ( ik heb 3 dakliggers omdat ik 2 zijkanten heb) die heveltjes kunnen breken als je ze te strak zet.
Mij een keer gebeurt, en nu wat reserve heveltjes bij me.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door jessedew » do 8 jul 2021 10:56

Mooie caravan hoor!

Topic gelezen en geef je helemaal gelijk, niet meer normaal wat ze voor gebruikte caravans vragen.

Nu is het bij ons zo dat we een Octavia rijden en dus ook een zwaardere auto zouden moeten hebben willen we een grotere caravan kunnen trekken, zoals deze bijvoorbeeld, maar zou als ik een andere zou willen (hebben nu ook een oudje) ik ook nieuw zeker zal overwegen, waarbij dit een mooi model is (wij hebben ook 2 jonge kinderen)

De caravan die ik 2 jaar geleden kocht, kan ik voor hetzelfde geld niet meer kopen, minstens 30% duurder geworden stom.gif

Veel kampeerplezier gewenst met de caravan in elk geval.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Nieuwe Knaus met kinderkamer/stapelbedjes

Bericht door hendrik38 » do 8 jul 2021 13:10

Wij hebben juist afscheid genomen van de Torino. Toch teveel werk voor ons voor een dag of twee dagen. Ook het netjes strak zetten vond ik een hele karwei. Nu zit er een casetteluifel op. Die staat binnen een paar minuten. Bij harde wind draai ik hem wel eens in. De torino heeft bij ons als een keer aan de andere kant van de caravan gehangen door een windvlaag.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”