Aankoop Knaus Sport 460 EU

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » do 11 jun 2020 23:11

Herman&Saskia schreef:
do 11 jun 2020 22:59
Ik heb vandaag ook de cassette weer uitgedraaid . Het is relatief windstil, toch net de boel ook weer ingedraaid.
Misschien had ik dan toch een camper moeten kopen stom.gif
Vaak ben je te bang....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Herman&Saskia » do 11 jun 2020 23:13

RE.gif RE.gif Heb ik ook...en een Dethleffs Camper
F#ck wat ben ik burgerlijk :oops:

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Herman&Saskia » do 11 jun 2020 23:15

@micky... gaat ons meer om het geluid van het doek

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Daphne » do 11 jun 2020 23:30

RE.gif

Waarschijnlijk ben je heel gevoelig voor het geluid. Ik heb denk ik te vaak bij festivals bij de geluidsboxen gestaan weenie.gif mrgreen.gif
Ik hoor af en toe *flop* als het doek even omhoog wordt geblazen. Ik heb werkelijk nog nooit klapperen gehoord. Nu zet manlief de luifel altijd wel strak op.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » do 11 jun 2020 23:34

RE.gif

wat denk je van ons, letterlijk 15 meter van de doorgaande weg van Saint Maxime naar Port Grimaud, de caravan beweegt bijna van het langsrijdende verkeer dat gaat door tot 01:00 en begint om 05:00 awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door mrbullmastiff » vr 12 jun 2020 00:39

Daphne schreef:
do 11 jun 2020 10:31
RE.gif

En ik denk dat wij de enigen zijn die de Torino niet mooi vinden, maar een cassetteluifel wel. :wink:
Zo heb ik dat ook eens een keer gezegd whistle.gif mrgreen.gif
Jullie zijn niet de enigen, ik vind de Torino ook geen mooie luifel. In veel foto's die ik zie op het forum vind ik ze niet mooi opgezet en misschien is dat nog wel de belangrijkste reden. Als het opzeggemak zo goed is dan begrijp ik ook niet dat aan het netjes opzetten niet iets meer tijd besteed wordt.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 00:45

RE.gif

Daar heb je maatwerk voor nodig Afbeelding

Daar zijn andere fabrikanten voor Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door mrbullmastiff » vr 12 jun 2020 00:53

RE.gif
awhoea.gif
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » vr 12 jun 2020 09:34

Even mijn eigen topic terug kapen mrgreen.gif

We hebben een luifel besteld: https://www.esvocampingshop.com/nl/esvo ... uifel-360/
Bij ESVO, vriendelijke mensen, we hadden even gebeld of ze hem echt vandaag konden verzenden. Dit was zo. En de maximale maat die past bij onze caravan 360 x 240. Met aluminium stokken bij met PowerGrip. Na ons eerste weekje even kijken hoe dit bevalt. Of wat stormbanden kopen dan in plaats van de zeer goedkope scheerlijnen of als het niet bevalt toch naar wat anders uitkijken.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Chris » vr 12 jun 2020 09:41

RE.gif
Hebbes...
Op de foto staat ie zeker superstrak... geen rimpeltje te zien...
Aan een Knaus... awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 09:42

Mooi ding thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » vr 12 jun 2020 09:56

Echt heel mooi is zoiets niet, maar functioneel. Met heel weinig werk heb je schaduw. Hopelijk staat het een beetje stabiel.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Chris » vr 12 jun 2020 10:03

RE.gif
Een "weetje".
De powergrips...er is helaas ook veel namaak van in de wereld.
Die klemmen toch wat minder goed af en je leest ook wel eens dat ze inschuiven.
DE goeie, en de originele zijn van het merk PIPER. ( de ontwikkelaar van die dingen)
Die schuiven niet in.
Piper staat op de hendel gedrukt..

Mijn laatste 2 voortenten waren van Walker... die hadden Piper frames en ik heb nooit last gehad, en in SP wel een flinke storm.
Bewijs dat ze goed zijn.
Ook Fortex gebruikt die frames.
Wat Esvo hierbij levert... powergrips.. geen idee..
Maar b.v. ik heb net een reda windscherm gekocht... zitten ook powergrips aan... geen Piper maar Campking.
Niet origineel, weet nog niet de kwaliteit.
Ach... is maar een weetje..zal allemaal wel loslopen.

Succes....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 10:40

RE.gif

inschuiven doen ze niet op het scherm, maar je voelt gewoon scherpe randjes van het gieten, zijn gewoon prutsklemmen, ik ga ze nog vervangen voor de echte pipers thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » vr 12 jun 2020 11:16

Pakket is al verzonden, snelle gasten daar thumbup.gif

RE.gif
Powergrips: we zullen het zien. Ze hebben geen keuze daar en staat geen specifiek merk op. Als het niet werkt naar behoren en de luifel verder wel bevalt, ga ik waarschijnlijk een setje Isabella Carbon X halen. Die zijn ons zeer goed bevallen voorheen. Sterk, ultra licht en powergrips die geen krimp geven. En mooier dan een normale stok (vinden wij)

Van de week ook nog nieuwe stoelen gehaald: https://www.dewitschijndel.nl/westfield ... moke-grey/
Stoelen zijn altijd persoonlijk, maar we vonden deze verrassend lekker zitten en lekker licht. Daarnaast kwamen we eens een keer bij een goedkoop type uit. Is ook eens wat. Nu nog een iets grotere nieuwe tafel. Daar hadden ze bij de Wit niet wat we zochten. Denk dat dat een Bo-Camp Feather 100 wordt. Slechts 4,1 kg bij 100 x 68 cm. Op de beurs in Utrecht vorig jaar gezien.
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 12 jun 2020 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 11:29

RE.gif

die wilde ik ook wel voor het Reda scherm, maar die Isabella zijn voor carbon stokken en dus 1 mm te groot voor de standaard maat aluminium :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » vr 12 jun 2020 11:33

RE.gif

Goed punt => zullen we even goed nameten voordat we die aanschaffen als het zover komt! Dank voor de tip.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Avontuur » vr 12 jun 2020 11:57

Daphne schreef:
Adventure schreef:
do 11 jun 2020 21:35
@Daphne,

Ik wil je wat vragen over de 6200.
Wij hebben een Thule 6200, in september willen we wat rondtrekken door Kroatië, is deze een 'beetje' stormvast te maken?
Zo ja wat heb ik dan nog nodig, op dit moment gebruiken we een Walkervoortent tot we weggaan in september.
De Thule zat al op de Eriba toen we deze kochten dus werkelijk o komma o ervaring met de Thule ...

Kun je me een beetje omweg helpen, een andere optie is namelijk toch een Torino aanschaffen, we willen steeds een dag of 3 a 4 ergens staan in Kroatië, dan heb je een idee. Ik lees dat je veel ervaring hebt met de 6200, en wij.... beslist niet, maar worden wel eens bang van de stormschade aan de caravan van de luifels.
Iedere avond indraaien is nu ook weer niet zo'n probleem, maar hoe doen jullie dit?

Rick
Ten eerste: Bij echte rukwinden of valwinden tijdens storm, moet je de luifel gewoon indraaien. Dat komt weinig voor.
Zet de caravan met de rug in de wind als het kan. De luifelpoten kun je heel makkelijk vastzetten met Peggy Peg platen en plaats stormbanden. Dat is alles.
Het is niet 100% gegarandeerd dat je luifel alle stormen kan doorstaan. Dat is een risico dat wij nemen. Wij reizen relaxt en trekken elke paar dagen verder en mocht het een keer verkeerd uitpakken met de luifel, dan is dat jammer maar geen ramp. Je kunt niet alles voor zijn. Als je er ook zo in staat, heb je veel gemak van de cassetteluifel. Wil je geen risico, neem dan de Torino of andere luifel.

Hier nog een andere reactie van mij uit een ander draadje
Daphne schreef:
vr 29 mei 2020 09:52
Morgoth schreef:
vr 29 mei 2020 09:23
Het nadeel van een cassetteluifel is namelijk dat ze onwijs windgevoelig zijn.
Dat wordt hier altijd wel beweerd en als je op de camping rondkijkt dan lijkt het ook nog waar te zijn. Want de cassetteluifelbezitters draaien bij elk zuchtje wind als een stel neuroten de luifel in. Sommigen zelfs als ze even een boodschap gaan doen.

Wij hebben onze cassetteluifel nu ruim 4 jaar en 2 x bij serieuze wind ingedraaid. 1 x in Berchtesgaden op een terassencamping waar ineens een storm opstak. Gelukkig waren we net terug van een dagtripje. We zagen in de verte (bergen) regen aankomen en binnen enkele minuten hing ik aan de luifel, terwijl manlief ‘m probeerde in te draaien wat met veel pijn en moeite ook is gelukt. Enorme ravage en schade. In een paar minuten alle voortenten en luifels kapot. Het had toen niet uitgemaakt wat voor uitspanning je aan de caravan of camper had. Het ging kapot. Ja natuurlijk geen Torino poe poe bla bla néh néh.gif mrgreen.gif Tweede keer was Pasen 2016 toen mochten zelfs de caravans de weg niet op. Ik weet dat nog zo goed omdat we op Paaspop waren en de tenten op het festivalterrein serieus problemen kregen. Dit waren 2 extreme gevallen. Eerlijk gezegd was de volgorde net andersom maar dat maakt voor de ervaring niks uit mrgreen.gif

Met onze vorige caravan hadden we een zakluifel en daar hebben we ‘m ook 2x in de hele carrière van de luifel ingerold. Ook alleen bij extreme omstandigheden.
Wij vragen ons ook ernstig af waarom mensen de luifel niet gewoon goed vastzetten maar wel elke dag in- en uitdraaien. Voor camperaars hebben daar patent op.Afbeelding

Kortom een zakluifel of cassetteluifel is een praktische aanvulling en bij de laatste kan de voortentrail altijd vrij blijven. Bij een zakluifel moet je wat aanpassingen doen om de voortentrail vrij te hebben.
Dank voor je reply, wij zijn wel avontuurlijk maar niet echt met materiaal AfbeeldingAfbeelding. Tussen de regels durven jullie wat meer als wij met de luifel. Wellicht gewoon uitproberen op jullie manier met de goede spanbanden etcetera!!
Ik gooi het even in de hoed, we hebben nog even voordat het speelt!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Chris » vr 12 jun 2020 15:42

Micky schreef:
vr 12 jun 2020 11:29
RE.gif

die wilde ik ook wel voor het Reda scherm, maar die Isabella zijn voor carbon stokken en dus 1 mm te groot voor de standaard maat aluminium :(
Ik heb er ook mee in mijn handen gestaan... echt jammer dat het niet de goede maat is... tja..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 22:19

RE.gif

Klopt dus, ze leken me juist voor het scherm zo mooi compact thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » za 13 jun 2020 10:33

ESVO sherm is binnen. Ziet er allemaal netter uit dan verwacht.
Keurige rand langs de hele luifel gestikt in lichtgrijs op een donkergrijs doek, verstevigingen in de hoeken en de klemmen zijn van Piper thumbup.gif thumbup.gif
Lekker licht en simpel. Een Torino / Fortex is veel mooier, maar dit staat veel sneller. Stokken en doek samen slechts 4 kg.

Kan hun alleen maar aanraden: vriendelijk aan de telefoon, super snelle verzending en keurige afgewerkte producten die netjes verpakt zitten.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Chris » za 13 jun 2020 12:09

Zo hee...
Da's vlot... heel vlot..top man thumbup.gif

Ik maakte het met een windscherm wel even anders mee...
Zat ook stiekum te hopen voor je dat je die ellende niet mee ging maken toen je schreef dat je het besteld had..... en nee hoor... gelukt...

Dat windscherm is ondertussen nog niet boven water, ik heb de T&T code nog en het is nog steeds niet aangemeld.
Gelukkig wel de betaling terug ontvangen en elders zo'n scherm gekocht.

En PIPER's .... de goeie...mooi...
Dan is het "hele" frame van piper denk ik.. nu zijn dit maar 3 stokken..maar toch... kwaliteit..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » za 13 jun 2020 12:25

RE.gif

Had je windscherm ellende gelezen ja. Andere leverancier en hier hebben we zelden problemen met postnl.
Maar pech kan altijd. Vond alleen de 'oplossing' die je leverancier gaf en de manier waarop nogal slecht.

We zijn nu alleen nog aan het wachten op de tafel. Een Bo-Camp Feather 100
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door Micky » za 13 jun 2020 20:36

RDDR schreef:
za 13 jun 2020 10:33
ESVO sherm is binnen. Ziet er allemaal netter uit dan verwacht.
Keurige rand langs de hele luifel gestikt in lichtgrijs op een donkergrijs doek, verstevigingen in de hoeken en de klemmen zijn van Piper thumbup.gif thumbup.gif
Lekker licht en simpel. Een Torino / Fortex is veel mooier, maar dit staat veel sneller. Stokken en doek samen slechts 4 kg.

Kan hun alleen maar aanraden: vriendelijk aan de telefoon, super snelle verzending en keurige afgewerkte producten die netjes verpakt zitten.
Zoals ik schreef hebben wij een vergelijkbare, ideaal maar absoluut op geen vergelijk met een luifel als een Torino of explorer.
voor 1 nachtje tijdens doorreizen of eventueel 2 nachtjes is het perfect.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door HenkR » ma 15 jun 2020 00:25

Vergeet niet bij zo'n luifel hem iets schuin af te laten lopen (dus voorkant links of rechts kant iets lager), zodat bij een regenbui het water snel eraf loopt ipv een zak te kunnen gaan vormen in het doek en dat is niet fijn voor doek en stangen.
Ik heb ook zoiets voor als we ergens kort staan en er regen wordt voorspelt. Ik was het aflopend neerzetten vergeten en ja hoor 's nacht flinke regenbui en kwam er 's morgens achter dat 1 van de horizontale dwarsstangen het niet had overleefd. Werd een nieuw tentstok kopen en ik gebruik nu ook de afstandstokken van mijn voortent aan beide zijde om het doek nog netter te krijgen.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”