Aankoop Knaus Sport 460 EU

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Aankoop Knaus Sport 460 EU

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 12:49

Onderwerp gesplitst uit een draadje van Sprite Alpine Sport 420CT viewtopic.php?f=129&t=39767


Zo dan.... Weer een interessante dag. En met een uitkomst. Een Knaussie gekocht. Nu onderweg naar huis. Zal straks wat meer info geven.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door JanPunne » za 6 jun 2020 12:50

Duitse degelijkheid, ook niet verkeerd!
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Sytske01 » za 6 jun 2020 12:55

Wat leuk! Eind goed al goed dus. Mooie caravan thumbup.gif
Veel vakantieplezier met de Knaus.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Avontuur » za 6 jun 2020 13:33

Hé wat goed!!!
Mooie aanschaf, leuke wending
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door PD » za 6 jun 2020 13:37

Goeie aktie van de dealer dus thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 13:44

Zoals ik al eerder zei: we zijn niet zo goed in wachten.

Na het Sprite-drama zagen we het niet zitten om nog een Sprite aan te schaffen. En zoals eerder gezegd: met Corona zien we hotels niet zo zitten en een jaar thuis zitten eigenlijk ook niet. Tevens hebben we geleerd dat we liever een voorraad wagen nemen, zodat we exact die krijgen en die volledig kunnen inspecteren.

Gisteren naar deze dealer (Witoma) voor een Eriba Feeling vanwege het fijne rijden. Toch vonden we die weer krap van binnen, zowel de 442 als de 470. Als het er een zou worden, zou het de 470 zijn. Hun voorraad wagen zat erg goed in de opties, waardoor deze ook stevig aan de prijs was. Ook een aantal dure opties die wij niet wilden.
Ter plaatse gesproken met een verkoper en zeer vriendelijk behandeld. Onze voorkeur uitgelegd wat het rijden betreft en toen gaf hij aan dat het weggedrag van de Sprite voornamelijk belading moet zijn geweest. Vanochtend terug en een Knaus Sport 460 stond beladen klaar voor een proefrit. Stuk 110 km/ u gereden op de snelweg en dat viel inderdaad heel erg mee. De indeling vonden we fijn en dit was een voorraadwagen die net een weekje binnen was. Niet in de showroom gestaan of zo. Met vloerverwarming, de gel matrassen, het Silver selection pakket en wat kleine dingen. Een Reich Easydrive Pro 1.8 volautomaat genomen met het Reich Mobile Power Pack. Dat alles voor een nette prijs.

Het was me een rollercoaster, maar zijn helemaal happy nu en krijgen hem geleverd de dag voor onze vakantie. Toch een goed einde gekomen aan deze hele toestand.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 13:44

PremiumDiscovery schreef:
za 6 jun 2020 13:37
Goeie aktie van de dealer dus thumbup.gif
Zeker: en ook zonder druk of je moet binnen 10 minuten terug zijn of zo. Konden lekker op ons gemak op pad zonder verkoper erbij. Ging op vertrouwen. Ook na de rit geen druk zetten.
Eergisteren zijn we een andere dealer in de omgeving geweest en die wilde zelfs alleen een prijs geven als we direct wilde tekenen. Anders geen finale prijsopgave. Hou ik niet van, haak ik af.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

workel

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door workel » za 6 jun 2020 13:48

Zo zie je maar, eind goed al goed.
Heerlijk als een dealer meedenkt in oplossingen geeft vertrouwen. Lees veel positieve ervaringen over deze dealer.
Nu aftellen tot de aflevering, goed de caravan checken, en dan lekker genieten.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 13:51

We hebben hem minutieus nagelopen met hem....

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 14:34

En nog de binnenkant van Knaussie. Waarschijnlijk weinig verassend, gezien het een veel verkochte caravan is....AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door PD » za 6 jun 2020 14:41

Op privé foto's altijd wat lastig te beoordelen, maar het lijkt me een fraaie kleurstelling thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Chris » za 6 jun 2020 14:44

Hardstikke gefeliciteerd.... een Sport 460EU Silver Selection..
En met die berg opties... en ook een voorraam extra...dat is echt top hoor.
Witoma is ook een fijne dealer, hier vaak gehoord maar zelf geen ervaring.... twee keer geweest alleen.
Toevallig zat ik gisteren, na jou verhaal nog eens even in de folder van de Sport Silv. Selec. te gluren... leuk om te zien weer.
Eigenlijk hebben wij een vergelijkbare indeling, wij een 500EU
Veel overeenkomsten dus.
Wat nou weer wel jammer is is dat je Torino niet zal passen, ander model caravan....langer vooral.
Pech.... dikke pech.
1 Torino te koop en een nieuw kopen??
Kan Witoma je vast ook leveren..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door mrbullmastiff » za 6 jun 2020 14:48

Gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan. Veel plezier en geluk er mee.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 14:56

RE.gif
Thanks!
PremiumDiscovery schreef:Op privé foto's altijd wat lastig te beoordelen, maar het lijkt me een fraaie kleurstelling thumbup.gif
Mee eens ja: gewoon met de telefoon gedaan. Verre van kleurecht (mijn vrouw is prof fotograaf, dus je kan je voorstellen hoe zij erover denkt)

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door RDDR op za 6 jun 2020 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 14:59

Chris schreef:
za 6 jun 2020 14:44
Hardstikke gefeliciteerd.... een Sport 460EU Silver Selection..
En met die berg opties... en ook een voorraam extra...dat is echt top hoor.
Witoma is ook een fijne dealer, hier vaak gehoord maar zelf geen ervaring.... twee keer geweest alleen.
Toevallig zat ik gisteren, na jou verhaal nog eens even in de folder van de Sport Silv. Selec. te gluren... leuk om te zien weer.
Eigenlijk hebben wij een vergelijkbare indeling, wij een 500EU
Veel overeenkomsten dus.
Wat nou weer wel jammer is is dat je Torino niet zal passen, ander model caravan....langer vooral.
Pech.... dikke pech.
1 Torino te koop en een nieuw kopen??
Kan Witoma je vast ook leveren..
Klopt, veel overeenkomsten. Grotendeels dezelfde indeling, maar die van jou is dan ruimer bij het zitje waar jij een rondzit hebt. Voor 2 personen niet nodig vonden wij.
Torino: tja, we zullen zien. De Knaus heeft geen heel afwijkende vorm ten opzichte van de Sprite. Is wel wat langer. Omloopmaat scheelt weer niet heel veel (875 vs 918). Dus denk dat we eens gaan proberen hoe het uit ziet en staat. En dan besluiten we wel wat we doen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Micky » za 6 jun 2020 16:01

Wat super opgelost zo, fijn, heel veel plezier met de prachtige nieuwe hut, mooie velgen ook thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Daphne » za 6 jun 2020 16:13

RDDR schreef: Zeker: en ook zonder druk of je moet binnen 10 minuten terug zijn of zo. Konden lekker op ons gemak op pad zonder verkoper erbij. Ging op vertrouwen. Ook na de rit geen druk zetten.
Eergisteren zijn we een andere dealer in de omgeving geweest en die wilde zelfs alleen een prijs geven als we direct wilde tekenen. Anders geen finale prijsopgave. Hou ik niet van, haak ik af.
Top hè dat je een proefrit mag maken. Dat zullen maar weinig dealers toestaan. En je hebt ook nog een flink winderige dag gehad dus eigenlijk de meest ongunstige dag of juist gunstig voor een proefrit.
Het is een fijne dealer die ons altijd met onze naam begroet. Die moeten een olifantengeheugen hebben om alle namen van de klanten te onthouden Afbeelding

Gefeliciteerd, en op naar fijne vakanties!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door dieseltijger » za 6 jun 2020 17:06

Gefeliciteerd! Hè jammer...die Sprite was echt een mooie caravan - maar je wil niet een "nieuwe" caravan hebben die je wantrouwt. Veel plezier! (zal vast wel lukken).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Psjaak » za 6 jun 2020 17:36

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dieseltijger zegt de Sprite was een mooie caravan. Maar de Sprite is een mooie caravan, maar zonder alle mankementen en dingen die niet klopte. Zelf 2 weken op een landschapscamping in de buurt van Zutphen gestaan. Genoten van de caravan en dan speciaal van het sanitaire blok. 400 km gefietst langs de IJsel en op de Veluwe en heerlijk gedouched in de caravan.

Karavaan
Berichten: 9
Lid geworden op: za 3 sep 2016 16:21

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Karavaan » za 6 jun 2020 18:08

RDDR schreef:
za 6 jun 2020 14:34
En nog de binnenkant van Knaussie. Waarschijnlijk weinig verassend, gezien het een veel verkochte caravan is....AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

RDDR...van harte gefeliciteerd thumbup.gif ...en dank voor je afwegingen. Grappig dat je ongeveer dezelfde afweging aan het maken bent als wij. Ook ofwel een Feeling voor het makkelijke rijden of een Knaus/Tabbert 450 voor het fijnere en comfortabele interieur.... ik kom er maar niet uit. :-) Ik geloof dat de Feeling toch ook gaat afvallen door het behoorlijke 'lullige' zitje. Die lijkt mij nét te krap en te oncomfortabel geloof ik..... en altijd in de voortent/luifel zitten.. werkt dat wel is dan de vraag... ik denk dat je toch naar binnen wil als het kouder wordt of slecht weer is. Je hebt de Feeling dus toch ook niet opnieuw gekozen.... dat zegt mij wel iets denk ik... jij weet hoe zo'n Feeling rijdt en hoeveel voordeel dat heeft... en dan blijkt het dus toch onvoldoende doorslaggevend tov de nadelen....

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » za 6 jun 2020 18:32

Leuk om jullie reacties te lezen! En dank voor de felicitaties en dergelijke.
Daphne schreef:
za 6 jun 2020 16:13
Top hè dat je een proefrit mag maken. Dat zullen maar weinig dealers toestaan. En je hebt ook nog een flink winderige dag gehad dus eigenlijk de meest ongunstige dag of juist gunstig voor een proefrit.
Het is een fijne dealer die ons altijd met onze naam begroet. Die moeten een olifantengeheugen hebben om alle namen van de klanten te onthouden Afbeelding

Gefeliciteerd, en op naar fijne vakanties!
Zeker top! Ik was verbaasd dat hij zelf met dit voorstel kwam. Kostte hun best wat werk en ze sturen je met een compleet nieuwe hut op pad, zonder enige garantie van verkoop. Na de rit wilden we de caravan nog eens goed met hem inspecteren en hebben ze hem binnen leeg geruimd en gepoetst! In die tijd hebben wij het papierwerk afgehandeld. Echt top werk van deze dealer en een goede inschatting dat dit de enige mogelijkheid was om ons tot koop te laten over gaan.
dieseltijger schreef:
za 6 jun 2020 17:06
Gefeliciteerd! Hè jammer...die Sprite was echt een mooie caravan - maar je wil niet een "nieuwe" caravan hebben die je wantrouwt. Veel plezier! (zal vast wel lukken).
en
Psjaak schreef:
za 6 jun 2020 17:36
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dieseltijger zegt de Sprite was een mooie caravan. Maar de Sprite is een mooie caravan, maar zonder alle mankementen en dingen die niet klopte. Zelf 2 weken op een landschapscamping in de buurt van Zutphen gestaan. Genoten van de caravan en dan speciaal van het sanitaire blok. 400 km gefietst langs de IJsel en op de Veluwe en heerlijk gedouched in de caravan.
Eens: de Sprite is aparter om te zien met dat typische Engelse raam aan de voorkant. Knaus staat min of meer op elke hoek van de straat. Maar door deze hele slechte ervaring hebben we er nu gewoon even geen zin in. Blijft een fantastische indeling voor een caravan van 6 meter lang. De nu aangeschafte Knaus is ruim 80 cm langer dan de Sprite. Zeker in deze tijd is een douche top. In normale tijden kan ik prima zonder. Als we over over een aantal jaar weer eens gaan inruilen zal ik hem zeker weer opnieuw bekijken met een frissen en extreem kritische blik.

Karavaan schreef:
za 6 jun 2020 18:08
RDDR...van harte gefeliciteerd thumbup.gif ...en dank voor je afwegingen. Grappig dat je ongeveer dezelfde afweging aan het maken bent als wij. Ook ofwel een Feeling voor het makkelijke rijden of een Knaus/Tabbert 450 voor het fijnere en comfortabele interieur.... ik kom er maar niet uit. :-) Ik geloof dat de Feeling toch ook gaat afvallen door het behoorlijke 'lullige' zitje. Die lijkt mij nét te krap en te oncomfortabel geloof ik..... en altijd in de voortent/luifel zitten.. werkt dat wel is dan de vraag... ik denk dat je toch naar binnen wil als het kouder wordt of slecht weer is. Je hebt de Feeling dus toch ook niet opnieuw gekozen.... dat zegt mij wel iets denk ik... jij weet hoe zo'n Feeling rijdt en hoeveel voordeel dat heeft... en dan blijkt het dus toch onvoldoende doorslaggevend tov de nadelen....
Eriba heeft een zeer goed afwerkingsniveau, op zijn minst vergelijkbaar met de Knaus Sudwind en dus beter dan de Sport die we gekocht hebben. Binnen de Feeling serie zou ik alleen de 470 overwegen. Maar ook die blijft ronduit krap. De toilet is echt NET groot genoeg, als je zelf niet te lang bent. De keuze voor houtsoorten en inrichting is een beetje oubollig, wat ook niet helpt. Het verschil in rijden viel me inderdaad heel erg mee. Zelfs met de wind van vandaag hebben we met de Knaus een stuk 110 op de teller gereden, zonder klamme handjes. De Feeling volgt nog beter, maar de vraag is hoe vaak je 120+ met een caravan kan en wil rijden. Zeker omdat we zelf geen Frankrijk fan zijn, is het antwoord: nooit. De ruimte in een 'normale' caravan van 230 breed is echt veel rianter. Deels doordat bij de Feeling een deel van het dak laag is, deels doordat hij maar 2 meter binnenbreedte heeft.
Zelfde als met de Sprite: als het over een paar jaar tijd voor inruilen is, ga ik zeker wel weer kijken wat Eriba dan te bieden heeft in hefdak. Maar de huidige indelingen gaan voor ons niet werken.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door AadB » za 6 jun 2020 19:36

Gefeliciteerd met de nieuwe hut. Mooi dat het is opgelost en je lekker kunt gaan kamperen caravan.gif thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RonvA » za 6 jun 2020 20:17

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Knaus! Zo heeft het hele verhaal toch hopelijk een goed einde.. Kost wat kopzorgen maar dan heb je wel wat?
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door Aviva » za 6 jun 2020 21:29

Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van jullie Knaus. Toch lekker meteen hut op vakantie dit jaar!
Hele fraaie caravan zowel van buiten als van binnen. Lekker hè dat je een caravan nieuw koopt die je al gezien hebt. Kwalitatief ook niks mis mee dacht ik.

Nu maar bijkomen van de gebeurtenissen deze week en verheugen op de nieuwe hut waar je straks mee op reis gaat!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sprite Alpine Sport 420CT

Bericht door RDDR » zo 7 jun 2020 10:25

Thanks allen.

Praktisch vraagje: weet iemand de afmetingen van het service luik? Ik kan het niet vinden op de Knaus website.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”