Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Reisben » zo 28 apr 2019 22:15

Slaat nergens op, ik geef het toe, maar al dat gepraat over Knaus caravans heeft tot de aanschaf van een Sport 450 FU Silver selection geleid. Jawel.
In september/oktober wordt hij geleverd, dan kunnen we hem meteen inwijden tijdens een langere trip naar het zuiden. De LMC is daarmee verleden tijd.
Dus nog even geduld, mede-Knaus bezitters, de reisverhalen moeten nog ontstaan...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door deusjevo » zo 28 apr 2019 22:27

Gefeliciteerd, prachtige caravans die Knaus Silvers thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door AadB » zo 28 apr 2019 22:28

Gefeliciteerd met je Knaus en heel veel plezier ermee thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Chris » zo 28 apr 2019 23:00

Goh...wijs besluit...
Mooie caravans...ik weet het..
Gefeliciteerd hoor
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Vino » ma 29 apr 2019 09:08

Gefeliciteerd!Op weg en baan,met een Knaus rij je altijd vooraan.

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Flying Jeroen » ma 29 apr 2019 10:22

@vino of dat nu een fijne slogan is betwijfel ik. Betekent nl dat je het verkeer op houdt.

Verder ben ik blij met mijn Knaus 450 FU 2019. Goed spul.
@Reisben gefeliciteerd en veel plezier er mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Reisben » ma 11 nov 2019 10:40

Tja, het heeft even geduurd maar het is bijna zo ver. De dealer belde dat de 450 FU Silver Selection binnen is en dat hij de laatste werkzaamheden gaat uitvoeren. Mover van de verkochte LMC eronder, Thule fietsenrek monteren en reservewiel erin zetten. Tot onze verbazing heeft de dealen ook de grijze bestikkering besteld waar wij om gevraagd hadden, die zet hij er ook op.
Hopelijk kunnen we eind deze week de caravan ophalen. Ben al begonnen met de noodzakelijke inrichting te verzamelen die nu op planken vier hoog in de kleine berging staat. Meubeltjes, potten en pannen, servies, bestek, toiletvloeistof, Cadacje, verlengkabel, gaspot, grondkleed, al dat soort zaken die permanent in de caravan kunnen blijven. Na verkoop van de LMC en daarna van de kleine fijne Beyerland stonden al die zaken in de berging die dus nokvol is.
Begint te kriebelen! Eerst maar een paar dagen kamperen om 'kennis te maken' met de caravan, alles even testen, koelkast, vloerverwarming, ultra heat, gaskachel, ringverwarming en proefslapen natuurlijk. Waarschijnlijk Drenthe, niet te ver van de dealer verwijderd. Mocht er iets zijn...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door j.dreves » ma 11 nov 2019 11:11

Ben, veel plezier met de nieuwe caravan. thumbup.gif
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Hans 555 » ma 11 nov 2019 11:14

En niet vergeten foto's te plaatsen. Teerd overigens met de aanschaf. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Den Adriaan » ma 11 nov 2019 11:25

Leuk!
Altijd weer spannend om je nieuwe caravan uit te proberen.
Heel veel plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Chris » ma 11 nov 2019 11:28

Mooi...mooi...mooi.
Ik weet hoe spannend dit wachten is, onze Knaus afwachten was ook zo "zwaar".
Komt goed.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Peutje » ma 11 nov 2019 12:17

Mijn wachten was beperkt tot een 2 weken wegens voorraad model, dat was toch ook best comfortabel.
In ieder geval alvast veel plezier gewenst met je aanwinst. blij.gif
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Nimma » ma 11 nov 2019 13:50

oh oh, het virus heeft toegeslagen en raak je niet zo makkelijk weer kwijt; dan maar genieten nu het toch zover is aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Chris » ma 11 nov 2019 14:46

RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif
Jij bent ook besmet hoor...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Nimma » ma 11 nov 2019 15:10

RE.gif er valt mee te leven(✷‿✷)
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door JosD » ma 11 nov 2019 21:28

Gefeliciteerd, mooi bezit een Knaus blij.gif knipoog.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Leentje » ma 11 nov 2019 21:54

allemaal voorpret, ik kijk uit naar je verhalen!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Reisben » di 26 nov 2019 15:08

Vrijdag de 22-ste november was voor ons de grote dag: we konden de Knaus Sport 450 FU Silver Selection 2020 aankoppelen!

De levertijd was iets uitgelopen. In april besteld zou de levering in september/oktober plaatsvinden, echter, de dealer kreeg de wagen pas half november binnen. Toen moesten nog een paar werkzaamheden gebeuren, mover die van de LMC kwam eronder, fietsenrek achterop en de bestikkering moest nog wijzigen van Knaus-blauw naar Knaus grijs/zwart. Knaus had aanvankelijk de verkeerde stikkers gestuurd, weer blauwe, zodat het enige tijd duurde voor de caravan netjes op ons stond te wachten. En mooi dat ie is in beschaafd grijs!

Wij hebben de 450 FU gekozen uit het scala caravans met de indeling met een Frans bed en een rondzit, iets ruimer dan de kleine dwarsslaper Beyerland Sprinter en iets kleiner dan de langsslaper LMC Style, die we in de zomer verkocht hebben. Toch vind ik de 450 FU een ruime caravan maar zie hoe betrekkelijk “ruim” is.
In de ACSI Freelife van mei 2019 staat een test van de Südwind 450 FU, het even lange, duurdere broertje van de Sport. En wat zegt Freelife? “Klein maar knus”. Nou ja zeg! Klein…?
De test is geschreven door een jonge dame en uit haar relaas begrijp ik dat ze met haar kind een tijdje de caravan bewoond heeft. Maar klein?

We zijn snel naar Diever gereden, caravan achter onze Hyundai Tucson, wat volgens diezelfde Freelife een goede trekker is. Dat klopte, tenminste op de rit van pakweg 60 kilometer met een lege 450 FU. Met een lage kogeldruk!
Maar ja, er moet nog het een en ander ingepakt worden. En mij werd meteen duidelijk dat de Sport leeg al zwaarder is, breder en hoger dan de Beyerland volgepakt was, het momentane benzineverbruik is af te lezen op de display van de Tucson en dat gaf een getal weer die er op duidde dat hij dorstig was…
Waar ik benieuwd naar was, was de rijverlichting. Ergens op dit forum loopt een verhaaltje dat een Ford, als ik me goed herinner, moeite had met de “lopende” LED-richtingaanwijzers van de Knaus. In combinatie met de Hyundai ging het goed.

De camping Wildryck nabij Diever, Drenthe, is het hele jaar open en heeft op het winterveldje per staanplaats een verwarmd sanitairhuisje. Douche, wc, wasbak, warm water, in een ruimte met vloerverwarming. Wat wil een mens nog meer. Nu, ja, WIFI. En die was gratis. En voor de prijs hoef je niet naar een andere camping te zoeken. Het was rustig op de camping, met z’n drieën stonden we daar.
De vloerverwarming aan en de Ultra Heat als hoofdverwarming, heerlijk. Zelfs het bed ligt goed, nog aan de stevige kant maar dat is na een paar nachten al wel soepeler geworden.

Zo, nu gaan we de caravan ontdekken. Mijn vrouw kijkt wat ze zoal in hoekjes en gaatjes kan stoppen, ikzelf zal onder-, boven-, in- en door de caravan kruipen want als techneut wil ik alles zien en weten. Ik ben benieuwd.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Nimma » di 26 nov 2019 15:33

Daar wordt je blij van hè knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
bartv
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 10:01

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door bartv » di 26 nov 2019 15:35

RE.gif RE.gif
Hebben ook een sport silver selection in bestelling staan. Het enige wat mij een beetje stoorde waren die blauwe stickers, maar als ik jouw post lees, kan je die blijkbaar ook in het grijs krijgen?
2022 Knaus Südwind 540 ue 60yrs

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Sytske01 » di 26 nov 2019 17:32

Leuk hoor, zo'n hagelnieuwe caravan. Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door PD » di 26 nov 2019 18:04

Reisben schreef:
di 26 nov 2019 15:08
In de ACSI Freelife van mei 2019 staat een test van de Südwind 450 FU, het even lange, duurdere broertje van de Sport. En wat zegt Freelife? “Klein maar knus”. Nou ja zeg! Klein…?
Ja, een type 450 is tegenwoordig een relatief kleine caravan; "modaal" zijn in de zich ontwikkelende markt de modellen zoals 500 (Knaus), 515 (Fendt) en 540 (Hobby) met een breedte tot 2,30 m, maar dat maakt toch niet uit.... ik neem aan dat je bewust voor een compacte caravan gekozen hebt.

Veel kampeerplezier gewenst; de grijs/zwarte ipv blauwe striping lijkt me inderdaad een mooie upgrade thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door mrbullmastiff » di 26 nov 2019 18:15

Gefeliciteerd en veel plezier met jullie nieuwe. caravan.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Chris » di 26 nov 2019 20:25

Reisben schreef:
di 26 nov 2019 15:08
Vrijdag de 22-ste november was voor ons de grote dag: we konden de Knaus Sport 450 FU Silver Selection 2020 aankoppelen!

De levertijd was iets uitgelopen. In april besteld zou de levering in september/oktober plaatsvinden, echter, de dealer kreeg de wagen pas half november binnen. Toen moesten nog een paar werkzaamheden gebeuren, mover die van de LMC kwam eronder, fietsenrek achterop en de bestikkering moest nog wijzigen van Knaus-blauw naar Knaus grijs/zwart. Knaus had aanvankelijk de verkeerde stikkers gestuurd, weer blauwe, zodat het enige tijd duurde voor de caravan netjes op ons stond te wachten. En mooi dat ie is in beschaafd grijs!

Ik heb dat toevallig een paar weken geleden bij mijn dealer ook gezien.
De Blauwe er af en grijze erop.
Ze noemden de grijze trouwens Cobalt.

Nu heb ik een Sudwind Silver Selection en daarbij is me het verschil in blauw erg goed opgevallen.
Zo hard blauw als het op de Sport Silver Selections is is het op de Sudwinds helemaal niet...
En, er lijkt ook wat zilver schittering in mijn stickers te zitten.
Ik kan het goed begrijpen dat je naar de Cobalt kleur ging...
Had ook de 2017 Silver Selection kleur kunnen kiezen....
Frappant he, 3 kleuren stickers... 2015, 2017 en 2019 bouwjaren
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Een Knaus is een Knaus als er Knaus op staat.

Bericht door Reisben » di 26 nov 2019 21:22

bartv schreef:
di 26 nov 2019 15:35
RE.gif RE.gif
Hebben ook een sport silver selection in bestelling staan. Het enige wat mij een beetje stoorde waren die blauwe stickers, maar als ik jouw post lees, kan je die blijkbaar ook in het grijs krijgen?
Dat klopt Bart, wij hadden de mogelijkheid van grijze stikkers gelezen bij een dealer elders in het land, die maakt nadrukkelijk reclame voor deze aankleding. Toen wij onze Sport bestelden hebben wij dus expliciet om grijze stikkers gevraagd. Dat is niet gratis, kosten ruim €300,-. Maar nu we het hebben zijn we dat al weer vergeten :)
Het zal dus zo zijn dat Knaus niet de caravan levert met grijze stikkers, de dealer moet ze erop plakken. En dat zal een uurtje kosten...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”