Een maatje kleiner

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Daphne » zo 5 apr 2020 11:47

Oké, Knaus dus. Zie nu pas dat het in de Knaus rubriek staat AfbeeldingAfbeelding

De drager kan dus zo tegen de caravan aan.

Afbeelding

Er schijnt een handleiding te bestaan dat de fietsdrager een vrije ruimte nodig heeft en 20 of 25 cm van de disselbak af moet staan. Die ruimte heb je al door die zwarte beugel tegen de disselbak aan te zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Daphne » zo 5 apr 2020 11:52

Ik ben wel benieuwd wat voor consessies je bedoelt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Een maatje kleiner

Bericht door PMT » zo 5 apr 2020 11:53

PremiumDiscovery schreef:
zo 5 apr 2020 10:39
Volgens mij heeft lid PMT daar niet zulke goede ervaringen mee.... misschien even een pm naar hem wanneer je zo'n rek overweegt.
Ik kreeg onze 2 e-bikes er met geen mogelijkheid op. Wat er ook geprobeerd hebben de draagarmen om de fietsen te zekeren kreeg ik bij de 2e fiets er met geen mogelijkheid aan. Ook de dealer waar we dat ding gekocht hadden heeft het geprobeerd omdat hij het niet geloofde.
Uiteindelijk van Thule 2 slidebars 891 met daarop van Thule 2 fietsdragers prorides 598 gekocht.
Inmiddels heeft mijn vrouw haar fiets verkocht omdat ze een paar keer gevallen is en te zeer onzeker was geworden en ik ga over op een vouwfiets die ik nog moet gaan halen bij een forumlid en die ik daarna in de auto ga vervoeren.
Met andere woorden ik heb nog 2 slidebars en fietsdragers te koop voor de liefhebber.
Bijlagen
20170805_140955_copy_3024x2268.jpg
20170805_133145_copy_3024x2268_copy_1209x907.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » zo 5 apr 2020 12:38

De Knaus dealer heeft voor aflevering de fietsen drager overgezet. Ze hebben daarbij ook de dissel afdekking verwijderd. Samen ging het niet zeiden ze.
Ik heb dat nog zitten bekijken en was inderdaad niet mogelijk zonder modificaties.

Ik heb geprobeerd zelf de drager verder naar achteren te schuiven, maar ook dat lukte niet zonder verdere ingrepen.
Ik kan het me niet meer helemaal herinneren (bijna jaar geleden) maar in ieder geval pasten de beugels dan niet goed, en ik meen dat ik de dissel bak dan niet meer open kon krijgen. Natuurlijk geprobeerd met naar voren geklapte drager.
Wellicht was er een oplossing mogelijk geweest, maar niet heel eenvoudig. De fietsen op het dak was wel makkelijk te realiseren. Ik heb wel de dissel afdekking weer gemonteerd.
Zo de caravan weer wat lichter en de auto nog wat zwaarder gemaakt. Kogeldruk ligt nog steevast tussen de 85 en 90 kg (onder de 85 kg ga ik schuiven). Ik heb 260 km gereden met deze combinatie (3500 km met V90) en dat rijdt super stabiel. Nog niet met de fietsen op het dak gereden maar verwacht behalve een nog hoger brandstofverbruik er verder nauwelijks iets veranderd.

De XC60 heeft laadvermogen zat (in ieder geval op papier 685 kg) en kent een maximale kogeldruk van 110 kg. De koppeling van de caravan is dan limiterend met 100 kg.
Ik heb de auto op een weegbrug gehad, en is flink wat kg zwaarder zijn dan op kenteken gezien de vele opties (luchtvering, trekhaak, pano dak, 21” wielen weegt het een en ander).
Daarbij zitten er dan ook nog wat persoonlijke spullen in die altijd in de auto liggen.
Gewogen kwam ik dan op 2180 kg exclusief chauffeur, volle tank. Het maximale gewicht van de auto is 2700 kg. Dan blijft nog steeds 520 kg over, waarbij je rekening moet houden met de actuele kogeldruk.
Ik ben zo iemand die mijn zaken bijhoudt middels een spreadsheet. Inclusief kogeldruk van 85 kg en fietsen op het dak houd ik nog 80 kg laadvermogen over.
We zijn dan ook maar met 3 personen en mijn vrouw en dochter van 8 wegen niet zo veel..
Op het as gewicht van de caravan heb ik nog 115 kg over ten opzichte van het maximum (1700 kg).
Wel liggen de meeste echt zware dingen in de auto en zo weinig mogelijk in de caravan.
Dat is als ik alles wat ik mee kan nemen mee neem, hetgeen niet altijd het geval is maar afhankelijk van het soort vakantie.
Volledige tent uit rusting (gedeeltelijk in caravan), 3 fietsen, 2 SUP’s , BBQ, koelbox, compressor, gereedschap enz.
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » zo 5 apr 2020 12:48

@PMT.
Elektrische fietsen zou ik ook niet graag op het dak vervoeren, ook al kan de daklast het aan.
Ze zijn gewoon te zwaar om op te tillen, helemaal op een SUV/MPV.
Een slidebar helpt daar niet echt tegen volgens mij, hooguit dat je er iets makkelijker bij kan.
Met het oog op kamperen heb ik anderhalf jaar geleden voor mijn vrouw en mezelf twee lichtgewicht fietsen gekocht.
Beide zijn 15 kg.
De kinderfiets van mijn dochter is niet echt een lichtgewicht.
Die is namelijk ook 15kg, ondanks het kinderformaat.
15 kg kan ik nog wel optillen, en als dat binnen 10 jaar niet meer lukt wordt het tijd voor de sportschool ben ik bang.
De meeste elektrische fietsen zijn al gauw een kilo of 22 of meer. En dat is dan exclusief accu, die kan je dan meestal elders neerleggen.
Gezien ons fietsgebruik zijn hebben wij bewust (nog) niet voor elektrische fietsen gekozen.

Succes met de verkoop.
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Daphne » zo 5 apr 2020 14:40

Flying Jeroen schreef:
zo 5 apr 2020 12:38
De Knaus dealer heeft voor aflevering de fietsen drager overgezet. Ze hebben daarbij ook de dissel afdekking verwijderd. Samen ging het niet zeiden ze.
Ik heb dat nog zitten bekijken en was inderdaad niet mogelijk zonder modificaties.

Ik heb geprobeerd zelf de drager verder naar achteren te schuiven, maar ook dat lukte niet zonder verdere ingrepen.
Ik kan het me niet meer helemaal herinneren (bijna jaar geleden) maar in ieder geval pasten de beugels dan niet goed, en ik meen dat ik de dissel bak dan niet meer open kon krijgen. Natuurlijk geprobeerd met naar voren geklapte drager.
Wellicht was er een oplossing mogelijk geweest, maar niet heel eenvoudig.
Jouw Knausdealer (is ook de onze) monteert inderdaad niet op de disselafdekking. Ik denk ivm garantie-aanspraken. De Knausdealer van AadB doet dat wel.

Het probleem is heel eenvoudig op te lossen. Koop bij de Wit voor een paar €€ een setje nieuwe U-beugels en je kunt de fietsdrager naar achteren zetten en de U-beugels op de juiste hoogte afzagen. Je kunt de disselbak prima open krijgen als je de drager even kantelt. Jij hebt toch een disselklep met busscharnier? Ook als de fietsen erop staan lukt het makkelijk. Wij hebben daar geen enkel probleem mee. Hier nog een plaatje van de afstand naar de auto. Normaal staan hier 2 ebikes op. De middelste goot hebben we niet nodig en is leeg.
73AFBDF5-A755-4237-AA77-D35A3C778D87.jpeg
Je zou de eerste jonge Knausbezitter zijn die hier een probleem mee heeft. Wij kunnen de caravan bijna haaks op de auto zetten zonder dat de fietsen de auto raken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Daphne » zo 5 apr 2020 15:09

Iets meer dan een paar €€ maar dan heb je een hele set https://www.obelink.nl/fiamma-fietsendr ... gIoxvD_BwE
(Past ook op Thule)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Een maatje kleiner

Bericht door BertJan » zo 5 apr 2020 15:50

Of neem een Thule superb short, dear steekt minder ver uit

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » zo 5 apr 2020 16:20

De dakdragers zijn al aangeschaft en de dissel drager is al verkocht...
Het is niet anders.
Mocht het op het dak niet bevallen kunnen we er altijd nog weer over na gaan denken..

Ik denk zoals de fietsen drager bij ons op de dissel zat de maximale hoek ergens tussen de 50 en 60° zat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Een maatje kleiner

Bericht door PMT » zo 5 apr 2020 20:40

Flying Jeroen schreef:
zo 5 apr 2020 12:48
@PMT.
Elektrische fietsen zou ik ook niet graag op het dak vervoeren, ook al kan de daklast het aan.
Ze zijn gewoon te zwaar om op te tillen, helemaal op een SUV/MPV.
Een slidebar helpt daar niet echt tegen volgens mij, hooguit dat je er iets makkelijker bij kan.
Onze fietsen zijn/waren 21kg zonder accu, voor mij totaal geen probleem om boven mijn hoofd te krijgen. Het is juist veel makkelijker met die slidebars omdat je ertussen staat en de fiets niet schuin van je af op het dak hoeft te zetten. De fietsdrager zet je met een handeling/hand vast.
Net als een skibox zorgt het wel voor een hoger verbruik ondanks dat er al een caravan achter hangt
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » di 7 apr 2020 12:58

Vandaag maar eens de dakdragers afgesteld op de Xc60 (minimaal verschil van hooguit 2mm).
Tevens maar even de fietsen er op gezet en een proefrit gemaakt.
Ging allemaal prima.
Je hebt wel een opstapje nodig, maar die heb je meestal toch wel bij je als je een caravan achter de auto hebt hangen.
Verder is het geheel wel erg hoog.
Gemeten kwam ik op 2,96m, ik hou maar 3m aan...Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Jaap van Duijn » di 7 apr 2020 13:05

@fying Jeroen

Dan vond ik mijn aankoop beter met de "Rameder" dak lift. (kost plm. 225 euro)
Zoek maar eens op internet of mijn oude post.
En er zijn velen met mij.

Ook met deze moet je "hoog" tillen maar niet zo hoog als hele dak.
En je blijft lager, want nu kom je denk boven caravan uit?

maar meestal wat je zelf het beste vind en vond zegt een ander " ja hij of zij wel".

groeten Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Micky » di 7 apr 2020 13:20

RE.gif

dat heb ik ook al voorgesteld, maar dit spul is al in het bezit mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Een maatje kleiner

Bericht door dieseltijger » di 7 apr 2020 13:26

Blijven de fietsen in de praktijk onbeschadigd met zo'n Rameeder daklift? Next best was een drager van Fischer - maar die kwam niet zo goed uit een review: veel onderdelen, lastig in elkaar zetten, enz enz. Dus nu ook gewoon een Thule in gebruik icm kunststof opstapje en open portieren zodat je wat dichterbij kan staan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Jaap van Duijn » di 7 apr 2020 13:36

@dieseltijger.

JAZEKER, blijven net zo onbeschadigd als op enig ander.
Wel nog zeggende dat van onderste fits het stuur 90 graden gedraaid moet worden om niet het dak te raken.
Maar dit afhankelijk van welk soort dwars drager gebruikt is om de Rameder op te zetten.
En bij ons op de mercedes 220CDI estate kon mijn echtgenote de fietsen er zelf op zetten.
Maar zonder accu en zonder tas.
Wel altijd ook een riempje om de achterste handrem (ingeknepen) voor het "heen en weer rijden" tegen te gaan, maar dat deden we op de caravan eerst achter en later voor ook.

grtn Jaap van Duijn.

p.s. dieseltijger, jij ziet ook echt overal apen en beren zeg als ik je commentaren en begin topics is lees pfffft
pluk de dag eens en zie het licht :)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Een maatje kleiner

Bericht door dieseltijger » di 7 apr 2020 14:12

Dank! Ja, heb zeker last van zware beroepsdeformatie: je ziet alleen maar zaken die fout zijn gegaan. (Maar ik ben nu hoedjes aan het vouwen, hahaha!).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » di 7 apr 2020 16:01

Ik vind het optillen dus niet zo’n probleem. Vandaag getest..
Wel vind ik het belangrijk dat de fietsen (van mezelf en mijn vrouw kosten ruim €3500 bij elkaar) onbeschadigd blijven.
Met dit systeem hoef ik ook niks aan de fietsen te verstellen.
Daarbij rotsvast vertrouwen kwa stevigheid, veiligheid, onderdelen voorraad en producteigenschappen van Thule.
De hoogte is een nadeel en ja die komt een 38 cm boven de caravan uit.
Doorrijhoogte is nu net onder de 3m.
Wel iets om rekening mee te houden, maar er zijn maar weinig wegen waar dat een probleem zou zijn. Terrein op een camping even niet meegerekend.
Vandaar mijn keuze voor dit systeem, daarbij kocht ik het toen ik nog een V90 had die 18,3 cm lager is.
(hoogte XC60 is 1,658 m vs V90 1,475 m).
Natuurlijk heeft iedereen daar zijn eigen keuzes en voorkeuren in.
Wat iemand belangrijk vindt, kan bij een ieder heel verschillend zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Gebruikersavatar
bartv
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 10:01

Re: Een maatje kleiner

Bericht door bartv » do 9 apr 2020 11:11

RE.gif
Vorig jaar de fiets ook op het dak van de auto gezet, en na meten kwam ik op een paar cm onder 3 m.
En dan zegt de navigatie een afslag te nemen, waar je na een paar 100m onder een brug door moet, hoogte max. 3m. Maar omgereden weenie.gif

Uurtje verloren, wel mooie wegen gedaan...
2022 Knaus Südwind 540 ue 60yrs

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Een maatje kleiner

Bericht door deusjevo » do 9 apr 2020 12:07

Flying Jeroen schreef:
di 7 apr 2020 12:58
Gemeten kwam ik op 2,96m, ik hou maar 3m aan...Afbeelding
Je kan je sturen nog naar beneden klappen scheelt een cm of 25 wellicht?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Flying Jeroen » do 9 apr 2020 12:27

@ bartv als er staat 3M ga ik er nog wel onderdoor. Wel stapvoets, en mijn vrouw buiten laten kijken of het goed gaat...
Daarbij kan ik de auto nog een stuk laten zakken, dit was gemeten in normale stand van de luchtvering.
Scheelt weer 2,5 cm.

@ deusjevo dat is een goed plan, al hoopte ik natuurlijk niks te hoeven verstellen aan mijn fietsen.
Ik heb even naar de verstel mogelijkheden gekeken. Stuurden staat bij de hoogste fiets al in laagste stand.
Door de hoek van het stuur te verwonderen kan bij beide fietsen een cm of 5 winst gehaald worden.
Die 3m tunneltjes kan dan wel (in rustig tempo) onder door gereden worden.
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Micky » do 9 apr 2020 13:04

bartv schreef:
do 9 apr 2020 11:11
RE.gif
Vorig jaar de fiets ook op het dak van de auto gezet, en na meten kwam ik op een paar cm onder 3 m.
En dan zegt de navigatie een afslag te nemen, waar je na een paar 100m onder een brug door moet, hoogte max. 3m. Maar omgereden weenie.gif

Uurtje verloren, wel mooie wegen gedaan...
Je had natuurlijk even de fietsen eraf kunnen halen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
bartv
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 10:01

Re: Een maatje kleiner

Bericht door bartv » vr 10 apr 2020 08:44

RE.gif
Het was zo'n brug waarbij de weg die er onderdoor ging, ook naar beneden ging. Eigenlijk een beetje tunnel onder een brug... Dus ook al heb je misschien 3m onder de brug zelf, ga je door de lange wielbasis misschien toch te hoog komen. (been there, done that in een parkeergarage)
En ik dacht, ik neem gewoon de volgende weg die richting uit. Bleek dat die iets verder was dan ik dacht? scratch.gif
2022 Knaus Südwind 540 ue 60yrs

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Een maatje kleiner

Bericht door PMT » vr 10 apr 2020 11:16

Ik kwam met het naar beneden draaien van de sturen op 2.78m.
Ik heb daardoor toch wel diverse tunneltjes richting campings krap kunnen nemen, die volgens de bordjes 2.80m waren, zoals in Die bij camping le Glandasse of bij Collioure bij camping les Criques de Porteils. Mijn vrouw was voor de zekerheid uiteraard wel even uitgestapt om te kijken.
Screenshot_20200410-111001_Maps.jpg
Les Criques de Porteils
Screenshot_20200407-131441_Maps.jpg
Le Glandasse
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Een maatje kleiner

Bericht door deusjevo » vr 10 apr 2020 11:31

Blijft een beetje caravan met airco op het dak onder de 2,80 eigenlijk?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een maatje kleiner

Bericht door Chris » vr 10 apr 2020 11:35

RE.gif
Net...
Mijn hut is 2.72 cm door de dakairco...
2.56 normaal incl. schoorsteentje, airco is nog iets meer...
In Tomtom Mydrive heb ik standaard 2.90 ingesteld staan bij het routeplannen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”