Slapen in de Kip

Plaats reactie
Hendrika
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 aug 2020 22:50

Slapen in de Kip

Bericht door Hendrika » za 29 aug 2020 17:59

Na 20 jaar een Kip Kompakt zijn wij overgestapt op een Kip Vision.
Iets meer ruimte en “ vast bed”. Dat hadden we ook in de Kompakt, zelf gefabriekt, maar daardoor was de leefruimte natuurlijk heel klein. Nu tijd genoeg om te kamperen en, met toch wat pijn in het hart Kippie verkocht.
Nu buigen we ons over het slapen in de Vision.
We hebben deze nu nog niet thuis, dus zitten hardop te denken hoe dit op te gaan lossen.
Type vision 41 EKR, niet nieuw dus, met klein tafeltje op draaipoot.
Vraag: laten jullie de tafel zakken en is dat de ondergrond van je bed?
Aquamat eronder op de tafel en bank?
Wij leggen onze matrassen erin, maar zijn bang dat het onvoldoende ventileert.
Hoe hebben anderen dat opgelost?
Lattenbodem erin? Tafel eruit.
Wordt dat niet te zwaar?
Matrassen snijden we op maat ( dankzij tip hier gelezen!) zodat we een bed van net 1.50 hebben.
Wie heeft een goeie tip?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Slapen in de Kip

Bericht door dieseltijger » za 29 aug 2020 20:23

Ik dacht dat de 41EKR toch een uitschuifbare lattenbodem had - dus meteen is meer dan 50% van jouw vragen beantwoord - denk ik. Overdag kan je dus gewoon voorin zitten, 's nachts schuif je de lattenbodem uit en kan je slapen. Wij slapen in de shuttle (geen lattenbodem helaas) gewoon op de kussens op de harde, ongeventileerde tafel/bank. Niks geen ventilerende mat er onder. Elke dag gewoon zonder dekens erop lekker luchten en dat doe je ook wekelijks. Geen vochtproblemen. De kussenvulling is blijkbaar van goede kwaliteit - want na 18 jaar geen behoefte aan een matras.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hendrika
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 aug 2020 22:50

Re: Slapen in de Kip

Bericht door Hendrika » za 29 aug 2020 21:50

Dank je voor je antwoord.
We laten de matrassen liggen en houden een zit voor 2 personen over, met daarbij een kleine draaitafel.
Ik dacht dat we gewoon op de tafel moeten slapen, volgens de info van de caravanman, maar heb de caravan nog niet hier, dus kan het niet controleren of er een uittrekbare lattenbodem in zit.
Goed te horen dat je goed slaapt in de caravan. Onze ervaring in t ouwe kippie, was helaas wat minder, vandaar dat we matrassen hebben aangeschaft.
We gaan het straks zien. Ben benieuwd of er een lattenbodem inzit.....

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Slapen in de Kip

Bericht door dieseltijger » za 29 aug 2020 21:56

Wij hebben een iets andere indeling, in de zin dat we (nu zonder kinderen op vakantie) voor het zitten een treinzit gebruiken. De banken en tafel aan de voorzijde zijn dus permanent in gebruik als bed. De vraag die bij mij opkwam is de volgende: als jij matrassen wil aanschaffen -hoe ga je dan zitten in de caravan?

Bedenk wel dat jullie met de Vision en een lattenbodem al een verende en ventilerende bodem hebben - dus...is een matras uberhaupt wenselijk?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hendrika
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 aug 2020 22:50

Re: Slapen in de Kip

Bericht door Hendrika » zo 30 aug 2020 13:25

Het bed wordt het achterste gedeelte van de zithoek. Er blijven dan links en rechts 2 zitkussens over met een kleine tafel. Deze tafel is draaibaar en als het bed gebruikt wordt kun je de kleine tafel wegdraaien
Het bed is 1.50 en daarvoor is dus nog zit gelegenheid voor 2 personen.
De matrassen hebben we, omdat we in ons ouwe kippie ook deze gebruikten. Inderdaad “ woonden” we toen in de voortent en daar willen vanaf, omdat het in voor en naseizoen niet ideaal is.
Of we de matrassen inderdaad gaan gebruiken hangt af van de toestand van de kussens. Ik verwacht daar niet zoveel van.
De info die wij kregen was, zonder die uittrekbare lattenbodem....
Ben benieuwd of deze er toch inzit.
Ik zit nog niet zolang op dit forum en moet nog ff uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen, anders had ik er al een bij geplaatst voor de duidelijkheid. Sorry

Plaats reactie

Terug naar “Kip”