Kip Navigator

Blutch
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 dec 2020 11:57

Re: Kip Navigator

Bericht door Blutch » ma 8 feb 2021 20:13

uiteindelijk originele kip zonneluifel gekocht. Dank voor de reactie.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Kip Navigator

Bericht door Leentje » ma 8 feb 2021 21:08

Mocht je actief zijn op facebook, dan zit daar een speciale groep voor de KIP caravan.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Kip Navigator

Bericht door Retrospect » zo 1 aug 2021 20:57

Vorig jaar dus een Navigator aangeschaft. In het naseizoen op de camping gezet om daar de weekenden door te brengen. Dat gaan we dit jaar weer doen.

Ik heb nog wel wat klusjes te doen.
Zo is een pootje van de disselklep kapot gegaan. Het plastic kon na al die jaren niet meer strak aangedraaid worden en knapte. Ik wil ze nu graag alle 4 (2 per klep) vervangen. Iemand enig idee waar ik die kan kopen?

Ik heb een nieuw spatbord gevonden. De oude heb ik kapot gereden en gelijmd. Moet ik nog kit oid gebruiken als ik het nieuwe spatbord erop zet?

De lampjes (spotjes en mini tl buis achtig) in het interieur worden loeiheet. Ik vermoed dat het halogeen is. Kan ik dit vervangen voor led? En dan niet de hele armatuur maar enkel de lamp zelf.
Trigano Itinea GL

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kip Navigator

Bericht door RichTrip » ma 2 aug 2021 11:23

Ik heb alle lampjes vervangen door LED en dan wel de COB (Chip On Board) variant. Werkt perfect en geen warme lampjes meer. Dus zowel de halogeen lampjes in de de draaibare buislampen, de spotjes en de plafonnieres.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Kip Navigator

Bericht door Retrospect » ma 2 aug 2021 11:36

RichTrip schreef:
ma 2 aug 2021 11:23
Ik heb alle lampjes vervangen door LED en dan wel de COB (Chip On Board) variant. Werkt perfect en geen warme lampjes meer. Dus zowel de halogeen lampjes in de de draaibare buislampen, de spotjes en de plafonnieres.
Goed om te horen. Waar heb je die gekocht en wat voor voetje moet er aan bij de verschillende lampjes? Ik heb de caravan niet bij de deur staan en wil vast de zaken bestellen zodat ik het binnen heb als de caravan er staat.
Trigano Itinea GL

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kip Navigator

Bericht door RichTrip » di 10 aug 2021 13:27

@Jeroen 81: je hebt de G4 variant nodig, eigenlijk voor alle verschillende lampen in en om de caravan (buitenlamp). Ik heb gevarieerd met een 1W en een 2W variant (is iets feller, maar ook groter), maar dat is afhankelijk van de aanbieder. Ik heb ze via ome Ali. Ze doen het tot op dit moment nog allemaal thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kip Navigator

Bericht door dieseltijger » di 10 aug 2021 15:44

Ik heb alles vervangen door 2W COB Led's en dat geeft ongeveer dezelfde lichthoeveelheid als het originele Halogeenlampje. Alleen het lampje boven de treinzit en het bed (Lezen!) heb ik iets zwaarder genomen, 3W.

De plafonnieres bevatten 2 lampjes icm een schakelaar waarmee je één of beide lampjes kan aanschakelen. Hier respectievelijk 2 en 5W genomen. De buitenlamp heb ik vervangen door een 6W exemplaar. Lekker ongezellig, maar wel licht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Kip”