Kip Hy-line 50TDB 2002

Plaats reactie
hans1982
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 mei 2020 15:18

Kip Hy-line 50TDB 2002

Bericht door hans1982 » vr 29 mei 2020 13:49

Goedendag,

Ik ben Hans, en heb afgelopen zomervakantie mijn eerste caravan gekocht, dit is een Kip Hyline geworden met behoorlijk wat opties. Er zit een levelling systeem, airco en mover op.
Afgelopen zomer 3 weken vakantie doorgebracht in de Pyrenenen van Spanje en afgelopen weekend eropuit naar Landal Coldenhove en de caravan bevalt uitstekend. Ik heb de caravan van de eerste eigenaar over kunnen nemen, en de vorige eigenaar is er enorm zuinig op geweest. Van binnen ziet hij er nog perfect uit, en is er niets op aan te merken. De buitenkant is ook volledig schadevrij, maar komende tijd wil ik toch wat zaken aanpakken want hier en daar is er wat verkleuring van de zon. Toen ik de caravan kocht deed de mover het helaas niet, deze is imiddels zelf gemaakt door het vervangen van een lager in de rol en een nieuwe accu in de caravan.

Komend weekend wil ik de caravan volledig poetsen, vooral het polyester is een beetje verkleurd. Daarnaast ga ik de Kip logo's, witte verlichting voor, reflectors en oranje zijverlichting vervangen voor nieuwe. Deze zijn namelijk verweerd.

Ik heb ook nieuwe inlegbiezen gekocht en met tips van het forum (kittuitje) ga ik deze ook proberen te vernieuwe op plekken waar dit nodig is. Ga het weekend eraan beginnen en hoop binnenkort wat foto's te kunnen plaatsen van de caravan.

Komende week ook mijn BE rijbewijs halen, want met mijn eigen Mitsubishi outlander 2.4 PHEV mocht ik de caravan niet trekken het totaalgewicht was te zwaar.
Ik heb dus mijn vaders auto moeten lenen een mitsubishi outlander 2.0 benzine, en het gewicht van de caravan naar 1500kg terug gezet. Met deze combinatie was het wel toegestaan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kip Hy-line 50TDB 2002

Bericht door Micky » vr 29 mei 2020 13:53

RE.gif

Welkom Hans aflower.gif

Tipje vwb poetsen, dikke poets krijg je heel moeilijk uit de stuccoplaat vanwege de structuur, probeer eerst een klein stukje voordat je een halve kant in de was zet thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

hans1982
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 mei 2020 15:18

Re: Kip Hy-line 50TDB 2002

Bericht door hans1982 » vr 29 mei 2020 14:02

Bedankt Mickey, ik zal zoiezo eerst beginnen met de polyester voorkant, daar valt de meeste eer aan te behalen. Ik heb speciale polyester boten wax/polish gehaald. De zijkanten zal ik even bekijken hoe en met welke wax ik dat zal doen.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”