Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Volvodriver

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Volvodriver » zo 22 jan 2017 14:23

RE.gif RE.gif
Ik vrees nog niet echt voor het voortbestaan van Kip (hoewel, als ik naar de verkopen kijk van vorig jaar....).
Maar ook ik vind de nieuwe Greyline die ik gisteren voor het eerst heb mogen bekijken een gemiste kans.

Kijk Kip wordt nooit meer het volumemerk wat het eens was. Daar zijn we het over eens. Ze maken echter een specifiek produkt waar een groep klanten voor is (Vision en Kompakt) De Isa White was ook een nette serie caravans die, hoewel duurder dan de concurrentie, redelijk aan de weg timmerde en redelijk succesvol was. Ook door de frisse uitstraling.

De nieuw Greyline echter is, hoe mooi en exotisch de gebruikte materialen ook zijn, zwaar overpriced voor wat ie biedt. Hij is niet bijzonder van buiten en zeker in basisuitrusting heel kaal. Het interieur is wel heel licht en oogt zeer strak en modern, dat is wel zo ook kwalitatief zit het wel snor. Maar dit is mede gezien het zeer forse prijskaartje echt niet te verkopen. Hoe erg ik het het merk ook gun.

covermark
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 24 feb 2016 21:49
Locatie: Rotterdam

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door covermark » zo 22 jan 2017 16:38

Ben gisteren ook op de Caravana geweest en heb ook nog even gekeken naar de nieuwe Greyline. Mooie bak, ziet er best goed uit maar het verschil is op het eerste gezicht niet meteen duidelijk.

Wat ons ook opviel is dat er behoorlijk wat mensen belangstelling toonden voor de Greyline, ik hoorde zelfs koopsignalen, maar 2 heren met wit Kip overhemd stonden er een beetje stuurs kijkend bij. Geen initiatief om contact te maken. Ik denk dat ze in Hoogeveen een product hebben bedacht dat zich nagenoeg vanzelf verkoopt.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Kingpin1966 » zo 22 jan 2017 22:11

RE.gif
Het kan 2 kanten uit: Of het blijkt een verkoopsucces of Kip komt van een koude kermis thuis.
Loop me af te vragen of je de handen op elkaar krijgt met zo'n vanaf prijs. scratch.gif
Zoals al eerder gememoreerd krijg je bij de concurrentie vaak meer caravan en ook nog voor minder geld.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16288
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Jan van Vijven » ma 23 jan 2017 07:09

Tuurlijk krijg je handen op elkaar, maar dan moet je wel enthousiast achter je product staan. Ik begrijp uit één van de reacties dat de verkopers nogal passief waren, beetje BMW achtig....daar kijken ze naar de kleding van de klant, MB en Porsche hebben het beter begrepen, iemand met klompen kan ook geld hebben.
De prijs hoeft niet het probleem te zijn wel de verkoper!
Voor alles wat ik koop trek ik geen mooi pak aan en scheren doe ik er ook niet voor, als ze me niet goed genoeg vinden hebben ze pech.
En dat laat ik dan ook fijntjes merken ;-)
M'n laatste auto in korte broek en zonder sokken gekocht....geen X5 omdat.....jammer dan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door RichTrip » ma 23 jan 2017 09:21

covermark schreef: Wat ons ook opviel is dat er behoorlijk wat mensen belangstelling toonden voor de Greyline, ik hoorde zelfs koopsignalen, maar 2 heren met wit Kip overhemd stonden er een beetje stuurs kijkend bij. Geen initiatief om contact te maken. Ik denk dat ze in Hoogeveen een product hebben bedacht dat zich nagenoeg vanzelf verkoopt.
Wij waren er als een van de eersten op zaterdag. Mijn vrouw werd meteen aangesproken door een Kip medewerker. "Wat vindt U van de Greyline?", "Wat voor een caravan heeft U nu?"

Na haar antwoorden "Mooi!" en "We hebben net een tweedehands Greyline uit 2003 aangeschaft" vulde de Kip medewerker dit in zijn hoofd aan met: Nog lang niet gepensioneerd + 2 koters + Kopen oude meuk, dus niet kapitaalkrachtig = Kansloos......en de conversatie kwam tot een einde mrgreen.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7968
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door VIP » ma 23 jan 2017 11:32

Jan van Vijven schreef:Tuurlijk krijg je handen op elkaar, maar dan moet je wel enthousiast achter je product staan. Ik begrijp uit één van de reacties dat de verkopers nogal passief waren, beetje BMW achtig....daar kijken ze naar de kleding van de klant, MB en Porsche hebben het beter begrepen, iemand met klompen kan ook geld hebben.
De prijs hoeft niet het probleem te zijn wel de verkoper!
Voor alles wat ik koop trek ik geen mooi pak aan en scheren doe ik er ook niet voor, als ze me niet goed genoeg vinden hebben ze pech.
En dat laat ik dan ook fijntjes merken ;-)
M'n laatste auto in korte broek en zonder sokken gekocht....geen X5 omdat.....jammer dan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helemaal mee eens, zo doe ik het ook (vergelijkbaar) als ik iets koop.
Porsche + Tabbert

Citrorob

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Citrorob » ma 23 jan 2017 11:52

Ik denk dat het niet perse merk gerelateerd is of je in je oude kloffie serieus genomen wordt door een verkoper.

Bij veel verschillende merken heb ik zowel zowel positieve als negatieve ervaringen en soms zelfs bij dezelfde dealer.
Het is i.m. dan ook meestal de vooringenomenheid van de betreffende verkoper en niet het merk of dealer.

Uiteraard vertrekken we als we niet serieus genomen.

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door NielsP » ma 23 jan 2017 12:07

Zo ben ik (dit geheel off-topic) al eens bij Holtkamper, die van die dure vouwwagens, uit de showroom weggelopen. Ik was oprecht geïnteresseerd in de wagens maar de verkoper maakte mij direct en letterlijk duidelijk dat dit soort wagens nieuw alleen bereikbaar was voor mensen met een bepaalde inkomensklasse. En volgens hem behoorde ik daar niet toe. weenie.gif
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Volvodriver

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Volvodriver » ma 23 jan 2017 12:14

RE.gif RE.gif
Ik heb niet op de "verkopers" gelet. Ik ben even naar binnen geweest en heb de caravan gesnoven.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daarna ook niet meer geïnteresseerd was in een verkoper. Niet meer my cup off tea.

En inderdaad kan de verkoper het merk maken of breken. Zo kom ik niet gauw meer vrijwillig bij een bepaalde dealer in Groningen Stad binnen. De verkopers daar denken dat het een gunst is dat je bij hen wil kopen. Wat een neuzen.

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Arnold76 » ma 23 jan 2017 15:23

Ik heb een paar keer goed gekeken maar kon echt niet ontdekken wat er nu zo bijzonder was aan deze wagen. Voor deze monsterprijs verwacht ik toch echt heel wat meer. Een leuke caravan maar verder qua uiterlijk niet echt een topper in mijn ogen. Uiterlijk vindt ik hem zelfs wat ouderwets ogen. Zéker als je naar het afwerkingen niveau van andere merken kijkt en de wat "luxe uitstraling " die de meeste merken nastreven. Nee mijn hart gaat er niet sneller van kloppen. Hadden ze dit model scherp geprijsd in de markt gezet was er ook zeker internationaal interesse voor maar heb hier een heel hard hoofd in.
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2847
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Hans1954 » ma 23 jan 2017 15:31

Komt bij elk merk voor. Bij Volkswagen eens 3 kwartier staan te wachten op een verkoper in de showroom. Verkopers stonden bij elkaar te praten. In vragende blik in hun richting bracht hun niet in beweging. Uiteindelijk kwam er een aangesjokt. Of hij me kon helpen. Ja zei ik. "Weet u ook of er hier in de buurt ergens een Opel dealer zit?"
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

koos
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door koos » ma 23 jan 2017 16:21

Ook ik heb de nieuwe Greyline op Caravana bekeken. Als echte Kip-fan zie ik wel veel Kip-kenmerken terug in de wagen. Over de wagen kan ik best positief zijn. Alhoewel ik ook veel 'missers' zie. Maar ook naar mijn idee is de vraagprijs niet in verhouding tot de wagen. Jammer. Vergelijk deze Kip eens met een (bijvoorbeeld) Sprite Cruzer 495 SR. Dan heb je toch heel wat meer caravan voor een prijs van "maar" € 25.000. Als ik moest kiezen dan is mijn keuze snel gemaakt.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7968
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door VIP » ma 23 jan 2017 17:10

Hans1954 schreef:Komt bij elk merk voor. Bij Volkswagen eens 3 kwartier staan te wachten op een verkoper in de showroom. Verkopers stonden bij elkaar te praten. In vragende blik in hun richting bracht hun niet in beweging. Uiteindelijk kwam er een aangesjokt. Of hij me kon helpen. Ja zei ik. "Weet u ook of er hier in de buurt ergens een Opel dealer zit?"

Komt mij bekend voor toen wij heeeeeel lang geleden een Patrol wilde kopen. . . . . . . .
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2847
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Hans1954 » ma 23 jan 2017 17:10

RE.gif Zo is in feite de Tirus groep de nek omgedraaid. De merken van de groep gingen elkaars prijsstelling beïnvloeden. Werden Chateau en Home-Car duurder, dan steeg Kip automatisch mee. Dat en het gedateerde uiterlijk van de Kip maakte dat het ooit zo goedverkopende merk wegzakte toen de crisis zich aandiende. De ISA-White was, wat mij betreft, een misser.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38534
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » ma 23 jan 2017 17:37

RE.gif

ik denk persoonlijk dat het meer aan de economie gelegen heeft....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Arnold76 » ma 23 jan 2017 17:45

Het zal inderdaad aan de economie gelegen hebben dat ben ik met je eens.
Alleen de vraag bij deze kip gaat toch wel worden " wie gaat een dergelijke wagen kopen" De wat oudere caravan bezitter heeft wellicht gevoel bij dit merk maar de jongere generatie waar ik mijzelf ook onder schaar zal toch in de toekomst hun doelgroep moeten worden. Dit is de laatste twee jaar verbaasinwekkend genoeg de grote groeier in potentiële klanten. Ik vraag mij sterk af of Kip goed gekeken heeft door de ogen van deze groep kopers en hun wensen.....
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

koning

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door koning » di 24 jan 2017 20:06

Op de Caravana heb ik een kwartiertje op afstand de nonverbale reacties geobserveerd.
De meeste mensen kwam hoofdschuddend de caravan uit. En schuddend is dan nee schuddend, niet ja knikkend. Niemand knoopte een gesprek aan met de medewerkers. Triest.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1736
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Carnavalswiertz » di 24 jan 2017 20:12

Met alle goede wil, EUR 30K voor de kale versie is veel te duur in vergelijking met de concurrenten. Wat zijn de USP's hier?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1736
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Carnavalswiertz » di 24 jan 2017 20:20

En ergens begrijp ik de prijs ook niet. Veel dure delen (chasis, ijskast, kachel, airco, toilet, wanden/dak) komen van externe leveranciers. Ok Kip is relatief kleine afnemer dus wss slechte inkoopprijzen. Maar dan nog. Assemblage is maar een klein gedeelte van de fabricagekostprijs (denk ik). Kleine aantallen hebben uiteraard een prijsverhogend effect op R&D, maar wat heeft de consument daaraan? Maw bij ontbreken USP's is de Kip Greyline vrees ik een dood PAARD greyline.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Volvodriver

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Volvodriver » di 24 jan 2017 20:22

RE.gif
Het USP voor deze Greyline is dat het een Nederlands produkt is. Maar dat is dan ook echt het unieke USP.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door ycv » di 24 jan 2017 20:42

Er zijn zelfs mensen die n fiat multipla kochten en reden. Schumacher had m zelf ook. scratch.gif geloof je t zelf ?
Deze caravan zal veel bekijks hebben vanwege zijn lelijkheid.
En van binnen? Smaak is niet echt te koop.
Een centerparcs huisje in de jaren 90.
De vroegere kip had /heeft karkater en de isa White is prachtig.
Maar nu slaan ze de plank helemaal mis. En dat voor die prijs.
Dat wil niet zeggen dat ik die te luxe Duitse caravans met wit leer en glazen vitrines met licht en blink lijstjes mooi vind.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38534
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » di 24 jan 2017 21:35

Veel reacties kloppen exact met de reden waarom Kip waarschijnlijk geen dealers meer heeft, ze zijn niet voor het grote publiek, ze richten zich op de nice mrgreen.gif knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door ycv » di 24 jan 2017 22:00

RE.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door PD » di 24 jan 2017 22:23

Mijn caravan zal het niet worden, maar ik vind het wel grappig hoeveel media-exposure deze "nieuwe" Greyline hier op het forum al heeft gekregen.... daar kan geen dealerorganisatie of marketingafdeling tegenop knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Voor een niche-markt is deze caravan ongeschikt; dan denk je aan exclusief, vooruitstrevend, onderscheidend, bijzonder etc. maar die verwachting maakt ie niet waar... hooguit voor kopers met een "oude gewoonte"... en die sterven m.i. uit.

Wanneer ik deze caravan in de markt zou moeten zetten.... full-option voor k€ 25 en dus ca. k€ 15 te duur :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38534
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » di 24 jan 2017 23:02

RE.gif gelukkig hoef jij hem ook niet in de markt te zetten PD, ik trouwens ook niet, zelf zou ik hem ook niet kopen, maar laten we gewoon even afwachten.

Oh ja, niche betekend zeker niet alles wat jij opnoemt..... het kan gewoon een klein stukje of afgebakend deel van de markt zijn, daar voldoen ze dus wel degelijk aan..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kip”