Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » za 5 nov 2016 11:35

Voor de liefhebber (hij is niet helemaal mijn smaak om eerlijk te zijn), introductie filmpje van de nieuwe Greyline (je hoeft er niet voor naar Hoogeveen mrgreen.gif )



in tegenstelling tot normaal krijg ik het youtube schermpje niet zichtbaar...

hier nog een aparte link: https://www.youtube.com/watch?v=gv1JB3k ... e=youtu.nl
Laatst gewijzigd door Daphne op za 5 nov 2016 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtubefilm ingesloten
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door ducygne » zo 6 nov 2016 10:56

Eindelijk heeft Kip de beelden vrijgegeven van de nieuwe Greyline. Op basis van de summiere foto's en technische lijkt het een aardige caravan. Redelijk compact van lengte (673cm) en zo op het oog een fris en modern interieur (mijn persoonlijke mening).

Ik vind het lovenswaardig dat Kip met een nieuwe 'grote' caravan komt. Alleen vind ik persoonlijk de caravan niet uniek genoeg om zijn vanaf prijs van € 29.500,- waar te maken. Te oordelen naar de (beperkte) specifieke informatie lijkt het mij geen voortuitstrevende caravan. Krijg niet het idee dat bijv. de vloer en/of opbouw houtvrij is. Volgens mij is het een redelijk traditionele caravan en moet je wel erg lieverhebber van Kip zijn om naar Hoogeveen te gaan om er één te bestellen. De prijs en het feit dat je alleen maar in Hoogeveen de caravan kan bezichtigen en bestellen, is volgens mij een drempel voor volle orderboeken. Al heb ik mijn vraagtekens, ik hoop van ganse harte voor Kip dat de Greyline een succes gaat worden.
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Jan Br » zo 6 nov 2016 12:16

Ooit zelf jarenlang de trotse bezitter van een Kip Greyline geweest (KG42T). Dat was nog in de tijd dat je een camping op kwam rijden en er zomaar mensen kwamen vragen of ze eens van binnen mochten kijken.

Kip probeerde steeds meer te werken aan het unieke karakter van een Kip en de kwaliteit bleef altijd op een redelijk hoog niveau, echter ze bleven te lang voortgaan op het bestaande concept. Ook nu weer zie ik dan eindelijk een "nieuwe" Kip Greyline, maar om eerlijk te zijn, zie ik op het filmpje nauwelijks nieuws en lijkt de "nieuwe" kip wel erg veel op de laatst geproduceerde Greylines. Vorm buitenom, striping, dieselkleppen en aan, enz. enz.

Jammer maar helaas, Kip Hoogeveen blijft volgens mij trekken aan een dood paard. :(
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door RichTrip » zo 6 nov 2016 13:43

De toekomst zal het leren of Kip succesvol blijkt op de lange termijn. Mij valt de nieuwe Greyline in ieder geval niet tegen. Ik heb bij heel veel merken tegenwoordig het idee dat ze elkaar allemaal nadoen. Of het nu de lelijke glanzende/glimmende/vingerafdruk gevoelige delen/panelen zijn of de driedubbele hoeveelheid LED strips, ze bieden het allemaal.
Het is wel mooi om te zien dat Kip daar niet in mee gaat. Ze doen het eigenlijk compleet anders. Toch wel uniek hoe je zelfs de plooi van de gordijnen zelf kunt kiezen thumbup.gif

Ik weet niet of het succes gaat hebben, maar niet geschoten is altijd mis.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Conradi » zo 6 nov 2016 15:13

De Grey-line was uiteindelijk - toentertijd - geen groot succes. Er nu weer mee komen lijkt daarom bij voorbaat al kansloos. Het heeft wat weg van Saab waar ze ook altijd vonden dat de nieuwe Saab op de vorige moest lijken. Ze zijn uiteindelijke - samen met hun doelgroep - uitgestorven....

Het unieke van Kip ontgaat me ook, eerlijk gezegd. Een kleine 30K voor een caravan met deze afmeting kun je ook shoppen bij de luxere Fendts, Eriba, Tabbert, Engelse of Zweedse caravans. Die hebben stuk-voor-stuk meer te bieden, vind ik. Het interieur is wel heel simpel uitgevoerd. Een verkeerd soort minimalisme. Ja, je kunt wat meubelopties kiezen, dat doet Kabe ook al heel lang, maar alle concurrenten bieden gewoon volop keuze in indelingen.

Ook ik ben met Kip groot geworden: Mijn ouders kochten hun eerste High-line in 1966 en hebben met Kips gekampeerd tot 2004, de laatste was ook een Grey-line toevallig. Maar helaas, Kip is tot iets in de marge geworden. En da's jammer, maar helaas :(
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Diny » zo 6 nov 2016 16:09

RE.gif
Nou, nou, effe dimmen Conradi :(
Laat Saab niet meer bestaan, de doelgroep is momenteel nog springlevend haphop.gif

Wij rijden nog steeds met veel plezier in de Saab 9.5, 2.3T, 260PK, aero automaat, die, ondanks zijn leeftijd, zich kan meten met tal van bolides die momenteel van de lopende band glijden. blij.gif

Moet ik, off topic, toch even kwijt knipoog.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Conradi » zo 6 nov 2016 16:18

Sorry voor de ongelukkige woordkeuze dan :wink:
Het doet echter niets af dat ze geen klanten meer trokken...
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Diny » zo 6 nov 2016 16:24

RE.gif
We nemen er eentje op proost.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Conradi » zo 6 nov 2016 16:25

Cherio thumbup.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door meeder » zo 6 nov 2016 17:58

Ik ben afgelopen week nog even in Hoogeveen geweest en de Greyline is een hele mooie caravan geworden.
Ze hebben het behoorlijk druk met de aanloop tijdens de introductiedagen, blijkbaar zijn er voldoende mensen die het de moeite waard vinden om naar Hoogeveen te rijden.
Ik heb daar persoonlijk nooit een issue mee gehad. Het maakt mij niet uit om ergens naar toe te rijden als het om €30000 gaat.
Voor garantie en onderhoud kan je gewoon naar de servicepunten toe dus dat kan altijd wel ergens in de buurt.
Aart Kok lukt het ook aardig zonder dealers bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Jan van Vijven » zo 6 nov 2016 18:18

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is er speciaal aan de nieuwe kip?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Ad » zo 6 nov 2016 18:41

Misschien schop ik nu tegen de schenen van "Kippers", maar gezien de prijs en wat je daarvoor krijgt is dit een "gewone" caravan die veel te duur is. Voor dat geld is er wel wat leukers te koop. Maar voor sommigen heeft een Kip meer status dan een "gewone" Hobby of LMC.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door HarrieK » zo 6 nov 2016 18:49

Jan van Vijven schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is er speciaal aan de nieuwe kip?
De prijs! mrgreen.gif

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door meeder » zo 6 nov 2016 21:18

Het interieur spreekt mij bijvoorbeeld veel meer aan dan bij andere merken.
Het is ook een persoonlijk gevoel natuurlijk net als bijvoorbeeld bij auto's. Een Audi A1 is technisch niet veel anders dan een VW Polo, Seat Ibiza of een Skoda Fabia.

Wij hebben ook in veel andere caravans gekeken maar dat was het niet voor ons, niet rationeel te verklaren.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Conradi » zo 6 nov 2016 21:55

Dat mag, gelukkig zijn er tegenwoordig meerdere caravans die afwijken van het 'algemene Duitse interieur'.

Alleen, heb je daar 30K voor over?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door meeder » zo 6 nov 2016 22:04

Dat is een keuze die iedereen natuurlijk zelf moet maken.
Ik ga niet oordelen over waar en hoe mensen hun geld uitgeven.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » ma 7 nov 2016 00:52

Conradi schreef:De Grey-line was uiteindelijk - toentertijd - geen groot succes. Er nu weer mee komen lijkt daarom bij voorbaat al kansloos. Het heeft wat weg van Saab waar ze ook altijd vonden dat de nieuwe Saab op de vorige moest lijken. Ze zijn uiteindelijke - samen met hun doelgroep - uitgestorven....
Bullshit en dus niets meer dan jouw persoonlijke mening (ook al is deze Greyline (en niet zoals jij schrijft Grey-line.......) niets voor mij, maar wel graag een beetje bij de feiten blijven) ik zie graag een onderbouwing van je dat de Greyline geen groot succes was :( .................
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Conradi » ma 7 nov 2016 09:03

Micky, zoals je schrijft is het mijn persoonlijke mening en ik stel het op prijs als je die niet van krachttermen voorziet. Het wijzen op een verkeerde schrijfwijze, maakt je betoog er niet beter op. Als laatste, omdat ik een afwijkende mening heb, hoef je nog niet een onderbouwing te 'eisen' :wink:

Voor de discussie zou het leuk zijn als je zelf eerst aangeeft waarom het opnieuw uitbrengen van een de Grey-line, 6 jaar na het faillissement, nu wel een succes zou zijn. Zeker omdat Boedelbak indertijd aangaf om met de kleintjes een doorstart te maken omdat die wel succes zouden hebben.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Micky » ma 7 nov 2016 09:17

RE.gif

Of het weer een succes wordt is nog maar af te wachten, maar het verleden was een groot succes, oa te zien aan de verkochte aantallen en die er nu nog steeds rondrijden (ze zijn niet alleen in de jaren 2000 verkocht, maar al sinds de mid tachtiger jaren) knipoog.gif

(het eerste woord in mijn vorige post mag je vervangen door "onzin" of "nonsens" :lol: )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

kip-citroen

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door kip-citroen » ma 7 nov 2016 10:40

Jan van Vijven schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is er speciaal aan de nieuwe kip?
Behalve dat het de terugkeer van Kip betekent in het grotere segment en de reeds lang bewezen rijkwaliteit denk ik dat er qua aanvullende zaken er eigenlijk geen meerwaarde is tov de concurrentie. Voor mensen die een nieuwe grote Kip-Caravan willen aanschaffen denk ik een welkome toevoeging aan het productaanbod van Kip met een klinkende naam van weleer.

Dat gezegd hebbende is daarbij voor mij persoonlijk een Kip caravan toch een herkenbaar en onderscheidend ontwerp wat gemakkelijk opvalt tussen de overige caravans wat ik wel leuk vind. Dat geldt niet alleen voor de Greyline. Mijn dochter van 4 herkent kipjes feilloos. Deze Greyline is qua onderscheidend vermogen daarop geen uitzondering. Daarbij zal het met de kwaliteit ongetwijfeld dik in orde zijn.

Moet ook wel zeggen dat ik 30000 euro een erg stevige prijs vind en dat ze hiermee een flinke misser maken. Tevens heel moeilijk overbrugbaar voor klanten die moeten kiezen tussen deze en een vergelijkbare andere caravan. Een caravan van 5 meter is een caravan van 5 meter en daar zal 30000 euro niks aan bijdragen. De kwaliteit en het ontwerp plus het gevoel wat het je geeft zal dus de doorslaggevende factor moeten zijn. De oude Greyline modellen waren best succesvol, zeker gezien de hoeveelheid die nog rondrijdt in tegenstelling tot wat Conradi meent te constateren.
Deze Greyline met deze prijs? Ik vrees toch wel dat het een weinig geziene caravan gaat worden. (ook al hoop ik anders...)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door deusjevo » ma 7 nov 2016 10:54

Ik ben ook niet in de markt voor de Greyline.
Enerzijds omdat ik simpelweg gebonden ben aan een max gewicht van 1200 kilo en dat is de nieuwe Greyline niet denk ik?
Leuk ding om te zien maar persoonlijk vind ik het interieur en exterieur absoluut geen 30K waard en de toegedichte rijeigenschappen moeten zich ook nog maar bewijzen.
Het feit dat het een Nederlands gouwe ouwe product is is dan nog leuk voor een hele kleine markt die-hards die best zal bestaan
Persoonlijk denk ik niet dat dit een caravan is die de potentie heeft om veel verkocht te worden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Mees

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Mees » ma 7 nov 2016 11:05

Wederom heeft Kip een herkenbaar product met smoel geleverd. Mooi ! aflower.gif
Net als Saab dat deed en Porsche & LaRo dat nog steeds doen.
....de meeste Duitsers, Fransozen, zelfs Aziaten en andere 4-wielers lijken niet alleen op hun voorgangers maar vooral (steeds meer) op elkaar....

Ik waardeer (en begrijp) dat mensen meer geld willen uitgeven aan een 'klein' Hollands product, dan minder aan een Duits massa-product.
En ja, ik begrijp ook dat de doorsnee caravanner een gezin is met kinderen of een 'doorstarter met geschiedenis' (of beiden) en dus met een beperkt(er) budget.

Overigens: waarom zou een product veel verkocht moeten zijn? Succes zit niet in aantallen....

kip-citroen

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door kip-citroen » ma 7 nov 2016 11:29

Mees schreef:Succes zit niet in aantallen....
Is wel handig voor een fabrikant om te overleven

Mees

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door Mees » ma 7 nov 2016 11:46

Hoge aantallen met kleine winst of lage aantallen met hoge winst.
En ik heb zo maar het idee, dat een lage(re) kwantiteit een hoge(re) kwaliteit (o.a. van aflevering) oplevert.
Dan bedoel ik niet zozeer de gebruikte materialen maar wel de wijze en mate van constructie.
In de filmpjes zie je dat er toch veel handwerk aan te pas komt.
Tijdsdruk lijkt mij ook geen pretje......

kip-citroen

Re: Presentatie Nieuwe Kip Greyline 2017

Bericht door kip-citroen » ma 7 nov 2016 12:00

RE.gif
Ben het met je eens hoor.
Onze 15 jaar oude Greyline is nog top wat dat betreft. Die kwaliteit zit wel goed denk ik.

Maar over dit soort onderwerpen zijn boeken volgeschreven.
verwachte levensduur, wanneer zijn mensen bereid weer een nieuwe te kopen, prijs kwaliteit verhouding (ook tov de concurrentie) enz.

Blijf er wel bij dat deze Greyline, hoe goed en mooi ook, met deze prijsstelling de concurrentie moeilijk aankan en een nicheproduct zal zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”