Klopt! Ferrari is uitermate succesvol, maar produceren slechts 0,0075% van de wereldwijde autoproductie. Alleen, zelfs Ferrari kan niet op eigen benen staan en moet onderdeel van een groot concern zijn. Heeft o.a. met investeringen te maken.Mees schreef:Overigens: waarom zou een product veel verkocht moeten zijn? Succes zit niet in aantallen....
Hoge aantallen met kleine winst of lage aantallen met hoge winst....
En dat mist Kip, ze staan er alleen voor. In caravanwereld heeft er een enorme consolidatie plaatsgevonden. Er zijn nu de eerste caravans op markt die grotendeels identiek zijn (Dethlefss C’go / Bürstner Premio / LMC Style), net zoals in de autowereld. Alleen maar om de investeringen terug te kunnen verdienen. Waar vroeger elke modelrij van dezelfde fabrikant een verschillende vorm had, wordt dat ook steeds meer gelijk. Kijk maar naar de Fendts of de Eriba GL/SL/S-series.
Innovatie is er in de caravanindustrie ook in soorten en maten: van de techniek-oplossing van Eriba, de gewicht reductie van Knaus, de indelingen van Tabbert of Adria. Maar dat vergt hoge investeringen.
En wat biedt Kip; eigenlijk alleen een andere vorm en een afwijkend interieurdesign. Niets nieuws of innovatiefs. Enkel een lage koelkast en een vaste watertank tegen meerprijs. Zoals ze dat 10 jaar geleden ook hadden. Dat kan ook haast niet anders, want ze kunnen zich geen grote investeringen veroorloven.
Natuurlijk daar zullen best wel wat liefhebbers voor te vinden zijn. Hoewel we in dit draadje allemaal sympathie voor het merk hebben, is dat wel een sympathie gebaseerd op oud succes. Hoe goed een oude ook is, je verkoopt er helaas geen nieuwe mee. Want we struikelen onder de streep allemaal over de prijs....