Home-Car wordt HomeStar

Plaats reactie
Renault Chateau

Home-Car wordt HomeStar

Bericht door Renault Chateau » za 5 jul 2008 13:52

Home-Car caravan wordt HomeStar.

De nieuwe door Kip Caravans gebouwde HomeStar caravan is gelijk aan het model van 2008, echter met een gewijzigde achterzijde.

De HomeStar caravan wordt op de Salon in Duitsland gepresenteerd.
Op de site van de Salon staat hij geregistreerd als deelnemer. (door Kip Caravans)
Heeft iemand al iets van een foto gezien?

Kroko

Bericht door Kroko » za 5 jul 2008 15:56

Nog geen foto gezien.
Leuke naam trouwens homestar.
Eigenlijk was de homecar al een star (voor ons toch) 8)

Vriendelijke groeten kroko
Homecar(star) spirit 45 met Hyundai Tucson

BeeWee

Bericht door BeeWee » za 5 jul 2008 17:00

Ik heb de foto's gezien, ga maar uit van de laatste modellen met een iets andere achterzijde. De rode accenten op de buitenzijde blijven ook bestaan.

Renault Chateau

Bericht door Renault Chateau » za 5 jul 2008 18:32

Beewee,

Dus het is zoals ik eerder geschreven heb.

Kun je de foto's met ons delen?

BeeWee

Bericht door BeeWee » zo 6 jul 2008 23:05

Ik zit zelf ook nog op die foto's te wachten, heb ze alleen even tijdens een presentatie gezien....helaas vergeten om tijdens die presentatie stiekem mijn camera mee te laten draaien :(

BeeWee

Bericht door BeeWee » wo 20 aug 2008 23:18


Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » za 30 aug 2008 00:42

Wordt de Beyerland dan nu de Beyerstar??
Neemt HomeStar ook de garanties over? Zal wel niet he? Zit nog te wachten op een vervanging van de omvormer onder garantie :wink:
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » za 30 aug 2008 17:33

Beyerland blijft, net als Delta en Chateau, gewoon Beyerland, Delta en Chateau. 8)

Home-Car was als naam al verkocht aan een camperfabrikant die campers onder die naam gaat verkopen.

Voor garantie moet je gewoon bij je dealer aankloppen. Deze is wettelijk gezien jou aanspreekpunt en dient problemen met de caravan op te lossen.
Het ligt in de verwachting dat Kip-caravans in de toekomst wel een magazijn op gaat zetten voor losse onderdelen etc. om oude en nieuwe dealers tevreden te houden. Maar het zal zeker niet aansprakelijk zijn in geval van garantie! Dat is nog altijd de dealer waar jij de caravan hebt gekocht.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » za 30 aug 2008 19:47

Brenda schreef:Neemt HomeStar ook de garanties over? Zal wel niet he? Zit nog te wachten op een vervanging van de omvormer onder garantie :wink:
Da's -voor jou overigens spijtig genoeg- een kwestie tussen de leverende dealer en jijzelf.

Van Chateau/Home-Car/Beyerland/Delta hoef je dus niets te verwachten want de destijds verleende fabrieksgarantie is "opgegaan" in het faillissement. Ik geloof, eerlijk gezegd, niet dat er vele gegadigden waren om de portefeuille met mogelijke garantieclaims over te kopen.....

De eigenaren van Kip-Avento hebben een zogeheten "koude doorstart" gemaakt hetgeen zoveel wil zeggen dat ze geen enkele verantwoordelijkheid dragen voor alle zaken en gebeurtenissen voorafgaand aan het faillissement. Men heeft aldus slechts zaken als mallen en copyright et cetera van de faillissementscurator (die immers belast is met het, ten gunste van de schuldeisers, te gelde maken van de boedel) overgenomen.

Dus nogmaals: richt je tot de dealer die de caravan heeft geleverd (en indien deze ook is meegezogen in het faillissement, ben je wat dat betreft "concurrent schuldeiser" en sta je achteraan de rij als het ooit tot enige uitkering komt -fiscus, bedrijfsvereniging en pand- en hypotheekhouders zijn de eersten die kunnen innen van een eventuele opbrengst van de boedel... Dan blijft er voor jou helaas niets anders over om voor eigen kosten een nieuwe omvormer te kopen....).

Greetz & succes.
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

JJ

Bericht door JJ » zo 31 aug 2008 20:22

JanW schreef:
Brenda schreef:Neemt HomeStar ook de garanties over? Zal wel niet he? Zit nog te wachten op een vervanging van de omvormer onder garantie :wink:
Da's -voor jou overigens spijtig genoeg- een kwestie tussen de leverende dealer en jijzelf.
Spijtig genoeg? Gelukkig! Niet afhankelijk dus van een failliete fabrikant! Of is er geen leverancier waar kan worden verhaald .....?

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » zo 31 aug 2008 20:35

We hebben de caravan particulier overgekocht toe hij 1 jaar oud was.
We hebben het vorig jaar hier aangegeven bij de plaatselijke dealer, hij zou een verzoek doen tot omwisseling onder coulance. Niets meer van gehoord.
Ga er maar vanuit dat het zelf betalen of het ermee doen wordt.
Ach het went ook wel dat brommen, als de lichten uit zijn stopt het brommen ook.
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » zo 31 aug 2008 22:05

JJ schreef:
JanW schreef:
Brenda schreef:Neemt HomeStar ook de garanties over? Zal wel niet he? Zit nog te wachten op een vervanging van de omvormer onder garantie :wink:
Da's -voor jou overigens spijtig genoeg- een kwestie tussen de leverende dealer en jijzelf.
Spijtig genoeg? Gelukkig! Niet afhankelijk dus van een failliete fabrikant! Of is er geen leverancier waar kan worden verhaald .....?
Da's toch in het algemeen wat te kort door de bocht gesteld, JJ.
Immers: degenen die -stel een half jaar vóór het faillissement van Chateau c.s.- een nieuwe Home-Car hadden gekocht, zonder op de hoogte te zijn van de moeilijkheden die er toen reeds aan zaten te komen (dat geldt voor de meeste caravankopers -toch?), kunnen dus nà zo'n faillissement naar de "officiële fabrieksgarantie" fluiten.

Aangezien er, als gevolg van of mede in samenhang met het faillissement van de fabrikant, ook een aantal dealerbedrijven zijn omgevallen (..of dreigen om te vallen), wordt het voor deze kopersgroep wel erg zuur indien zich er een mankement aandient.

Verder is het dan voor eerdergenoemde kopers te hopen dat "Kip nieuw" (en de door "Kip nieuw" aangestelde dealer) een ruimhartig beleid voert of zal gaan voeren. Maar ja, da's dus "hopen" want je hebt als koper bij zowel een failliete fabrikant als een failliete dealer (juridisch gezien) geen poot om op te staan behoudens een vordering tot nakoming in te stellen bij de faillissementscurator....

Eén en ander geldt natuurlijk niet bij aankopen die zijn gedaan bij bedrijven die gewoon zijn blijven bestaan -dat spreekt vanzelf!

Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

JJ

Bericht door JJ » ma 1 sep 2008 10:01

Het was inderdaad geen uitgebreide uiteenzetting van garantie voorwaarden, waar je moet zijn en hoe het verder juridisch allemaal zit. Maar waar ik op doelde was, dat je in het geval van een faillisement van de fabrikant beter af bent als je op de dealer bent aangewezen! In veel gevallen zal het toch de dealer / leverancier zijn waar je heen moet gaan.

Afijn, het gaat om een omvormer, vervelend, maar het had een groter / duurder probleem kunnen zijn.

Tjitte

home car garantie

Bericht door Tjitte » vr 13 feb 2009 17:02

In october 2008 heb ik een nieuwe home car uit 2007 met 2 jaar garantie gekocht bij the caravan company in almere. Ik wist natuurlijk wel dat deze caravan uit een faillite inboedel kwam maar daar was de prijs ook naar. Helaas is the aravan company gestopt (of ook failliet?). ik heb mij in verbinding met Kip gesteld en heb toen een schrijven van Kip ontvangen waarin gesteld wordt en ik citeer:
"het beindigen van het bedrijf the caravan company heeft vanzelfsprekend geen consequenties met betrekking tot garantiezaken waarop U als klant nog recht heeft".
Duidelijk toch! er zijn ook een aantal dealers genoemd waar ik terecht kan.

:D

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”